quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:09 schreef jatochneetoch het volgende:
Een kind heeft er recht op dat beide ouders even welvarend leven.
Als jij die koopwoning in je eentje kan betelen, zal jij net zoveel alimentatie moeten betalen totdat zei zo'n zelfde woning kan betalen.
Als jij die koopwoning in je eentje kan betelen, zal jij net zoveel alimentatie moeten betalen totdat zei zo'n zelfde woning kan betalen.
Dit is natuurlijk volslagen onzin.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:09 schreef jatochneetoch het volgende:
Wat een onzinquote:Op woensdag 15 januari 2014 14:09 schreef jatochneetoch het volgende:
Fijne relatie, als je je nu alvast in gaat schrijven bij een WBVquote:Op woensdag 15 januari 2014 14:00 schreef sollicitant1337 het volgende:
M'n vriendin en ik wonen reeds een tijdje samen in mijn koopwoning. Daar is ook een kindje bijgekomen. Nou moest ik ineens denken vandaag -- mocht de relatie op 1 of andere manier op de klippen lopen, dan is haar inkomen mogelijk onvoldoende om in de vrije sector een flat te huren.
Is het verstandig dat m'n vriendin zich bij woningbouwvereniging(en?) inschrijft, gewoon om een goed lange inschrijf-periode te hebben? Het betreft regio Utrecht.
Nergens krijg je daarvoor urgentie. Tenzij TS zijn vriendin al een keer of 3 het ziekenhuis ingetrapt heeft en de kleine misbruikt...quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
(Eventjes terzijde: je krijgt in Utrecht voor een dergelijk geval echt geen urgentie meer, hoor!)
Klopt, maar aangezien ik de situatie voor Utrecht behoorlijk goed ken (ik begeleid onder andere daklozen op zoek naar een woningquote:Op woensdag 15 januari 2014 14:59 schreef goed_volk het volgende:
Nergens krijg je daarvoor urgentie. Tenzij TS zijn vriendin al een keer of 3 het ziekenhuis ingetrapt heeft en de kleine misbruikt...![]()
Een testament gaat er komen, inderdaad.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:02 schreef trovey het volgende:
Misschien is het beter om wat te regelen met de koopwoning
Nee, veel hoger.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Even ter aanvulling: TS, die koopwoning, was die goedkoper dan (ongeveer) 168K?
OK, als ik jou goed begrijp dan is er sprake van een jaarlijkse bijdrage om daar ingeschreven te blijven staan? En hoe lang duurt het gemiddeld voordat daar plek is voor iemand die 25K per jaar verdiend?quote:Rationeel gesproken kan je vriendin zich natuurlijk (ook) inschrijven bij Het Woningnet (dáár moet je dus wezen, in de regio Utrecht, om je te laten noteren op de wachtlijst)
Dan vind ze me nu maar eventjes niet aardig en lief. Ik wil gewoon niet dat ze ooit een probleem heeft qua huisvesting. Dat mijn vriendin niet nadenkt over de toekomst, okay. Dat ik als man dan niet nadenk voor haar, dat vind ik veel slechter.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:27 schreef gelestipjes het volgende:
Dan kun je wel zeggen dat dat niet echt getuigt van veel vertrouwen in de relatie, maar mocht het daadwerkelijk mis gaan zal ze vast wel blij zijn dat ze al ingeschreven stond.
Yep, je betaalt een jaarlijkse bijdrage aan Het Woningnet van - naar ik meen te weten - zo'n 40 euro. En ze zijn bikkelhard, als je dus een jaar vergeet te betalen, dan rol je dus zó van die wachtlijst af en kun je weer van voren af aan beginnen!quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:56 schreef sollicitant1337 het volgende:
OK, als ik jou goed begrijp dan is er sprake van een jaarlijkse bijdrage om daar ingeschreven te blijven staan? En hoe lang duurt het gemiddeld voordat daar plek is voor iemand die 25K per jaar verdiend?
Scheiding? Ik schreef "vriendin", we zijn niet getrouwd. Het huis is van mij, ik had het gekocht voordat ik haar leerde kennen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:27 schreef Mortaxx het volgende:
Je kan je beter zelf inschrijvenbij een scheiding houdt zij het huis (aannemende dat het kind bij haar blijft)
En ook al zouden TS en zijn vriendin getrouwd zijn, dat hoeft helemaal niet zo te zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:27 schreef Mortaxx het volgende:
Je kan je beter zelf inschrijvenbij een scheiding houdt zij het huis (aannemende dat het kind bij haar blijft)
Wow. Hier in de regio, grenzend aan de regio Utrecht, kost een inschrijving 13 euro nogwat per 2 jaar. Dat zou een fors verschil zijn!quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:19 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Yep, je betaalt een jaarlijkse bijdrage aan Het Woningnet van - naar ik meen te weten - zo'n 40 euro.
Ik wilde het nog eventjes checken maar de site ligt momenteel plat wegens onderhoud - ik meen me toch echt te herinneren dat het om zo'n 40,= euro per jaar gaat, ja...quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wow. Hier in de regio, grenzend aan de regio Utrecht, kost een inschrijving 13 euro nogwat per 2 jaar. Dat zou een fors verschil zijn!
Ik vind jouw situatie toch wel een tikkie anders, aangezien jij zowat zeker weet dat je binnen afzienbare tijd wellicht weer moet vertrekken. Maar strikt rationeel gezien heeft TS en/of zijn vriendin natuurlijk helemaal gelijk. dat ben ik met je eens.quote:Zo heb ik me vrij kort na mijn vorige verhuizing zelf direct ook weer ingeschreven om weer wachttijd op te bouwen én heb ik mijn huidige sloopwoning op basis van de leegstandswet alleen geaccepteerd nadat ik zwart op wit had gekregen dat mijn reeds opgebouwde wachttijd niet zou komen te vervallen. Want ik kan in theorie immers elk moment een brief ontvangen dat ik binnen 3 maanden moet vertrekken.
Hilarische post toch. Moet kunnen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |