> hoe ver je van de landsgrenzen woont
> hoe toeristisch de plaats is waar je woont (en dus ook of het een dorp of stad is)
is er trouwens nog iemand geintresseerd in Engelse Euro's ?
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 00:13 schreef GizartFRL het volgende:
ik heb veel duitse en belgische bij de hand,is er trouwens nog iemand geintresseerd in Engelse Euro's ?
En ja, na mijn eigen vakanties wel weer een paar Italiaanse en Spaanse, maar die zijn altijd gauw weer weg .
quote:Jaah leuk ...
stonds trouwens laatst in de Panorama echt een oproep van een of andere muts die Engelse zocht
quote:dat is pas dom
Op maandag 7 oktober 2002 00:15 schreef sandur het volgende:[..]
Jaah leuk ...
stonds trouwens laatst in de Panorama echt een oproep van een of andere muts die Engelse zocht
![]()
quote:dat meen je toch niet"?
Op maandag 7 oktober 2002 00:15 schreef sandur het volgende:[..]
Jaah leuk ...
![]()
een Belgische en een Spaanse
quote:Ik wil ook egyptische trouwens, heb je die ook? En Peruvaanse, die zijn vast ook schaars! Komnou! Snel!
Op maandag 7 oktober 2002 00:16 schreef GizartFRL het volgende:[..]
dat meen je toch niet"?
[edit: Grr. Ik wil ook schrijfles...]
404
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 00:21 schreef VinceCarter het volgende:
wel toevallig.... heb precies 4,04 in m'n portomonnee....404
quote:Page not found
Op maandag 7 oktober 2002 00:28 schreef sweek het volgende:[..]
![]()
quote:and that is funny... how?
Op maandag 7 oktober 2002 00:29 schreef Rieuwert het volgende:[..]
Page not found
quote:voor een beetje computer addict is dat funny
Op maandag 7 oktober 2002 00:31 schreef sweek het volgende:[..]
and that is funny... how?
quote:jij tweaker
Op maandag 7 oktober 2002 00:36 schreef VinceCarter het volgende:[..]
voor een beetje computer addict is dat funny
quote:Dat zijn de Belgische........Ik heb er genoeg verschillende door handen gehad , ik heb nu nog een Spaanse 1 euromunt
Op maandag 7 oktober 2002 00:28 schreef Rieuwert het volgende:
8 munten, 2 buitenlands.
Hoe zie je trouwens uit welk land ze komen? Die 2 buitenlandse van mij staat een kerel met een bril op..
ps...Hier kun je kijken uit welk land ze komen : http://home.wanadoo.nl/~emailtjes/euro/euromuntenEU.html
[Dit bericht is gewijzigd door Unknown_Drunk op 07-10-2002 00:42]
quote:België
Op maandag 7 oktober 2002 00:28 schreef Rieuwert het volgende:
8 munten, 2 buitenlands.
Hoe zie je trouwens uit welk land ze komen? Die 2 buitenlandse van mij staat een kerel met een bril op..
http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_ITEM=68D6F1D6299C47DC9539B9B1C93F2C43X1X40274X36
1 x 2 euro munt Luxemburg
2 x 1 euro munt Frankrijk
3 x dubbeltjes Belgie
Ik had echt gehoopt dat mijn portemonnee onderhand vol zou zitten met munten uit alle landen. Veel gezelliger
quote:Ja, maar Landgraaf is bijna Duitsland
Op maandag 7 oktober 2002 11:25 schreef Nadientje het volgende:
Ik woon in het zuiden en we hebben hier meer duitse dan nederlandse
7 Euro munten heb ik hier waarvan er 1 Italiaans is en 1 Iers, de rest is Nederlands
Ik woon helemaal in Friesland, dus het duurt nog wel even voordat het hier overspoeld wordt met buitenlandse Euro's.
quote:Ik had laatst anders een portugese en ook duitse roeleren hier regelmatig.
Op maandag 7 oktober 2002 00:10 schreef HiZ het volgende:
Ik heb hier nu voor mij liggen; 25 munten, waarvan er precies 2 buitenlands zijn, namelijk een duitse euro en een frans dubbeltje. Hoe kan dat? Waar zijn al die buitenlandse euros waar het land mee overspoeld zou worden gebleven?
2 belgische
2 duitse
1 franse (valt tegen voor "coffeeshop-city" roosendaal )
1 griekse
quote:Briefgeld is ook landafhankelijk. Het serienummer begint in elk land met een andere letter. Nederlandse bankbiljetten beginnen met een p.
Op maandag 7 oktober 2002 11:33 schreef Bill_E het volgende:
*heeft alleen briefgeld in zijn portomone
quote:Dit klopt niet meer, het was inderdaad oorspronkelijk wel zo, maar er is tegenwoordig een taakverdeling tussen de verschillende landen. Bepaalde landen drukken bepaalde waardes. De letter zegt dus alleen nog maar wat over in welk land het biljet gedrukt is, maar niets over in welk land het in omloop is gebracht. Als ik het me goed herinner drukt Nederland de ¤10 en een deel van de ¤5.
Op maandag 7 oktober 2002 16:50 schreef schwa78 het volgende:[..]
Briefgeld is ook landafhankelijk. Het serienummer begint in elk land met een andere letter. Nederlandse bankbiljetten beginnen met een p.
quote:De beginletter in het serienummer zegt iets over de verantwoordelijkheid van welk land de biljetten zijn uitgegeven. Er kunnen dus best engelse biljetten zijn, maar die zijn dan in Engeland gedrukt.
Op maandag 7 oktober 2002 16:58 schreef HiZ het volgende:[..]
Dit klopt niet meer, het was inderdaad oorspronkelijk wel zo, maar er is tegenwoordig een taakverdeling tussen de verschillende landen. Bepaalde landen drukken bepaalde waardes. De letter zegt dus alleen nog maar wat over in welk land het biljet gedrukt is, maar niets over in welk land het in omloop is gebracht. Als ik het me goed herinner drukt Nederland de ¤10 en een deel van de ¤5.
Nederlanders hebben meer (nederlandse) munten meegenomen naar het buitenland dan dat zij uit het buitenland meer buitenlandse munten mee teruggenomen hebben.
Alleen al omdat ze in verschillende buitenlanden zijn geweest.
Dit noopt de nederlandse muntuitgever meer rolletjes munten (nederlandse dus) uit te leveren aan de middenstand.
Pas als het nederlandse quotum aan muntjes volledig in omloop is gebracht kan het grote mengen beginnen.
Aaangezien Nederland eerder door zijn quotum heen is is als andere (grotere) landen zal de vermenginging van nederlandse muntjes doorheen de EU eerder zijn beslag krijgen.
De grotere landen hebben nog een veel grotere buffer van niet uitgegeven muntjes. Maar ze gaan langer door dan Nederland.
Ziehier. Mijn verklaring.
quote:Die had ik laatst (2 Euro)
Op maandag 7 oktober 2002 00:42 schreef keeper het volgende:
Een Monegaskische euro lijkt me nog wel wat trouwens.
Ik heb nu tig Finse Euros maar das niet zo vreemd als je erop vacantie bent geweest
quote:Dit klopt ook niet echt, Bij Johan Enschede (in Haarlem) drukken ze echt wel alle euro biljetten hoor. Ik ben zelf ook drukker (voor Sony) en ik weet hoe boring het kan zijn als je de gehele dag een order moet drukken. Kan je nagaan als je weken achter elkaar alleen maar de 5 euro biljet drukt.
Op maandag 7 oktober 2002 16:58 schreef HiZ het volgende:[..]
Dit klopt niet meer, het was inderdaad oorspronkelijk wel zo, maar er is tegenwoordig een taakverdeling tussen de verschillende landen. Bepaalde landen drukken bepaalde waardes. De letter zegt dus alleen nog maar wat over in welk land het biljet gedrukt is, maar niets over in welk land het in omloop is gebracht. Als ik het me goed herinner drukt Nederland de ¤10 en een deel van de ¤5.
En bij Enschede ben je zo 3 dagen bezig om alles op kleur en stand te krijgen, en na elke order moet de pers helemaal schoongemaakt worden.
Als ik het fout heb, hoor ik het wel, (over dat geld dan) maar ik ga het vanmiddag ff navragen bij mij op mijn werk. Dr werken hier 4 mensen die bij Enschede hebben gewerkt.
quote:Is dat jouw site? Zoek dan eens in een woordenboek op hoe Oostenrijk naar het engels vertaald moet worden
Op maandag 7 oktober 2002 00:40 schreef Unknown_Drunk het volgende:[..]
Dat zijn de Belgische........Ik heb er genoeg verschillende door handen gehad , ik heb nu nog een Spaanse 1 euromunt
ps...Hier kun je kijken uit welk land ze komen : http://home.wanadoo.nl/~emailtjes/euro/euromuntenEU.html
quote:En het leuke is.... zij was niet degene die hier dom is
Op maandag 7 oktober 2002 00:15 schreef mamamiep het volgende:[..]
dat is pas dom
![]()
gister een Finse 0,50 pleuro gehad
quote:Dit is dus niet waar. Men was dit eerst wel van plan, om de munten tegen elkaar uit te wisselen, maar dit zou zoveel werk kosten dat dit nu dus niet gebeurt. De munten zouden dan namelijk met de hand gesorteerd moeten worden, omdat ze zo gemaakt zijn dat automaten het verschil niet kunnen zien tussen euromunten uit verschillende landen. Bovendien zou het grote hoeveelheden nutteloze geldtransporten tot gevolg hebben gehad.
Op woensdag 9 oktober 2002 10:31 schreef detulp050 het volgende:
Het meest achterlijke van al die Eurotroep is dat als de munten bij de
Centrale banken komen, dat de buitenlandse weer worden gewisseld tegen Nederlandse met andere landen, zodat je eigenlijk altijd vooral Nederlandse munten in je portemonnee krijgt...
quote:Volgens mijn bron bij de NB (Nederlandsche Bank) is mijn verhaal wel degelijk waar... Hoe zou het anders komen dat ik nog nooit een Griekse, Italiaanse, Oostenrijkse, etc, etc. ben tegengekomen ?
Op woensdag 9 oktober 2002 10:44 schreef freako het volgende:[..]
Dit is dus niet waar. Men was dit eerst wel van plan, om de munten tegen elkaar uit te wisselen, maar dit zou zoveel werk kosten dat dit nu dus niet gebeurt. De munten zouden dan namelijk met de hand gesorteerd moeten worden, omdat ze zo gemaakt zijn dat automaten het verschil niet kunnen zien tussen euromunten uit verschillende landen. Bovendien zou het grote hoeveelheden nutteloze geldtransporten tot gevolg hebben gehad.
quote:Ik kwam recentelijk (deze week ergens) een Griekse 1 Euro munt tegen. Oostenrijkse en Italiaanse munten heb ik ook wel gezien. En in die landen ben ik nooit geweest.
Op woensdag 9 oktober 2002 17:33 schreef detulp050 het volgende:[..]
Volgens mijn bron bij de NB (Nederlandsche Bank) is mijn verhaal wel degelijk waar... Hoe zou het anders komen dat ik nog nooit een Griekse, Italiaanse, Oostenrijkse, etc, etc. ben tegengekomen ?
quote:Omdat al die stomme nederlanders die buitenlandse muntjes gelijk in verzamelalbums stoppen.
Volgens mijn bron bij de NB (Nederlandsche Bank) is mijn verhaal wel degelijk waar... Hoe zou het anders komen dat ik nog nooit een Griekse, Italiaanse, Oostenrijkse, etc, etc. ben tegengekomen ?
