Dat is het juist, ik heb nergens last vanquote:Op maandag 13 januari 2014 23:37 schreef imikethat het volgende:
Je ogen moeten wel genoeg zuurstof krijgen anders worden ze ook sneller slechter. Als ik in slaap val met lenzen heb ik een hele dag pijnlijke ogen.
Nu nog niet nee.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Dat is het juist, ik heb nergens last van
Gaat wel minder worden als je blind/slechtziend gaat worden hoor. Je hebt geen reservepaar ogen klaarliggen.quote:
Ah chill. Ik doe op de zondag soms ook gewoon geen lenzen in. Ik ben toch niet zo slechtziend dus dat is best te doen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:10 schreef virl3 het volgende:
Uitdoen! En wat ik ook vaak doe is een dagje bril, op zondag of zo.. ff je ogen rust gunnen. Gaat al 20 jaar prima bij mij met zachte lenzen, nooit onstekingen of andere problemen gehad.
of bijvoorbeeld de biofinity van coopervision (2 weken volgens fabrikant, doe ik zelf niet).quote:Op maandag 13 januari 2014 23:27 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb Bausch&Lomb 24uurs maandlenzen (Pure Vision 2), zijn gemaakt om 1 maand lang 24uur per dag te dragen.
Die draag ik ook weleens langer dan eenmaand, doe ik al jaren en heb er nooit last van gehad.
Hoezo?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:39 schreef Merkie het volgende:
Snap werkelijk niet dat er mensen zijn die zonder problemen zo lang lenzen kunnen dragen. Ik heb altijd moeite om de werkdag door te komen.
Dan worden mijn ogen droog en lenzen vies. Net alsof je door een beslagen ruit kijkt.quote:
Werkplek met airco toevallig? Van viezigheid heb ik geen last.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:46 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan worden mijn ogen droog en lenzen vies. Net alsof je door een beslagen ruit kijkt.
Wellicht lenzen nemen die veel meer zuurstof doorlaten? Daarmee zou het draagcomfort moeten stijgen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:46 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan worden mijn ogen droog en lenzen vies. Net alsof je door een beslagen ruit kijkt.
Ik heb even geprobeerd om online bij opticiens naar verschillende lenzen te kijken om zo de eigenschappen te vergelijken... Niet veel kunnen vinden, meesten plaatsen geen uitgebreide info, Pearle wel.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:46 schreef Merkie het volgende:
[..]
Een deel van dat prijsverschil wordt wel bepaald doordat die duurdere torisch zijn. Gelukkig zit ik niet op 25 per maand.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb even geprobeerd om online bij opticiens naar verschillende lenzen te kijken om zo de eigenschappen te vergelijken... Niet veel kunnen vinden, meesten plaatsen geen uitgebreide info, Pearle wel.
Ik heb als voorbeeld de goedkoopste en de duurste gekozen uit deze pagina. Moet je eens kijken naar de verschillen:
[ afbeelding ]
Mijn lenzen zijn ook hoog-zuurstofdoorlatend.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zou het risico op vaatingroei niet aandurven. Als je ze zo graag in wil houden, doe dat dan bij lenzen waarbij de fabrikant tenminste aangeeft dat het mag, zoals
[..]
of bijvoorbeeld de biofinity van coopervision (2 weken volgens fabrikant, doe ik zelf niet).
Spijt komt achteraf, dus ik ben benieuwd of dit topic ooit nog een update krijgt van TS.
Ik gebruik dezelfde. Doe ze uiterst zelden uit, af en toe krijg ik last ervan, meestal 's ochtends,word ik te vroeg wakker en irriteren ze me zo dat ik er niet meer van kan slapen. Als even wrijven niet helpt haal ik ze eruit en smijt ze weg (weet zelden waar m'n potje staat om ze in te doen, zodoende).quote:Op maandag 13 januari 2014 23:12 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik heb nu al 2 weken mijn lenzen gewoon ingehouden en nergens last van, doen meer mensen dat en kan het kwaad?
Lui zijn![]()
Ik draag deze: http://online.kruidvat.nl(...)683705869.1389651041
Ik heb wel el cheapo lenzen ja. Ik zal me hier eens in verdiepenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb even geprobeerd om online bij opticiens naar verschillende lenzen te kijken om zo de eigenschappen te vergelijken... Niet veel kunnen vinden, meesten plaatsen geen uitgebreide info, Pearle wel.
Ik heb als voorbeeld de goedkoopste en de duurste gekozen uit deze pagina. Moet je eens kijken naar de verschillen:
[ afbeelding ]
Dat is echt appels met peren vergelijken. De eerste lens is Frequency 55AB (fabrieksnaam) en is op internet voor ¤18,- per 6 stuks te krijgen (kutlens) en de tweede is Biofinity Toric, 1 van de meest zuurstofdoorlatende lens die er is en bovendien torisch dus duurder (¤47,- voor 6).quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Haha, die tweede heb ik dus. Perfect wat mij betreft! Voor 75 euro per half jaar online te koop.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:11 schreef Heaven7 het volgende:
[..]
Dat is echt appels met peren vergelijken. De eerste lens is Frequency 55AB (fabrieksnaam) en is op internet voor ¤18,- per 6 stuks te krijgen (kutlens) en de tweede is Biofinity Toric, 1 van de meest zuurstofdoorlatende lens die er is en bovendien torisch dus duurder.
Totaal of per oog?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Haha, die tweede heb ik dus. Perfect wat mij betreft! Voor 75 euro per half jaar online te koop.
Ach, veel kans dat ze (we) giant papillary conjunctivitis krijgen, wat lang duurt en makkelijk terugkeert zodat velen(?) uiteindelijk voorgoed stoppen met lenzen dragen. zijn de ogen weer veiligquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:10 schreef krullenbolletje het volgende:
Ongelofelijk hoe sommige mensen omgaan met hun ogenKruidvat lenzen 24 uur per dag dragen is vragen om problemen, ga naar de opticien en laat je lenzen aanmeten die ervoor bedoeld zijn 24 uur te dragen.
En vervolgens zoek je de aanbevolen lenzen op internet, af en toe controleren. Betaal je de helft minder.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:13 schreef HCFeestbeest het volgende:
Je moet je lenzen altijd laten aanmeten bij een opticien, aangezien er ook nog andere shit aan de hand kan zijn met je ogen, zoals astigmatisme.
Betere nemen dusquote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:29 schreef BlueJeans het volgende:
Lenzen mag je maar 12 uur in je oog houden, maar zelf zit ik al gauw aan de 16/17 uur. Ik heb dan al last van rode ogen soms, en ik heb zo goed als altijd droge ogen helaas. Dus vind het heel knap dat jij ze 2 weken in kan houden zonder ergens last van te hebben!
als je de lenzen op internet koopt krijg je geen controle lijkt me? of kun je ook gewoon een losse controle beurt kopen zeg maar?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
En vervolgens zoek je de aanbevolen lenzen op internet, af en toe controleren. Betaal je de helft minder.
Ja hoor, geen probleem. Ze willen natuurlijk nog steeds een product verkopen, maar een fokker kan zich daar natuurlijk prima tegen verweren.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:42 schreef borbit het volgende:
[..]
als je de lenzen op internet koopt krijg je geen controle lijkt me? of kun je ook gewoon een losse controle beurt kopen zeg maar?
Dit dus..quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
En vervolgens zoek je de aanbevolen lenzen op internet, af en toe controleren. Betaal je de helft minder.
Je kan gewoon een brillenzaak binnenlopen voor een controle, soms vragen ze er dan wel geld voor maar zolang ze denken dat je (nieuwe) klant bent meestal niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:42 schreef borbit het volgende:
[..]
als je de lenzen op internet koopt krijg je geen controle lijkt me? of kun je ook gewoon een losse controle beurt kopen zeg maar?
ja oké maar het is ook niet eerlijk om dat te doen als sowieso van plan bent om het op internet te kopen. Liever dat je dat gewoon voor kunt betalen. Het is ook beter als je controles steeds bij dezelfde winkel te doen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ja hoor, geen probleem. Ze willen natuurlijk nog steeds een product verkopen, maar een fokker kan zich daar natuurlijk prima tegen verweren.
Nee gewoon eerlijk ervoor betalen en steeds naar dezelfde. Ik ga naar de zaak waar ik mn bril haal. Als ze niet willen controleren weigeren ze maarquote:Op woensdag 15 januari 2014 01:24 schreef borbit het volgende:
[..]
ja oké maar het is ook niet eerlijk om dat te doen als sowieso van plan bent om het op internet te kopen. Liever dat je dat gewoon voor kunt betalen. Het is ook beter als je controles steeds bij dezelfde winkel te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |