Anne is volgens mij is Friesland een gewone jongensnaam toch? Maar Aimee is in het Frans gewoon vrouwelijk, als het een man was zou het Aime moeten zijn. Met accenten, die krijg ik niet getypt hier.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:41 schreef Jehuty het volgende:
[..]
Er waren ook best veel jongens die Anne heten. Dat is ook triest.
Ik wist dat het zoiets moest zijn. Dus de werkelijke klacht is Friesland.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:46 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Anne is volgens mij is Friesland een gewone jongensnaam toch?
Vanessa is toch wel een mooie naamquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Geen vanessa en priscilla in 2014
HJaywood?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik ga mijn kind HJaywood Jabloemie noemen
Het is wel lekker origineel, weer eens iets anders dan Wesley ofzoquote:
Noach is beter voor een jongen, maar dan krijg je weer je leven lang van die arc grappenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:56 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind Noah voor een jongen ook gek, vind het zelf meer een meisjesnaam. Alleen de meeste mensen zijn het daar niet mee eens.
Met een H verwacht ik een man en zonder een vrouw. Noa = vrouw en Noah, Noach = man. Maar dat is ook altijd een verrassing met andere namen zoals Anne, Jos, Fred, Kelly enz.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:56 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind Noah voor een jongen ook gek, vind het zelf meer een meisjesnaam. Alleen de meeste mensen zijn het daar niet mee eens.
Lucas is als lucas al latijnquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:41 schreef Lone_Gunman het volgende:
Eigenlijk hebben we in Nederland al lang geen oer-Hollandse namen meer aangezien we al sinds eeuwen zijn binnengevallen door buitenlandse volkeren en invloeden van andere culturen hebben opgenomen. Ik ben benieuwd hoe mensen in de tijd van de Bataven eigenlijk heetten.
Met deze kennis is een naam als Peter (Petros:Grieks) of Lucas (Latijn:Lucius) eigenlijk net zo uitheems als bijvoorbeeld Mohammed of Ali![]()
Een verassing voor Fred en Kelly?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:07 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Met een H verwacht ik een man en zonder een vrouw. Noa = vrouw en Noah, Noach = man. Maar dat is ook altijd een verrassing met andere namen zoals Anne, Jos, Fred, Kelly enz.
Frederiekquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:17 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Een verassing voor Fred en Kelly?
Anne zou nog kunnen, want Friesland. En Jos wordt nog wel eens gebruikt bij vrouwen als afkorting van Josje of Josine.
Maar Fred en Kelly?
Gewoon je kind Merovech of Adelheid noemen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:41 schreef Lone_Gunman het volgende:
Eigenlijk hebben we in Nederland al lang geen oer-Hollandse namen meer aangezien we al sinds eeuwen zijn binnengevallen door buitenlandse volkeren en invloeden van andere culturen hebben opgenomen. Ik ben benieuwd hoe mensen in de tijd van de Bataven eigenlijk heetten.
Met deze kennis is een naam als Peter (Petros:Grieks) of Lucas (Latijn:Lucius) eigenlijk net zo uitheems als bijvoorbeeld Mohammed of Ali![]()
Ik heb in mijn leven zowel de mannelijke als de vrouwelijke versie ontmoet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:19 schreef Sauslepel het volgende:
[..]Tuurlijk, maar dan blijft Kelly?
Een mannelijke Kelly, kan me er zo geen bedenken. Misschien die omgebouwde C-klasse BN'er.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:27 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Ik heb in mijn leven zowel de mannelijke als de vrouwelijke versie ontmoet.
http://www.vernoeming.nl/bizarste-kindernamen-2013
en de vlamen kunnen er ook wat van http://www.vernoeming.nl/bizarre-vlaamse-voornamen-2013
Levi's hebben altijd een grote neus, daarmee ruiken ze geld van kilometers afstand.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:15 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Vind ik wel een mooie naam eigenlijk.
lekker wijf is dat hequote:
/cringequote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:31 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Een mannelijke Kelly, kan me er zo geen bedenken. Misschien die omgebouwde C-klasse BN'er.
Deze is ook leuk:
Hoe zou jij Liam uitspreken dan? Lay-am? Het is een Ierse naam, daar zeggen ze gewoon Li-am.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:56 schreef Sauslepel het volgende:
In de top 20 alleen al, wat een doffe ellende.
Finn, heet je volgende kind Noorr, of Zweedd
Milan, en dan je andere kinderen Barcelona en New York noemen
Jayden, voor een jongen____!~
Liam, op zich een prima naam, maar iedereen gaat het uitspreken op z'n oerhollands (li-am)
Levi, behoeft geen verdere uitleg.
Bij de meisjesnamen vind ik de top 20 een stuk schappelijker
Lee-um, maar niet li- (als in sha-la-li) am (met heel erge a-klank, als in afwas)quote:Op woensdag 15 januari 2014 06:56 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Hoe zou jij Liam uitspreken dan? Lay-am? Het is een Ierse naam, daar zeggen ze gewoon Li-am.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |