abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135466380

SLOWCHAT TOPIC

Veelgestelde vragen
Wat ís Bitcoin nou eigenlijk?
Op de (officiële?) website van Bitcoin (bitcoin.org) vind je veel informatie over de Bitcoin. Ook vind je daar hoe je een wallet maakt, wat de valkuilen zijn, en nog veel meer informatie die voor beginners erg handig is om te weten.

Welke crypto-coins zijn er behalve Bitcoin nog meer?
Een overzichtje van (alle?) crypto-coins vind je hier.
Let op voor zogenaamde scamcoins; coins waar je niets aan hebt, en enkel de portemonnee van de oprichter/bedenker spekt.

Waarom is de koers op Mt.Gox zo hoog en elders zo laag?
Mt.Gox heeft te maken met (lage?) limieten van de bank waardoor ze uitbetalingen (withdrawals) pas na enkele weken kunnen doen. Daarom ligt de prijs daar dus hoger.
Er zijn diverse exchanges met elk hun nadelen en voordelen.

Kent iemand bter.com en cryptsy.com? Waarom komen mijn coins niet aan?
De genoemde websites zijn niet geheel stabiel waardoor coins soms laat worden bijgeschreven. Ook kan het wegens deze problemen voorkomen dat je een tijdje geen bitcoins naar je eigen wallet kan oversturen.

Waar kan ik Bitcoins (ver)kopen?
1. Via een exchange (bijvoorbeeld bitstamp.net of btc-e.com). Voordelen: altijd kopen en verkopen tegen de marktprijs. Nadelen: duurt lang voor je geld op een exchange hebt staan, en je hebt te maken met soms hoge fees.
2. Via een site als bitonic.nl. Voordelen: je hebt direct je bitcoins en kunt afrekenen met iDEAL. nadelen: je betaalt doorgaans meer dan je op een exchange zou betalen.

Ik kan geen betaling versturen terwijl ik wel genoeg BTC in mijn wallet heb?
Bovenop je betaling komt (niet altijd automatisch!!!) nog een fee (van meestal 0,0001 BTC), houd er dus rekening mee dat je maximaal je saldo min de fee kunt overboeken. Je kan ook zonder fee overboeken, maar dan kan een overboeking dagen duren.

Wat zijn die groene en rode rechthoekjes met zwarte stokjes eraan die je op sommige beurssites ziet?
Die rechthoekjes (candles) geven de prijzen van de trades weer die plaats vonden in een bepaald tijdsframe. De ene kant van het gekleurde rechthoekje is de openingspijs, de andere kant de laatste prijs in dat tijdsvak. Als de prijs stijgt is de candle groen, anders rood. De streepjes geven weer voor welke prijzen er nog meer gehandeld is in die tijdsperiode.

Welke exchanges zijn er?
Er zijn enkele grote exchanges:
btc-e.com: handelen in de meest bekende coins; je moet minimaal ¤ 2000,- storten als je geld wil storten.
mtgox.com: handelen in Bitcoin; kan weken/maanden duren voor je je geld op je rekening hebt staan
bitstamp.net: handelen in Bitcoin

Hoe koop ik snel Litecoins (of andere coins)?
Koop Bitcoins bij een site als bitonic.nl, stuur je Bitcoins naar een exchange (bijvoorbeeld btc-e.com), en 'ruil' ze daar in voor de coins die je wil.

Waar houden jullie de koersen in de gaten?
http://bitcoinwisdom.com/markets/mtgox/btcusd
http://bitcoinity.org/markets/mtgox/USD
http://bitcoin.clarkmoody.com
Soms kun je switchen naar een andere exchange/coin om daar de koers op te volgen.

Ik heb Bitcoins verzonden, maar ze komen niet aan!
Zoek het nummer van je transactie op, of je persoonlijke Bitcoinadres als je je transactienummer niet kunt vinden. Vul die hier in de zoekbalk in, klik op Search, en kijk hoeveel keer je transactie is bevestigd. Als dat minder dan 7 keer is dan is je transactie nog onderweg (sommige exchanges eisen minimaal 7 bevestigingen, andere weer 3, en zo kan dat overal verschillen), anders kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van de exchange waar je je coins heen hebt gestuurd.

Is het veilig al mijn coins op een exchange te laten staan?
Je geeft daarmee je coins in handen van iemand die je niet kent. Over het algemeen wordt in deze topicreeks iedereen op het hart gedrukt de coins in eigen beheer te houden. Er zijn voorbeelden te noemen van exchanges of online wallets die er plots met alle coins vandoor gingen, zonder ook maar een spoor achter te laten. Probeer daarom zoveel mogelijk coins in eigen beheer te houden (maar wees er uiteraard wel zuinig op; weg = weg!).

Meer exchanges plus de marktposities vind je hier.

Wil je eigenlijk alleen proberen?

quote:
If you want to give Bitcoin a try for the first time or want somewhere to test out your trading strategies then we've made this site for you. There's no real money involved at all. Here you can buy and sell Bitcoin in the same way that you would on real exchanges. We have functionality for MtGox and Bitstamp with plans to add in more exchanges if there is enough interest. Using this site is 100% free with no plans to change that. Feedback is greatly appreciated!
https://www.bitsim.net/

Forcefield City Bewoner
pi_135466387
fipo
Forcefield City Bewoner
pi_135466392
sepo
Forcefield City Bewoner
pi_135466397
lapo
Forcefield City Bewoner
pi_135466400
lapo / fipo hunter 8)7
LUISTER NIET NAAR WAT IK OVER DE PRIJS TE ZEGGEN HEB, DIT IS HOOGST SPECULATIEF!!
pi_135466411
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:03 schreef roislecxe het volgende:

[..]

En wat zoek je daar dan?
Ik zou ook wel graag weggaan hoor, maar mn vriendin heeft een studie gedaan, net afgerond, en dat kan alleen in het Nederlands :')
Niks in het bijzonder, maar ik wil voornamelijk van het leven genieten.
Dus nu kan ik nog lekker veel reizen, daar ontmoet je ook weer zoveel mensen met een hele andere mentaliteit dan de Nederlandse, in 1 woord geweldig.

Hier in NL zeggen ze na de vakantie, zo nu begint helaas het echte leven weer :').

Nou als dat het echte leven is, laat mij dan maar het niet echte leven volgen :).
LUISTER NIET NAAR WAT IK OVER DE PRIJS TE ZEGGEN HEB, DIT IS HOOGST SPECULATIEF!!
pi_135466440
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:07 schreef Stryder het volgende:

[..]

Niks in het bijzonder, maar ik wil voornamelijk van het leven genieten.
Dus nu kan ik nog lekker veel reizen, daar ontmoet je ook weer zoveel mensen met een hele andere mentaliteit dan de Nederlandse, in 1 woord geweldig.

Hier in NL zeggen ze na de vakantie, zo nu begint helaas het echte leven weer :').

Nou als dat het echte leven is, laat mij dan maar het niet echte leven volgen :).
Klinkt zo enorm bekend dit :P
Forcefield City Bewoner
pi_135466505
Ja dus heb gewoon alles opgezegd, behalve mijn huis dan, want een hoop gedoe als je weer thuiskomt en je moet eerst weer bij vrienden of familie gaan intrekken voordat je woonruimte hebt.

Ik wil daarin niemand tot last zijn, ookal zullen ze nooit zeggen dat het een probleem is ;)

Wilde niet vastroesten in een bepaald ritme en dat kan alleen door keuzes te maken en die hebben zowel voor als nadelen :) maar voor mij meer voordelen in ieder geval :)
pi_135466538
Ben 2 jaar geleden met mn vriendin op pad gegaan. Gewoon de auto gepakt in de zomer, en 4 weken rondgereden. Tentje achterin en een hoop zooi, en gaan.
Op maandag aankomen, tent opknallen, 's avonds lekker rustig aan doen. De dag erop beetje stadje/dorpje in, of wat dan ook.
'S avonds biertje erbij en bekijken waar het volgende punt wordt om heen te trekken, en dan de ochtend erop geen wekker zetten en rond een uur of 10/11 op het gemakje gaan rijden. Om vervolgens rond een uur of 3/4/5/6 weer aan te komen bij de volgende bestemming.
Zo hebben we de route Nederland - Belgie - Frankrijk - Italie - Zwitserland - Frankrijk - Duitsland - Luxemburg - Belgie - Nederland gedaan.
Heerlijk is dat en kost geen bal.
Forcefield City Bewoner
pi_135466548
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:11 schreef Stryder het volgende:
Ja dus heb gewoon alles opgezegd, behalve mijn huis dan, want een hoop gedoe als je weer thuiskomt en je moet eerst weer bij vrienden of familie gaan intrekken voordat je woonruimte hebt.

Ik wil daarin niemand tot last zijn, ookal zullen ze nooit zeggen dat het een probleem is ;)

Wilde niet vastroesten in een bepaald ritme en dat kan alleen door keuzes te maken en die hebben zowel voor als nadelen :) maar voor mij meer voordelen in ieder geval :)
Maar zonder geld kom je niet zo ver. Das nogal een struikelpunt vaak.
Forcefield City Bewoner
pi_135466569
En oja, ik had nog een domme vraag, mag ik hem stellen :+
Forcefield City Bewoner
pi_135466582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:14 schreef roislecxe het volgende:
En oja, ik had nog een domme vraag, mag ik hem stellen :+
Tuurlijk, of ik antwoord is altijd een tweede natuurlijk :s)
pi_135466620
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:15 schreef Stryder het volgende:

[..]

Tuurlijk, of ik antwoord is altijd een tweede natuurlijk :s)
Weet jij ehm...

Stel ik koop X ltc in, voor 23.50. Op welk punt kan ik dan verkopen om er winst uit te behalen?
Dus, vanaf welk cijfer achter de komma zit je op winst inclusief de fees?
Enig idee?
Ik denk zelf vanaf 0.2 ongeveer... Maar heb het nooit uitgerekend, en ik weet ook niet hoe ik dat het handigst kan doen :P
Forcefield City Bewoner
pi_135466624
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:13 schreef roislecxe het volgende:
Ben 2 jaar geleden met mn vriendin op pad gegaan. Gewoon de auto gepakt in de zomer, en 4 weken rondgereden. Tentje achterin en een hoop zooi, en gaan.
Op maandag aankomen, tent opknallen, 's avonds lekker rustig aan doen. De dag erop beetje stadje/dorpje in, of wat dan ook.
'S avonds biertje erbij en bekijken waar het volgende punt wordt om heen te trekken, en dan de ochtend erop geen wekker zetten en rond een uur of 10/11 op het gemakje gaan rijden. Om vervolgens rond een uur of 3/4/5/6 weer aan te komen bij de volgende bestemming.
Zo hebben we de route Nederland - Belgie - Frankrijk - Italie - Zwitserland - Frankrijk - Duitsland - Luxemburg - Belgie - Nederland gedaan.
Heerlijk is dat en kost geen bal.
"backpacken" is in mijn ogen echt de beste manier van reizen, je zit nergens aan vast en dat is voor mij de basis. Ik hou er niet van als ik verplicht 12 uur in een bus moet zitten, maar ik zelf ervoor kies om 12 uur in een bus te zitten vind ik het over het algemeen een stuk minder erg :)
pi_135466701
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:17 schreef Stryder het volgende:

[..]

"backpacken" is in mijn ogen echt de beste manier van reizen, je zit nergens aan vast en dat is voor mij de basis. Ik hou er niet van als ik verplicht 12 uur in een bus moet zitten, maar ik zelf ervoor kies om 12 uur in een bus te zitten vind ik het over het algemeen een stuk minder erg :)
Was echt een heerlijke vakantie. Hopelijk van het jaar weer.
De andere kant die je noemt heb ik ook gedaan, en was ook zeker de moeite waard, maar heeel anders. Rondreis door Egypte, van eigenlijk 10 dagen, maar vanwege de aswolk van de ejafjallajokull (geloof ik) op IJsland duurde onze trip 18 dagen omdat er geen terugweg mogelijk was naar West-Europa.
Het was gelukkig een select groepje (11 man ofzo) en een klein busje, maar dan zit je dus overal aan vast. (18 dagen om 06.00 of 05.00 eruit is geen vakantie :') )
Maar het was wel zeker de moeite waard.
Forcefield City Bewoner
pi_135466723
Maar goed, ben 2x naar Egypte geweest. 1x met die aswolk 8 dagen te lang. En de andere keer kwamen we op dinsdagmiddag aan, en dinsdagavond besloten ze Mubarak af te gaan zetten...
11-daagse vakantie, en toen moesten we naar 4 dagen weer gaan :') Dus 7 dagen tekort :')
Joepie 1 dag winst.
Forcefield City Bewoner
pi_135466845
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:17 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Weet jij ehm...

Stel ik koop X ltc in, voor 23.50. Op welk punt kan ik dan verkopen om er winst uit te behalen?
Enig idee?
Ik denk zelf vanaf 0.2 ongeveer... Maar heb het nooit uitgerekend, en ik weet ook niet hoe ik dat het handigst kan doen :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:17 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Weet jij ehm...

Enig idee?
Er gaat voor beide transacties 0.2 procent vanaf, dus je aankoop en je verkoop.

Stel je koopt 100 LTC voor 23,50 --> totaal 2350,-

Je ontvang t dan 99,8 LTC.

Deze wil je weer verkopen en meer dan 2350 overhouden.

2350/99,8 = 23.547 om gelijk te spelen zeg maar.

Als je hier dan de 0.2 procent weer bij optelt.

23.547 * 1.002 = 23.594

M.a.w. als je op 23.50 koopt moet je minimaal op 23.60 verkopen om er een minimale winst op te maken.

Hmmm... niet echt het idee dat dit een makkelijke uitleg was 8)7
pi_135466894
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:22 schreef roislecxe het volgende:
Maar goed, ben 2x naar Egypte geweest. 1x met die aswolk 8 dagen te lang. En de andere keer kwamen we op dinsdagmiddag aan, en dinsdagavond besloten ze Mubarak af te gaan zetten...
11-daagse vakantie, en toen moesten we naar 4 dagen weer gaan :') Dus 7 dagen tekort :')
Joepie 1 dag winst.
Ja dat is zo zuur als je dus inderdaad aan dingen vast zit, zoals baan / huis / familie o.i.d.
En daarnaast zijn de financieën ook belangrijk, want er is maar weinig gratis.

Je kan wel redelijk gratis reizen als je wilt, maar dan moet je ook op locatie werken.
En werken is nou net datgene wat ik niet van plan was ;)

Al is werken in een barretje in Mexico voor een korte tijd waarschijnlijk niet eens zo verkeerd, maar zolang ik het niet hoef te doen, zal ik dat ook zeker niet gaan opzoeken :)
pi_135466897
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:28 schreef Stryder het volgende:

[..]

[..]

Er gaat voor beide transacties 0.2 procent vanaf, dus je aankoop en je verkoop.

Stel je koopt 100 LTC voor 23,50 --> totaal 2350,-

Je ontvang t dan 99,8 LTC.

Deze wil je weer verkopen en meer dan 2350 overhouden.

2350/99,8 = 23.547 om gelijk te spelen zeg maar.

Als je hier dan de 0.2 procent weer bij optelt.

23.547 * 1.002 = 23.594

M.a.w. als je op 23.50 koopt moet je minimaal op 23.60 verkopen om er een minimale winst op te maken.

Hmmm... niet echt het idee dat dit een makkelijke uitleg was 8)7
Jawel, wel duidelijk.
Maar dit geldt natuurlijk ook voor acceptabele cijfers, zoals 3-4-5-6 ltc :P
De %en blijven gelijk toch?
Dus met een stijging van 10 punten (0.1) of een beetje erboven maak je winst :)
Dank!
Forcefield City Bewoner
pi_135466916
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:32 schreef Stryder het volgende:

[..]

Ja dat is zo zuur als je dus inderdaad aan dingen vast zit, zoals baan / huis / familie o.i.d.
En daarnaast zijn de financieën ook belangrijk, want er is maar weinig gratis.

Je kan wel redelijk gratis reizen als je wilt, maar dan moet je ook op locatie werken.
En werken is nou net datgene wat ik niet van plan was ;)

Al is werken in een barretje in Mexico voor een korte tijd waarschijnlijk niet eens zo verkeerd, maar zolang ik het niet hoef te doen, zal ik dat ook zeker niet gaan opzoeken :)
Volgens mij heb jij het veel te goed :P
Forcefield City Bewoner
pi_135466930
Gelukkig is het nu ineens ook 23.65 :')
Forcefield City Bewoner
pi_135466942
De fee van 0,2 procent zal altijd gelijk blijven, maar als de prijs dus 33.00 euro is.
Dan moet je verkopen op 33.14 dus dan wordt je marge groter zeg maar.

:)
pi_135466960
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:34 schreef Stryder het volgende:
De fee van 0,2 procent zal altijd gelijk blijven, maar als de prijs dus 33.00 euro is.
Dan moet je verkopen op 33.14 dus dan wordt je marge groter zeg maar.

Mja duidelijk ;)

Schop jij LTC nu maar weer eens even omhoog richting de .90 dan :P
Forcefield City Bewoner
pi_135466963
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:33 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het veel te goed :P
Ik heb het goed genoeg, het is maar net waar je ook daadwerkelijk genoegen mee neemt natuurlijk.
En ik heb zelf niet al teveel nodig, vind ik dan persoonlijk hoor hahaha
pi_135467025
Zou het nu nog stijgen of dalen... ;(
Ik wil naar bed.
Forcefield City Bewoner
pi_135467029
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:35 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Mja duidelijk ;)

Schop jij LTC nu maar weer eens even omhoog richting de .90 dan :P
Hahaha, ja dat kreng mag inderdaad wel weer naar boven. Hopelijk geen zijwaartste beweging en dan weer naar beneden 8)7
pi_135467047
Denk dat ik gewoon een sellorder gooi op 24.3 ofzo. en ga slapen.
Net genoeg biertjes op in stad, en dan toch nog thuis even een extra desperados nemen omdat die toch koud stond... Nu ben ik moe.
Forcefield City Bewoner
pi_135467049
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:39 schreef roislecxe het volgende:
Zou het nu nog stijgen of dalen... ;(
Ik wil naar bed.
Nou Huobi ziet er niet zo goed uit als ik eerlijk ben :')
pi_135467064
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:40 schreef roislecxe het volgende:
Denk dat ik gewoon een sellorder gooi op 24.3 ofzo. en ga slapen.
Net genoeg biertjes op in stad, en dan toch nog thuis even een extra desperados nemen omdat die toch koud stond... Nu ben ik moe.
Ja, we blijven positief. Hij gaat vast wel omhoog, gtanoob zei het...dus ja zekerheidje :@
pi_135467080
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:40 schreef Stryder het volgende:

[..]

Nou Huobi ziet er niet zo goed uit als ik eerlijk ben :')
Dan zet ik m'n order gewoon, als ie het aantikt, prima. Zo niet dan jammer. Heb toch vandaag wat extra gestort zodat ik meer ter beschikking heb. En ik ga toch niet volledig in een bepaalde currency op een bepaald getal meer.
Wat een verstandige praat zo in de nacht.
Forcefield City Bewoner
pi_135467084
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:41 schreef Stryder het volgende:

[..]

Ja, we blijven positief. Hij gaat vast wel omhoog, gtanoob zei het...dus ja zekerheidje :@
Hij :')
Forcefield City Bewoner
pi_135467109
Ja, morgen ons geld kwijt. Ach dan heb ik weer een goede reden om een vliegtuig te pakken naar het eerste beste land waar ik aan denk :')
pi_135467112
Zet een sellorder op 24.2 en een buyorder op 22 ofzo.
Forcefield City Bewoner
pi_135467131
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:44 schreef Stryder het volgende:
Ja, morgen ons geld kwijt. Ach dan heb ik weer een goede reden om een vliegtuig te pakken naar het eerste beste land waar ik aan denk :')
Pik me even op dan :P
Forcefield City Bewoner
pi_135467140
Hahaha, komt goed. Ik stop niet voordat ik alle soorten bier ter wereld heb gedronken :7
pi_135467146
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:45 schreef Stryder het volgende:
Hahaha, komt goed. Ik stop niet voordat ik alle soorten bier ter wereld heb gedronken :7
:D
Forcefield City Bewoner
pi_135467163
Als het onhandig is om me op te pikken, ben ik altijd te porren voor een LEKKER biertje :P
Forcefield City Bewoner
pi_135467169
Die huobi wil wel flink omlaag he.
Forcefield City Bewoner
pi_135467181
Nou inderdaad, weet niet wat er aan de hand is :N
pi_135467221
Over 10 min is het weer bijgetrokken.
Al die niet doorzettende fake-crashes. Al 2 dagen :(

Ik ga slapen. Zet een order, niet op 22, maar op 20.5 ofzo. Geen zin om morgen een te hoge order aan te treffen :P
Liever niks, dan te hoog.
Forcefield City Bewoner
pi_135467253
Ja precies, we zien het morgen wel joh.. Je kan er echt niks over zeggen ....
Stomme cryptomunten :@
pi_135467287
Precies.

Truste!

En ik ben geen afhaker :P
Forcefield City Bewoner
pi_135467303
Hahaha, nee deze keer ga ik zelf ook. Wel mooi geweest, snap er toch niets meer van :')
Spreek je wel weer :W :z
pi_135467584
Afhaker blijf je namelijk toch wel :o
pi_135467984
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:44 schreef Stryder het volgende:
Je kanbeter op een vliegtuig stappen nadat btc naar de moon is. En met vliegtuig bedoel ik privéjet :7
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 03:37:51 #46
418854 GTAnoob
Depressief, veel $ Verloren
pi_135468108
Ik spring van de brug af als LTC niet gauw weer naar de $23 grens gaat! :o
  dinsdag 14 januari 2014 @ 05:03:07 #47
417829 lainke
to the moon with de poen ;)
pi_135468248
buy order is aangetikt nu upupup ... maar dat is al begonnen zie ik :)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 05:10:32 #48
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_135468254
Moggûh! :)
»» Democracy is so overrated »»
pi_135468275
Je bent zelf een afhaker :6 :6 :6 :6
Forcefield City Bewoner
  dinsdag 14 januari 2014 @ 05:52:12 #50
417829 lainke
to the moon with de poen ;)