kanovinnie | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:31 |
Fok team Marmotte 2013 Fok team 3 Tieten 2013 Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Eerstvolgende meet: * zo 23 februari, Ivo's 200km Citadel van Namen * zo 30 maart, Ivo's 200km Vennbahn * za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route) * Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni * zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje Fok team DTC toertocht 2013 ![]() ![]() | |
LethalP | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:46 |
Dank voor het aanbod, helaas woon ik in het meest zuid-oostelijke stukje van Brabant. Denk toch maar eens met de materialen in de fietswinkel testen of het past zonder dat het een lomp tasje is! | |
Patroon | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:50 |
1:45u op de wielerbaan getraind. Waren zo'n 20 man. | |
Gripper | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:25 |
1.35 op zolder getraind. Ging wel lekker, werd 2e in de AGR van dit jaar vlak achter Kreuziger ![]() | |
Oksel | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:52 |
Ben je aan 't valsspelen ofzo? ![]() | |
Oksel | dinsdag 14 januari 2014 @ 23:19 |
http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;menu=1100,1118;product=59618 | |
buzz1291 | dinsdag 14 januari 2014 @ 23:20 |
Deze dan, als het echt niet anders kan, maar vaak steek ik deze in m'n achterzak. http://www.rose.nl/artikel/xtreme-easy2use-flat-s/aid:413758 | |
Oksel | dinsdag 14 januari 2014 @ 23:22 |
Kaas of Buzz, krijg ik dees in mijn crosser? Zit nu een vierkante as in, van uhm, een bepaalde lengte. https://www.boc24.de/shop(...)samer-mega-exo-cross Campa spulletjes op trouwens. ![]() ![]() Crosser met een 39 = heel veel op grote plaat achter rijden. [ Bericht 14% gewijzigd door Oksel op 14-01-2014 23:28:13 ] | |
Oksel | dinsdag 14 januari 2014 @ 23:29 |
Eerste sneeuw trouwens gevallen hier vanavond. ![]() | |
muzas | dinsdag 14 januari 2014 @ 23:31 |
Is dat brugge? Edit, gegoogled, ja dus. Prachtig stadje. Helaas compleet vern**kt door toerisme ![]() En dat die sneeuw lekker bij jou mag blijven ![]() Hoewel, al die regen is ook niks. | |
dop | woensdag 15 januari 2014 @ 06:14 |
er staat op je oude as welke draad het is , als er staat (BC) 1.37x24 (tpi) is het engelse draad en past het mits je bracket tussen de 68 en 70mm breed is | |
kaasplankje | woensdag 15 januari 2014 @ 07:29 |
Gripje kunnen we niet een uurtje later weg zaterdag? Die beurs heb je in 2 uurtjes toch wel gezien. | |
kaasplankje | woensdag 15 januari 2014 @ 07:44 |
En kan er iemand de TT wijzigen naar OP de kant gezet aub? Een naamtopic is leuk maar dit is onacceptabel. | |
kaasplankje | woensdag 15 januari 2014 @ 08:05 |
Doe geen moeite dopske, je kan beter een oerang oetang leren vioolspelen. | |
Patroon | woensdag 15 januari 2014 @ 08:13 |
grote plaat achter ![]() | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 09:08 |
Ik vind t wel een mooie ![]() | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 09:24 |
Wat is nou eigenlijk verstandiger? Eerst naar mijn werk fietsen en dan wat eten, of eerst wat eten (banaantje ofzo) en dan naar mijn werk en daar brood eten? En dan vooral met het oog op vetverbranding. | |
Captain_Fabulous | woensdag 15 januari 2014 @ 09:30 |
Volgens mij gaat je verbranding pas goed lopen, als er wat benzine in je tank zit. Dus een banaan, fietsen en dan brood zou beter zijn lijkt me! En Drôme of Ariège, ik weet het niet jongens, lijkt mij dat ddaar best geklommen moet worden, dus ik vermoed dat het niet ernstig bedoeld is ![]() | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 09:34 |
Ligt er aan op welke intensiteit volgens mij. Als je rustig fietst en het niet langer dan een uur is ofzo kan het nog wel eens helpen je ontbijt op je werk te nemen. Wel eens iets over gelezen, dan dwing je je lijf om op vetverbranding over te schakelen. Hongertraining oid heet het. Maar dan moet je wel ontbijten met meer dan een banaan. En na het ontwaken vrij vlot op de fiets zitten Ram je naar je werk, dan zou ik toch wat eten. Allemaal kennis van internet, dus weet niet of het klopt. FF wachten op Prof. Dr. Ir. P.A. Troon. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 09:37 |
Hier komt het ook in voorbij; Beste manier imo om af te vallen is gewoon minder in je muil stoppen. | |
Captain_Fabulous | woensdag 15 januari 2014 @ 09:38 |
En de trap de open deur in award gaat naar....Muzas! | |
MarcoD | woensdag 15 januari 2014 @ 09:38 |
Toen ik in het afgelopen voorjaar weleens naar stage fietste deed ik af en toe 35/45 km nuchter, dat was best goed (prima) te doen op water. Dan kwam ik op stage en één a 2 uur later (afhankelijk van of ik het druk had en of ik honger had) at ik dan een paar broodjes. Ik zou het gewoon een paar keer proberen, dat ritje naar je werk is niet superlang dus bang zijn voor een hongerklop hoef je niet te zijn. Ik merkte wel dat het op een of andere manier m'n hongergevoel de rest van de dag onderdrukte, vrij positief vond ik dat. Achterliggende gedachte is dat je tijdens de nacht je energie (glycogeen) voorraden in je spieren verbruikt en hierdoor in de ochtend als je meteen op lage intensiteit gaat sporten overgaat op vetverbranding. Ik fietste ook lekkerder dan dat ik voordat ik op de fiets stapte brood had gegeten. [ Bericht 18% gewijzigd door MarcoD op 15-01-2014 09:45:06 ] | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 09:42 |
Zal je verbazen hoeveel mensen die open deur straal voorbij wandelen fietsen en direct op zoek gaan naar gekke middeltjes of technieken. Nog voor ze eens kritisch naar hun inname kijken. | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 09:44 |
Ik doe dat nu al altijd eigenlijk. Op de fiets naar 't werk, douchen, computer aanzetten, koffie halen en broodjes maken. Vroeg me af of het verstandig is om dat af en toe te wisselen. Het minderen in bier op vrijdag en zaterdagavond zal ongetwijfeld helpen met afslanken, maar een man moet ook leven nietwaar? Verder heb ik de afgelopen tijd ongeveer 2 volkorenbroden (met kipfilet) in 5 werkdagen gegeten, plus 2 trossen banenen en een zak appels. 's avonds groente met rijst/aardappelen/vlees en een sausje, of een ovenschotel ofzoiets. Ik snoep niet zo heel veel meer, soms wat chips. Bijna geen snoepgoed of chocola. | |
Captain_Fabulous | woensdag 15 januari 2014 @ 09:45 |
Oh, ik vind het zelf ook veel makkeliker om elke dag naar de gym te gaan, dan heel kritisch te zijn op wat m'n muil binnengaat. Maandag stond ik 7:15 in de gym, gistereavond cardio en buikspier gedaan, en vanavond gewoon weer is het plan. Maar geen koekjes kopen vind ik veel moeilijker. Discipline is een glibberige paling, die soms snotterig tussen de vingers dreigt te glippen | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 09:47 |
Wat bij mij vooral geholpen heeft is die open deur waar CapFap het over heeft. Gewoon eens naar de voedingswaarde tabel achterop kijken, of ff op internet opzoeken hoeveel kcal iets nou precies is. Had daar geen idee van... Soms schrik je nog wel eens. De discipline heb ik het ook moeilijk mee hoor. anders was ik wel meer afgevallen, want na meer dan een jaar fietsen is de hoeveelheid gewicht verloren mss wat aan de lage kant. Maar het gaat steady en kom, op december na, niet meer aan. En op de een of andere manier beleef ik meer plezier aan de weegschaal en aan mn kleding die ruimer gaat zitten dan aan een snickers. Speciaalbier daarentegen. | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 09:50 |
Aan de andere kant, nu ben je aan het dweilen met de kraan open. Over wat voor koekjes heb je het? Het probleem wat ik heb, is dat ik qua eten niet echt een rem heb. Gister "vond" ik nog snoep wat over is van sint maarten. Zat een film te kijken, dus ff een reepje mars+snicker+milkyway en wat zakjes met beertjes gepakt. Dan heb ik ze op en denk ik, was dat nou nodig? Want als ze er niet waren had ik 't niet gemist. Straks als ik op mezelf woon ga ik ook geen chips enzo meer kopen, dan kom ik ook niet in de verleiding. Ik leg wel een snoepwortel klaar ![]() Ik denk dat jouw manier beter is dan tegen je zin/wil in als een monnik gaan leven, want dan ben je het op een gegeven moment zat en dan vreet je je weer een slag in 't rond. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 09:52 |
![]() | |
MarcoD | woensdag 15 januari 2014 @ 09:53 |
ah ok, nou omdraaien hoeft niet hoor, zou het gewoon zo laten. Maar proberen kan altijd. | |
Captain_Fabulous | woensdag 15 januari 2014 @ 09:53 |
Het is ook niet echt eficient wat ik doe, maar van echt heel erg op m'n eten letten word ik zo'n chagereinige eikel, dat wil ik de wereld niet aandoen. Ik ga er van uit dat discipline qua sport gaat afgeven op het eten, en dat ik dus langzaam maar zeker een beter eetpatroon ontwikkel. Dat houdt ook langer stand dan een dieet uiteindelijk! | |
Tommeke | woensdag 15 januari 2014 @ 09:57 |
Als je rustig fietst kan je makkelijk op een nuchtere maag fietsen. Ik eet voor dat ik ga koerieren ook alleen maar een banaantje om ff m'n maag wat te vullen. | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 10:00 |
Maar ze keken me zo lief aan ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 15 januari 2014 @ 10:02 |
Note to self, niet lief naar Kano kijken zaterdag, voor je het weet gaat ie bijten ![]() | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 10:03 |
Ik moet 't pontje halen dus meestal moet ik wel doortrappen. En nu rij ik ff op mijn MTB ivm lekke band racefiets. Nog een vraag trouwens. Ik wil zo'n pompje kopen omdat die a) wel tot 8 bar komen, b) een slangetje hebben. Nu zit er volgens een collega van mij een dusdanig stroeve seal op dat hij al meer dan eens zijn ventiel eruit draaide ipv de pomp eraf. Heeft iemand zo'n pompje en herkent hij dit verhaal? | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 10:05 |
Trouwens, wel van die kleintjes he, want die grote zijn te duur om aan die kutkinderen te geven ![]() | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 10:10 |
Eerder weg? Oh dat scheelt aanzienlijk wel jah. Maar goed, 3 van die mini-repen is ook een behoorlijk aandeel in je dagelijkse behoefte... | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 10:11 |
Dat zou kunnen ja. Maar ik wil ook weer niet te vroeg zijn, want dan sta je nog langer in de kou. True. Maja, ze moeten toch op ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 15 januari 2014 @ 10:23 |
Mijn pomp haalt ook de 8 bar, alleen zijn je armen daar meestal niet sterk genoeg voor met zo een klein pompje. ![]() | |
MarcoD | woensdag 15 januari 2014 @ 10:23 |
Tja en snoep uitdelen aan willekeurige kinderen op straat kan je natuurlijk ook duur komen te staan... | |
Tommeke | woensdag 15 januari 2014 @ 10:26 |
Ik heb zondag toevallig die Lezyne gebruikt. Ging prima. | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 10:27 |
Dan maar ff bestellen. En nieuwe buitenbandjes voor mijn r5's want die zijn volgens mij op. Rij nu vlak achter elkaar 2 keer lek. | |
Patroon | woensdag 15 januari 2014 @ 10:51 |
Het kan best goed werken om max een uur te fietsen zonder ontbijt. Zoals MarcoD zegt is na een nacht slapen je glycogeen voorraad leeg en ga je gelijk over op vetverbranding. Zo leert je lichaam energie te halen uit vetten. Omdat het herstel langer is en je er spierweefsel mee afbreekt zou ik het wel beperkten tot max 1x per week. | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 10:59 |
Dus eigenlijk zeg je op maandag en dinsdag wel een banaantje ofzo, woensdag nuchter en donderdag/vrijdag weer met een banaantje op? Ik fiets natuurlijk maar een half uurtje dus 't zal wel niet zo heel veel impact hebben. | |
Patroon | woensdag 15 januari 2014 @ 11:11 |
Ja zou kunnen. Zou het niet vaker dan 1x per week doen. Het is meer dat je lichaam gaat leren om te gaan met verbranden van vet. Het lichaam van mensen die altijd koolhydraten eten, weet niet hoe ze vet moeten verbranden, omdat koolhydraten het makkelijkste is om energie uit te halen. Lichaam kiest altijd weg van minste weerstand. Het is dus niet zo dat je tijdens het halfuurtje extra vet gaat verbranden, maar meer dat je je lichaam leert vet aan te spreken voor energie. en kan je steeds langer en sneller op vet fietsen, waardoor je afvalt. Ik zou het dus niet vaker doen dan 1x per week. Maar 2x zal ook niet direct een ramp zijn natuurlijk ![]() | |
CyclingGirl | woensdag 15 januari 2014 @ 11:25 |
Lees de column van Marijn de Vries eens op www.marijndevries.nl zij schrijft vandaag over low sugar training. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 12:16 |
Zo. Dat was even een rondje á la kaap kont in huize muzas. Intens, Nat en vooral kort ![]() | |
Oksel | woensdag 15 januari 2014 @ 12:45 |
Klinkt als ideale sex voor luie mensen. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 13:08 |
Je zal mij dan ook niet horen klagen | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 13:16 |
Pffff. Ik ben wel weer toe aan warm weer. Nog nooit zo lang door de kou gefietst omdat ik voorheen opgaf en met de auto/trein ging ![]() ![]() | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 13:22 |
Winter moet nog beginnen man ![]() | |
keesfietst | woensdag 15 januari 2014 @ 13:31 |
Inderdaad kano, beetje grinta. Het is nu al een betere winter dan vorig jaar want toen vroor het rond deze tijd al redelijk 's nachts. Nog een paar maandjes doorbijten en moet je eens kijken hoe makkelijk het gaat in het voorjaar. Dan ben je blij dat je in dit weer gewoon door bent blijven rijden. Setje FR7 besteld als winterwielen dus dan kan ik er ook weer tegenaan. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 13:41 |
Mijn fiets is echt een chaos nu ![]() ![]() Lever 'm na de winter wel in bij de FM. Ik ben te dom voor technisch onderhoud. | |
poiuytr | woensdag 15 januari 2014 @ 13:46 |
Hoe oud is je fiets? Zoveel technisch onderhoud je hoef toch niet te plegen aan een fiets mits je hem na elke rit gewoon goed schoonmaakt ontvet en weer insmeren. | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 13:49 |
Waar piept ie? Je ketting smeren kan een hoop oplossen. bijvoorbeeld. Ik ga ook wel door hoor, maar ik wordt gewoon moe van de regen vooral. Volgend jaar koop ik winterschoenen. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 13:49 |
Half jaar. Maak 'm met bijna religieuze discipline schoon. Zit gewoon het een en ander scheef/verkeerd denk ik. Ding heeft na 1000k een afstelbeurtje gehad en thats it. Dingen zullen wel wat verder gezet zijn ofzo. Maar ga m nu niet laten oplappen.... Doe ik van het voorjaar wel. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 13:50 |
Ik ben dom, niet achterlijk. | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 13:52 |
Oh, ik dacht allebei ![]() Weet je wel wat er piept en kraakt enzo? | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 13:53 |
Nee. Dat is het punt. | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 13:54 |
Tijd voor een lange duurrit naar r'dam. ff naar kaas. ![]() | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 13:55 |
Ding heeft nog een gratis beurt tegoed... Dus lever 'm tzt in en laat m lekker oplappen. Voorlopig maar piepend en krakend de winter door. Mocht dat niet helpen dan fiets ik wel richting roffa met een tas karmelietjes ![]() | |
keesfietst | woensdag 15 januari 2014 @ 13:58 |
Scheelt je een hoop knaken + voldoening als je 't zelf doet muzas. < Ah, je hebt nog een beurt tegoed. Dan zou ik 't ook laten doen :p @kano, dat is wel een van de beste investeringen die ik gedaan heb wat winterkleding betreft. Nooit meer koude poten. Met overschoenen erbij kun je zelfs diep onder nul nog zorgeloos naar buiten. Merk dat de duurtrainingen en krachttraining vruchten af beginnen te werpen. Weeg nu evenveel als in de zomer. | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 14:02 |
Collega van me heeft winterschoenen die waterdicht zijn, heb je ook geen overschoenen meer te hebben. Ik weeg denk ik ook nog net zo veel als in de zomer ![]() | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 14:04 |
Ja pcies. En dat zelf doen komt nog wel. Maar leek mij fijner om dat te leren als ik met droog weer, een zonnetje en 20+ graden op mn dakterras lekker kan sleutelen. Niet nu ![]() Ja jij fietst echt onwijs veel. Knap hoor... Ik zou dat fysiek uberhaupt al niet eens trekken. Qua gewicht zit ik weer op niveau van voor de feestdagen ![]() ![]() ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door muzas op 15-01-2014 14:10:42 ] | |
LethalP | woensdag 15 januari 2014 @ 14:24 |
Ik heb zelf deze. Hiermee krijg je je bandje prima op druk bij lek onderweg. Het is wel ff flink kracht zetten maar met slangetje etc. erbij hoef je niet te klungelen om alles met 1 hand vast te houden. Tevens 'klikt' het slangetje op je ventiel indien je een ventiel met draad hebt. | |
Gripper | woensdag 15 januari 2014 @ 15:35 |
Leuke shirts voor Oksel (en Muzas als de wind weer eens verkeerd staat ![]() ![]() of ![]() | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 15:39 |
De granny is toch de kleinste op een triple? maw, dat shirt klopt niet? | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 15:52 |
Dacht ik ook. Maar qua boodschap geen verschil, zit ik ook minstens 2x per week op. | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 15:53 |
Ik rij altijd op de granny, tenzij wind mee ![]() | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 15:54 |
Jij hebt geen triple, derhalve geen granny ![]() | |
Gripper | woensdag 15 januari 2014 @ 15:59 |
Jongen, jij gaat zaterdag zoveel bike-kennis opdoen !!! Dit is een plaatje van een kettingblad voor een MTB-crankstel, met een 4-armige spider De granny gear bestaat uiteraard uit je kleinste voorblad en je grootste kransje achter (of in oksel-termen: "DE GROTE PLAAT ACHTER" ) | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 16:00 |
Die voegde je later stiekem toe. Ik heb het over die bovenste. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 16:02 |
Op de grote plaat achter ![]() Mooie TT wel. | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 16:02 |
Mijn granny gear heb ik 1 keer gebruikt. Tijdens de hel van de heuvelrug, volgens mij bij de italiaanse weg bij dorwerth. Was kapot toen. Niet afgestapt, dat dan weer niet ![]() | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 16:04 |
Gebruik m dagelijks. Liggen drempels hier achter. | |
Gripper | woensdag 15 januari 2014 @ 16:10 |
neem toch niet alles zo serieus. In dit geval is het plaatje een dubbel, en staat ie gewoon op de kleinst mogelijke combinatie. (Die ik overigens op steile of lange klimmen ook gewoon gebruik hoor. De Cauberg rij ik ook niet op de 53-14 naar boven) | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 16:11 |
Geen 11 hebben ![]() ![]() | |
Oksel | woensdag 15 januari 2014 @ 16:11 |
![]() Ja ja ja. | |
Captain_Fabulous | woensdag 15 januari 2014 @ 16:11 |
Ironie-lesje moeten we ook even doen ![]() | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 16:11 |
En, leeft 't nog? | |
Oksel | woensdag 15 januari 2014 @ 16:14 |
Ja, erg veel zelfs. Was vannacht tot 1-2 uur weer gezellig. Gelukkig lekker uitgeslapen. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 16:26 |
En de baby? ![]() Ik ben echt bang voor dat ding ![]() | |
the_critic | woensdag 15 januari 2014 @ 17:35 |
Cauberg valt nog wel mee.. zijn veel ergere dingen te vinden in limboland.. | |
kaasplankje | woensdag 15 januari 2014 @ 17:46 |
kaas heeft sinds vandaag 1 verstandskies minder. Nu maar herstellen. Vanavond soep eten. ![]() | |
poiuytr | woensdag 15 januari 2014 @ 17:48 |
Ik was 1,5 week onder de pannen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 17:49 |
Scheelt gewicht ![]() Lekker herstellen nu ![]() Niet veel last? | |
kaasplankje | woensdag 15 januari 2014 @ 17:51 |
Ja ik ga straks veel harder bergop. Nu een dikke muil van de verdoving natuurlijk. Verder valt het vooralsnog mee, mja ik voel ook nog niks natuurlijk. | |
Patroon | woensdag 15 januari 2014 @ 17:56 |
Ik heb ze alle 4 al niet meer. Per 2 getrokken. Gewoon voor in de mond kauwen. | |
kaasplankje | woensdag 15 januari 2014 @ 18:04 |
Ik moest mijn hele leven dat gewicht omhoog sleuren. Ik vlieg nu straks die bergskes op. Jullie zien kotsend mijn achterwiel aan de einder verdwijnen op de limbomeet. | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 18:41 |
Veel ergere dingen. ![]() Alles is te doen in Limburg en anders stroom je netjes rechts af en ga je lopen. | |
Gripper | woensdag 15 januari 2014 @ 18:43 |
Tegen die tijd zijn je spieren al in omvang afgenomen, want je lichaam past zich aan aan dat lagere gewicht. Je zou ze voor beste effect de dag voor de limbomeet moeten laten extracteren. Dan maar alleen limo en gelletjes, en geen lekkere kersenvlaai halverwege de koers! ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 15 januari 2014 @ 19:15 |
De steilste klimmen staan voor het begin op de planning (kruisberg, oude huls, eyserboschweg, Doodeman), de 'lange' klimmen voor het einde (rue de beusdal, camerig, pas van wolfhaag, vaalserberg). Maar ze zijn allemaal voor iedereen te doen. Er zitten maar 2 echt steile stukken in waar sommige echt terug op de 30-24 moeten (eyserboschweg en gulperberg). ![]() Ik schat dat de langzaamste het met 23/24 km/h gemiddeld zal uitrijden. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 19:26 |
Zegt genoeg over jouw inschattingsvermogen. a) hoe weet je nu al wie er komen dan? b) Gewaagde schatting als je met het gros nog nooit gefietst hebt. c) sommige hebben wellicht nog nooit in limburg gereden... Waar baseer je je schatting dan op? | |
Patroon | woensdag 15 januari 2014 @ 19:36 |
Wanneer is dat weekend ook alweer? | |
Tommeke | woensdag 15 januari 2014 @ 19:46 |
Ik vind de Cauberg kutter dan de Eyserbos of Doodeman. | |
the_critic | woensdag 15 januari 2014 @ 19:49 |
serieus? Ik vind de eyserbos toch echt vervelender.. wordt steeds steiler.. met steilste stuk net onder de top.. @bizkit.. Gulperberg, vanuit Gulpen of vanuit Party? en de Huls, valt die niet juist onder de lange klimmen?! | |
LethalP | woensdag 15 januari 2014 @ 20:00 |
Ach, ik fiets pas sinds mei 2013 en fiets in Limburg alles op 39-25. Ook toertocht van 260 km met heuvels uitgefietst die vergelijkbaar zijn op 39-25. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 20:12 |
Daarentegen ben ik begonnen met fietsen in augustus 2012 en kom verdomme nog geen vluchtheuvel op. | |
Patroon | woensdag 15 januari 2014 @ 20:14 |
De ene moet wat van minder ver komen dan de ander Muzas. Vergelijk jezelf niet steeds met een ander. Kijk naar waar je stond en waar je nu staat, denk dat je dan alleen maar trots op jezelf kunt zijn. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 20:17 |
Oh dat zeker. En dat gezeik op me eigen is altijd met een knipoog hoor (op sommige frustraties na ritjes na ![]() En ik vergelijk mezelf zeker met anderen. Maar exact op de andere manier.. Motiveert me ![]() ![]() | |
Patroon | woensdag 15 januari 2014 @ 20:20 |
Ik zie 2 foto's van je op fb. De ene is van okt 2013 en de ander nov 2012. Man, wat een verschil. ![]() | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 20:21 |
Lol. Ik heb een fok!ker op fb ![]() Maar jah.. Dat fietsen werkt wel. Die foto's bij Guus Meeuwis is ook wel mijn absolute hoogtepunt wat lichaamsgewicht betreft ![]() | |
poiuytr | woensdag 15 januari 2014 @ 20:23 |
Fietsen gaat volgens mijn ervaring ook veel sneller om af te vallen dan bijvoorbeeld hardlopen. | |
poiuytr | woensdag 15 januari 2014 @ 20:25 |
Hartslag reacties op dat Strava account van Laurens ten Dam ![]() | |
Patroon | woensdag 15 januari 2014 @ 20:26 |
En bij mensen met overgewicht ook nog eens een stuk beter voor de gewrichten. | |
Patroon | woensdag 15 januari 2014 @ 20:29 |
Het is ook "ziek" een gem. hartslag van 105 bij een gem. van bijna 29 km/h in de Limburgse heuvels. Wat een baas. | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 20:31 |
Echt he? Die did daga spant de kroon, die reageert elke dag. | |
ddx | woensdag 15 januari 2014 @ 20:32 |
Beetje verkouden deze week, hopenlijk voor weekend opgeknapt zodat ik weer ff lekker rondje kan fietsen. (en hopenlijk is het weer buiten dan ook wat opgeknapt kwa vocht) | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 20:33 |
Laatst geteld, heb er 40 denk ik ![]() | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 20:33 |
hoe lang moest je nou wachten op dat racemonster van je? | |
ddx | woensdag 15 januari 2014 @ 20:34 |
Planning is eind deze maand ![]() | |
cafca | woensdag 15 januari 2014 @ 20:46 |
Da's een mooi moment voor een nieuwe fiets. | |
RealBizkit666 | woensdag 15 januari 2014 @ 20:55 |
Laatste weekend van Mei. Donderdag de 29e is de Klimclassic, en dan op zaterdag (31e) de route die ik gemaakt heb. ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 15 januari 2014 @ 20:56 |
Op verhalen en mijn eigen tempo. ![]() | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 20:59 |
Hoe lang gaat die meet-route worden eigenlijk? | |
RealBizkit666 | woensdag 15 januari 2014 @ 21:00 |
135 kilometer slechts. ![]() Edit: Zodra ik een PC beschikbaar heb zal ik de route nogmaals plaatsen. Doordat ik nu bij mijn ouders woon is de route iets langer geworden en 1 extra klimmetje. | |
Patroon | woensdag 15 januari 2014 @ 21:00 |
Ah mooi zo. Ik heb de 31e geen koers staan. De 29e rij ik misschien de omloop van Dalen. | |
ddx | woensdag 15 januari 2014 @ 21:02 |
Ok genoteerd in agenda. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 21:23 |
Nou ik kijk tzt wel ![]() ![]() ![]() Ik haal nu amper 24km/h over platte dijkjes. | |
ddx | woensdag 15 januari 2014 @ 21:23 |
Ja nu met regen en wind, moet je eens kijken hoe makkelijk het straks gaat in het zonnetje ![]() | |
Yankee | woensdag 15 januari 2014 @ 21:24 |
Misschien moet je dan eens gaan trainen in plaats van hier te lopen klagen ![]() | |
kanovinnie | woensdag 15 januari 2014 @ 21:25 |
Hij fietst meer dan menigeen hier hoor. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 21:25 |
Hel van de heuvelrug met moeite 25km/h Nou en dat zijn nou niet de meest spectaculaire heuvels. Kijk eerst wel hoe ik de AGR overleef (de 100... dus ook daar ontloop ik de 'grote' heuvels) | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 21:26 |
Ja baas. Maar ik klaag niet. Onderbouw slechts waarom ik er nog even stevig over na moet denken ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 15 januari 2014 @ 21:31 |
Je hebt ook meer dan genoeg bergaf, dan gaat het gemiddelde wel wat omhoog. En je bent met een groep, dat stimuleert wel om net wat beter je best te doen. ![]() En tevens zijn er ook wat plaatsen waar er valt af te korten. | |
muzas | woensdag 15 januari 2014 @ 21:34 |
We gaan zien. Lijkt me boven alles erg leuk. Maar weet nu nog niet of ik tegen die tijd in staat ben zoiets te ondernemen zonder al te veel een blok aan het been te zijn. | |
LethalP | woensdag 15 januari 2014 @ 21:48 |
Wanneer is die meet dan? Aangezien ik zo in Limboland ben kan ik me wellicht toevoegen! | |
ddx | woensdag 15 januari 2014 @ 21:48 |
| |
LethalP | woensdag 15 januari 2014 @ 21:50 |
Helaas ![]() | |
Patroon | woensdag 15 januari 2014 @ 22:16 |
Maart gaat een mooie maand worden. 15/16 maart trainen met de ploeg bij Tecklenburg. 18 maart tot 25maart op Mallorca. | |
buzz1291 | woensdag 15 januari 2014 @ 22:23 |
ff de breedte van je bracket opmeten. Als die 68 mm is dan is het engelse draad en past die gegarandeerd. Beetje late reaktie, maar deze loonslaaf moest werken vandaag. Btw, ben je dat kind nou al weer zat dat je aan iets nieuws moet of is het gewoon multitasken? ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 15 januari 2014 @ 22:35 |
Ik zag 'm vandaag bij z'n huis aankomen na de training. | |
poiuytr | woensdag 15 januari 2014 @ 23:01 |
Iemand van jullie ervaring met het kopen van fietskleding via Amazon? Prijzen in Amerika voor bijvoorbeeld duur merk spul als Castelli is soms stukken goedkoper dan hier. | |
Oksel | woensdag 15 januari 2014 @ 23:01 |
Ik heb nu een diep slapend dochtertje op mijn borst liggen terwijl ik aan 't Fokken ben op m'n enorme plasma scherm ![]() | |
LethalP | woensdag 15 januari 2014 @ 23:07 |
Ik denk eraan voor mijn volgende fiets te kiezen voor SRAM Force. Indien ik hier een compact kies, kan ik hier dan gemakkelijk een dubbel van maken en vice versa? Dus met 4 voorbladen relatief makkelijk kunnen wisselen van compact naar dubbel. In principe zou een 39 voorblad moeten voldoen, maar wil het echt heuvelachtig worden ben ik toch bang dat ik het daar niet mee ga redden ![]() | |
Oksel | woensdag 15 januari 2014 @ 23:08 |
Ja, doe ik ook. ALleen heb geen 52 of 53 blad, een 50 is zat voor mij. Dus wissel alleen het binnenblad. | |
LethalP | woensdag 15 januari 2014 @ 23:12 |
Binnenbladje is inderdaad ook het belangrijkste! Zit te denken aan een overjarig Giant TCR SL ISP frame. Maar ik denk dat 'm dit volgend jaar pas gaat worden! Eerst maar een jaartje fulltime werken! | |
Oksel | woensdag 15 januari 2014 @ 23:13 |
Doe maar, man-in-tights. | |
RealBizkit666 | woensdag 15 januari 2014 @ 23:26 |
De route: http://www.strava.com/routes/40264 Qua hoogtemeters klopt het niet helemaal, het zijn er een 2000 ongeveer. ![]() | |
Patroon | donderdag 16 januari 2014 @ 07:05 |
Zal met Force 22 niet makkelijk gaan want de crank is hiddenbolt, daar zijn geen goede aftermarket 52 bladen voor met steek 110. Ik heb daarom nu een nieuw crankstel. Wil je de 50 houden en alleen de 34 wisselen is dat geen probleem. | |
Tommeke | donderdag 16 januari 2014 @ 07:38 |
En hou er rekening mee dat je de voorderailleur ook steeds hoger moet zetten als je de 52 monteert. Ik zou dan dat 50 buitenblad mooi laten zitten en alleen het binnenblad vervangen. Een 50 is zwaar zat. De enige keer dat ik te kort kwam met een 50 was met windkracht mee in een tijdrit. Toen reed ik 60 en kon ik niet harder ![]() | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 08:11 |
gwn 53x11 pakke en kkhard traine | |
Gripper | donderdag 16 januari 2014 @ 08:43 |
Niks ervan, ouwe broodrijder. Jij had me beloofd dat we dat weekend lekker naar Limburg zouden gaan, mekaar een beetje aftrekken in de tipi, en zowel de klimclassic, de bizkit-meet en nog wat eigen rondjes rijden. Lekker van donderdag tot zondag weg met mn fietsfries ![]() | |
CyclingGirl | donderdag 16 januari 2014 @ 08:56 |
As zaterdag beginnen de trainingswedstrijden weer. Ik sla deze over en ga naar teamtraining, kan ik gelijk de nieuwe kleding ophalen. Dan volgende week knallen bij de Mol denk ik. Zit ook alweer aardig richting zomergewicht dus laat het seizoen maar weer beginnen! | |
kanovinnie | donderdag 16 januari 2014 @ 09:03 |
Kan ik op sloten meefietsen met de trimmers zonder lidmaatschap ofzo? | |
Captain_Fabulous | donderdag 16 januari 2014 @ 09:18 |
Mag ik even Dr P.A.Troon consulteren? Wat is in de naam van Madonna met drie tieten het nut van een energiedrank met zoetstof ipv suiker? Deze aanbieding ziet grappig, maar waarom zoetstof? http://www.duursport.nl/b(...)b%2014%14jan%20booom | |
cafca | donderdag 16 januari 2014 @ 09:19 |
Trainen als een prof! | |
MarcoD | donderdag 16 januari 2014 @ 09:29 |
Daar heb je op 3 euro en een fiets na niets voor nodig. | |
MarcoD | donderdag 16 januari 2014 @ 09:33 |
Er zitten toch gewoon koolhydraten in? Maltodextrine heeft geen zoete smaak, dextrose ook niet (of niet heel zoet of gewoon niet zoet, denk ik) dus om mensen te laten denken dat het wel degelijk een energydrank is doen ze er zoetstof bij. | |
kanovinnie | donderdag 16 januari 2014 @ 09:33 |
Heeft het nog nut om lid te worden, qua kosten? | |
MarcoD | donderdag 16 januari 2014 @ 09:34 |
Lid worden van WVA? Of KNWU? Basislidmaatschap heb je nodig om een stapje hoger te mogen meerijden, daarmee krijg je bij kleinere toertochten vaak wel een euro korting. Niet heel noodzakelijk. KNWU lid wel of niet maakt geen verschil in de drie euro, je kan wel een MYLAPS chip aanschaffen, leuk voor de uitslag enzo. [ Bericht 4% gewijzigd door MarcoD op 16-01-2014 09:40:33 ] | |
Patroon | donderdag 16 januari 2014 @ 09:36 |
Leuk man, hopelijk wordt het een mooi seizoen voor je! | |
kanovinnie | donderdag 16 januari 2014 @ 09:46 |
Welke heb ik dan nodig? http://www.mylaps.nl/chips/ | |
No-P | donderdag 16 januari 2014 @ 09:47 |
Onze club is de week erna wss op Mallorca. En verder een keer of 3 op Lanzarotte. Voor mij zal volgend jaar pas weer worden. Dit jaar Wss gewoon naar de Alpen in de zomer en miss naar de alpe duez triatlon. | |
Patroon | donderdag 16 januari 2014 @ 09:52 |
Sorry, ik heb mijn orders. | |
KolonelBroodje | donderdag 16 januari 2014 @ 09:53 |
Ik heb er thuis ook nog 1 liggen die ik niet meer gebruik, als je wilt..? Ik heb de rode. | |
kanovinnie | donderdag 16 januari 2014 @ 09:56 |
Als dat degene is die ik nodig heb dan graag! Welke heb jij? | |
Patroon | donderdag 16 januari 2014 @ 09:58 |
Die zou ik niet verkopen, daar zit namelijk een levenslange licentie op. En kano, als er geen licentie meer op zit, heb je niks aan die van Kolonel, dan moet je er alsnog een licentie op doen en ben je even veel kwijt dan als je heb op die site bestelt. | |
KolonelBroodje | donderdag 16 januari 2014 @ 09:58 |
http://www.mylaps.com/en/products/prochip/151 deze, ik denk dat die wel geregistreerd staat op mijn naam, maar dat kun je we laten overzetten denk ik. | |
KolonelBroodje | donderdag 16 januari 2014 @ 09:59 |
Dat houd in dat die op mijn naam staat zeker? Dan heeft het niet zoveel zin inderdaad | |
Patroon | donderdag 16 januari 2014 @ 10:00 |
Klopt, en je hebt hem al betaald en kan ongelimiteerd worden gebruikt. Dus stel je wil wel een keer een koersje rijden, hoef je geen nieuwe te kopen. | |
kanovinnie | donderdag 16 januari 2014 @ 10:00 |
Jezus, zijn die dingen 100 euro? ![]() Kan ik die bij nog meer dingen gebruiken dan alleen daar? | |
Patroon | donderdag 16 januari 2014 @ 10:00 |
100 euro voor levenslang. 30 euro ofzo, als je een jaar licentie wil hebben. | |
MarcoD | donderdag 16 januari 2014 @ 10:09 |
Het is niet noodzakelijk hoor, zon prochip gaat wel lang mee dus één keer betalen en dan als batterijtje leeg is nieuwe in laten doen en dan gaat die chip weer 5 jaar mee, je kan altijd later nog beslissen of je er 1 wilt. De trimmers starten 15 februari weer @sloten. | |
kanovinnie | donderdag 16 januari 2014 @ 10:09 |
Geld zat, koop wel zo'n ding ![]() | |
KolonelBroodje | donderdag 16 januari 2014 @ 10:13 |
Haha dan kun je ook gelijk een fiets kopen die bij die chip past. | |
kanovinnie | donderdag 16 januari 2014 @ 10:14 |
Zo veel ook weer niet ![]() | |
kanovinnie | donderdag 16 januari 2014 @ 10:18 |
Ik heb die prochip nodig dus? Ik heb er geen kaas van gegeten namelijk. | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 10:27 |
Nee je kan zonder ook wel meekoersen. Niet overal, bij ons op de club laten ze renners zonder chip niet meer starten geloof ik, al vraag ik me af hoe streng daarop wordt gecontroleerd. Die trimmerskoers op zaterdag op Sloten is gewoon een trainingswedstrijdje. Gastrenners betalen dan iets meer om mee te mogen fietsen. Met die trimmers kan je zonder licentie mee. Probeer het gewoon eens, zo´n dure chip kan je altijd nog kopen. Ik reed er ook mijn 1e wedstrijd, ongeveer 20 jaar geleden. ![]() | |
kanovinnie | donderdag 16 januari 2014 @ 10:33 |
Ik volg de Oksel methode, eerst kopen, dan kijken of het echt nodig is. Maar idd, ff een maandje wachten tot ik zeker weet dat het leuk is is wel handig, zou ik sowieso doen hoor Heb je Gripper al zo ver dat we een uurtje later gaan of blijft hij stug volhouden? Het maakt mij iig niet uit. | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 10:37 |
Ik blijf gewoon in mijn nest liggen en laat ´m hier voor de deur wachten. | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 10:43 |
http://www.bike-component(...)rad-Laufradsatz.html Ze zijn er nog hoor muzas. | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 10:58 |
Ik moet een wielset voor iemand die ook wat zwaarder is, ik twijfel nog altijd over een set khamsins, of toch iets meer spenderen en zelf wielen vlechten met deze 42mm alloy velgen en 32 spaken.![]() http://www.cnc-bike.de/pr(...)89&products_id=12269 Het is niet dat hij heel dik is ofzo maar wel bijna 2m lang, met sterkere wielen ga je denk ik wel op safe, iemand iets zinnigs hierover? [ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 16-01-2014 11:09:48 ] | |
CyclingGirl | donderdag 16 januari 2014 @ 11:01 |
![]() | |
muzas | donderdag 16 januari 2014 @ 11:20 |
Verreweg meest verstandige optie denk ik jah... Maar ik vind ze niet zo mooi... ondanks de kwaliteit voor de prijs. Dus ik zou ze dan als winter/nat/rag-setje kopen... En daar heb ik die giant wielen wel voor... Die eerst maar es laten vervangen. En dan van de zomer maar es kijken naar een mooiweer-setje. Tegen die tijd kan een knap setje fabriekswielen me ook wel hebben denk ik. Zie geregeld mensen die minstens 1,5x zo zwaar zijn als ik op een setje FR3's. ![]() | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 11:27 |
Hmm ja je ziet ook wel mensen van 90kg of meer op superlight materiaal, de vraag is alleen hoe lang gaat het mee. | |
muzas | donderdag 16 januari 2014 @ 11:30 |
Maken zoveel spaken het wiel ook stijver? Of is dat alleen te wijden aan spaakspanning? Want met die giant wielen hoor ik mn remblokken achter nog wel eens als ik staand het kopje op probeer te komen. Of is dat mijn slappe frame? ![]() Oh het setje is 250 euro zie ik nu? | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 11:39 |
Ja sterker en ook wel stijver denk ik, al heeft de kwaliteit velg en de spaakspanning o.a. daar ook invloed op. Een wiel heeft veel te verduren aan zijdelingse belasting met aanzetten en bochten insturen. Als je op je fiets zit hang je met je gewicht op de bovenste spaak verticaal. Heb je een wiel met 20 spaken dan wordt dat gewicht verdeelt over een paar spaken, met een 32 of 36 spaaks wiel zijn dat er een paar meer. Die set is idd 250.- | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 11:43 |
Dat jouw velgen tegen de blokken aanlopen kan meerdere oorzaken hebben. o.a. -je velgen zijn slap -de spaakspanning is te laag -je blokjes zijn niet goed gecentreerd | |
muzas | donderdag 16 januari 2014 @ 11:45 |
Dat laatste is het sowieso niet. Die scheuren in die cheapass velg zullen ook niet helpen. Eerst maar eens langs de FM om die te laten vervangen en horen wat ie te zeggen heb. Anders haal ik dat bom-proof setje gewoon ![]() ![]() | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 11:51 |
![]() http://superlight-bikepar(...)aeder-Carbonspeichen Ik wil deze wel als zomerwieltjes. | |
muzas | donderdag 16 januari 2014 @ 11:54 |
Mijn smaak is het niet. Ik ben een beetje verlieft geworden op een setje marchisios bij mn FM. Maar die zijn met 550 euro mss een beetje duur voor mijn alu giant. Genoeg wielen gekoekeloerd. Ik ga weer wat boeken in. | |
kanovinnie | donderdag 16 januari 2014 @ 11:57 |
Hoe lang gaat zoiets mee? | |
jsprbcn | donderdag 16 januari 2014 @ 12:06 |
Mooie wielen die Corimas, alles ziet het er heel breekbaar uit. Gisteren mijn nieuwe Rotor 3D crank met Q-rings binnen gekregen. De installatie is echt kinderspel, 20 minuten ongeveer met instructies lezen etc. Echter gezien ik heel veel afstel werk van de voor derailleur heb moeten doen is mijn eerste indruk nog niet verpletterend. Schakelen naar het grote blad verliep erg lastig met vlagen, maar na veel mm-aftellingen is dit enorm verbeterd en het lijkt nu goed te zijn. Tevens schijnt dit een van de "problemen" te zijn van ovale ringen. Eerst maar eens op de weg proberen (klimmen, hoge snelheid/cadence, uit het zadel etc.) voor een echte indruk, het ziet er wel super uit vind ik zelf :-) ![]() | |
hollander87 | donderdag 16 januari 2014 @ 12:13 |
Ik heb der een Mavic Aksium wielsetje in laten hangen. Tot nu toe behoorlijk hufterproof gebleken en ik ben toch ook niet een van de lichtste... Was iets 230 euro als ik me niet vergis. | |
LethalP | donderdag 16 januari 2014 @ 12:16 |
Ik zal me trouwens nog even voorstellen aangezien ik hier al enige tijd mee lees en zo nu en dan eens een berichtje plaats! LethalP, op Strava gewoon onder m'n eigen naam. 21 jaar jong en fiets sinds mei 2013. Hiervoor enkele malen de fiets van pa geleend en toen maar besloten om te beginnen op een tweedehands racer. Erg goed bevallen, en eind augustus maar Diekirch-Valkenswaard gefietst. Ohja, volgende week nog afstudeerzitting en een tentamen dus daarna kan ik knaken gaan verdienen om te spenderen aan een nieuwe racer, wielen, kleding etc. ![]() | |
muzas | donderdag 16 januari 2014 @ 12:20 |
Foto van je fiets soberso. | |
LethalP | donderdag 16 januari 2014 @ 12:37 |
![]() Ja er zit een granny-gear op, maar die wordt niet gebruikt. Verder alles Ultegra. | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 12:50 |
ventieldopjes ![]() | |
Patroon | donderdag 16 januari 2014 @ 13:05 |
Triple ![]()
| |
cafca | donderdag 16 januari 2014 @ 13:05 |
Verder prima fiets, hoor. En iig al meer kilometers gemaakt dit jaar als ik ![]() Oh, ik zal even mee afzeiken: Zadeltas ![]() ![]() | |
LethalP | donderdag 16 januari 2014 @ 13:07 |
Die zijn er sinds juni al af! Volgende fiets wordt waarschijnlijk een compact met extra 39 binnenblad. Dat ipv een gatenkaas casette. Zolang het weer zo aanblijft is het allemaal wel goed te doen ja, al zal ik het vanaf februari wel druk krijgen met werk! | |
Gripper | donderdag 16 januari 2014 @ 13:30 |
Ik vind alles best hoor. Maar aangezien ik toch een heftruck handelaar ben, stel ik dan toch de middenweg voor: 8.30 bij mij ipv 8 uur. Dus ook half uurtje later bij Kaas. En dan op die beurs niet zeiken van "huhuhu, er is hier zoveel leuks te zien en ik heb niet genoeg tijd" ![]() | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 13:35 |
8:45 bij jou weg en we hebben een deal. | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 13:46 |
Das 9:30 bij mij dan heb ik tenminste rustig tijd om me op te frissen. | |
Gripper | donderdag 16 januari 2014 @ 13:51 |
Motherfuckers, jij bent een harde Kaas. Mn laatste bod 08.37:30 bij mij weg (uu:mm:ss) en geen seconde later. Als kano en C_F er om half negen zijn doen we nog effe een lekkere espresso eerst ![]() ![]() Moeten we nou helemaal de stad in, of spreken we ergens aan de ring af? | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 13:54 |
Ik woon vlak aan de ring, stukkie Maasboulevard, prachtig sightsee-en, de brug over, ook prachtig uitzicht en je bent er. Als jij me dan bij de deur ophaald ga ik met 08:37:30 dus 9:20 ong. bij mij akkoord. | |
Captain_Fabulous | donderdag 16 januari 2014 @ 14:17 |
Jullie lijken wel een stel Turken op de bazaar in Istanbul, heb sinds ik m'n leren jas daar kocht niet zoveel handjeklap gezien. Ik vind het best, en zal m'n best doen deze keer eens geen espresso servies te vernielen dan, ondanks het gruwelijk vroege tijdstip. <cap Fap mode>Trouwens, gebruiken fietsshows ook bikinimodellen om de hardware aan te prijzen, of zitten de enige siliconen zaterdag in de stuurlint-kussentjes? </cap Fap mode> | |
MarcoD | donderdag 16 januari 2014 @ 14:20 |
Hoe moeilijk is dat zelf vlechten? Wil het wel een keer uitproberen, tot nu toe niet echt tijd voor gehad maar binnenkort heb ik daar wel wat uurtjes tijd voor. | |
keesfietst | donderdag 16 januari 2014 @ 14:25 |
Als 36 Cycling er ook is heb je wel wat anders te doen dan fietsen kijken ja. Die hebben voor veel hoogtepunten op de Zesdaagse gezorgd vermoed ik. ![]() | |
luc.sken | donderdag 16 januari 2014 @ 14:26 |
Welke Giant heb je? Volgens mij heb ik hier ook last van, in bochten bijvoorbeeld. ![]() | |
muzas | donderdag 16 januari 2014 @ 15:14 |
TCR 1 2013. | |
poiuytr | donderdag 16 januari 2014 @ 15:29 |
http://www.wiggle.nl/castelli-pazzo-jacket-1/ Twijfel tussen de witte en zwarte uitvoering van dit jack. Mijn broeken zijn voornamelijk zwart met witte strepen, fiets voornamelijk wit met blauwe accenten. Welke hadden jullie gekozen? | |
muzas | donderdag 16 januari 2014 @ 15:32 |
Zwart. Maar uit praktisch oogpunt; het seizoen waarin je dat soort jasjes gebruikt wil nog wel eens nat/blubberig zijn. Dan is dat wit gauw de sjaak ![]() | |
Yankee | donderdag 16 januari 2014 @ 15:43 |
Zwart, die witte is lelijk | |
kanovinnie | donderdag 16 januari 2014 @ 15:46 |
Daarom heb ik mijn lange broek en shirt ook helemaal zwart ![]() | |
dop | donderdag 16 januari 2014 @ 16:18 |
lul verhaal eerste klas / verkoop praatje, wat is dextrose en maltodextrine? en wat doet je lichaam er mee? dextrose is druivensuiker en dat zet je om in glucose maltodextrin is glucosestroop en als verkoop praatje doen we er dan stevia bij. [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 16-01-2014 16:26:48 ] | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 16:45 |
Eureka ik ga sportvoeding op de markt brengen met quinona! | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 16:46 |
Vlechten is niet moeilijk, opspannen wel daar heb je zoon wielrichter voor nodig. | |
Tommeke | donderdag 16 januari 2014 @ 16:50 |
Doen. Ik denk dat je dan wel 5 kilo per week afzet in de omgeving van Leeuwarden ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 16 januari 2014 @ 16:59 |
Fucking hipsters. Als iemand je vertelde dat kanarievoer goed voor je was, jatte je de voerbakjes van de kanaries leeg. | |
dop | donderdag 16 januari 2014 @ 17:04 |
je maakt er nu een grapje van maar het zou best wel eens kunnen dat het een prima bron van langzame koolhydraten is, beetje afhankelijk van de samenstelling gaat je vachtje er ook nog mooi van glimmen [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 16-01-2014 17:10:48 ] | |
Patroon | donderdag 16 januari 2014 @ 17:07 |
Nie lulle ma trappe | |
Captain_Fabulous | donderdag 16 januari 2014 @ 17:12 |
trappe of fappe? Ben even confuus. | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 20:04 |
De witte of de groene natuurlijk. | |
kaasplankje | donderdag 16 januari 2014 @ 20:07 |
Mooi dan zet ik ff een paar pakkende en gesmeerde slogans op de verpakking zodat al die sukkels erin trappen. | |
kanovinnie | donderdag 16 januari 2014 @ 21:38 |
kanovinnie | donderdag 16 januari 2014 @ 21:38 |
Vergeet geen korting voor 500 kilo of meer afname. Die zunnige fryzen willen natuurlijk alles zo goedkoop mogelijk! | |
Tommeke | donderdag 16 januari 2014 @ 23:22 |
http://www.sloganizer.net | |
janatwork | vrijdag 17 januari 2014 @ 00:07 |
Te laat: http://www.duursport.nl/n(...)ds-sesame-seeds-3960 | |
kaasplankje | vrijdag 17 januari 2014 @ 07:38 |
Jeuj morgen naar de cross en naar de beurs! | |
kaasplankje | vrijdag 17 januari 2014 @ 07:42 |
met het dreamteam ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 17 januari 2014 @ 08:19 |
Zo benieuwd om Kano eens in levende lijve te zien, jij en Gripper's achterwiel ben ik al zeer vertrouwd mee natuurlijk #wieltjesplakker | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 08:27 |
Wel leuk dat er een goede balans is tussen bolle buiken en magere wannabe prof's | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 08:28 |
Klotewind vanmorgen | |
Gripper | vrijdag 17 januari 2014 @ 09:07 |
Ik heb voor vanavond een stoofpot klaargemaakt met veel vlees en uien en sjalotjes erin, dus ik heb morgen ook gewoon een bolle buik hoor. | |
muzas | vrijdag 17 januari 2014 @ 09:24 |
Morgen rijdt die auto op gas. | |
kaasplankje | vrijdag 17 januari 2014 @ 10:46 |
Ik heb een Afrikaans hongerbuikje want ik kan niet zo goed eten met die getrokken kies. Het gaat wel redelijk verder. | |
kaasplankje | vrijdag 17 januari 2014 @ 10:47 |
Ja je kan dan de brandstofpomp rectaal op Gripper aansluiten. | |
kaasplankje | vrijdag 17 januari 2014 @ 10:51 |
En ik ben geen wannabe prof maar een eckte natuurlijk. Er zijn niet zoveel km's die ik onbetaald afleg. | |
kaasplankje | vrijdag 17 januari 2014 @ 10:52 |
![]() | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 10:54 |
Waz met jou kaas? Je fetish? | |
kaasplankje | vrijdag 17 januari 2014 @ 10:55 |
![]() | |
LethalP | vrijdag 17 januari 2014 @ 12:37 |
Welnee, moest trouwens een duurritje worden. Alleen op de terugweg met de wind in de rug kon ik me ook niet echt netjes inhouden. ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door LethalP op 17-01-2014 12:56:40 ] | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:07 |
Vriend van me wil deze zomer de 100 cols tocht gaan fietsen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:28 |
Dat zijn ivo-achtige afstanden! Je vriend is al wel begonnen met trainen? ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:30 |
Niet echt. Hij is sowieso wel geoefend (11de in onze klasse bij EPE) en bloedfanatiek. Hij vroeg of ik ook meeging. Lijkt me wel gaaf, maar dit jaar niet haalbaar. Volgend jaar staat de vakantie al vast dus dan zou het over 2 jaar moeten. | |
ultra_ivo | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:40 |
Op de 100 cols staat geen tijdslimiet. Je mag 'm zelfs in stukjes rijden, verdeeld over meerdere jaren. Je kunt 'm natuurlijk ook aan een stuk rijden, heeft jaren terug al iemand eens in een dag of 18 gedaan. | |
muzas | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:51 |
Dus eigenlijk is die tocht een beetje voor mietjes Ivo? | |
cafca | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:52 |
Vanmorgen mijn eerste 100km-rit van het jaar gefietst: https://www.strava.com/activities/106936070 Ik merk overigens wel dat ik in november en december de fiets heb laten staan. Ik dacht ik hou mijn conditie op peil met hardlopen en spinning, maar da's toch heel wat anders..... | |
ultra_ivo | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:57 |
Gezien het aantal cols dat je moet verteren zal ik dat niet zeggen. | |
cafca | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:58 |
Dan heb je in ieder geval de tijd om te trainen ![]() | |
muzas | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:13 |
Als ik nog net zo snel ben als vorig jaar rond deze tijd (maar nu wel met een HR van 10 slagen hoger rijd). Train ik dan fout? Of zegt dat over een paar ritjes weinig? edit: Ik weet dat snelheid weinig zegt an sich, maar ik probeer toch ergens aan af te meten of er progressie is. Enige vergelijkingsmateriaal wat ik heb zijn mn ritjes van exact een jaar terug, en zie vooral op de rustige 'duur'-rondjes eigenlijk maar weinig progressie. Hoewel ik het fysiek wel merk enzo, maar de getallen wijzen iets anders. [ Bericht 26% gewijzigd door muzas op 17-01-2014 14:19:18 ] | |
dop | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:19 |
fietsen met bepakking op vakantie is toch heel wat anders als met de racefiets,100 cols is voor mij een beetje niets zeggend , als je met de fiets op vakantie gaat moet je een mooie route kiezen maar tussen door ook genieten, het is toch heel iets anders als de uitdaging bij een cyclo op fiets vakantie vind ik het ook geweldig als je tussen de middag langs een riviertje op een kleedje kan liggen en een beetje van het weer kan genieten en aan stokbroodjes kan knagen. of eens een dag helemaal niet te fietsen, gewoon kijken wat de dag brengt. Zou eerst maar eens uitvinden of je berg op fietsen met bepakking wel zo leuk vind om het dag in dag uit te doen. ik heb zat cols die ik graag nog eens zou willen fietsen , maar dan bij voorkeur zonder bepakking. | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:21 |
Zoiets zou ik dan op de racefiets willen doen, maarja, vind maar eens een gek die 30 dagen met de auto wilt rijden. Er spookt wel al een tijdje het idee rond om zo'n karretje voor achter de fiets te kopen en lekker 3 weken op vakantie te gaan. Lijkt me echt supergaaf. | |
muzas | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:23 |
Ja het idee van fietsvakantie lijkt me ook onwijs gaaf. Maar weet niet hoe ik daar op dag 9 als ik met de halve huisraad het zoveelste bergpaadje op moet over denk ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:23 |
Op het forum van fiets.nl is ook wel eens een topic geweest over op vakantie gaan met alleen de racefiets. Zijn wel mooie verhalen. | |
hollander87 | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:35 |
Moet je er wakker van liggen wat de cijfers zeggen? Volgens mij zitten we ongeveer in een gelijke situatie (nog niet zo heel lang op de fiets en wat kilo's te zwaar) en ik merk in NL nauwelijks verschil op ritjes van 50 a 60 km. Nu ik op vakantie ben merk ik dat ik dezelfde bergjes van vorig jaar met een glimlach opfiets. Waar ik vorig jaar 3x moest stoppen ging het dit jaar soepeltjes. Ik ben niet zo'n klimmer dus het is voor mij merkbare vooruitgang. Voor mij ligt de uitdaging in afstand, steeds langere ritten, of in tempo (hoger gemiddelde) of zoals nu meer hoogtemeters op vakantie maken. Daarbij fiets ik regelmatig rondjes van 50/60km waarbij ik niet helemaal kapot ga maar ook niet harder fiets dan een jaar geleden. Die ritjes maken mijn benen wel stukken beter dan vorig jaar. Ik focus me niet zo op de cijfers maar meer op toename van mijn bereik/tempo dat vind ik veel motiverender. | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:39 |
Dan zet je daar je tentje op en ga je daar ff een middagje dutten enzo, 's avonds kampvuurtje maken en een potje voer maken. Slokje whiskey voor het slapen gaan ![]() Dat lijkt mij nou gaaf. Beetje elke dag fietsen, soms een rondje en de tent laten staan, soms een km of 50/100/150 afhankelijk van het weer/terrein/hoeveel zin ik er in heb. | |
muzas | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:47 |
Dat snap ik, ik ook. Maar hoe meet je je bereik ne je tempo? Juistem cijfers. En rijd nu mss iets langere rondjes dan exact een jaar geleden, maar qua HF en Km/h allemaal gelijk. En het is niet zo dat ik er echt hard van baal ofzo (hoewel.. sóms...) maar ik wil gewoon graag beter worden. Maar goed, het gaat allemaal op de grote hoop. Vanaf het voorjaar valt den ik pas echt te zien hoeveel vooruitgang ik heb gemaakt. Wel wil ik dit jaar sowieso meer op snelheid/kracht trainen, daar waar vorig jaar de focus meer lag op rustig langere afstanden. En buiten kijf staat uiteraard dat ik er toch plezier in heb om rond te peddelen en de weegschaal tovert iedere keer weer een glimlach op mn gezicht. Ben nu al 2 keer met mn riem naar de schoenmaker geweest. Dat is echt leuk. | |
cafca | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:48 |
Bergaf met zo'n karretje achter de fiets lijkt me dan weer een stuk minder gaaf..... Fietsvakantie is gewoon een kwestie van zo min mogelijk mee nemen, en inderdaad op tijd stoppen als je geen zin meet hebt. | |
cafca | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:52 |
@muzas: om je snelheid te verhogen moet je intervaltrainingen doen. Van langere afstanden rijden word je niet sneller. Het feit dat je hartslag hoger is zou ook kunnen komen doordat het nu harder waait en jij per se dezelfde snelheid wilt behouden bijvoorbeeld . | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:53 |
Van altijd rustig rondjes rijden ga je niet knalhard idd. Moet een beetje van beide zijn imo. Maar vooral doen wat je zelf leuk vind. | |
muzas | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:54 |
Oh nee de hartslag ligt nu hoger omdat ik nu besloten heb om tussen de 155 en 160 te blijven. Ik zie alleen HF en cadans op mn scherm tijdens het fietsen. Maar ik bedoelde meer dat ik dus vorig jaar net zo hard reed, maar blijkbaar met minder inspanning. Maar kan ook komen omdat ik vorig jaar 1x in de week reed en nu eergister een rondje heb lopen overdrijven ![]() Ik heb gewoon zo weinig verstand van die trainingsleer, maar wel een berg motivatie. | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:55 |
155/160 is nog aan de hoge kant heb ik 't idee? | |
muzas | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:55 |
Hoog D1 laag D2. Max HF is 204. Hoewel ik wel eens 208 heb gezien. | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:56 |
Oh. mijn max is 183 volgens mij. ![]() | |
muzas | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:59 |
Ja dacht ik dus al te begrijpen van wat teksten op internet. Nog nooit echt gedaan. Ja een paar makeshift extensieve ritten. Dus tijdens wat rondjes Hoog D1 een paar keer een kwartier ofzo hoog D2. Envan de zoer 1 of 2 keer achtjes legge draaien op het kopje, dat was dat wel meer in de richting van intensief denk ik. Daar merkte ik idd wel een hoop voordelen van. Merk nu dat ik wat traag ben na bochtjes of om op gang te sleuren t.o.v. de periode waarin in dat soort dingen deed. | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:02 |
Je mist denk ik wat explosieve kracht. | |
hollander87 | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:11 |
Ik doelde ook meer op de HF focus. Nu ben ik natuurlijk maar een uiterst recreatieve toerder en ik zou zo snel ook niet weten hoe je tempo te verhogen. Ik draai de meeste rondjes toch wel op hetzelfde gemiddelde weg. Qua bereik merk ik dat ik meer kan dan ik soms denk. De eerste keer 70km ging ik dood, 100km idem, 125 kramp in beide benen toen ik nog een keer een tempoversnelling eruit wou persen ![]() | |
muzas | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:21 |
Eerste keer 24km ging ik dood ![]() ![]() Mijn top qua afstand (en snelheid volgens mij, want groep); ![]() Resultaat van een een zomer hard werken wel. Ik ben niet bang voor 100k. Mits goed weer ![]() ![]() Meestal rijd ik 60-70 met uitschietertjes naar onder en boven. Man wat heb ik nu ineens zin in de zomer ![]() | |
Gripper | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:23 |
Muzas: klimmetjes (viaduct ofzo) op zwaar verzet, 60 rpm. Staand op de pedalen omhoog, 5 herhalingen. Stoplichtsprintjes: na elk verkeerslicht naar de 50 km/u sprinten en dan naar kruissnelheid afzakken Plaatsnaamborden sprinten. Allemaal leuke dingetjes om jezelf explosiever (sterker) te maken. Uiteraard kan je hr je tijdens zulke oefeningen niks schelen, dus gewoon niet op je display kijken ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:25 |
En ja, 50 red je echt wel. KWestie van in 1 keer zo hard mogelijk gaan. Staan op die pedalen en gaan als de brandweer | |
RealBizkit666 | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:26 |
Mijn eerste ritje na 8 maanden blessureleed zag er zo uit: http://www.strava.com/activities/55043327 | |
cafca | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:27 |
Heb je een keihard doel? Zo ja, kun je daar naar toe trainen. Op de site die vroeger zitvlees.nl was staan wel een paar handige trainingschemas. Heb je geen concreet doel, gewoon lekker blijven fietsen en je niet te druk maken om de cijfertjes en genieten van de Weegschaal en je algehele fitheid ![]() | |
muzas | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:31 |
Niet concreet vooralsnog. Ja paar toertochten. En ik was van plan de Boretti 165 te doen, want vlak. Verhuizen ze die naar de heuvelrug ![]() Verder zou ik het wel leuk vinden om van de zomer een keer een rondje met 30 gemiddeld te doen (alleen). Toch zo'n mijlpaal is dat. Maar verder idd voornamelijk; @Gripper; Paar keer van die trainingen er doorheen gooien dus. Thnx voor de tip. | |
RealBizkit666 | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:35 |
Gewoon ook lekker naar de limbomeet komen. Dan kun je ook wel trainen op de heuveltjes. En nogmaals, je hoeft ze niet allemaal op te rijden. ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:36 |
Ronde van Noord Holland? 160 km plezier ![]() | |
muzas | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:37 |
AGR op dezelfde dag. Ingeschreven (vooralsnog nog niet ingeloot) voor de 100k. Met minder getrainde (ja dat kan) vrienden. Als ik tzt sterk zat ben om die boretti te doen dan moet een meet ook wel lukken denk ik. Moet Kaas wel even schriftelijk vragen of ie mag demareren. | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:40 |
Ook een mooie tocht ![]() Kaas bij jou weg demareren? Jonge, jij gaat kaas gewoon voorbij als je al die trainingen van ome grippert netjes doet | |
MarcoD | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:59 |
Ik ben er ook niet bij tijdens de rvnh kano, zit dan lang weekend in Limburg fietsen fietsen en nog meer fietsen en een beetje profs in Maastricht kijken met schoonvader bij de start van de AGR wedstrijd. | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:02 |
Nouja zeg. Ten eerste zonder schriftelijke aanvraag weg, ten tweede, bij wie moet ik dan in het wiel kruipen om uit de wind te zitten? ![]()
| |
keesfietst | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:07 |
Stel een duidelijk doel muzas. En maak een globaal trainingsschema. Zo ga ik afhankelijk van het weer pas vanaf maart weer echt intervallen. Nu doe ik 1 a 2 uurtjes per week in D2 en verder alles in D1. Dat je van lange ritten langzamer wordt vind ik zo'n gelul. Ja, als je 3x per week na je werk een uurtje wil knallen in D3 maakt het je niet rapper, maar voor de lange adem en overall zeker wel. Of moeten de profs dan ook maar ritjes van 2 uur maken in de winter om beter te worden? Daarnaast kun je in lange trainingen ook gewoon intervallen, beetje variëren en combineren werkt het lekkerst naar mijn mening. En staar je niet te blind op cijfers, je zegt zelf al dat je nu langer en meer fietst met dezelfde snelheid en hr als een jaar geleden. Kortom: je bent er al een stuk op vooruitgegaan. | |
keesfietst | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:12 |
Ben die wind overigens ook wel spuugzat nu. Heb het idee dat ik al een maand of twee niet minder dan windkracht 4 heb gehad en om het leuker te maken hebben ze hier in omgeving bijna al het riet langs de kanalen kortgewiekt. Weg beschutting ![]() | |
muzas | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:14 |
Duidelijk doel. Daar moet ik ook aan werken dan ![]() Die wind hangt natuurlijk samen met dat warme weer. Liever wind dan sneeuw ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:15 |
| |
keesfietst | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:38 |
Laat me m'n jaarlijkse zwakke momentje even hebben zeg ![]() Veel plezier bij de cross morgen trouwens. Als het meezit ben ik er bij op het wk over 2 weken. | |
kaasplankje | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:54 |
Morgen heeft in Zonnebeke de 30e editie van de Kasteelcross plaats. Het is meteen de eerste keer dat Sven Nys in actie komt na het behalen van zijn Belgische driekleur afgelopen zondag in Waregem. De Kannibaal van Baal zal in Zonnebeke wel rondtoeren met zijn regenboogtrui. Ook van de partij in West-Vlaanderen is Niels Albert, die deze week uitziekte en maandag in laatste instantie forfait gaf voor Otegem. "Vorig jaar moest ik in Zonnebeke forfait geven omdat ik me niet lekker voelde en daags nadien in het Nederlandse Hoogerheide mijn leiderstrui in de wereldbekerstand te verdedigen had", stelt Niels Albert. "Ik ken het parcours niet meer zo goed want het is geleden van de tijd toen ik nog reed voor de Palmansploeg dat ik er nog aan de start kwam. Ik heb vernomen dat de omloop sindsdien amper veranderd is. Door de regenval van de voorbije dagen wordt het in geen geval een makkelijke opdracht maar ik hoop toch mee te kunnen strijden voor de eindzege." Vorig jaar ging de overwinning er naar Tom Meeusen die het in een sprint haalde voor de Zwitser Julien Taramarcaz. Derde werd Sven Vanthourenhout - voornaamste deelnemers - Sven Nys, Niels Albert, Tom Meeusen, Sven Vanthourenhout, Dieter Vanthourenhout, Michael Vanthourenhout, Wietse Bosmans, Joeri Adams, Kenneth Van Compernolle, Vinnie Braet, Tim Merlier, Björn Rondelez, Philipp Walsleben (Dui), Radomir Simunek (Tsj), Jonathan Page (VSt) - programma - 12u30: Nieuwelingen 13u30: Juniores 15u00: Elite en beloften | |
Captain_Fabulous | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:58 |
Gripper of Fromage, als 1 van juliie even het adres van Gripper wil Pm'en... | |
kaasplankje | vrijdag 17 januari 2014 @ 17:01 |
Welk speciaalbier zou je het beste nuttigen bij de Kasteelcross, hmmm, Kasteelbier of toch iets anders? Muzas? | |
kaasplankje | vrijdag 17 januari 2014 @ 17:06 |
Wil ook graag ff op de beurs kijken bij Campa, Sram en Shimano voor de nieuwigheden. Sram Red komt nl. met een hydraulische velgrem had ik begrepen. | |
dop | vrijdag 17 januari 2014 @ 17:11 |
intervallen word je beren sterk van, ik ben een oude man en zal het op vele vlakke verliezen van de binkies hier , maar in een kort sprintje liefst berg op, kan ik er doorgaans nog een boel beteuterd laten kijken. muzas , de temperatuur en wind maken het erg lastig om 1 op 1 te vergelijken met een jaar terug, het zou me niet verbazen als je van de zomer in eens een eureka momentje hebt en denkt verdomme ik heb toch weer behoorlijk progressie gemaakt. als je gewoon netjes je kilometers maakt dan zal dat zich vanzelf uitbetalen. | |
muzas | vrijdag 17 januari 2014 @ 17:11 |
Ik dacht dat die belgen altijd gewoon aan de sterk zaten tijdens zo'n cross? ![]() | |
ddx | vrijdag 17 januari 2014 @ 17:15 |
Beetje minder wind zou wel leuk zijn ja. Gewoon beetje koud maar lekker windstil bijvoorbeeld ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 17 januari 2014 @ 17:24 |
Goeie vraag, moet ik nog snel een kleine fles Jagermeister scoren, voor in de binnenzak?Ik heb geen idee wat gepast is bij een cros. | |
Patroon | vrijdag 17 januari 2014 @ 17:25 |
Niet iedereen heeft de genen van ene coureur. Van een drol ka gij geen traart bakke. Nie lulle ma trappe http://www.strava.com/activities/106968478 | |
Captain_Fabulous | vrijdag 17 januari 2014 @ 17:30 |
![]() | |
kanovinnie | vrijdag 17 januari 2014 @ 17:43 |
Net een medewielrennrvan het asfalt geplukt. Aangereden op een kruising. Politie, marachusee en ambu, hij hoefde niet mee gelukkig. | |
poiuytr | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:05 |
Vandaag aan het plassen ontwijken/ modder bike geweest ![]() http://www.strava.com/activities/106937313 Wat een bende in het bos zeg, bijna uur bezig geweest met schoonmaken. Wel espresso en appeltaart na afloop ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door poiuytr op 17-01-2014 19:11:49 ] | |
LethalP | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:18 |
Weet iemand trouwens of die fietsschoentjes van Adam Blythe ergens te koop zijn? En dan niet met dit printje erop. ![]() | |
muzas | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:21 |
Is dat een foto van Buzz? | |
RealBizkit666 | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:41 |
Nee, die zijn niet te koop. Die zijn custom made door Nike voor Blythe. ![]() | |
buzz1291 | zaterdag 18 januari 2014 @ 00:01 |
Als je met die Belgen mee wilt doen, dan moet je toch echt aan de wittekes en aan 't bier. En een beetje met een gele vlag met zwarte leeuw er op lopen paraderen, maak je vrienden mee bij het Vlaams Blok. Maar steeds een bordje ophouden met "Beenhouwerij Vandergeneukten, Dikkebus" oid is helemaal de bom. Veel plezier morgen. | |
Tommeke | zaterdag 18 januari 2014 @ 00:22 |
Klopt. Dat systeem bestaat al. Heb het met de Mh2D gezien op een fiets en het zag er goed uit. Op dit moment is er btw een recall actie gaande voor SRAM hydraulische remsystemen. Als het vriest willen die remmen nog wel eens dienst weigeren omdat er iets bevriest ofzo ![]() Een paar crossers in de US hadden daar last van ![]() | |
Gripper | zaterdag 18 januari 2014 @ 00:30 |
Ik ben alvast aan het indrinken voor morgen, dus wellicht mag kano zowel de heen als terugweg de bzzzzz auto besturen. ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 18 januari 2014 @ 00:38 |
hoi! | |
janatwork | zaterdag 18 januari 2014 @ 01:43 |
Met een groepje mee gaan wat eigenlijk net even te hard gaat is ook een lekkere training om meer snelheid te krijgen. Omdat je toch bij wil blijven kan je wat makkelijker diep gaan dan in je eentje met alleen wat cijfers voor je neus. Het is wel fijn als je dan op zijn minst de duur/afstand aan kan,dan hoef je je alleen maar druk te maken Over de snelheid | |
Gripper | zaterdag 18 januari 2014 @ 03:15 |
Hé BOB! Tot zo ![]() | |
Gripper | zaterdag 18 januari 2014 @ 03:20 |
Mee met een fok-meet dus! De Primavera straks in maart bijvoorbeeld, heerlijk rustige duurtraining ![]() ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 18 januari 2014 @ 06:48 |
Of een minimeer met marco, kees en ddx. Toen moest ie er op een gegeven moment wel af omdat hij er door zat, maar hij liet wel zien dat hij diep kon gaan en kon afzien. | |
Captain_Fabulous | zaterdag 18 januari 2014 @ 07:31 |
Te lang doorgewerkt om Jagermeister te scoren, damn. Maar een Vlaamse leeuw petje is msschien wel te scoren op de beurs... | |
MarcoD | zaterdag 18 januari 2014 @ 09:32 |
Ben wel in voor een minimeet hoor, rondje van <25 per uur is het ook wel de tijd voor. As zaterdag heb ik daar wel tijd voor. |