-=nu, na de Flippo-rage: Euromunten!=-
quote:FAQ Eurodiffusieproject:
quote:
"Ik heb gehoord dat de nationale banken van de verschillende landen euro's gaan terugbrengen naar het land van herkomst. Verstoort dat jullie experiment?Voor de zekerheid hebben we dit gecontroleerd bij DNB, en wat we al dachten werd door hen bevestigd: er zal geen (bewuste) redistributie van euro's naar het land van herkomst plaatsvinden. Er is ooit wel even sprake van geweest - lang geleden - maar dit idee is om praktische redenen gesneuveld. De problemen zijn voornamelijk:
-dat banken dan handmatig euro's zullen moeten sorteren. Machinaal zal niet gaan, want automaten moeten nu juist iedere euromunt van dezelfde waarde als gelijk beschouwen, uit welk land hij ook afkomstig is
-dat er een enorme extra logistieke last zal komen: je zou dan zeer veel geldtransporten moeten laten plaatsvinden over heel Europa. Behalve de kosten van dit soort transporten, levert het ook nog extra risico's op. Het zou teveel beveiliging vereisen.
quote:FAQ Eurodiffusieproject:
quote:Bovendien zijn er niet veel Griekse en Oostenrijkse euro's geslagen en is de afstand best wel groot. (zie anders ook de eurodiffusie-site)
"Ik heb gehoord dat de nationale banken van de verschillende landen euro's gaan terugbrengen naar het land van herkomst. Verstoort dat jullie experiment?Voor de zekerheid hebben we dit gecontroleerd bij DNB, en wat we al dachten werd door hen bevestigd: er zal geen (bewuste) redistributie van euro's naar het land van herkomst plaatsvinden. Er is ooit wel even sprake van geweest - lang geleden - maar dit idee is om praktische redenen gesneuveld. De problemen zijn voornamelijk:
dat banken dan handmatig euro's zullen moeten sorteren. Machinaal zal niet gaan, want automaten moeten nu juist iedere euromunt van dezelfde waarde als gelijk beschouwen, uit welk land hij ook afkomstig is
dat er een enorme extra logistieke last zal komen: je zou dan zeer veel geldtransporten moeten laten plaatsvinden over heel Europa. Behalve de kosten van dit soort transporten, levert het ook nog extra risico's op. Het zou teveel beveiliging vereisen.
quote:En natuurlijk krijg ik een kwartier nadat ik dit schreef m'n eerste Griekse euromunt als wisselgeld bij de supermarkt!
Op donderdag 10 oktober 2002 18:27 schreef freako het volgende:Bovendien zijn er niet veel Griekse en Oostenrijkse euro's geslagen en is de afstand best wel groot. (zie anders ook de eurodiffusie-site)
Wat ik graag zou willen is de Euro's van het vaticaan, maar als je dat setje compleet zou hebben, zijn die 3.88 euro zo het 250 voudige waard (als het niet meer is).
quote:Zou wel zo'n beetje kunnen kloppen. Op Ebay is op een setje munten Vaticaanse euro's al 955 euro geboden, maar volgens mij zijn er nooit euro's van het vaticaan in vrije omloop gebracht. Ze zijn alleen als verzamelobject verkocht.
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:31 schreef DIGGER het volgende:
Ik heb toch vaak en veel buitenlandse Euro's.Wat ik graag zou willen is de Euro's van het vaticaan, maar als je dat setje compleet zou hebben, zijn die 3.88 euro zo het 250 voudige waard (als het niet meer is).
[Dit bericht is gewijzigd door freako op 11-10-2002 14:04]
quote:ik ken iemand die heeft er toevallig, als wisselgeld, 1 van monaco gekregen... ik denk dus dat ze wel in omloop zijn gebracht, alleen wel maar in een heel kleine oplage
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:51 schreef freako het volgende:[..]
Zou wel zo'n beetje kunnen kloppen. Op Ebay is op een setje munten Vaticaanse euro's al 955 euro geboden, maar volgens mij zijn er nooit euro's van het vaticaan in vrije omloop gebracht. Ze zijn alleen als verzamelobject verkocht.
quote:Ja, vooral in briefjes van 300.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |