De koppelomvormer van mijn auto duwt gewoon door als ik stil sta?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:58 schreef boegschroef het volgende:
Dat is de koppelomvormer, die moet de aandrijving van de motor naar de achteras ontkoppelen. Het lijkt erop dat die niet goed werkt.
Misschien een keer de versnellingsbak olie verversen?
Ik doelde op een bepaalde plant of poeder, maar dit is ook van belang. Welke kleur en waar komt de rook vandaan?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:11 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad, de kans is groot dat hij gewoon uit de uitlaat rookt. Welke kleur is de rook?
Heb je dit normaal niet (controleer je regelmatig) of is dit toevallig ook de eerste keer dat je keek?
Wel serieus blijven he moddereterquote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik doelde op een bepaalde plant of poeder,
Heb ik normaal niet, was een kortstondig rookwolkje zeg maar, grijs. Morgen wel naar de garage vragen wat het is en kost.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:11 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad, de kans is groot dat hij gewoon uit de uitlaat rookt. Welke kleur is de rook?
Heb je dit normaal niet (controleer je regelmatig) of is dit toevallig ook de eerste keer dat je keek?
Oke hoe krijg ik die draadjes los van dit ding ?quote:Op zondag 16 februari 2014 11:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik zou zeggen wissel hem om met een andere module en test het?
hmm heb ik niet :/quote:Op zondag 16 februari 2014 13:06 schreef daNpy het volgende:
Meestel moet je daar een speciaal trekkertje voor hebben vanwege de weerhaakjes, anders trek je het kapot en moet je de pinnen vernieuwen.
Zou die wat motorolie aangezogen hebben via de turbo? Dan is het ook alsof die vanzelf gas geeft en die olie rookt natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:01 schreef Tarado het volgende:
Vanmiddag bij het stoplicht een enkele keer gehad dat de aandrijving bleef duwen zeg maar, bij het wegrijden kwam ook wat rook vrij voor zover ik dat in de spiegel kon zien. Is een automaat. Is dat de versnellingsbak of alleen de koppel omvormer? Of beiden km stand 265.000 zo'n beetje.
draadje? aan de claxon zelf los? of draadje aan de knop int stuur los?quote:Op maandag 17 februari 2014 13:19 schreef XSbig het volgende:
Claxon van mijn E90 is kapot, zekeringen zien er nog goed uit. Iemand enig idee?
Het is geen turbo, gewone V8, maar het blijkt lekkage van het membraam van de carter ontluchting te zijn, hierdoor draait hij wat teveel toeren met het gas los waardoor hij blijft "duwen" bij het stoplicht en het lek zorgt voor de rookontwikkeling, wordt morgen verholpen.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Zou die wat motorolie aangezogen hebben via de turbo? Dan is het ook alsof die vanzelf gas geeft en die olie rookt natuurlijk ook.
Kan niet iets bedenken wat die koppelomvormer zou kunnen doen, dat "ontkoppelen" is eigenlijk een normaal proces. M.a.w. het wordt niet aangestuurd ofzo.
Misschien de lockup die blijft hangen, maar dat is wel heen lang. Die hoort normaal ruim voor stilstand al te ontkoppelen.
Jij bent ook voor allerlei van dit kutdingen aan de beurt de laatste tijd hèquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:38 schreef jitzzzze het volgende:
En dan is zomaar ineens je dynamo stuk
Zie dan maar eens een vervangende te krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |