SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cybelle.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:20 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik bedacht me ineens dat ik een heuse mrs Bucket ken.de dame heet eigenlijk Sibbel(tje) maar noemt zich Siebčl.
deze schrijf je Sibel.quote:
Ja. Nou ja, ik zit nog te verwerken dat we onze zonen geen Maksymilian, Poyraz, Haci of Mace hebben genoemd.quote:
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:20 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik bedacht me ineens dat ik een heuse mrs Bucket ken.de dame heet eigenlijk Sibbel(tje) maar noemt zich Siebčl.
letters met spaties en punten ertussen?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:04 schreef dobbey het volgende:
Vanmorgen op mijn werk een mail gehad van een C.ocky.... Ik moest toch echt 3x kijken terwijl ik heel wat "vreemde" namen gewend ben in mijn omgeving.
Ik vind het nog steeds jammer dat ik de naam van mijn zwager en schoonzusje niet kan spammen hier. Wegens herkenbaarheid durf ik het echt niet aan..... Maar ik vind ze zo gaaf, vooral die van mij zwager, dat ik in staat ben om te gaan vernoemen
Een kleuterjuf op mijn basisschool heette Kokkiequote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:05 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ken meerdere Cockies. Ik vind het geen mooie naam, maar ook niet zo gek.
Het sprookjesachtige past ook wel bij haar.... Google maar eens op haar naam en dan met Facebook.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:12 schreef miss_sly het volgende:
Het past niet echt bij elkaar, he
Ik vind die andere twee namen wel mooi. Vooral de meisjesnaam klinkt wel sprookjesachtig.
Funda is toch niet zo vreemd?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh de lijst met pareltjes is er weer! Altijd goed voor een uurtje plezier.
Divinewonder
Heavenlyshaira
Funda
Moeder riep uit bij de geboorte: Finally! Tja. Dan noemen we dat kind maar zo he.
Lumiére-Abgaďl
Maagje
Miao
Gelukkig ook veel moois <3
Ik weet niet of het nou verontrustend of bemoedigend is dat ze zelf de naam van haar kind niet zo goed weet te spellen.quote:Nou. Mijn kindje heet G’cerly dat jullie dat niet kunt uitspreken of belachelijk vinden dt is dan aan jullie. Maar als ik als moeder het maar een mooie naam vind daarom heet ze ook G’cerley.
Ik denk het?quote:
meh, ik bedenk me dat je het ook als Shirley uit zou kunnen spreken. Sortakinda.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk het?
Het valt me eigenlijk nog mee, ze heeft niet krampachtig geprobeerd om zowel de Q, X, Y en Z alsmede een umlaut in de naam te verwerken. Alleen maar een apostrof! Chapeau eigenlijk!
En dan is Shirley gewoon een G. Jeweetzelf.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
meh, ik bedenk me dat je het ook als Shirley uit zou kunnen spreken. Sortakinda.
Dat dacht ik ook. Ik ga voortaan ook m'n naam zo schrijven.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
meh, ik bedenk me dat je het ook als Shirley uit zou kunnen spreken. Sortakinda.
oh ja! Léuk!quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:58 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Ik ga voortaan ook m'n naam zo schrijven.
Ik had er niet op gekomen, maar je hebt denk ik het raadsel van hoe dit uit te spreken voor mij opgelost!quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Alsof die ouders dat wetenquote:Op woensdag 15 januari 2014 12:39 schreef bellelena het volgende:
Feeërieke vind ik een gekke naam, gewoon een bijvoeglijk naamwoordNet zoiets als je kind 'Rode' noemen, of 'Mooie', of 'Sprookjesachtige'
Of een kind wat Frederique niet uit kan sprekenquote:Op woensdag 15 januari 2014 12:39 schreef bellelena het volgende:
Djuh-Kuhrliej zou ik het uitspreken.. Een soort van 'Djuh-Girly' dus
Die 'hoe?' lijst is wel echt bizar! Als je je goed (en lang) concentreert, dan kun je sommige wel uitspreken (min of meer), maar voordat je zo'n naam onder de knie hebt zeg, daar gaan weken/maanden/jaren overheen... Doet me denken aan zo'n tv-programma, waar een net bevallen vrouw op d'r mobiele telefoon moet spieken om te kijken hoe ze haar dochter ook alweer ging noemen
Ik hoop maar dat de meeste kindjes van die lijst, een wat vereenvoudigde versie van hun naam als roepnaam krijgen!
Feeërieke vind ik een gekke naam, gewoon een bijvoeglijk naamwoordNet zoiets als je kind 'Rode' noemen, of 'Mooie', of 'Sprookjesachtige'
Ja, hij zat in 2012 in het Groot Dictee der Nederlandse Taal, toch?quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:46 schreef bellelena het volgende:
BurdieDat woord je ergens bekend in de oren klinkt en dat je denkt 'ohhh ja, moooooi, een soort van fee-ig'
Ynske, dat kan ook nog ja
En daarom dus in die reclame van de LOIquote:Op woensdag 15 januari 2014 12:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, hij zat in 2012 in het Groot Dictee der Nederlandse Taal, toch?
In de reclame van de LOI (geloof ik) hoor je m steeds voorbij komenquote:Op woensdag 15 januari 2014 12:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, hij zat in 2012 in het Groot Dictee der Nederlandse Taal, toch?
Ik ken een Maks, ik moest er ook wel aan wennen. Juist het omgekeerde van het geijkte 'moeilijke letters in een naam verwerken omdat het kan'quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:07 schreef ohnee het volgende:
Las laatst ook ergens de naam Maks. Ziet er zo raar uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |