Stefanie vervelend dat je zo onzeker bent nav die pijn.
Ik heb zoiets van; zolang ik geen bloed zie en niet doodga van de pijn (weeen

) maak ik me geen zorgen. En idd, beweging van de kleine, zolang dat goed blijft..

Gm; thx! Maar dat werkt niet bij mij

moet echt op dingen letten met mn eten, vooral niet te vet. En dat heb ik gister ff fout gedaan.
Jeetje, wat een heftig verhaal van je zus zeg.

Burdie; ja idd. Zolang je je goed voelt ook.
Wat naar van al je klacchten.

snap je gevoel helemaal. Het is een enorme aanslag op je lijf, je lijf 'uitlenen' aan zo'n kleintje. Sterkte.

Gaviscon hielp hier ook goed, dus als ik toch nog last blijf houden probeer ik dat nog wel een keer ook.
Ohja die milestone cards moet ik ook nog bestellen

Helemaal vergeten.
Nikki fijn dat het goed gaat met je dochter!!
Chanty wat vervelend..

je kan idd even bellen maar nu het al in je systeem zit.. en idd wat doen ze eraan. Goed voor jezelf zorgen en eten/drinken wat goed voelt.

beterschap!
Soesa wat naar nu al klachten

Pff... te vroeg!
SQ

Ik heb ook een vriendin die eerder zwanger was dan ik nu, maar inmiddels voor de 3e keer zwanger. We kunnen er gelukkig open over spreken en ze is blij voor me, de relatie is wel wat anders maar dat snap ik ook. Ik hoop voor haar zo erg dat het ook een keer goed gaat. En ik weet dat zij ook blij voor mij is. Maar ik ga haar niet 'lastig vallen' met allemaal baby dingen terwijl zij nu hoopt dat het blijft plakken.
He Mereltje wat naar

sterkte!!
Mango'tje gezellig

Ja. Dubbel idd.

RFR och jeetje wat lastig van je schoonmoeder..

Ik hoop dat het met een sisser afloopt. Maar raar dat haar enthousiasme ineens zo bekoelt lijkt te zijn ook.
BlueEyes ja

ik voelde ook al wat met mn 1e zwangerschap met 15/16 weken. Heeeeeele lichte plopjes. Mn placenta zat toen ook goed (aan de bovenkant en niet aan mn buik kant zoals nu)

NoBoNo spannend!!
Wij hebben hier ook een geboortekaartje

zo leuk is dat.
Ik had gisteren ook weer zo'n last. Vanochtend dochter in buik eens goed toegesproken; ga jij maar net als je oudere zus dwars liggen, en niet in stuit. Kthxbye.
En serieus, ik zweer dat ze geluisterd heeft

mn buik is bovenop veel zachter nu!
gaat deze dan wel luisteren naar me?? zal deze op mijn hand zijn ipv op die van papa?

Kim, ben het met je eens.
Ik vind die roze wolk eerlijk gezegd een beetje onzin soms. Ja, het is enorm bijzonder om een kind te dragen, daar zal ik niet over twisten. Het gewoel en gedraai is (tot op sommige punten) een heerlijk gevoel.

maar wat het met je lijf doet is gewoon zwaar. Alle verweking, de hormonen, maagzuur, misselijkheid, noem maar op.

Denk dat we daar ook wat realistischer over moeten zijn met z'n allen als vrouwen. Het is mooi, maar het is ook zwaar. En dat mag. En daar mag je het ook gewoon over hebben.. Niet alles hoeft goed te gaan, goed te voelen in een zwangerschap.
En wat betreft naar je lijf luisteren; dat heb ik the hard way geleerd. Toen ik nog niet zwanger was door een cyste die zo groot was dat mn eierstok topzwaar was en hij omdraaide, wat ik weet aan het 'wennen' aan mijn spiraaltje. Uiteindelijk met enige spoed geopereerd omdat anders mn eierstok gesneuveld was.
Heb toen de spreuk 'Nosce te ipsum' (ken jezelf) in het Latijn op mn buik laten tatooeren. Daar probeer ik naar te leven. Ik baal heus wel, zeker nu ik met 20 weken (nee, eerder) al thuis zit ivm bekken/harde buiken. Maar soit. Als dat het ergste is? Het kan hier tenminste. Mijn werkgever is aardig en ik kan ander werk doen.
zwangerschap is geen ziekte, maar je kan er goed beroerd van worden/zijn. En dat geeft niet. Ik luister liever naar mijn lijf dan de gevolgen te ondervinden.
Oh, en hier op de helft. 20 weken
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