Op maandag 25 augustus 2014 15:51 schreef Chaos-Zero het volgende:Afgelopen zaterdag terug gekomen vanuit Berlijn.
Wat was het weer fantastisch! Via Airbnb bij iemand blijven slapen dus. Het was wel buiten het centrum, maar met de Sbahn waren we zo in het centrum.
Woensdag zijn we die tv toren in geweest. Dat was echt geweldig. Kaartje kostte 13 euro (van te voren gereserveerd) maar het was het meer dan waard. Het enige nadeel was wel dat het donker was en het licht wat van beneden de toren verlicht erg weerkaatsten en daarom niet echt foto's kunnen nemen.
Verder zijn we opnieuw naar het Spreepark geweest. Zoals ik eerder al zei, was daar 2 weken terug een brand en daardoor zijn ze alle hekken aan het vervangen. Het was dus te risicovol om het terrein op te gaan omdat er te veel mensen rondliepen die aan het werk waren. Daarnaast was er nagenoeg geen mogelijkheid om het hek over te springen/door te gaan. Behalve bij het restaurantje aan het begin. Als je dat pad volgt zat er na enkele honderden meters aan de rechterkant wel een deur die open stond. Echter als je deze door zou gaan was het nog wel een stukje lopen om bij de attracties te komen en hebben het dus maar niet gedaan.
Vervolgens zijn we naar een oude fabriek geweest. Hier stonden ook hekken omheen, maar op meerdere plekken stonden deze gewoon open. De sfeer was heel apart. Een groot verlaten terrein wat niet bijgehouden was met 1 klein en 1 groot gebouw. Het grote gebouw konden we niet inkomen zonder wat kapot te maken en hebben het daarom ook niet gedaan. Het kleine gebouw was gewoon toegankelijk en kwamen daar zelfs ook nog wat andere mensen tegen die aan het rondkijken waren.
Wat wel apart was, was dat aan de buitenkant van het grote gebouw nog iets stond af te zuigen.
Verder zijn we naar een verlaten universiteit geweest. Hier zat bij de ingang een groot gat in het hek waar je makkelijk door heen kon. De universiteit vond ik wel het vetst. We vonden achter gelaten documenten, kasten met onderzoeksrapporten, afzuiginstallaties, tafels en zelfs een collegezaal.
Ook ben ik naar een verlaten treinstation/werkplaats geweest buiten de stad. Ook erg de moeite waard om heen te gaan, en ook hier zat naast de ingang een heel groot gat in het hek. Ook hier kwamen we binnen mensen tegen die aan het fotograferen waren.
Als laatste zijn we nog naar verlaten barakken geweest. Waar deze voor dienden weet ik niet meer, maar deze gebouwen waren zo goed als leeg en was niet heel bijzonder.
Hier een greep van de gemaakte foto's:
Verlaten universiteit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fabriek:
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trein werkplaats/station:
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk man. Ze moesten eens weten wat voor goudmijntje dat is als men dat verbouwt tot iets moderns.(horeca-theater o.i.d.)
quote:
Op woensdag 17 september 2014 13:18 schreef uniekhoorn het volgende:[..]
Mooi! Klinkt goed. Wij gaan wat later dus we missen elkaar

Wat betaal jij als ik zo brutaal mag zijn?
Wij zijn in totaal 421 kwijt incl. Ontbijt en 2 X diner
Ik wens je veel plezier! ben benieuwd naar jou ervaring(en) met het hotel.

Wij betalen 189 euro p.p.
♥ "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
Over 3 weken weer een weekend naar Berlijn

Het is het weekend dat het 25 jaar geleden is dat de muur viel dus daar zijn allemaal activiteiten omheen gebouwd en ook de reden voor ons om te gaan

Appartementje met z'n zevenen in Prenzlauerberg voor 70 euro pp

Bedankt voor de site van Abandoned Berlin, ik ga eens wat leuke sites bezoeken
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:
Die Universiteit gaat wel lukken denk ik

Spreepark lijkt me heel tof maar wat lastiger omdat we met mijn ouders zijn, ik zie hun niet ergens naar binnen sneaken

Is de universiteit wel makkelijk toegankelijk?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 12:03 schreef Chaos-Zero het volgende:[..]
Ja, ik kan je het adres wel even PMen? Maar er staan rondom hekken. Toen ik er eind augustus was zat er een groot gat in het hek bij de ingang van het gebouw.
Ja graag! Lijkt me echt tof
Wij gaan dus naar Berlijn vanwege de activiteiten omtrent de val van de muur, precies 25 jaar geleden op 9 november. Zo is dat weekend de muur helemaal nagebouwd met lichtgevende ballonnen, kijk dan hoe gaaf:
![jh_25-jahre-mauerfall_kulturprojekte-1_c_christopher-bauder.jpg]()

Voor mensen die geinteresseerd zijn of ook toevallig dat weekend gaan, check deze site voor alle activiteiten:
http://mauer.visitberlin.de/en/
XL
In de zin van Extra Lars
Dr. Pong is gaaf in Berlijn!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich
| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich binen de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
Ben dit weekend in Berlijn geweest voor de eerste keer...
1 woord?
Kan niet!
Wow, fantastisch, mooi, indrukwekkend, emotioneel, vriendelijk, uitersten, vertrouwd, geweldig!
Alleen: vind curryworst niks aan
[ Bericht 26% gewijzigd door uniekhoorn op 28-10-2014 21:52:10 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2014 20:46 schreef XL het volgende:[..]
Idioot concept. Het is een kroeg die vrijwel alleen maar bestaat uit een ping pong tafel en daar spelen alle gasten van de kroeg rond-de-tafel met elkaar. Terwijl in de achtergrond atari-tijdperk techno draait.
Dat klinkt redelijk briljant

quote:
Op dinsdag 28 oktober 2014 21:01 schreef uniekhoorn het volgende:Ben dit weekend in Berlijn geweest voor de eerste keer...
1 woord?
Kan niet!
Wow, fantastisch, mooi, indrukwekkend, emotioneel, vriendelijk, uitersten, vertrouwd, geweldig!
Alleen: vind curryworst niks aan
Welkom bij de Berlijn addicts

Fijn dat je het naar je zin hebt gehad! Maar hoezo emotioneel?
quote:
Waar heb je het gehaald?
Wij hebben laatst tegenover de KaDeWe curryworst gegeten, bij zo'n straattentje,
was niet zo'n succes, het vet druipte er vanaf.
Curry36 daarentegen!
♥ "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."