Gisteren terug van Berlijn gekomen. En het was wederom heerlijk. Dit maal ook een stuk vaker uitgegaan. De Tresor kan ik echt aan iedereen aanraden, ook Weekend was top ( en een prachtig uitzicht) de Matrix vond ik dan weer helemaal niks. Hing ook een erg opgefokt sfeertje. De Kulturbrauerei dan weer een erg gezellige plek met een super relaxte sfeer.
Afgelopen zaterdag terug gekomen vanuit Berlijn. Wat was het weer fantastisch! Via Airbnb bij iemand blijven slapen dus. Het was wel buiten het centrum, maar met de Sbahn waren we zo in het centrum. Woensdag zijn we die tv toren in geweest. Dat was echt geweldig. Kaartje kostte 13 euro (van te voren gereserveerd) maar het was het meer dan waard. Het enige nadeel was wel dat het donker was en het licht wat van beneden de toren verlicht erg weerkaatsten en daarom niet echt foto's kunnen nemen. Verder zijn we opnieuw naar het Spreepark geweest. Zoals ik eerder al zei, was daar 2 weken terug een brand en daardoor zijn ze alle hekken aan het vervangen. Het was dus te risicovol om het terrein op te gaan omdat er te veel mensen rondliepen die aan het werk waren. Daarnaast was er nagenoeg geen mogelijkheid om het hek over te springen/door te gaan. Behalve bij het restaurantje aan het begin. Als je dat pad volgt zat er na enkele honderden meters aan de rechterkant wel een deur die open stond. Echter als je deze door zou gaan was het nog wel een stukje lopen om bij de attracties te komen en hebben het dus maar niet gedaan.
Vervolgens zijn we naar een oude fabriek geweest. Hier stonden ook hekken omheen, maar op meerdere plekken stonden deze gewoon open. De sfeer was heel apart. Een groot verlaten terrein wat niet bijgehouden was met 1 klein en 1 groot gebouw. Het grote gebouw konden we niet inkomen zonder wat kapot te maken en hebben het daarom ook niet gedaan. Het kleine gebouw was gewoon toegankelijk en kwamen daar zelfs ook nog wat andere mensen tegen die aan het rondkijken waren. Wat wel apart was, was dat aan de buitenkant van het grote gebouw nog iets stond af te zuigen.
Verder zijn we naar een verlaten universiteit geweest. Hier zat bij de ingang een groot gat in het hek waar je makkelijk door heen kon. De universiteit vond ik wel het vetst. We vonden achter gelaten documenten, kasten met onderzoeksrapporten, afzuiginstallaties, tafels en zelfs een collegezaal. Ook ben ik naar een verlaten treinstation/werkplaats geweest buiten de stad. Ook erg de moeite waard om heen te gaan, en ook hier zat naast de ingang een heel groot gat in het hek. Ook hier kwamen we binnen mensen tegen die aan het fotograferen waren.
Als laatste zijn we nog naar verlaten barakken geweest. Waar deze voor dienden weet ik niet meer, maar deze gebouwen waren zo goed als leeg en was niet heel bijzonder. Hier een greep van de gemaakte foto's:
Verlaten universiteit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fabriek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trein werkplaats/station:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Dankje! Sorry voor mijn late reactie. Had je bericht nooit gezien.. De treinrremise ligt bij station Pankow-Heinersdorf. Je ziet het eigenlijk gelijk liggen als je de S-bahn uit komt. Je moet over de brug heen waar auto's rijden en dan het pad naar beneden volgen. Daar zit de ingang die waarschijnlijk op slot zit, maar 2 hekken er naast is er al geen hek meer
Wat ik mij nog afvroeg, wat wordt er eigenlijk gezegd door de machinist van de U en S bahn als hij uit zn raampje door een microfoon tettert?
Eindelijk, eindelijk gaan wij ook 4 dagen naar Berlijn in oktober. Vandaag geboekt en ik ben zo blij, dit staat al zo lang op mijn lijst. Wij verblijven hier http://www.pentahotels.co(...)n-teltow/everything/
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
het interieur is leuk en lekker Berlijns truttig en hip, het is ook wel gezellig als in opener als een hotel. De wijk en ligging was voor mij prima maar je moet Neukoeln, Friedrichshain etc wel prettig vinden.
Alleen voor de prijs zou ik het niet nog een keer doen. De bedden zijn namelijk slechter als in een gemiddeld hostel en het is voornamelijk krap in je hut of caravan. Sanitair is goed met lekkere douche, maar wel gedeeld. Het eten is mooi, maar niet s'avonds te krijgen (lunch). De potten die de eigenaren zijn, waren niet al te vriendelijk. Behalve het interieur vond ik de sfeer nogal somber. Een hostel ziet er minder uit, maar is ook gezellig en biedt ongeveer hetzelfde comfort en is 5 keer goedkoper. Mijn mening
het interieur is leuk en lekker Berlijns truttig en hip, het is ook wel gezellig als in opener als een hotel. De wijk en ligging was voor mij prima maar je moet Neukoeln, Friedrichshain etc wel prettig vinden.
Alleen voor de prijs zou ik het niet nog een keer doen. De bedden zijn namelijk slechter als in een gemiddeld hostel en het is voornamelijk krap in je hut of caravan. Sanitair is goed met lekkere douche, maar wel gedeeld. Het eten is mooi, maar niet s'avonds te krijgen (lunch). De potten die de eigenaren zijn, waren niet al te vriendelijk. Behalve het interieur vond ik de sfeer nogal somber. Een hostel ziet er minder uit, maar is ook gezellig en biedt ongeveer hetzelfde comfort en is 5 keer goedkoper. Mijn mening
dank
Leuk! wij gaan ook in oktober en verblijven in hetzelfde hotel, evenals vorig jaar
Leuk! Hoe vond je het hotel?
Wij gaan kneuterig met een georganiseerde busreis Even lekker gemakkelijk hoor, zin om mijn zinnen even te verzetten
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Wij gaan kneuterig met een georganiseerde busreis Even lekker gemakkelijk hoor, zin om mijn zinnen even te verzetten
Joh, wij gaan ook met een georganiseerde busreis evenals vorig jaar. van 9 tot 12 oktober.
Pentahotel is echt een goed en sfeervol hotel. De kamers zijn best groot, goede service, een heerlijk uitgebreid ontbijt.. Ik kan het iedereen aanraden!
♥ "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
Joh, wij gaan ook met een georganiseerde busreis evenals vorig jaar. van 9 tot 12 oktober.
Pentahotel is echt een goed en sfeervol hotel. De kamers zijn best groot, goede service, een heerlijk uitgebreid ontbijt.. Ik kan het iedereen aanraden!
Mooi! Klinkt goed. Wij gaan wat later dus we missen elkaar
Wat betaal jij als ik zo brutaal mag zijn? Wij zijn in totaal 421 kwijt incl. Ontbijt en 2 X diner
Op maandag 25 augustus 2014 15:51 schreef Chaos-Zero het volgende: Afgelopen zaterdag terug gekomen vanuit Berlijn. Wat was het weer fantastisch! Via Airbnb bij iemand blijven slapen dus. Het was wel buiten het centrum, maar met de Sbahn waren we zo in het centrum. Woensdag zijn we die tv toren in geweest. Dat was echt geweldig. Kaartje kostte 13 euro (van te voren gereserveerd) maar het was het meer dan waard. Het enige nadeel was wel dat het donker was en het licht wat van beneden de toren verlicht erg weerkaatsten en daarom niet echt foto's kunnen nemen. Verder zijn we opnieuw naar het Spreepark geweest. Zoals ik eerder al zei, was daar 2 weken terug een brand en daardoor zijn ze alle hekken aan het vervangen. Het was dus te risicovol om het terrein op te gaan omdat er te veel mensen rondliepen die aan het werk waren. Daarnaast was er nagenoeg geen mogelijkheid om het hek over te springen/door te gaan. Behalve bij het restaurantje aan het begin. Als je dat pad volgt zat er na enkele honderden meters aan de rechterkant wel een deur die open stond. Echter als je deze door zou gaan was het nog wel een stukje lopen om bij de attracties te komen en hebben het dus maar niet gedaan.
Vervolgens zijn we naar een oude fabriek geweest. Hier stonden ook hekken omheen, maar op meerdere plekken stonden deze gewoon open. De sfeer was heel apart. Een groot verlaten terrein wat niet bijgehouden was met 1 klein en 1 groot gebouw. Het grote gebouw konden we niet inkomen zonder wat kapot te maken en hebben het daarom ook niet gedaan. Het kleine gebouw was gewoon toegankelijk en kwamen daar zelfs ook nog wat andere mensen tegen die aan het rondkijken waren. Wat wel apart was, was dat aan de buitenkant van het grote gebouw nog iets stond af te zuigen.
Verder zijn we naar een verlaten universiteit geweest. Hier zat bij de ingang een groot gat in het hek waar je makkelijk door heen kon. De universiteit vond ik wel het vetst. We vonden achter gelaten documenten, kasten met onderzoeksrapporten, afzuiginstallaties, tafels en zelfs een collegezaal. Ook ben ik naar een verlaten treinstation/werkplaats geweest buiten de stad. Ook erg de moeite waard om heen te gaan, en ook hier zat naast de ingang een heel groot gat in het hek. Ook hier kwamen we binnen mensen tegen die aan het fotograferen waren.
Als laatste zijn we nog naar verlaten barakken geweest. Waar deze voor dienden weet ik niet meer, maar deze gebouwen waren zo goed als leeg en was niet heel bijzonder. Hier een greep van de gemaakte foto's:
Verlaten universiteit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fabriek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trein werkplaats/station:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk man. Ze moesten eens weten wat voor goudmijntje dat is als men dat verbouwt tot iets moderns.(horeca-theater o.i.d.)
Leuk man. Ze moesten eens weten wat voor goudmijntje dat is als men dat verbouwt tot iets moderns.(horeca-theater o.i.d.)
Ik denk dat de populariteit daardoor wel zakt. Het maakt het juist spannend omdat je er eigenlijk niet in mag komen en niet weten wat je tegen kan komen. Net zoals het Spreepark waar ik eerder over vertelde. Het is allemaal ontzettend vet, maar juist omdat je niet gezien wilt worden door de bewakers met honden maakt het toch wat spannender. Fluisterend sluip je door de bosjes in de hoop niet gepakt te worden. Voorheen deden ze daar nog rondleidingen voor 10 euro pp. maar het maakt het in mijn ogen toch wat minder leuk omdat je dan vrij rond kan lopen.
Zo, me ook maar eens melden in dit topic. Ik ga van 17 t/m 20 oktober naar Berlijn. met het vliegtuig vanaf Dusseldorf. Dit is ons hotel. http://www.booking.com/searchresults.nl.html?aid=311093;label=hotel-60051-de-3xMwH4BNsUcu8aov8255XgS28012522884%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Anes;sid=e2827f2ca3c80b062fee8669378edffc;dcid=4;dest_id=-1746443;dest_type=city;highlighted_hotels=60051
Verder nog niet echt een schema van dingen die we perse willen zien, maar daar is dit topic voor.
Is er ergens een kaart met daarop de bezienswaardigheden. we willen eigenlijk elke dag 1 deel van Berlijn 'ontdekken'
Over 3 weken weer een weekend naar Berlijn Het is het weekend dat het 25 jaar geleden is dat de muur viel dus daar zijn allemaal activiteiten omheen gebouwd en ook de reden voor ons om te gaan Appartementje met z'n zevenen in Prenzlauerberg voor 70 euro pp
Bedankt voor de site van Abandoned Berlin, ik ga eens wat leuke sites bezoeken
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Op dinsdag 21 oktober 2014 22:51 schreef MaJo het volgende: Over 3 weken weer een weekend naar Berlijn Het is het weekend dat het 25 jaar geleden is dat de muur viel dus daar zijn allemaal activiteiten omheen gebouwd en ook de reden voor ons om te gaan Appartementje met z'n zevenen in Prenzlauerberg voor 70 euro pp
Bedankt voor de site van Abandoned Berlin, ik ga eens wat leuke sites bezoeken
De universiteit kan ik je aanraken en ook Spreepark als je er in komt
De universiteit kan ik je aanraken en ook Spreepark als je er in komt
Die Universiteit gaat wel lukken denk ik Spreepark lijkt me heel tof maar wat lastiger omdat we met mijn ouders zijn, ik zie hun niet ergens naar binnen sneaken Is de universiteit wel makkelijk toegankelijk?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Die Universiteit gaat wel lukken denk ik Spreepark lijkt me heel tof maar wat lastiger omdat we met mijn ouders zijn, ik zie hun niet ergens naar binnen sneaken Is de universiteit wel makkelijk toegankelijk?
Ja, ik kan je het adres wel even PMen? Maar er staan rondom hekken. Toen ik er eind augustus was zat er een groot gat in het hek bij de ingang van het gebouw.
Ja, ik kan je het adres wel even PMen? Maar er staan rondom hekken. Toen ik er eind augustus was zat er een groot gat in het hek bij de ingang van het gebouw.
Ja graag! Lijkt me echt tof
Wij gaan dus naar Berlijn vanwege de activiteiten omtrent de val van de muur, precies 25 jaar geleden op 9 november. Zo is dat weekend de muur helemaal nagebouwd met lichtgevende ballonnen, kijk dan hoe gaaf:
Voor mensen die geinteresseerd zijn of ook toevallig dat weekend gaan, check deze site voor alle activiteiten: http://mauer.visitberlin.de/en/
Ik ben vorig weekend in Berlijn geweest (voor de 1e keer). En inderdaad niks gelogen wat hier staat. Prachtige stad, genoeg te zien en te beleven. Zeker met de Berlin Welcome Card. 3 dagen gratis OV en ook nog korting op Musea
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich|Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
Idioot concept. Het is een kroeg die vrijwel alleen maar bestaat uit een ping pong tafel en daar spelen alle gasten van de kroeg rond-de-tafel met elkaar. Terwijl in de achtergrond atari-tijdperk techno draait.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich|Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
[ Bericht 26% gewijzigd door uniekhoorn op 28-10-2014 21:52:10 ]
Idioot concept. Het is een kroeg die vrijwel alleen maar bestaat uit een ping pong tafel en daar spelen alle gasten van de kroeg rond-de-tafel met elkaar. Terwijl in de achtergrond atari-tijdperk techno draait.
Wij hebben laatst tegenover de KaDeWe curryworst gegeten, bij zo'n straattentje, was niet zo'n succes, het vet druipte er vanaf.
Curry36 daarentegen!
Curry 36
Wij hebben laatst tegenover de KaDeWe curryworst gegeten, bij zo'n straattentje, was niet zo'n succes, het vet druipte er vanaf.
Curry36 daarentegen!
Curryworst zit hem in de saus die het verschil maakt. Curry 36 is het altijd druk, omdat die in de lonely planet staat en samen een keer met die Gemüse Kebab een paar meter verder in een wereldwijd reisprogramma is geweest. Er zijn veel betere kraampjes te vinden in Berlijn, maar op de een of andere manier kiezen mensen ervoor om 30 minuten in de rij te staan voor een overrated curryworst en Gemüsekebab
Je hebt er honderden. Ikzelf eet graag curryworst am Rosenthaler Platz. Het blijft een smaak ding. Ik zeg alleen dat de kraampjes waar het druk is niet altijd goed zijn en er (als je even de moeite neemt om verder te lopen) vaak andere zijn die je wellicht beter vindt. Iedereen noemt altijd Curry 36 en Konnopke's Imbiss, maar ik durf te wedden dat ze die noemen omdat ze erover gelezen hebben in een of andere reisgids
Je hebt er honderden. Ikzelf eet graag curryworst am Rosenthaler Platz. Het blijft een smaak ding. Ik zeg alleen dat de kraampjes waar het druk is niet altijd goed zijn en er (als je even de moeite neemt om verder te lopen) vaak andere zijn die je wellicht beter vindt. Iedereen noemt altijd Curry 36 en Konnopke's Imbiss, maar ik durf te wedden dat ze die noemen omdat ze erover gelezen hebben in een of andere reisgids
uiterraad, kom zelf minimaal eens per jaar in berlijn maar vroeg me dus af of er nog mensen waren met tips. curry 36 nooit geweest, ik pak dus altijd degene naast het KDW... smaken verschillen!
uiterraad, kom zelf minimaal eens per jaar in berlijn maar vroeg me dus af of er nog mensen waren met tips. curry 36 nooit geweest, ik pak dus altijd degene naast het KDW... smaken verschillen!
Ja goed, ik woon er en daarom stoor ik me er soms aan hehe. Moet ik niet doen Je moet voor de grap eens naar het Currywurst museum gaan
In de kerstvakantie ga ik samen met mn moedr en broertje naar Berlijm natuurlijk. Ik ben zelf een aantal jaar terug geweest met school. Toen ben ik bij een museum geweest over WO2. Voordat je binnen gaat zie je onder de straat dat daar ruimtes hebben gezeten waar tijdens de oorlog vanalles gebeurde. Kan iemand mij vertellen hoe dit museum heet?
Op donderdag 30 oktober 2014 12:34 schreef Kimberliedje het volgende: In de kerstvakantie ga ik samen met mn moedr en broertje naar Berlijm natuurlijk. Ik ben zelf een aantal jaar terug geweest met school. Toen ben ik bij een museum geweest over WO2. Voordat je binnen gaat zie je onder de straat dat daar ruimtes hebben gezeten waar tijdens de oorlog vanalles gebeurde. Kan iemand mij vertellen hoe dit museum heet?
Ja goed, ik woon er en daarom stoor ik me er soms aan hehe. Moet ik niet doen Je moet voor de grap eens naar het Currywurst museum gaan
Daar ben ik geweest de week nadat het voor het eerst geopend was, wat een deceptie: ga je naar een curryworst museum, is er binnen geen curryworst te krijgen En wij maar denken dat het een goed idee was om er rond lunchtijd naartoe te gaan
Daar ben ik geweest de week nadat het voor het eerst geopend was, wat een deceptie: ga je naar een curryworst museum, is er binnen geen curryworst te krijgen En wij maar denken dat het een goed idee was om er rond lunchtijd naartoe te gaan
Huh? Zijn we dan naar hetzelfde geweest? Ik kreeg bij het entreekaartje 2 bonnen om uit te geven aan currywurst. Dat was dan naast de souvenirschop in het museum
Huh? Zijn we dan naar hetzelfde geweest? Ik kreeg bij het entreekaartje 2 bonnen om uit te geven aan currywurst. Dat was dan naast de souvenirschop in het museum
Wanneer was dat, toen ik er was (geloof vijf jaar geleden), was het museum dus net een week geopend en zat dat er dus niet bij in...
Hebben jullie nog tips qua bezienswaardigheden buiten de grote trekpleisters? Voor mij word het de 2e keer en ben nog niet in Tiergarten of Berliner Zoo geweest. Is dit de moeite vlak voor kerst?
Op donderdag 30 oktober 2014 17:36 schreef Kimberliedje het volgende: Hebben jullie nog tips qua bezienswaardigheden buiten de grote trekpleisters? Voor mij word het de 2e keer en ben nog niet in Tiergarten of Berliner Zoo geweest. Is dit de moeite vlak voor kerst?
Tuurlijk naar de zoo om krans te leggen voor Knut.
Op donderdag 30 oktober 2014 17:36 schreef Kimberliedje het volgende: Hebben jullie nog tips qua bezienswaardigheden buiten de grote trekpleisters? Voor mij word het de 2e keer en ben nog niet in Tiergarten of Berliner Zoo geweest. Is dit de moeite vlak voor kerst?
Ik snap nooit waarom je naar een dierentuin zou gaan in het buitenland, zonde van je tijd. Een dierentuin is toch overal in principe hetzelfde? In Berlijn is zat te doen! Als je alleen de toeristische plekken kent ga dan eens Prenzlauerberg en Friedrichshain verkennen. Leuke buurten waar je heerlijk rond kunt wandelen en leuk kunt shoppen. Het Nikolai Viertel vond ik ook wel leuk, je hebt daar zo'n typische Duitse bierstube met zelfgebrouwen bier, Alt-Berliner Weissbierstuben heet het.
Ik snap nooit waarom je naar een dierentuin zou gaan in het buitenland, zonde van je tijd. Een dierentuin is toch overal in principe hetzelfde? In Berlijn is zat te doen! Als je alleen de toeristische plekken kent ga dan eens Prenzlauerberg en Friedrichshain verkennen. Leuke buurten waar je heerlijk rond kunt wandelen en leuk kunt shoppen. Het Nikolai Viertel vond ik ook wel leuk, je hebt daar zo'n typische Duitse bierstube met zelfgebrouwen bier, Alt-Berliner Weissbierstuben heet het.
Moet ik nou gaan zeggen dat winkelen overal hetzelfde is?
Moet ik nou gaan zeggen dat winkelen overal hetzelfde is?
Als je naar grote winkelketens gaat wel ja, vind ik net zo onzinnig Maar die kleine lokale winkeltjes zoals op de Kastanienallee maken juist een stad leuk en zijn ook uniek
Als je naar grote winkelketens gaat wel ja, vind ik net zo onzinnig Maar die kleine lokale winkeltjes zoals op de Kastanienallee maken juist een stad leuk en zijn ook uniek
net zoals elke dierentuin anders is
Het Trabant Museum (vlakbij Checkpoiint Charlie) is ook wel lachen. Kost met Berlin Welcome Card maar ¤2,50 Stelt niet bijster veel voor. 9 trabants ofzo. Maar gewoon eens leuk om te zien.
Mja dat is ook wel weer zo, maar de dieren zijn toch gewoon hetzelfde? Bij winkeltjes heb je tenminste nog unieke dingetjes. Maar iedereen moet het sowieso zelf weten
Op donderdag 30 oktober 2014 18:39 schreef Sjoerd102 het volgende: Het Trabant Museum (vlakbij Checkpoiint Charlie) is ook wel lachen. Kost met Berlin Welcome Card maar ¤2,50 Stelt niet bijster veel voor. 9 trabants ofzo. Maar gewoon eens leuk om te zien.
Je hebt ook zo'n Muur museum daar, is ook wel geinig
Mja dat is ook wel weer zo, maar de dieren zijn toch gewoon hetzelfde? Bij winkeltjes heb je tenminste nog unieke dingetjes. Maar iedereen moet het sowieso zelf weten
kleren zijn toch kleren
voetbalstadions zijn niet overal hetzelfde
dieren/dierentuinen ook niet het assortiment verschilt, verblijven verschillen etc.
Hebben in princiepe 1,5 dag, wilde de eerste dag nog relaxed wat dingen bezichtigen, de toeristische attracties en eindigen op Kufurstemdamm. Beetje rondstruinen. Tweede dag naar Joods Museum eventueel, Topographie des Terrors en dan nog veel tijd te doden met nieuwe dingen.
De jongste is overigens 12, die moet wel overal mee binnen mogen en interessant zijn.
[ Bericht 14% gewijzigd door Kimberliedje op 30-10-2014 19:59:28 ]
Werd door iemand in hotel getipt over topographie des Terrors. Je moet er van houden. Was dag ervoor naar DDR Museum geweest (en dat is redelijk actief museum. Kunt dingen proberen, testen. Uitproberen etc) Topographie des Terrors was daarin tegen vrijwel alleen grote borden, met enorme lappentekst.
Voor de toeristen die dit weekend in Berlijn zijn en van wandelen houden. Ga eens met de S-bahn naar S-bahnhof Grundewald, stap daar uit en loop de Teufelsberg omhoog.
Afgelopen weekend, weer even naar Berlijn geweest, helaas effectief maar twee dagen. Maar gelukkig kunnen doen wat ik wilde doen.
1 ding wat ik nog nooit eerder had gedaan, was een rondje hardlopen op Tempelhof airport, wat tegenwoordig Tempelerhof park heet.
Een erg mooi rondje over de taxi-banen en landingsbanen van dit voormalige vliegveld. Goed gemarkeerd inclusief afstandmarkers. 6 mooie kilometers is het totaal.
Op donderdag 30 oktober 2014 20:19 schreef Sjoerd102 het volgende: Werd door iemand in hotel getipt over topographie des Terrors. Je moet er van houden. Was dag ervoor naar DDR Museum geweest (en dat is redelijk actief museum. Kunt dingen proberen, testen. Uitproberen etc) Topographie des Terrors was daarin tegen vrijwel alleen grote borden, met enorme lappentekst.
Wel indrukwekkende verhalen en indrukwekkende foto's bij Topographie des Terrors
Is het normaal dat ze in het station via de intercom af en toe Hitler impersonaties proberen te doen?
Alle treinen reden niet dus er stond mensen voor iets van 6 volle treinen op één perron, hoor je vervolgens iemand keihard door die intercom schreeuwen op Hbf..
Ga dit weekend weer naar Berlijn, ben er 3x geweest, laatste keer is alweer 4 jaar geleden. Ga met een vriend willen met name lekker stappen, maar wat zijn tegenwoordig goede upscale clubs?
1 avond wordt sowieso de Tresor en afpilzen in de Berghain, maar andere avond willen we dus naar een ander type club. 90 grad is volgens mij dicht? Solar zou kunnen, heeft iemand hier nog goeie tips?
Op vrijdag 31 oktober 2014 15:08 schreef NikeyAjax het volgende: Afgelopen weekend, weer even naar Berlijn geweest, helaas effectief maar twee dagen. Maar gelukkig kunnen doen wat ik wilde doen.
1 ding wat ik nog nooit eerder had gedaan, was een rondje hardlopen op Tempelhof airport, wat tegenwoordig Tempelerhof park heet.
Een erg mooi rondje over de taxi-banen en landingsbanen van dit voormalige vliegveld. Goed gemarkeerd inclusief afstandmarkers. 6 mooie kilometers is het totaal.
Erg leuk en vooral apart park ja 2 jaar terug ook overheen gelopen. Toch wel apart om over de landings- en taxibanen te lopen. Wel te hopen dat ze dit zo houden, schijnt nogal een gewild stukje grond te zijn, dus snap ook wel dat Berlijn hier uiteindelijk geld mee wil verdienen.
Ik ga eind maart volgend jaar de halve marathon in Belijn lopen en ik wil daar een dagdeel nemen om even rond te kijken. Ik kan vanwege mijn budget alleen zaterdagmiddag vrijaf nemen om de stad in te gaan. Weet iemand of het "normaal" is om als toerist op eigen gelegenheid met de fiets in Berlijn rond te rijden? Het voordeel van een fiets is dat je makkelijk en op elk moment kunt verplaatsen. Zo kan ik mijn tijd efficiënt indelen. Ik heb dit al eens gedaan toen ik 3 dagen, waarvan slechts 1 volledig dagdeel in San Francisco was. Dat beviel mij wel.
Op vrijdag 21 november 2014 10:35 schreef Devv het volgende: Ik ga eind maart volgend jaar de halve marathon in Belijn lopen en ik wil daar een dagdeel nemen om even rond te kijken. Ik kan vanwege mijn budget alleen zaterdagmiddag vrijaf nemen om de stad in te gaan. Weet iemand of het "normaal" is om als toerist op eigen gelegenheid met de fiets in Berlijn rond te rijden? Het voordeel van een fiets is dat je makkelijk en op elk moment kunt verplaatsen. Zo kan ik mijn tijd efficiënt indelen. Ik heb dit al eens gedaan toen ik 3 dagen, waarvan slechts 1 volledig dagdeel in San Francisco was. Dat beviel mij wel.
Is heel normaal joh, meeste toeristen huren daar een fiets. Hebben wij van de zomer ook gedaan.
Op vrijdag 21 november 2014 10:35 schreef Devv het volgende: Ik ga eind maart volgend jaar de halve marathon in Belijn lopen en ik wil daar een dagdeel nemen om even rond te kijken. Ik kan vanwege mijn budget alleen zaterdagmiddag vrijaf nemen om de stad in te gaan. Weet iemand of het "normaal" is om als toerist op eigen gelegenheid met de fiets in Berlijn rond te rijden? Het voordeel van een fiets is dat je makkelijk en op elk moment kunt verplaatsen. Zo kan ik mijn tijd efficiënt indelen. Ik heb dit al eens gedaan toen ik 3 dagen, waarvan slechts 1 volledig dagdeel in San Francisco was. Dat beviel mij wel.
het wordt gezien als de manier om Berlijn te bezoeken. Er zijn veel fietspaden en als die er niet zijn mag je op de stoep fietsen. Voor je beperkte budget een tip: hier huur je een fiets voor vier euro per dag!
Weten jullie hoe streng ze zijn met die Umweltzones? Wij hebben een groene sticker nodig om onze slaapplaats te bereiken. Loop je echt groot risico op een boete?
Op maandag 24 november 2014 23:32 schreef viagraap het volgende: Weten jullie hoe streng ze zijn met die Umweltzones? Wij hebben een groene sticker nodig om onze slaapplaats te bereiken. Loop je echt groot risico op een boete?
Nee, maar je moeten even kijken waar je parkeert. Dus als je langs de straat staat in het zicht is het risco wel een stuk groter.
Maar voor 5 euro heb je al een sticker thuis gestuurd dankzij de gemeente Keulen!
Op dinsdag 25 november 2014 11:24 schreef BeamofLight het volgende: Gaan ook na kerst tot en met nieuwjaar. Geloof wel dat we ons gaan vermaken, maar iemand een tip wat te doen op 31 december zo rond 0.00 uur?
Misschien een vreemde vraag maar is er iemand dermate bekend in Berlijn dat hij/zij ergens een goede kappersgroothandel weet te zitten? Ik wil namelijk tijdens m'n tripje nieuwe tondeuses kopen aangezien het fors scheelt met Nederlandse prijzen.
Ik ben van plan met een paar vrienden (rond de 20 jaar oud) van 28 dec tot 2 jan naar Berlijn te gaan en ik vroeg me af of jullie goedkope overnachtingsplekken zo laat nog weten te vinden? De meeste hotels zijn veel te duur en het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is een hostel/appartement van 40m^2 voor 550 euro (5 nachten 4 personen). Is dit een goede deal of weten jullie misschien nog iets beters?
Op zondag 21 december 2014 17:23 schreef spacer730 het volgende: Ik ben van plan met een paar vrienden (rond de 20 jaar oud) van 28 dec tot 2 jan naar Berlijn te gaan en ik vroeg me af of jullie goedkope overnachtingsplekken zo laat nog weten te vinden? De meeste hotels zijn veel te duur en het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is een hostel/appartement van 40m^2 voor 550 euro (5 nachten 4 personen). Is dit een goede deal of weten jullie misschien nog iets beters?
Ik vind het goedkoop. Wij betalen rond de ¤50 pp per nacht voor een tweepersoonskamer in een hostel, vorige week pas geboekt. Jullie zouden ongeveer de heldt betalen.
het goedkoopste spul zal ook wel inmiddels we;l volgeboekt zijn.
Maar 110 euro per nacht voor vier man lijkt me ook redelijk goedkoop. gewoon 27,50 euro pp