MVBOV is dan ook een Reizigersbelangenbehartigingsorganisatie.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:26 schreef Monopoly het volgende:
Niet eens zo'n slecht idee. Toch triest dat zoiets vanuit MVBOV moet komen ipv NS zelf.
Nee, in Borne is geen wisselconplex gesloopt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh geweldigdus eigenlijk duurt het langer omdat er TE WEINIG kapotgereden is
![]()
Da's wel komisch natuurlijk
Die houden wel wijselijk hun mond.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al eens iets van ROVER gehoord trouwens?
Ach, het geeft ons de kans om ook eens iets wél goed te doen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:26 schreef Monopoly het volgende:
Niet eens zo'n slecht idee. Toch triest dat zoiets vanuit MVBOV moet komen ipv NS zelf.
Mwah, bij Hilversum worden de wissels niet heraangelegd. De vier overloopwissels worden gewoon vervangen door rechte stukken spoor.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, in Borne is geen wisselconplex gesloopt.
De extra reistijd Utrecht C-Almere C via Amsterdam Zuid is maar 12 minuten. Misschien vinden ze dat te weinig om extra maatregelen te nemen?quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:26 schreef Monopoly het volgende:
Om vijf uur begonnen zeker? Meeste van die bouwvakkersbusjes racen om half vier sneller en betrouwbaarder dan een fyra van de baas naar hun eigen beunhazerij...quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:57 schreef mschol het volgende:
[..]
hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoor
Als er in Borne een wisselcomplex had gelegen was er ook recht spoor voor teruggekomen. Wissels komen nou niet als paddenstoelen uit de grond.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mwah, bij Hilversum worden de wissels niet heraangelegd. De vier overloopwissels worden gewoon vervangen door rechte stukken spoor.
Doe niet zo. Dat wisselcomplex komt op een later moment terug.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan nog wat, als je een wisselcomplex, wat de oorzaak is van deze ontsporing, verwijdert en vervangt door rechtdoorgaand spoor, dan is DAARMEE al voorkomen dat hetzelfde probleem op die plek nog een keer optreedt. Dus wat rukt het wat het probleem was?Voorzichtig uitgraven is voor mietjes. Lossnijden en hup de kliko in
Het is even puzzelen, maar ik neem aan dat je sowieso met een ICE kaartje ook wel in de RE van een half uurtje of zo later mag.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:04 schreef Peter het volgende:
Dus hoe ik Zaterdag op tijd van Den Haag de pimpel in kom is puzzelen, en de overstap naar de ICE is ook een twijfelgevalletje... hmmmm, hoe zit dat met die kaartjes? Als je door vertraging van treinen je eigen trein mist en je hebt treinbinding, wat dan?
Dat is volgens ProRail-communicatie nog maar zeer de vraag.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Doe niet zo. Dat wisselcomplex komt op een later moment terug.
Ze hebben geen keus. Maar of dat nog voor de zomer gaat gebeuren. Dat er ook nog geen eenduidig besluit over genomen is lijkt me duidelijk. Prorail AM heeft wel iets anders aan zijn hoofd.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat is volgens ProRail-communicatie nog maar zeer de vraag.
Verzoek is zo te zien ingewilligd, in ieder geval richting Utrecht. Heb nog geen officiële bevestiging, maarrrr:quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:19 schreef DriekOplopers het volgende:
Reizigers tussen Utrecht (en verder) en Almere (en verder) zijn zwaar gedupeerd door de stremming bij Hilversum. Zij moeten nu omreizen via Amsterdam Zuid. Dat is een onnodig lange omweg. Voor Beter OV heeft verzocht, de Intercity’s tussen Utrecht en Amsterdam extra te laten stoppen te Duivendrecht. Dat bespaart de reizigers al gauw een kwartier tijdverlies.
AAN:
NS
ProRail
Reizigers tussen Utrecht (en verder, Zoals Amersfoort en omstreken) en Almere moeten nu omreizen via Amsterdam Zuid. Hierbij het verzoek om de Intercity’s tussen Utrecht en Amsterdam extra te laten stoppen op Duivendrecht. Dat scheelt de betrokken reizigers reistijd.
De dienstregeling tussen Utrecht en Amsterdam is ruim genoeg om die stops te kunnen doen: ook bij geplande werkzaamheden gebeurt dat.
Ik zie hem ieder halfuur staan. Als dat mooi aansluit op iets snels vanuit Almere, dan is dat mooi, zeker morgenochtend qua spitsrichting.quote:
Ovtijden geeft mij alleen de '3067', ri Nijmegen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zie hem ieder halfuur staan. Als dat mooi aansluit op iets snels vanuit Almere, dan is dat mooi, zeker morgenochtend qua spitsrichting.
Ik zie dat NS en ProRail moeite doen, en waardeer dat ook.
En 3065 stopte er ook. Kan het zijn dat ze dat nu bij VL met de hand zitten aan te passen, trein voor trein, en dat je dat niet te lang vantevoren ziet?quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Ovtijden geeft mij alleen de '3067', ri Nijmegen.
Ik kijk gewoon op die link van jou.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En 3065 stopte er ook. Kan het zijn dat ze dat nu bij VL met de hand zitten aan te passen, trein voor trein, en dat je dat niet te lang vantevoren ziet?
NS.nl om 17:35:quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
beter rijdt die hoerige hoerentrein ASAP weer gewoon
"Iets" klinkt als "zondagmiddag", niet als "zaterdagochtend, en IC Berlijn 143 is de eerste die erlangs mag"...quote:Op woensdagmiddag is er bij Hilversum een rijtuig van een Intercity met zijn wielen naast de rails gelopen. Hierbij is aanzienlijke schade aangericht aan het spoor. Het herstellen van de schade gaat naar verwachting tot maandag 20 januari duren, mogelijk iets eerder. Vrijdag volgt een nieuwe update van de prognose. Zie voor foto's en meer info deze site van ProRail: http://www.prorail.nl/nie(...)in-volle-gangexterne link
Zugbinding vervalt als je een aansluiting buiten jouw schuld om mist, maar je moet je volgens mij wel even laten zien bij een Schäffner of een loket zodat er iets op je kaartje geschreven kan worden (vooral belangrijk bij eventuele zitplaatsreserveringen). Zugbindung geldt alleen voor het Fernverkehr, met het Nahverkehr mag je sowieso mee als je een geldig kaartje hebt voor dat traject.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is even puzzelen, maar ik neem aan dat je sowieso met een ICE kaartje ook wel in de RE van een half uurtje of zo later mag.
Inderdaad, maar helaas ligt dit type wisselsteller wel meer in Nederland. Het zou een beetje zonde zijn als er over een half jaar weer een ontsporing is met grotere gevolgen, waarbij de oorzaak precies dezelfde was.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan nog wat, als je een wisselcomplex, wat de oorzaak is van deze ontsporing, verwijdert en vervangt door rechtdoorgaand spoor, dan is DAARMEE al voorkomen dat hetzelfde probleem op die plek nog een keer optreedt. Dus wat rukt het wat het probleem was?Voorzichtig uitgraven is voor mietjes. Lossnijden en hup de kliko in
Ik begreep dat het aanpassen van de beveiliging (wissels uit het systeem halen) veel tijd kost.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:07 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar helaas ligt dit type wisselsteller wel meer in Nederland. Het zou een beetje zonde zijn als er over een half jaar weer een ontsporing is met grotere gevolgen, waarbij de oorzaak precies dezelfde was.
Maar het duurt inderdaad wel lang, dat inlassen van twee stukjes spoor. De meeste weekendonttrekkingen duren ca. 54 uur, deze duurt minimaal 96 uur en het uitgevoerde werk is een stuk minder dan wat in weekend gedaan wordt. Toegegeven, er was nu geen voorbereidingstijd, maar dan nog.
Het is niet alleen "we trekken dat wissel eruit" (door de configuratie te wijzigen, of door de besturing te laten geloven dat het wissel correct functioneert), het moet ook allemaal uitgebreid getest worden om sein- en (fantoom)wisselstoringen te voorkomen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik begreep dat het aanpassen van de beveiliging (wissels uit het systeem halen) veel tijd kost.
Ja daar zit wel wat werk in. Anders moet je met aanwijzingen sts gaan kloten, de treindienstleider krijgt het sein anders niet veilig. Ook kan hij geen rijwegen meer inleggen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik begreep dat het aanpassen van de beveiliging (wissels uit het systeem halen) veel tijd kost.
Dat is werkelijkwaar gelul. Van vier wissels even de inlezing op de VPI manipuleren zodat ze altijd rechtdoor gemeld worden, dat doe ik in maximaal vier uur tijd, inclusief test en alles.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Er ligt op Hilversum geen VPI.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:21 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Dat is werkelijkwaar gelul. Van vier wissels even de inlezing op de VPI manipuleren zodat ze altijd rechtdoor gemeld worden, dat doe ik in maximaal vier uur tijd, inclusief test en alles.
Tenzij ze besloten hebben om nieuwe EPROMs te bakken, waarin de wissels volledig uit de beveiligingslogica gehaald zijn, maar dat lijkt me nogal onlogisch om te doen.
Ja. Er wordt gewoon 's nachts doorgewerkt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt er wel doorgewerkt na 17:00? Of waarom anders staat de prognose nog STEEDS op 20 januari?
Dat wist ik, was ook nog een restant uit de periode dat ik onserieuze dingen zei hier. Vergeef me.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja. Er wordt gewoon 's nachts doorgewerkt.
Kusjekroel.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wist ik, was ook nog een restant uit de periode dat ik onserieuze dingen zei hier. Vergeef me.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:45 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Nee, ik hoop dat hij gewoon nog netjes staat inderdaad.
Mij maakt het echt geen moer uit. Ik vind het allemaal prima, en ik ga met de flow mee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, rondjevrienden die zich aangemeld hebben voor zaterdag. Ik heb even wat alternatieven uitgezocht voor als de Pimpel ook zaterdag nog niet langs Hilversum kan.
Variant 1:
Gewoon overal meteen doorrijden bij de eerste gelegenheid (wat Socios en PSM van plan waren). Dit loopt een uur vertraging op, we zijn niet eerder dan 17:37 in Groningen.
Variant 2:
Doorrijden in Osnabrück, 2 en een half uur stadsbezoek in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen
Variant 3:
Anderhalf uur stadsbezoek in Osnabrück en anderhalf uur in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen
Variant 4:
2 en een half uur stadsbezoek in Osnabrück en doorrijden in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen.
In alle gevallen zullen we de tickets voor ICE 1028 moeten laten omzetten naar een andere trein tussen Osnabrück en Bremen.
Zeg het maar
Variant 2 en 3 lijken me nooit op dezelfde tijd te eindigen toch?quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, rondjevrienden die zich aangemeld hebben voor zaterdag. Ik heb even wat alternatieven uitgezocht voor als de Pimpel ook zaterdag nog niet langs Hilversum kan.
Variant 1:
Gewoon overal meteen doorrijden bij de eerste gelegenheid (wat Socios en PSM van plan waren). Dit loopt een uur vertraging op, we zijn niet eerder dan 17:37 in Groningen.
Variant 2:
Doorrijden in Osnabrück, 2 en een half uur stadsbezoek in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen
Variant 3:
Anderhalf uur stadsbezoek in Osnabrück en anderhalf uur in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen
Variant 4:
2 en een half uur stadsbezoek in Osnabrück en doorrijden in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen.
In alle gevallen zullen we de tickets voor ICE 1028 moeten laten omzetten naar een andere trein tussen Osnabrück en Bremen.
Zeg het maar
Je kunt in Bremen en in Osnabrück kiezen tussen een half, anderhalf en twee en een half uur. Alleen de Arrivaboemel gaat maar 1 keer in de 2 uur op die tijd, vandaar. Er is dus de keuze uit 1 of 3 uur (voor OS en HB samen), en bij die 3 uur kun je wat schuiven met welk deel ervan je waar doorbrengtquote:Op donderdag 16 januari 2014 19:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Variant 2 en 3 lijken me nooit op dezelfde tijd te eindigen toch?
Ik ben akkoord met alles, maar liever niet optie 1. Zonde om nergens uit te stappen voor een shnitzel/bier/bratwurst.
Maar even serieus... waarschijnlijk ben je van mening dat Hilversum voorzien zou zijn van een EBS-beveiliging. In het vrijgavetraject van EBS (ergens jaren '80) heeft Hilversum inderdaad een EBS gehad, dit was een SIMIS-B die (volgens mij) via een omschakelinrichting aangesloten was. Op deze manier was het mogelijk om terug te schakelen naar de B-relais. Later is deze installatie weer verwijderd, bleven alleen de B-relais over en is de eerste vrijgegeven EBS in Rotterdam geplaatst (SIMIS-C). Enkele jaren geleden (toen ook de EBO is verwijderd), is er een nieuwe VPI-installatie geplaatst.quote:
Ohja echt? Ik was echt in de veronderstelling dat ze EBS had laten zitten bij de verbouwing aantal jaar terug. Thanks!quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:58 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Maar even serieus... waarschijnlijk ben je van mening dat Hilversum voorzien zou zijn van een EBS-beveiliging. In het vrijgavetraject van EBS (ergens jaren '80) heeft Hilversum inderdaad een EBS gehad, dit was een SIMIS-B die (volgens mij) via een omschakelinrichting aangesloten was. Op deze manier was het mogelijk om terug te schakelen naar de B-relais. Later is deze installatie weer verwijderd, bleven alleen de B-relais over en is de eerste vrijgegeven EBS in Rotterdam geplaatst (SIMIS-C). Enkele jaren geleden (toen ook de EBO is verwijderd), is er een nieuwe VPI-installatie geplaatst.
De EBS was al ver voor de verbouwing weggehaald. Dat had te maken met de hardware van de SIMIS-B die kennelijk niet geschikt genoeg geacht werd en ook niet ge-upgrade kon worden naar SIMIS-C. Bovendien bleek Hilversum eigenlijk veel te klein voor een EBS-emplacement.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ohja echt? Ik was echt in de veronderstelling dat ze EBS had laten zitten bij de verbouwing aantal jaar terug. Thanks!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |