1 | MM_avg + IMDb_avg/2 + (MM_votes - avg_MM_votes)/std_MM_votes + (IMDB_votes - avg_IMDB_votes)/std_IMDB_votes |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor we definitief van start gaan is er nog de mogelijkheid films erin te stemmen en eruit te halen. Dus heb ik nog wat gemist? Of moeten een aantal van de onderste films toch mee doen? Laat het weten!
Die draait hier pas eind februari.quote:
Oh het gaat om de NL'se releasedatum? Vandaar dat flight er ook nog bij staat?quote:
Ja, staat ook duidelijk in de openingspost, hoor.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:33 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Oh het gaat om de NL'se releasedatum? Vandaar dat flight er ook nog bij staat?
Als meerdere mensen deze graag in het toernooi willen zien, dan mogen ze gewoon meedoen. Op dit moment vallen ze er vooral net buiten omdat ze relatief weinig gezien zijn vergeleken met de rest van de lijst.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:26 schreef Godtje het volgende:
131 Jeune & Jolie
143 Mandela: Long Walk to Freedom
Deze twee afgevallen? Dat is vreemd.
Laten we hopen van niet. Aardig in de bios vanwege de 3D voor de rest matig verhaal.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:52 schreef Falco het volgende:
Gravity gaat dit tournament met gemak winnen. Lijst lijkt me prima .
Hoe bedoel je niet zijn uitgekomen? Geen officiele NL release?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor de rest wel jammer dat films als The Way, Way Back, The Kings of Summer, Sound City of The Best Offer niet zijn uitgekomen.
Spijt zie ik anders zeer regelmatig voorbij komen in het gezien-topic. En Wolf lijkt me zelf interessant. Die wil ik nog zien. Mag er dus ook wel bij van mij.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:22 schreef Gorro het volgende:
105 Spijt! (bijna niemand gezien denk ik)
109 Wolf (bijna niemand gezien denk ik)
Nope. Sommigen ervan stonden wel tijden op de lijst, maar zijn uiteindelijk toch niet uitgebracht. IMDb is wat dat betreft redelijk onbetrouwbaar helaas.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:52 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hoe bedoel je niet zijn uitgekomen? Geen officiele NL release?
Op IMDB staat wel releasedate voor NL
Waar kan je dat controleren dan?quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:49 schreef Ramonvandam het volgende:
[..]
Nope. Sommigen ervan stonden wel tijden op de lijst, maar zijn uiteindelijk toch niet uitgebracht. IMDb is wat dat betreft redelijk onbetrouwbaar helaas.
Ik zou The Grandmaster in ieder geval opnemen in de selectie.
Ik hou het zelf wekelijks bij op mijn website a.d.h.v. officiële lijsten, maar ik gok dat de releasedata op MovieMeter ook betrouwbaar zijnquote:
Oh vandaar. Dacht dat ik The Way, way back gewoon had gemist. Had daar namelijk wel trailers van gezien in de bios.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:49 schreef Ramonvandam het volgende:
[..]
Nope. Sommigen ervan stonden wel tijden op de lijst, maar zijn uiteindelijk toch niet uitgebracht. IMDb is wat dat betreft redelijk onbetrouwbaar helaas.
Ik zou The Grandmaster in ieder geval opnemen in de selectie.
Wel beter dan enkele films die in het lijstje van Sam in de top 10 staan .quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Eruit kan imo:
45 Hansel and Gretel: Witch Hunters, dat is volgens mij echt een bagger blockbuster die niemand heeft gezien.
Omdat een tournament twee films tegen elkaar zet en zo na een aantal rondes komt tot de absolute nr 1. Het gaat daarbij alleen om topfilm dus...doen we al sinds 2000 zo.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:07 schreef Roces18 het volgende:
Waarom wordt er niet gewoon een poll aangemaakt, zodat alle fokkers kunnen stemmen?
Oke, heb het al vaker voorbij zien komen maar nooit in dit topic gekekenquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Omdat een tournament twee films tegen elkaar zet en zo na een aantal rondes komt tot de absolute nr 1. Het gaat daarbij alleen om topfilm dus...doen we al sinds 2000 zo.
Ja, wie is eigenlijk ooit begonnen met die tournaments?quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef Mike het volgende:
Omdat een tournament twee films tegen elkaar zet en zo na een aantal rondes komt tot de absolute nr 1. Het gaat daarbij alleen om topfilm dus...doen we al sinds 2000 zo.
Ik miste het smiletje... Ging ik nog echt kijken in het toernooi overzicht topic ook.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, wie is eigenlijk ooit begonnen met die tournaments?
De onderste 10 van de huidige lijst eruit halen is geen optie?quote:Op zondag 19 januari 2014 16:06 schreef SamuelofSEK het volgende:
To the Wonder
Yi Dai Zong Shi (The Grandmaster)
Du zhan (Drug War)
Jeune & Jolie
Machete Kills
Mandela: Long Walk to Freedom
Ontmaagding van Eva van End, De
Post Tenebras Lux
Stories We Tell
Svartur á Leik (Black's Game)
Deze films zie ik meerdere malen gesteund worden en lijken me dus de beste kandidaten om toe te voegen. Alleen vraag ik me af of de Mandela film wel genoeg gezien is hier... Hebben meer mensen buiten Godtje die film gezien?
Films om eruit te halen vind ik wat moeilijker. De geopperde films zijn of vaak gezien en/of worden vrij wisselend gewaardeerd in het "Welke film heb je gezien" topic. Alleen van Wolf en The Sweeney krijg ik geen beeld of die genoeg gezien zijn...
[..]
Ik miste het smiletje... Ging ik nog echt kijken in het toernooi overzicht topic ook.
Dat is uiteraard ook een optie, maar het is meer dat ik wil voorkomen dat er straks duels zijn waar niet op wordt gestemd omdat niemand The Sweeney/Mandela/Wolf heeft gezien. Dan heb ik liever dat een 21 & Over blijft.quote:Op zondag 19 januari 2014 16:08 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
De onderste 10 van de huidige lijst eruit halen is geen optie?
Nouja ik denk dat je dat moeilijk kan nagaan. Ik zou gewoon de onderste tien films eruit gooien de nieuwe tien erin. Dit 'probleem' heb je dan hooguit in de eerste ronde en anders stimuleer je mensen wel om deze films te bekijken.quote:Op zondag 19 januari 2014 16:56 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Dat is uiteraard ook een optie, maar het is meer dat ik wil voorkomen dat er straks duels zijn waar niet op wordt gestemd omdat niemand The Sweeney/Mandela/Wolf heeft gezien. Dan heb ik liever dat een 21 & Over blijft.
Hiermee eens. Dit soort toernooitjes geeft vaak toch aanleiding films te gaan kijken. En mensen mogen Wolf en De Ontmaagding van Eva van End wel kijken om te zien dat de (lager gebudgetteerde) Nederlandse film helemaal niet zo slecht is.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:21 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Nouja ik denk dat je dat moeilijk kan nagaan. Ik zou gewoon de onderste tien films eruit gooien de nieuwe tien erin. Dit 'probleem' heb je dan hooguit in de eerste ronde en anders stimuleer je mensen wel om deze films te bekijken.
Ik benl van plan Wolf sowieso nog te gaan kijken.En eventueel De Ontmaagding van Eva van End als daar aanleiding voor is adhv dit tournament.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:22 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Hiermee eens. Dit soort toernooitjes geeft vaak toch aanleiding films te gaan kijken. En mensen mogen Wolf en De Ontmaagding van Eva van End wel kijken om te zien dat de (lager gebudgetteerde) Nederlandse film helemaal niet zo slecht is.
Dat is de manier waarop we het in andere toernooien ook altijd doen. Snap eigenlijk niet zo goed, waarom dat bij deze altijd anders moet.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:35 schreef Kansenjongere het volgende:
Als ik kijk naar de films die net wel of net niet mee mogen doen is het onderscheid nogal arbitrair. Nu mogen zowel ontzettend goed bezochte films als door de filmcritici heel goed ontvangen films niet meedoen. Is het geen beter idee om gewoon al deze films mee te laten doen?
In de OP worden 193 films genoemd, wellicht dat dit op basis van de suggesties eerder in dit topic nog is uit te breiden naar een iets hoger aantal, bijvoorbeeld 200.
Als je dan een voorronde maakt waarin je de laagste 2(n-128) films mee laat doet (in het geval van 200 films zijn dit dus de laagste 144 films), waarna in de volgende ronde de resterende films (in het geval van 200 films zijn dit dus de bovenste 56 films) instromen, dan kun je je een hoop discussie vooraf besparen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stemmen:
• Stemmen doe je door je favoriet vet te maken.
• Stem alleen als je beide films hebt gezien.
• Ronde sluit vrijdag 7 februari 22:00
* Voorronde
1. Mandela: Long Walk to Freedom - Svartur á Leik (Black's Game)
2. Yi Dai Zong Shi (The Grandmaster) - Jeune & Jolie
3. Ontmaagding van Eva van End, De - Machete Kills
4. In Darkness - Late Quartet, A
5. Du zhan (Drug War) - Post Tenebras Lux
6. To the Wonder - 21 & Over
7. Stories We Tell - Host, The
8. Sightseers - Stolen
9. Sweeney, The - You're Next
10. NO - Bullet to the Head
Monkey see, monkey do.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:10 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat is de manier waarop we het in andere toernooien ook altijd doen. Snap eigenlijk niet zo goed, waarom dat bij deze altijd anders moet.
Van mij mag je door. Duel 3 is de enige, waarvoor ik interesse heb om beide films te kijken. Maar daarvoor zal mijn stem weinig verschil meer uitmaken.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:40 schreef SamuelofSEK het volgende:
Zijn er mensen die nog enkele dagen uitstel willen hebben? Duel 1 kan nog wel wat stemmen gebruiken
Misschien moet je de openingspost ook even lezen hoe die ranking tot stand is gekozen. Het gaat ook voornamelijk om het aantal stemmen dat de film heeft (oftewel: de populariteit) en minder om de kwaliteit.quote:
Op naar de volgende rondequote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:40 schreef SamuelofSEK het volgende:
Zijn er mensen die nog enkele dagen uitstel willen hebben? Duel 1 kan nog wel wat stemmen gebruiken
random functie van excelquote:Op zondag 9 februari 2014 16:48 schreef Roces18 het volgende:
Op basis van wat worden de films eigenlijk tegen over elkaar gezet?
Zo'n straf zou dat niet zijn hoor. Verrassend vermakelijke film.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:37 schreef vinnypassy het volgende:
Goed om te zien dat Stoker toch van Escape Plan lijkt te gaan winnen, dan hoef ik Escape Plan niet te kijken.
Ik zag Schwarzenegger en Stallone staan, dan kan zo'n film eigenlijk al niet in mijn straatje liggen. Voor spierballenfilms kijk ik liever comicverfilmingen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:12 schreef Mike het volgende:
[..]
Zo'n straf zou dat niet zijn hoor. Verrassend vermakelijke film.
Jij bent geen man.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:28 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ik zag Schwarzenegger en Stallone staan, dan kan zo'n film eigenlijk al niet in mijn straatje liggen.
Anders lees je de OP ffquote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:22 schreef dezomervoorbij het volgende:
Comedy:
The Internship
Were the Millers
Actie:
Django Unchained
2 Guns
In mijn ogen dan
Lijkt dus de eerste ronde niet eens te gaan overleven.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:52 schreef Falco het volgende:
Gravity gaat dit tournament met gemak winnen. Lijst lijkt me prima .
Wow, op 1 of 2 na AL die films gezien!?quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:13 schreef Gorro het volgende:
* Ronde 2
1. Safety Not Guaranteed - Imposter, The
2. World's End, The - Pacific Rim
3. Silver Linings Playbook - Side Effects
4. Kapringen - Great Gatsby, The
5. Lore - Wolverine, The
6. Last Stand, The - Hobbit: The Desolation of Smaug, The
7. Jack the Giant Slayer - World War Z
8. Borgman - Master, The
9. Warm Bodies - Trance
10. Evil Dead - Captain Phillips
11. Pitch Perfect - Frozen
12. Nieuwe Wildernis, De - Gangster Squad
13. Rush - Conjuring, The
14. Mud - Red 2
15. Short Term 12 - Prisoners
16. Riddick - Don Jon
17. Elysium - Gravity
18. Place beyond the Pines, The - Only God Forgives
19. What Maisie Knew - Star Trek into Darkness
20. Inside Llewyn Davis - Post Tenebras Lux
21. Stoker - Lincoln
22. Flight - Blancanieves
23. Behind the Candelabra - Zero Dark Thirty
24. Despicable Me 2 - Django Unchained
25. Jeune & Jolie - Snitch
26. Wadjda - Matterhorn
27. Oh Boy - Furious 6
28. Before Midnight - Hitchcock
29. Svartur á Leik (Black's Game) - Internship, The
30. Blackfish - To the Wonder
31. Hunger Games: Catching Fire, The - Vie d'Adèle, La
32. Now You See Me - Imposible, Lo
Jep, alleen Inside Llewyn Davis niet van wat nog over is. Er waren er nog een aantal in de vorige ronde, maar die zijn er blijkbaar allemaal uitgegaanquote:Op woensdag 26 februari 2014 22:42 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Wow, op 1 of 2 na AL die films gezien!?
Het was natuurlijk geen makkelijke tegenstander, maar inderdaad zonde dat-ie er al uit is.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:48 schreef Mainport het volgende:
La grande bellezza eruit gestemd door Before midnight. Boycot! Niet mijn publiek, dit
Dat laatste is al jaren bekend, niet?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:48 schreef Mainport het volgende:
La grande bellezza eruit gestemd door Before midnight. Boycot! Niet mijn publiek, dit
Amen. (al heb ik nog niet geboycot.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:48 schreef Mainport het volgende:
Niet iedereen is zo'n geniale genie als jij.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:48 schreef Mainport het volgende:
Short Term 12 is inderdaad een verborgen pareltje. Ergens jammer dat deze zo onderbelicht is gebleven, maar anderzijds toch leuk om zo verrast te kunnen worden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
15. Short Term 12 - Prisoners
met gemak. Prisoners is overschat, Short Term 12 een verborgen pareltje.
Dan neem ik hem nog stiekem mee om een beslissing te forceren.quote:Op zondag 9 maart 2014 02:20 schreef vinnypassy het volgende:
Buiten de deadline, maar hij was nog gelijk dus ik probeer het stiekem toch omdat de film het zo verdient.
15. Short Term 12 5 - 5 Prisoners
Prima dat je van blockbuster-actiefilms houdt, maar om nou te zeggen dat het gemis van deze films erop duidt dat je hier te maken hebt met (cultuur)barbaren.. Ik zou datzelfde eerder willen zeggen als ik zie hoeveel stemmen dat ongelooflijk clichématige The Impossible (behalve de basis an het verhaal niets Spaans aan) krijgt..quote:Op maandag 10 maart 2014 11:17 schreef MrBanaan1 het volgende:
Man man man, stelletje barbaren
Geen Worlds End, Fast 6, Gangster Squad en Flight
Nouja, dan toch maar...
Nja komop, Gangster Squad een blockbuster? Meh. Vond dat een enorm goede film. Fast 6? Tuurlijk, helemaal mee eens, dat is meningquote:Op maandag 10 maart 2014 12:02 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Prima dat je van blockbuster-actiefilms houdt, maar om nou te zeggen dat het gemis van deze films erop duidt dat je hier te maken hebt met (cultuur)barbaren.. Ik zou datzelfde eerder willen zeggen als ik zie hoeveel stemmen dat ongelooflijk clichématige The Impossible (behalve de basis an het verhaal niets Spaans aan) krijgt..
Mijn hart zegt Captain Philips, maar ik kies voor The Hobbitquote:Op maandag 10 maart 2014 11:17 schreef Asap het volgende:
Wat een Captain Philips liefhebbers of zijn het meer The Hobbit niet-liefhebbers
Ik wilde de films niet afkraken, maar het gemis van deze films duidt niet op 'cultuurbarbaren' in dit topic, omdat mensen die anderen cultuurbarbaren noemen doorgaans juist hameren op een gemis aan arthousefilmsquote:Op maandag 10 maart 2014 12:04 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Nja komop, Gangster Squad een blockbuster? Meh. Vond dat een enorm goede film. Fast 6? Tuurlijk, helemaal mee eens, dat is mening
Maar verder is Worlds End alle behalve Blockbuster; geweldige Britse humor. En Flight vond ik een vernieuwend en goed drama (alleen beetje langdradig, vooruit).
Ohnee haha Was meer teleurstelling van mijn kant, even het 1e wat in me op kwam hehequote:Op maandag 10 maart 2014 12:29 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Ik wilde de films niet afkraken, maar het gemis van deze films duidt niet op 'cultuurbarbaren' in dit topic, omdat mensen die anderen cultuurbarbaren noemen doorgaans juist hameren op een gemis aan arthousefilms
Ik denk dat je best een aardige film van een uur of 2 had kunnen maken van The Hobbit, helaas heeft Peter Jackson wederom laten zien nog steeds de schaar niet te durven of te kunnen hanteren.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:17 schreef Asap het volgende:
Wat een Captain Philips liefhebbers of zijn het meer The Hobbit niet-liefhebbers
Het is een Spaanse productie met een Spaanse regisseur.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:02 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Ik zou datzelfde eerder willen zeggen als ik zie hoeveel stemmen dat ongelooflijk clichématige The Impossible (behalve de basis an het verhaal niets Spaans aan) krijgt..
Als men eerlijk stemt, is het toch niet zo relevant of een film bekend is bij het grote publiek?quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:01 schreef Roces18 het volgende:
Pacific Rim verdient het alleen al om de SFX om te winnen van World War Z, dat een verkrachting was van het boek. Verder denk ik dat de strijd om de nummer 1 plek gaat tussen Place beyond the pines, silver linings en django unchained. De rest is niet zo bekend bij het grote publiek en een film als Star Trek is een beetje slappe hap.
Ik vond Rush wel goed, maar toch iets teveel hype. Goed, maar niet bijzonder. Jeune & Jolie had zeker wel wat minpuntjes, maar die had iets wat meer magisch was. Iets minder strak geproduceerd dan Rush, meer overlatend aan de verbeelding. Wat dat betreft kijk ik er ook zeker van op (maar vind ik het zeker niet erg), omdat hier op FOK! de voorkeur toch vaak uitgaat naar wat 'makkelijkere' films als Rush.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:46 schreef ohnikua het volgende:
Opvallend dat Jeune & Jolie zoveel stemmen krijgt. Matige film, erg lekker wijf geeft de doorslag? (Tegenover het geweldige Rush..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |