abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135520086
Zwangerschap & geboorte

2014

30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongen)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
12 augustus: cholula
12 augustus: Ongeduldig
19 augustus: gewoonmezelf87
23 augustus: rebel-angel
27 augustus: Dyre

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door WupWup op 16-01-2014 09:54:47 ]
pi_135520100
Laatste post

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe accuraat zijn die metingen eigenlijk, Wup? Ik hoor zo ontzettend vaak dat iemand een reuzenbaby zou krijgen, soms zelfs reden om in te leiden... en dan blijkt het toch gewoon een vijf- of zesponder te zijn.
Weet ik niet. Ik denk dat daar niet eens cijfers over zijn. Veel ligt ook aan de ervarenheid van de echoscopiste, de nauwkeurigheid, de apparatuur en de termijn. Na 36 weken heeft een biometrie over het algemeen weinig zin meer, het kind is dan te groot om goed te meten. Ervaren handen zijn net zo betrouwbaar. Ik merk vaak dat gynaecologen en arts assistenten te snel naar de echo grijpen en zo onvoldoende leren om aan de hand van uitwendig onderzoek een accurate gewichtsschatting te maken. Dat is echt zonde.
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:48:29 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135520240
Stefanie vervelend dat je zo onzeker bent nav die pijn.
Ik heb zoiets van; zolang ik geen bloed zie en niet doodga van de pijn (weeen :+ ) maak ik me geen zorgen. En idd, beweging van de kleine, zolang dat goed blijft.. :)

Gm; thx! Maar dat werkt niet bij mij :P moet echt op dingen letten met mn eten, vooral niet te vet. En dat heb ik gister ff fout gedaan.
Jeetje, wat een heftig verhaal van je zus zeg. :{

Burdie; ja idd. Zolang je je goed voelt ook.
Wat naar van al je klacchten. ;( :* snap je gevoel helemaal. Het is een enorme aanslag op je lijf, je lijf 'uitlenen' aan zo'n kleintje. Sterkte. :*

Gaviscon hielp hier ook goed, dus als ik toch nog last blijf houden probeer ik dat nog wel een keer ook.

Ohja die milestone cards moet ik ook nog bestellen :') Helemaal vergeten.

Nikki fijn dat het goed gaat met je dochter!! O+

Chanty wat vervelend.. ;( :* je kan idd even bellen maar nu het al in je systeem zit.. en idd wat doen ze eraan. Goed voor jezelf zorgen en eten/drinken wat goed voelt. :* beterschap!

Soesa wat naar nu al klachten :* Pff... te vroeg!

SQ :*

Ik heb ook een vriendin die eerder zwanger was dan ik nu, maar inmiddels voor de 3e keer zwanger. We kunnen er gelukkig open over spreken en ze is blij voor me, de relatie is wel wat anders maar dat snap ik ook. Ik hoop voor haar zo erg dat het ook een keer goed gaat. En ik weet dat zij ook blij voor mij is. Maar ik ga haar niet 'lastig vallen' met allemaal baby dingen terwijl zij nu hoopt dat het blijft plakken.

He Mereltje wat naar ;( :* :* sterkte!!

Mango'tje gezellig O+ O+

Ja. Dubbel idd. :{

RFR och jeetje wat lastig van je schoonmoeder.. :{ Ik hoop dat het met een sisser afloopt. Maar raar dat haar enthousiasme ineens zo bekoelt lijkt te zijn ook.

BlueEyes ja :Y ik voelde ook al wat met mn 1e zwangerschap met 15/16 weken. Heeeeeele lichte plopjes. Mn placenta zat toen ook goed (aan de bovenkant en niet aan mn buik kant zoals nu) :)

NoBoNo spannend!!

Wij hebben hier ook een geboortekaartje O+ zo leuk is dat.
Ik had gisteren ook weer zo'n last. Vanochtend dochter in buik eens goed toegesproken; ga jij maar net als je oudere zus dwars liggen, en niet in stuit. Kthxbye.
En serieus, ik zweer dat ze geluisterd heeft :o mn buik is bovenop veel zachter nu! :o gaat deze dan wel luisteren naar me?? zal deze op mijn hand zijn ipv op die van papa? :') :+

Kim, ben het met je eens.
Ik vind die roze wolk eerlijk gezegd een beetje onzin soms. Ja, het is enorm bijzonder om een kind te dragen, daar zal ik niet over twisten. Het gewoel en gedraai is (tot op sommige punten) een heerlijk gevoel. O+ maar wat het met je lijf doet is gewoon zwaar. Alle verweking, de hormonen, maagzuur, misselijkheid, noem maar op. :) Denk dat we daar ook wat realistischer over moeten zijn met z'n allen als vrouwen. Het is mooi, maar het is ook zwaar. En dat mag. En daar mag je het ook gewoon over hebben.. Niet alles hoeft goed te gaan, goed te voelen in een zwangerschap.

En wat betreft naar je lijf luisteren; dat heb ik the hard way geleerd. Toen ik nog niet zwanger was door een cyste die zo groot was dat mn eierstok topzwaar was en hij omdraaide, wat ik weet aan het 'wennen' aan mijn spiraaltje. Uiteindelijk met enige spoed geopereerd omdat anders mn eierstok gesneuveld was.
Heb toen de spreuk 'Nosce te ipsum' (ken jezelf) in het Latijn op mn buik laten tatooeren. Daar probeer ik naar te leven. Ik baal heus wel, zeker nu ik met 20 weken (nee, eerder) al thuis zit ivm bekken/harde buiken. Maar soit. Als dat het ergste is? Het kan hier tenminste. Mijn werkgever is aardig en ik kan ander werk doen.
zwangerschap is geen ziekte, maar je kan er goed beroerd van worden/zijn. En dat geeft niet. Ik luister liever naar mijn lijf dan de gevolgen te ondervinden.

Oh, en hier op de helft. 20 weken O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_135520601
Zwangerschap is geen ziekte, maar het zorgt er wel voor dat veel energie etc naar je kindje gaat, je zelf weinig weerstand hebt en dat je hele hormoonhuishouding anders wordt. Je lijf is continu aan het werk voor je kind, en niet gewoon maar een week, maar een volle 9 maanden! En er komen allerlei bijwerkingen om de hoek kijken waar je last van kunt hebben (moeheid, misselijkheid, bekkeninstabiliteit, harde buiken etc). Dat is gewoon echt niet niks!

RFR: Wat een toestand met je schoonmoeder! Komt zo over als een persoon van uitersten. Ik zou er persoonlijk ook niet veel voor voelen om mijn kind bij zo iemand onder te brengen, mijn kind hoeft geen gescheld en geweld te horen/zien. Liever een stabiele omgeving dan dit. En het is heel jammer dan voor je schoonmoeder maar ze heeft het aan zichzelf te danken (en dat ziet ze waarschijnlijk dan anders, maar is heel jammer.... jammer dat ze zo doet).
Tralalalaaa
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:00:11 #5
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135520657
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:44 schreef WupWup het volgende:
Laatste post

[..]

Weet ik niet. Ik denk dat daar niet eens cijfers over zijn. Veel ligt ook aan de ervarenheid van de echoscopiste, de nauwkeurigheid, de apparatuur en de termijn. Na 36 weken heeft een biometrie over het algemeen weinig zin meer, het kind is dan te groot om goed te meten. Ervaren handen zijn net zo betrouwbaar. Ik merk vaak dat gynaecologen en arts assistenten te snel naar de echo grijpen en zo onvoldoende leren om aan de hand van uitwendig onderzoek een accurate gewichtsschatting te maken. Dat is echt zonde.
nou dat dus eigenlijk.....ze konden geen metingen meer doen, maar ze voelde dat het idd een groot kind is.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:01:10 #6
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135520699
Volgens mij bleek ook uit onderzoek dat echo's niet veel bijdragen aan de groeimeting van het kind; idd een meting 'met de hand' door vk/gyn is betrouwbaarder schijnt..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_135520872
ik had twee weken terug nog een liggingsecho. Was bij 35.4 geloof ik. Omdat ze toch bezig was, probeerde ze ook de boel even op te meten. Het hoofd was gewoon ondoenlijk. Omdat hij op een bepaalde manier al in mijn bekken lag, lukte het gewoon niet goed om de juiste doorsnede te pakken te krijgen. Ook het bovenbeen was onvindbaar. :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:06:25 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135520930
Is Japie al wel ingedaald, Mo?
KuikenGuppy
pi_135520950
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:44 schreef WupWup het volgende:
Laatste post

[..]

Vanaf welke termijn zou je zeggen dat je met de hand het gewicht echt goed kan inschatten?
pi_135520962
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:06 schreef Burdie het volgende:
Is Japie al wel ingedaald, Mo?
Jups. Volgens mij wel. Zal vrijdag nog eens vragen, ook of ik in de appie op de grond moet gaan liggen, mochten de vliezen scheuren. :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:09:00 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135521035
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:07 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Jups. Volgens mij wel. Zal vrijdag nog eens vragen, ook of ik in de appie op de grond moet gaan liggen, mochten de vliezen scheuren. :')
Die waarschuwing kreeg ik idd vandaag mee. Vliezen breken = gaan liggen.
KuikenGuppy
pi_135521099
Ik heb ze er nog niet over gehoord tot nu toe. En er is wel al een paar keer het woord ingedaald gevallen, maar nog niet of ie nou ook vast ligt al in het bekken. Nouja, vrijdag weten we weer meer ;)

vergeet ook telkens naar de hand-schatting te vragen. Obv de laatste echo zou hij iets van 3600g worden geloof ik. Sjaak was 3500g bij 41w, 52cm lang. (overigens dag voor en tijdens de bevalling EXACT goed geschat door de vks)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135521230
Moet je echt meteen gaan liggen als je vliezen gebroken zijn?
Ik zie het al voor me, ben je aan het shoppen ergens in en dan gebeurd je dat.
(Of heb je dan al weeën vooraf? Misschien moet ik toch maar eens bevallingsboeken gaan lezen :@ )
pi_135521316
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:14 schreef BlueEyes het volgende:
Moet je echt meteen gaan liggen als je vliezen gebroken zijn?
Ik zie het al voor me, ben je aan het shoppen ergens in en dan gebeurd je dat.
(Of heb je dan al weeën vooraf? Misschien moet ik toch maar eens bevallingsboeken gaan lezen :@ )
Zelfde vraag hier hoor, weet er ook niets van..
pi_135521323
Niet direct geloof ik, maar wordt wel geadviseerd zsm naar huis te gaan en daar liggend de vk af te wachten. Dit omdat de baby na breken van je vliezen je bekken in kan zakken, en dan kan de navelstreng evt rond het nekje komen.

experts, correct me if im wrong!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:18:58 #16
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135521431
Dat lijkt mij toch raar....ik bedoel hoe moet dat dan als je naar het ziekenhuis moet?
pi_135521484
op de achterbank liggen. Of ambulance.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135521533
Alleen als je baby nog niet is ingedaald moet je gaan liggen.
pi_135521584
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Alleen als je baby nog niet is ingedaald moet je gaan liggen.
oh ja. daar hadden we het over toch? scheurende vliezen bij NIET ingedaalde baby.

Als je baby WEL al is ingedaald mag je gewoon door winkelen ;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135521651
Sjonge, ben medisch onderlegd en kan heel goed kindjes verplegen. Van hele minitjes in de couveuse tot flinke tieners met opstandig gedrag. Maar zo af en toe (lees regelmatig) gaat er hier een wereld voor me open :D
pi_135521692
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:23 schreef DJMomo het volgende:

[..]

oh ja. daar hadden we het over toch? scheurende vliezen bij NIET ingedaalde baby.

Als je baby WEL al is ingedaald mag je gewoon door winkelen ;)
*Noteert*

:')
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:28:37 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135521797
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:16 schreef DJMomo het volgende:
Niet direct geloof ik, maar wordt wel geadviseerd zsm naar huis te gaan en daar liggend de vk af te wachten. Dit omdat de baby na breken van je vliezen je bekken in kan zakken, en dan kan de navelstreng evt rond het nekje komen.

experts, correct me if im wrong!
Volgens mij moet je meteen gaan liggen, dus als je net aan het winkelen bent in de Albert Heijn, ga je daar op de grond liggen en laat je iemand de VK bellen.

Edit: ik lees net op diverse andere sites dat je idd nog best naar huis mag rijden, maar daar zsm moet gaan liggen :? Misschien nog eens het navragen waard :').
KuikenGuppy
pi_135522029
M'n vk zei gisteren in ieder geval dat ze het in alle jaren dat ze werkzaam is als vk pas een keer heeft meegemaakt dat de navelstreng om de nek van de baby was gekomen, dat de kans dat het gebeurd heel klein is.
pi_135522084
ach ja, en als baby WEL al is ingedaald bij het scheuren van de vliezen, kan de navelstreng ook nog om de nek zitten. Was iig bij Sjaak het geval.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135522131
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:37 schreef DJMomo het volgende:
ach ja, en als baby WEL al is ingedaald bij het scheuren van de vliezen, kan de navelstreng ook nog om de nek zitten. Was iig bij Sjaak het geval.
Oh, dat wist ik niet.
Daar had ze het dus niet over gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')