abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135518535
M'n vriendin en ik wonen reeds een tijdje samen in mijn koopwoning. Daar is ook een kindje bijgekomen. Nou moest ik ineens denken vandaag -- mocht de relatie op 1 of andere manier op de klippen lopen, dan is haar inkomen mogelijk onvoldoende om in de vrije sector een flat te huren.

Is het verstandig dat m'n vriendin zich bij woningbouwvereniging(en?) inschrijft, gewoon om een goed lange inschrijf-periode te hebben? Het betreft regio Utrecht.
pi_135518631
Misschien is het beter om wat te regelen met de koopwoning als er inmiddels ook sprake is van een kind? Ook met de erfenis en zo als jou wat overkomt.

[ Bericht 18% gewijzigd door trovey op 15-01-2014 14:12:10 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135518779
ik zou dit idee zeker eens aan je vriendin voorstellen. zal goed zijn voor de relatie.

maar serieus:
in dat geval heeft ze wel kans op urgentie zodat ze sneller een huis krijgt en even uitgaande dat het kind bij haar blijft kom jij aan alimentatie nog aardig aan het meebetalen, dus kan ze misschien weer wel vrije sector huren
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_135518881
Een kind heeft er recht op dat beide ouders even welvarend leven.
Als jij die koopwoning in je eentje kan betelen, zal jij net zoveel alimentatie moeten betalen totdat zei zo'n zelfde woning kan betalen.
pi_135518909
Ze gaat er gewoon van uit dat jij alles blijft betalen indien de relatie spaak loopt. Je hebt immers een kind met 'r.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_135518936
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:09 schreef jatochneetoch het volgende:
Als jij die koopwoning in je eentje kan betelen, zal jij net zoveel alimentatie moeten betalen totdat zei zo'n zelfde woning kan betalen.
_O- _O- _O- _O- _O-
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  PR/Manusje van alles woensdag 15 januari 2014 @ 14:11:38 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_135518961
quote:
_O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:11:50 #8
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135518968
quote:
Dit is natuurlijk volslagen onzin.

Tsja TS, je kunt dit voorstellen aan je vriendin, maar ik vind het niet echt blijken van vertrouwen in je relatie, om het eerlijk te zeggen...

(Eventjes terzijde: je krijgt in Utrecht voor een dergelijk geval echt geen urgentie meer, hoor!)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_135519509
Lijkt me op zich niks mis mee, kost haast niks over het algemeen en wel zo makkelijk als het onverhoopt toch misgaat. Dan kun je wel zeggen dat dat niet echt getuigt van veel vertrouwen in de relatie, maar mocht het daadwerkelijk mis gaan zal ze vast wel blij zijn dat ze al ingeschreven stond.
pi_135520430
quote:
Wat een onzin :')
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:59:32 #11
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_135520621
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:00 schreef sollicitant1337 het volgende:
M'n vriendin en ik wonen reeds een tijdje samen in mijn koopwoning. Daar is ook een kindje bijgekomen. Nou moest ik ineens denken vandaag -- mocht de relatie op 1 of andere manier op de klippen lopen, dan is haar inkomen mogelijk onvoldoende om in de vrije sector een flat te huren.

Is het verstandig dat m'n vriendin zich bij woningbouwvereniging(en?) inschrijft, gewoon om een goed lange inschrijf-periode te hebben? Het betreft regio Utrecht.
Fijne relatie, als je je nu alvast in gaat schrijven bij een WBV :') Heb je dit al met haar besproken? Misschien stapt ze dan meteen wel op...

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
(Eventjes terzijde: je krijgt in Utrecht voor een dergelijk geval echt geen urgentie meer, hoor!)
Nergens krijg je daarvoor urgentie. Tenzij TS zijn vriendin al een keer of 3 het ziekenhuis ingetrapt heeft en de kleine misbruikt... :X
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:35:48 #12
323439 HetKlusKonijn
pi_135522051
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:59 schreef goed_volk het volgende:
Nergens krijg je daarvoor urgentie. Tenzij TS zijn vriendin al een keer of 3 het ziekenhuis ingetrapt heeft en de kleine misbruikt... :X
Klopt, maar aangezien ik de situatie voor Utrecht behoorlijk goed ken (ik begeleid onder andere daklozen op zoek naar een woning :P ) dacht ik maar een voorbehoud te maken mbt de locatie... wellicht is e.e.a. in de regio Roodeschool toch ietsje eenvoudiger. ;)

En ja... het hele begrip 'urgentie' is zo goed als afgeschaft tegenwoordig. Anders zou m'n werk een stuk simpeler zijn. :X

[ Bericht 2% gewijzigd door HetKlusKonijn op 15-01-2014 15:43:31 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:40:42 #13
323439 HetKlusKonijn
pi_135522200
Even ter aanvulling: TS, die koopwoning, was die goedkoper dan (ongeveer) 168K? (afhankelijk waar de grens lag voor een woonvergunning toen je die woning kocht)
Want in dat geval heb je je destijds al in moeten schrijven bij Het Woningnet voor een huisvestingsvergunning en sta je daar dus al geregistreerd - als je tenminste je jaarlijkse bijdrage van 40 euro hebt betaald, en bent blijven betalen.

Rationeel gesproken kan je vriendin zich natuurlijk (ook) inschrijven bij Het Woningnet (dáár moet je dus wezen, in de regio Utrecht, om je te laten noteren op de wachtlijst), maar als ik haar was zou ik met een dergelijk verzoek bepaald niet blij zijn, om het zacht uit te drukken. }:| }:| }:|
pi_135522672
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:02 schreef trovey het volgende:
Misschien is het beter om wat te regelen met de koopwoning
Een testament gaat er komen, inderdaad.
pi_135522829
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Even ter aanvulling: TS, die koopwoning, was die goedkoper dan (ongeveer) 168K?
Nee, veel hoger.

quote:
Rationeel gesproken kan je vriendin zich natuurlijk (ook) inschrijven bij Het Woningnet (dáár moet je dus wezen, in de regio Utrecht, om je te laten noteren op de wachtlijst)
OK, als ik jou goed begrijp dan is er sprake van een jaarlijkse bijdrage om daar ingeschreven te blijven staan? En hoe lang duurt het gemiddeld voordat daar plek is voor iemand die 25K per jaar verdiend?
pi_135522902
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:27 schreef gelestipjes het volgende:
Dan kun je wel zeggen dat dat niet echt getuigt van veel vertrouwen in de relatie, maar mocht het daadwerkelijk mis gaan zal ze vast wel blij zijn dat ze al ingeschreven stond.
Dan vind ze me nu maar eventjes niet aardig en lief. Ik wil gewoon niet dat ze ooit een probleem heeft qua huisvesting. Dat mijn vriendin niet nadenkt over de toekomst, okay. Dat ik als man dan niet nadenk voor haar, dat vind ik veel slechter.
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:19:36 #17
323439 HetKlusKonijn
pi_135523651
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:56 schreef sollicitant1337 het volgende:
OK, als ik jou goed begrijp dan is er sprake van een jaarlijkse bijdrage om daar ingeschreven te blijven staan? En hoe lang duurt het gemiddeld voordat daar plek is voor iemand die 25K per jaar verdiend?
Yep, je betaalt een jaarlijkse bijdrage aan Het Woningnet van - naar ik meen te weten - zo'n 40 euro. En ze zijn bikkelhard, als je dus een jaar vergeet te betalen, dan rol je dus zó van die wachtlijst af en kun je weer van voren af aan beginnen!

Het Woningnet biedt zowel sociale huur als vrije sector aan. Voor de sociale huur dient je inkomen beneden een bepaalde grens te zitten wil je nog recht hebben op een dergelijke woning (en op huurtoeslag), met 25K per jaar kom je in ieder geval in aanmerking voor een sociale huurwoning. Vrije sector gaat daarmee niet lukken want dat is dus echt peperduur en je krijgt boven de sociale huur-grens van 680,= 699,48 euro per maand dus helemaal niks-nada aan huurtoeslag...

De wachtlijst is uiteraard mede afhankelijk van de wijk - in Overvecht of Kanaleneiland gaat het natuurlijk een stuk sneller dan in de binnenstad maar dat spreekt voor zich. Reken in ieder geval op een stevig aantal jaartjes, acht jaar op de wachtlijst is in Utrecht behoorlijk 'normaal'.
In de randgemeenten (Nieuwegein, De Meern, Vleuten, enzovoorts) gaat het sowieso sneller maar ook daar liggen de woningen bepaald niet voor het opscheppen...

Edit: check de site Het Woningnet , daar vind je dus de exacte prijzen e.d. en kun je je vast oriënteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 15-01-2014 16:28:52 ]
pi_135523861
Dank je, top bijdrage!
pi_135526073
Je kan je beter zelf inschrijven :) bij een scheiding houdt zij het huis (aannemende dat het kind bij haar blijft)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_135527865
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:27 schreef Mortaxx het volgende:
Je kan je beter zelf inschrijven :) bij een scheiding houdt zij het huis (aannemende dat het kind bij haar blijft)
Scheiding? Ik schreef "vriendin", we zijn niet getrouwd. Het huis is van mij, ik had het gekocht voordat ik haar leerde kennen.
  woensdag 15 januari 2014 @ 18:19:55 #21
323439 HetKlusKonijn
pi_135528112
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:27 schreef Mortaxx het volgende:
En ook al zouden TS en zijn vriendin getrouwd zijn, dat hoeft helemaal niet zo te zijn. ;)
Is namelijk afhankelijk van de koopkracht van die vriendin, draagkracht van TS, evt. restschuld, mogelijkheid om elkaar uit te kopen, enzovoorts... en met 25K jaarinkomen kom je niet zo heel erg ver.

[ Bericht 5% gewijzigd door HetKlusKonijn op 15-01-2014 22:22:31 ]
pi_135536240
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:19 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Yep, je betaalt een jaarlijkse bijdrage aan Het Woningnet van - naar ik meen te weten - zo'n 40 euro.
Wow. Hier in de regio, grenzend aan de regio Utrecht, kost een inschrijving 13 euro nogwat per 2 jaar. Dat zou een fors verschil zijn!

Maar ja, feitelijk heb je helemaal gelijk TS. Mocht om wat voor reden dan ook je vriendin niet in dit huis kunnen/willen blijven wonen maar wél in de regio Utrecht dan is elk jaar dat ze alvast staat ingeschreven bij Woningnet alvast meegenomen. Met wachttijden van 10 jaar of meer voor de betere woningen en buurten is het helemaal geen gek idee om je inschrijving lekker door te laten lopen voor 'het geval dat'.

Zo heb ik me vrij kort na mijn vorige verhuizing zelf direct ook weer ingeschreven om weer wachttijd op te bouwen én heb ik mijn huidige sloopwoning op basis van de leegstandswet alleen geaccepteerd nadat ik zwart op wit had gekregen dat mijn reeds opgebouwde wachttijd niet zou komen te vervallen. Want ik kan in theorie immers elk moment een brief ontvangen dat ik binnen 3 maanden moet vertrekken.
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:32:48 #23
323439 HetKlusKonijn
pi_135539318
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Wow. Hier in de regio, grenzend aan de regio Utrecht, kost een inschrijving 13 euro nogwat per 2 jaar. Dat zou een fors verschil zijn!
Ik wilde het nog eventjes checken maar de site ligt momenteel plat wegens onderhoud - ik meen me toch echt te herinneren dat het om zo'n 40,= euro per jaar gaat, ja...

Utrecht, hč. Stampende woningnood en iedere woningzoekende die zich vanwege dat bedrag verzuimt om zich in te schrijven dan wel ingeschreven te blijven staan, is er weer ééntje minder. :')

quote:
Zo heb ik me vrij kort na mijn vorige verhuizing zelf direct ook weer ingeschreven om weer wachttijd op te bouwen én heb ik mijn huidige sloopwoning op basis van de leegstandswet alleen geaccepteerd nadat ik zwart op wit had gekregen dat mijn reeds opgebouwde wachttijd niet zou komen te vervallen. Want ik kan in theorie immers elk moment een brief ontvangen dat ik binnen 3 maanden moet vertrekken.
Ik vind jouw situatie toch wel een tikkie anders, aangezien jij zowat zeker weet dat je binnen afzienbare tijd wellicht weer moet vertrekken. Maar strikt rationeel gezien heeft TS en/of zijn vriendin natuurlijk helemaal gelijk. dat ben ik met je eens.
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:54:03 #24
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135540492
quote:
:') Verder alles goed met je?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:57:26 #25
323439 HetKlusKonijn
pi_135540683
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:54 schreef cvboer het volgende:

[..]

:') Verder alles goed met je?
Hilarische post toch. Moet kunnen. ):O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')