zouden meer mensen moeten doen idd...quote:Op maandag 13 januari 2014 11:47 schreef Dressers het volgende:
De beste man heeft dit mooi ad-hoc opgelost.
Dit. Je kunt hem wel naschreeuwen maar dat jongetje was waarschijnlijk snel weggefietst. Hopelijk heeft hij ervan geleerd. Wat is er tegenwoordig mis met het hanteren van de harde hand.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:47 schreef Dressers het volgende:
Goedkoop en doeltreffend. Maar ook riskant. Het kind kan erdoor vallen, maar het komt ook voor dat de persoon die ingrijpt te ver gaat.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:47 schreef Dressers het volgende:
Moet je je kind maar beter opvoeden. Kind houdt er toch niks blijvends aan over.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:48 schreef terrorsjaak het volgende:
Als iemand dat bij mij of bij mijn kind deed lag er elke dag afval in zijn tuin.
En dit, dames en heren, is wat er mis is met de huidige maatschappij en (het gebrek aan) opvoeding van koters in het bijzonder.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:48 schreef terrorsjaak het volgende:
Als iemand dat bij mij of bij mijn kind deed lag er elke dag afval in zijn tuin.
Je doet je username eer aanquote:Op maandag 13 januari 2014 11:48 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik vind van die zelfbenoemde wijkburgemeesters nog ergerlijker, ga lekker je bruine hemd strijken zodat je hem direct kan aantrekken mocht hij weer nodig zijn maar je blijft gewoon met je poten van anderen af.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:05 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
En dit, dames en heren, is wat er mis is met de huidige maatschappij en (het gebrek aan) opvoeding van koters in het bijzonder.
Ouders die maar vinden dat hun koter maar alles kan doen en laten, zich niet geroepen voelen om hun kind te corrigeren en oh wee als iemand anders dat dan moet doen. Ik weet niet wat ik erger moet vinden, vervelende en zelfs asociale rotkinderen, of ouders die zo'n blaag maar zijn gang laten gaan en niet op zijn plek wijzen.
quote:Op maandag 13 januari 2014 12:05 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
En dit, dames en heren, is wat er mis is met de huidige maatschappij en (het gebrek aan) opvoeding van koters in het bijzonder.
Ouders die maar vinden dat hun koter maar alles kan doen en laten, zich niet geroepen voelen om hun kind te corrigeren en oh wee als iemand anders dat dan moet doen. Ik weet niet wat ik erger moet vinden, vervelende en zelfs asociale rotkinderen, of ouders die zo'n blaag maar zijn gang laten gaan en niet op zijn plek wijzen.
Jullie hequote:Op maandag 13 januari 2014 11:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Moet je je kind maar beter opvoeden. Kind houdt er toch niks blijvends aan over.
quote:Op maandag 13 januari 2014 11:51 schreef RichardDawkins het volgende:
Prima actie. Geen geweld gebruikt.
Want hij kon niet gewoon de fiets vastpakken? Iedereen mag mijn kind normaal aanspreken op zijn gedrag. Maar je blijft met je handen van 'm af.quote:en trekt dat jochie van zijn fiets, waarop hij valt.
Dit! Gewoon afblijven.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Want hij kon niet gewoon de fiets vastpakken? Iedereen mag mijn kind normaal aanspreken op zijn gedrag. Maar je blijft met je handen van 'm af.
Als je de fiets vastpakt heb je meer kans dat het kind hard op de grond pleurt dan als je hem in zijn geheel van zijn fiets trekt. Het kind krijgt dus zelfs nog een lift en hoeft minder moeite te doen. Daarnaast moet je niet zo janken om het idee dat iemand jouw kind aanraakt. Wat is daar nou het probleem van zolang het kind er aanleiding voor geeft en hij geen klappen krijgt?quote:Op maandag 13 januari 2014 12:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Want hij kon niet gewoon de fiets vastpakken? Iedereen mag mijn kind normaal aanspreken op zijn gedrag. Maar je blijft met je handen van 'm af.
Je grijpt iemand bij de bagagedrager en dan flikkert 'ie van z'n fiets af? Of je trekt iemand aan z'n arm van z'n fiets af. Of dacht je dat die man het kind lief van z'n fiets getild heeft?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:01 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Als je de fiets vastpakt heb je meer kans dat het kind op de grond pleurt dan als je hem in zijn geheel van zijn fiets trekt. Het kind krijgt dus zelfs nog een lift en hoeft minder moeite te doen.
Ik heb kinderen om minder van hun fiets zien pleuren. Daarnaast met een zak chips in je handen ben je al een heel stuk minder stabiel.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je grijpt iemand bij de bagagedrager en dan flikkert 'ie van z'n fiets af? Of je trekt iemand aan z'n arm van z'n fiets af. Of dacht je dat die man het kind lief van z'n fiets getild heeft?Fiets op de grond, waarschijnlijk ook beschadigd....
Zo vader, zo zoon? Tokkie.....quote:Op maandag 13 januari 2014 11:48 schreef terrorsjaak het volgende:
Je remt de fiets gewoon af. Ik zei niet: heen en weer rukken aan de bagagedrager.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:06 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Ik heb kinderen om minder van hun fiets zien pleuren. Daarnaast met een zak chips in je handen ben je al een heel stuk minder stabiel.
Ja, want lak kan erg goed tegen heel hard op steen gemikt worden. Zeker schurend. Dat heeft nogal weinig met kwaliteit te maken.quote:Tillen hoeft niet perse lief te gebeuren maar t zit wel ergens in het sleuren verwerkt. En een fiets beschadigd niet als ie een keer op de grond valt. Naja wel als het gewoon bagger is maarja koop dan ook geen fiets van karton.
Eigen schuld dikke bult? Logisch natuurlijk. Een zakje chips in de bosjes legitimeert natuurlijk schade aan een fiets of schade aan z'n kleding. Of schade aan z'n lijf door het vallen. We kennen bij de politie zoiets als proportionaliteit. Dat is dit simpelweg niet.quote:Maargoed, mocht er inderdaad schade zijn aan die fiets, tja eigen schuld dikke bult. Je kunt niet verwachten dat iemand probeert rekening te houden met alles als dat het risico sterk verhoogt dat de dader er vandoor gaat.
Velen denken het, jij zegt het.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:08 schreef fathank het volgende:
Die vent heeft em niet neergeschoten ofzo.
Ik zie alweer met wat voor 'n ouders we hier te doen hebben.
"Mijn kinderen zijn heilig, die doen nooit wat"
Misschien moet je eens lezen, Henk.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:08 schreef fathank het volgende:
Die vent heeft em niet neergeschoten ofzo.
Ik zie alweer met wat voor 'n ouders we hier te doen hebben.
"Mijn kinderen zijn heilig, die doen nooit wat"
Hebben we gelijk de verklaring voor dit!quote:Op maandag 13 januari 2014 11:42 schreef Sheldon. het volgende:
. Als het mijn kind was geweest had ik me denk ik niet in kunnen houden en was ik even verhaal gaan halen bij zo'n man...
Ik zou ook langs gaan om de man te bedanken.quote:
Nee, dit is sociale controle en het opvoeden van andermans kinderen omdat de ouders daarin blijkbaar zijn achtergebleven.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Eigen schuld dikke bult? Logisch natuurlijk. Een zakje chips in de bosjes legitimeert natuurlijk schade aan een fiets of schade aan z'n kleding. Of schade aan z'n lijf door het vallen. We kennen bij de politie zoiets als proportionaliteit. Dat is dit simpelweg niet.
quote:Op maandag 13 januari 2014 13:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, dit is sociale controle en het opvoeden van andermans kinderen omdat de ouders daarin blijkbaar zijn achtergebleven.
Maar voor Tokkie's gelden vast andere normen.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Helemaal eens.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:05 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Het gaat niet om "het zakje chips", het gaat om het feit dat die jongen niet beseft dat je geen rotzooi op straat moet gooien. En je kunt natuurlijk je vraagtekens zetten bij de manier waarop de 'boze buurman' gehandeld heeft, maar ik vind het lovenswaardig dàt hij gehandeld heeft.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Maar voor Tokkie's gelden vast andere normen.
Ik heb alles gelezen, en dit is precies hoe ik sommige mensen in dit topic voor me zie. En dan ook nog een stampend verhaal gaan halen bij de boze buurman. De eerste die bij mij aan deur zou komen zou ik recht in z'n bek uitlachen en haarfijn uitleggen dattie z'n koter fatsoenlijk moet opvoeden, of anders maar binnen moet houden.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Misschien moet je eens lezen, Henk.
Nodig het jochie anders ff uit voor een kopje thee om er even gezellig over te babbelen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Maar voor Tokkie's gelden vast andere normen.
Je hebt één post gelezen en dan geldt dat voor elke poster die z'n vraagtekens heeft bij de handelswijze van de beste man? Prima, Henk.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb alles gelezen, en dit is precies hoe ik sommige mensen in dit topic voor me zie. En dan ook nog een stampend verhaal gaan halen bij de boze buurman. De eerste die bij mij aan deur zou komen zou ik recht in z'n bek uitlachen en haarfijn uitleggen dattie z'n koter fatsoenlijk moet opvoeden, of anders maar binnen moet houden.
En die hypothetische schade aan z'n fiets. Alsof een 11 jarige nog nooit zelf met z'n fiets is gedonderd
zo vader zo zoon, dit deed je maar 1x trouwens, bij de 2de keer kunnen ze je afvoeren naar de milieustraaatquote:Op maandag 13 januari 2014 11:48 schreef terrorsjaak het volgende:
Het stoppen van een fiets kan in jouw belevenis maar op 1 perfecte manier gebeuren of niet? Nooit opgevallen dat die perfecte manier zelden voorkomt? Hoe zou dat toch komen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je remt de fiets gewoon af. Ik zei niet: heen en weer rukken aan de bagagedrager.
[..]
Ja, want lak kan erg goed tegen heel hard op steen gemikt worden. Zeker schurend. Dat heeft nogal weinig met kwaliteit te maken.
[..]
Eigen schuld dikke bult? Logisch natuurlijk. Een zakje chips in de bosjes legitimeert natuurlijk schade aan een fiets of schade aan z'n kleding. Of schade aan z'n lijf door het vallen. We kennen bij de politie zoiets als proportionaliteit. Dat is dit simpelweg niet.
En als je iemand van een fiets weet te sleuren, ben je dichtbij genoeg om iemand normaal te stoppen. Hij reed ook langzaam, zoals TS ook al aangaf.
Ja, want tussen iemand van z'n fiets trekken voor een zakje chips en een uitnodiging voor een kopje thee zit vast niet nog een hele wereld aan andere mogelijkheden die wél goed passen?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Nodig het jochie anders ff uit voor een kopje thee om er even gezellig over te babbelen.
Ik stiekem wel, maar dat terzijde.quote:
Zou wel veel verklaren gezien het type mensen dat agent wordt.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik stiekem wel, maar dat terzijde.
Ik moet lezen?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je hebt één post gelezen en dan geldt dat voor elke poster die z'n vraagtekens heeft bij de handelswijze van de beste man? Prima, Henk.
Erm. Jij begint over hoe je 'sommige mensen' ziet, hoor. Volgens mij vul jíj dan een hoop in. En dat doe je, blijkens je post, op basis van één post van iemand die zegt dat 'ie wel verhaal gaat halen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:21 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik moet lezen?
Misschien moet je zelf nog ff teruglezen. Ik zeg 'sommige mensen'. Noem geen namen omdat ik niet op de man wil spelen. Ik zeg nergens dat iedere tegenstander hetzelfde is. Je trekt je conclusies op basis van je eigen invulling. Je denkt teveel voor anderen.
Kinderen deze dagen worden veelte soft opgevoed man.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Goedkoop en doeltreffend. Maar ook riskant. Het kind kan erdoor vallen, maar het komt ook voor dat de persoon die ingrijpt te ver gaat.
Aan de ene kant missen we dergelijke sociale controle, en leidt gebrek daaraan tot verhuftering. Aan de andere kant is eigen rechter spelen niet toegestaan. TS had dus ook de man in z'n nek mogen grijpen, om de verhuftering van zijn kant ook aan te kaarten. Vervolgens was TS zelf ook weer fout geweest.
Dat is wel een ietwat omslachtige omschrijving van "opvoeden".quote:Op maandag 13 januari 2014 13:26 schreef MCH het volgende:
Die man oefende een totaal onvergelijkbare machtspositie op een zeer verwerpelijke wijze uit
Per definitie?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:26 schreef MCH het volgende:
Maar even serieus van kinderen blijf je altijd af. Die man oefende een totaal onvergelijkbare machtspositie op een zeer verwerpelijke wijze uit
Als dat jonkje daar echt rustig rondfietste dan vind ik de reactie compleet debiel. Je spreekt dat menneke gewoon eerst aan. Een actie zoals in dit filmpje met zulke rotjongeren is overigens wel weer gerechtvaardigd. http://www.dumpert.nl/med(...)_negert_vliegen.htmlquote:Op maandag 13 januari 2014 13:28 schreef Westerling het volgende:
[..]
Per definitie?
Of vind je de uitvoering gewoon slecht?
Die negert had wat mij betreft best voor de schrik even op het politiebureau mogen zitten en papa en mama mogen hem ophalen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:31 schreef MCH het volgende:
[..]
Als dat jonkje daar echt rustig rondfietste dan vind ik de reactie compleet debiel. Je spreekt dat menneke gewoon eerst aan. Een actie zoals in dit filmpje met zulke rotjongeren is overigens wel weer gerechtvaardigd. http://www.dumpert.nl/med(...)_negert_vliegen.html
Ik was er niet bij natuurlijk, maar als ik me de situatie inbeeld heb ik de keus iets achter hem aan te roepen waarna hij hoogstwaarschijnlijk wegsprint. Dan vind ik t zo gek niet om hem voor die tijd even staande te houden. Kennelijk met het risico dat ie valt.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:31 schreef MCH het volgende:
[..]
Als dat jonkje daar echt rustig rondfietste dan vind ik de reactie compleet debiel. Je spreekt dat menneke gewoon eerst aan. Een actie zoals in dit filmpje met zulke rotjongeren is overigens wel weer gerechtvaardigd. http://www.dumpert.nl/med(...)_negert_vliegen.html
Staande houden kan ook door voor hem te gaan staan. Hem de weg te versperren.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:40 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik was er niet bij natuurlijk, maar als ik me de situatie inbeeld heb ik de keus iets achter hem aan te roepen waarna hij hoogstwaarschijnlijk wegsprint. Dan vind ik t zo gek niet om hem voor die tijd even staande te houden. Kennelijk met het risico dat ie valt.
Maargoed ik was er niet bij. Afhankelijk van de uitvoering/intentie vind ik t een prima actie, en naar mijn idee zouden zn ouders hier weinig op aan te merken moeten hebben.
Dat doe ik niet op basis van één post van één persoon. Maar goed, fijn dat jij het beter weet.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm. Jij begint over hoe je 'sommige mensen' ziet, hoor. Volgens mij vul jíj dan een hoop in. En dat doe je, blijkens je post, op basis van één post van iemand die zegt dat 'ie wel verhaal gaat halen.
Knap.
Ja wellicht, moet je hem wel rennend inhalen en hopen dat ie remt/kan remmen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:41 schreef MCH het volgende:
[..]
Staande houden kan ook door voor hem te gaan staan. Hem de weg te versperren.
Lijkt me niet dat de man eerst wat valkussens heeft neergeled om het kind geen pijn te doen nee. Als je iemand onverwacht van zijn fiets trekt kan hij zo zijn arm breken.... Voor een zakje chipsquote:Op maandag 13 januari 2014 13:07 schreef Devion het volgende:
[..]
Zo vader, zo zoon? Tokkie.....![]()
Niks mis mee, goede actie. Zolang hij het kind geen onnodig pijn doet of blesseert is dit een prima actie.
Proportioneel geweld wel. Laat de rechter maar bepalen wat proportioneel is.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:48 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat de man eerst wat valkussens heeft neergeled om het kind geen pijn te doen nee. Als je iemand onverwacht van zijn fiets trekt kan hij zo zijn arm breken.... Voor een zakje chips![]()
Geweld is geen oplossing jongens!
quote:Op maandag 13 januari 2014 13:40 schreef Westerling het volgende:
Ik was er niet bij natuurlijk, maar als ik me de situatie inbeeld heb ik de keus iets achter hem aan te roepen waarna hij hoogstwaarschijnlijk wegsprint. Dan vind ik t zo gek niet om hem voor die tijd even staande te houden. Kennelijk met het risico dat ie valt.
Maargoed ik was er niet bij. Afhankelijk van de uitvoering/intentie vind ik t een prima actie, en naar mijn idee zouden zn ouders hier weinig op aan te merken moeten hebben.
'Proportioneel geweld' in het geval van een jochie die een zakje in de bosjes flikkert en geen enkele dreiging is voor die volwassen man(burger)?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Proportioneel geweld wel. Laat de rechter maar bepalen wat proportioneel is.
Dus als ik jou zoontje van zijn fiets trek en daardoor dus op de grond gooi omdat hij een zakje chips op de grond gooide zou je mij een schouderklopje geven?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Proportioneel geweld wel. Laat de rechter maar bepalen wat proportioneel is.
Zoals ik al zei, laat de rechter er maar over oordelen. Ben benieuwd.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:05 schreef Deshain het volgende:
[..]
'Proportioneel geweld' in het geval van een jochie die een zakje in de bosjes flikkert en geen enkele dreiging is voor die volwassen man(burger)?
Ja. Ik zou je nog een biertje of een bak koffie aanbieden ook. Bovendien is van z'n fiets trekken niet gelijk aan op de grond gooien. Ook zou ik m'n kind leren niet van suiker te zijn en zich niet aan te stellen als ie er een blauwe plek aan overhoudt.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:08 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Dus als ik jou zoontje van zijn fiets trek en daardoor dus op de grond gooi omdat hij een zakje chips op de grond gooide zou je mij een schouderklopje geven?
quote:Op maandag 13 januari 2014 14:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja. Ik zou je nog een biertje of een bak koffie aanbieden ook.
Ga jij maar lekker de tokkievader uithangen en mijn tuin bevuilen.quote:
Ja en die vader ziet die buurman een geweldadige actie tegen zijn zoon begaan en stompt hem even tussen de ogen om zijn zoon in veiligheid te brengen. Laat de rechter daar ook maar over oordelen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, laat de rechter er maar over oordelen. Ben benieuwd.
Een ventje van z'n fiets af trekken is proportioneel 'geweld' (als je het al geweld mag noemen) als je het mij vraagt. Typisch Nederland weer, lekker polderen en kopjes thee drinken. Alsof dat menneke er een trauma aan overhoudt, man man man. Dit vergeet dat jochie nooit meer en zal t voortaal wel laten om troep in de bosjes te gooien.
Job well done.
quote:Op maandag 13 januari 2014 11:47 schreef Dressers het volgende:
Waarom zouden we een rechter iets laten beoordelen wat alleen in Tokkie-land normaal is, eigenlijk?quote:Op maandag 13 januari 2014 14:12 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja en die vader ziet die buurman een geweldadige actie tegen zijn zoon begaan en stompt hem even tussen de ogen om zijn zoon in veiligheid te brengen. Laat de rechter daar ook maar over oordelen.
Als ik eerlijk ben vind ik het niet raar dat als je een volwassen vent jouw zoon van zijn fiets af ziet trekken deze ook even 'opvoedt'. Daar zie ik ook meer proportionaliteit in dan een volwassen man vs tiener om een zakje chips.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom zouden we een rechter iets laten beoordelen wat alleen in Tokkie-land normaal is, eigenlijk?
Dat dus. Je gaat toch niet een kind van zn fiets af trekkenquote:Op maandag 13 januari 2014 12:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
GVDquote:Op maandag 13 januari 2014 14:08 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Dus als ik jou zoontje van zijn fiets trek en daardoor dus op de grond gooi omdat hij een zakje chips op de grond gooide zou je mij een schouderklopje geven?
Nee, hij had nog een schop in zijn reet moeten hebben ook. Die verhuftering van de samenleving staan wij stilzwijgend toe met die 'pussy' attitude van tegenwoordig. Geen klappen meer gewend en wegkomen met tokkiegedrag. Walgelijk vind ik dat. Waar is de tijd dat de leraar nog gewoon tikken mocht uitdelen? Die kinderen zijn heus niet minder geworden, welgemanierdheid verwaterd als we dit soort geouwehoer toestaan.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:26 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Dat dus. Je gaat toch niet een kind van zn fiets af trekken
Je kind de straat op sturen zonder fatsoenlijke opvoeding maakt je net zo tokkie.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:23 schreef Copycat het volgende:
Tokkies blijven tokkies en blijven blind voor hun tokkieschap. Dat blijkt wel weer.
Ik trek dat kind van zijn fiets, met mijn goed fatsoen.
Alhoewel het te betwisten valt of dit aan de opvoeding ligt van het joch. Vind ik de aanpak an sich geen slechte. Weliswaar wat hard. Maar over 10 jaar lacht dat jochie erom.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Je kind de straat op sturen zonder fatsoenlijke opvoeding maakt je net zo tokkie.
Normaal doen, anders sla ik je voor je bek?quote:Op maandag 13 januari 2014 14:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, hij had nog een schop in zijn reet moeten hebben ook. Die verhuftering van de samenleving staan wij stilzwijgend toe met die 'pussy' attitude van tegenwoordig. Geen klappen meer gewend en wegkomen met tokkiegedrag. Walgelijk vind ik dat. Waar is de tijd dat de leraar nog gewoon tikken mocht uitdelen? Die kinderen zijn heus niet minder geworden, welgemanierdheid verwaterd als we dit soort geouwehoer toestaan.
Volgende week waarschijnlijk al.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Alhoewel het te betwisten valt of dit aan de opvoeding ligt van het joch. Vind ik de aanpak an sich geen slechte. Weliswaar wat hard. Maar over 10 jaar lacht dat jochie erom.
Nee, desperate times.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Normaal doen, anders sla ik je voor je bek?
Gelul, juist in deze tijd meer 'up to date' dan ooit.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:44 schreef Copycat het volgende:
En medelijden met de pup die door zijn baas wordt 'opgevoed' door hem door de stront te trekken. Achterhaalde en averechtse methodiek.
Lees je in. Zo kweek je angst. Die hond snapt niet waarom je dat doet, snapt wel dat hij bang voor je moet zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:47 schreef inslagenreuring het volgende:
Gelul, juist in deze tijd meer 'up to date' dan ooit.
Same here,quote:Op maandag 13 januari 2014 14:44 schreef fathank het volgende:
[..]
Volgende week waarschijnlijk al.
Voorbeeld:
Ik was een jaar of 11, en na 't eten altijd samen buiten spelen met een paar vriendjes. Op een gegeven moment hadden we het briljante idee om iedere dag meermaals belletje te trekken bij hetzelfde adres. Dat hebben we een paar dagen volgehouden, totdat meneer een keer achter de deur stond en ons achterna kwam. Hij pakte 2 van ons bij ons nekvel en gooide ons in de bosjes.
Nooit meer hebben we ergens nog iemand zo lastig gevallen.
Alsof we geluisterd zouden hebben als ie boos achter z'n raam stond met z'n vingertje te wijzen. Dan was het van kwaad tot erger gegaan waarschijnlijk. Wie durft het meest.
"Hee jochie, ruim dat zakkie chips ff op"quote:Op maandag 13 januari 2014 14:49 schreef snakelady het volgende:
Ik vind het terecht als mensen kinderen van anderen op dit soort zaken aanspreken, maar van de fiets af trekken gaat wel wat ver, het manneke had ook verkeerd kunnen vallen met alle gevolgen van dien.
quote:Op maandag 13 januari 2014 14:52 schreef jogy het volgende:
Het is volgens mij trouwens een fase, ik heb vroeger ook relatief aso dingen uitgehaald tussen mijn 12de en 15de jaar maar ben er wel overheen gegroeid al is het van de fiets af trekken van een aso puber nog niet eens zo heel verschrikkelijk hoor, het is niet zo dat die puber met een lode pijp is bewerkt en met een schedelbreuk ergens in een greppel is gemikt. Het 'van de fiets gesleurd' is misschien ook wel een klein beetje een opgeblazen versie van wat er nou precies is gebeurd (vastgegrepen tot ie stopte en gedwongen af te stappen en zijn bende op te ruimen)
Tu quoque van heb ik jou daar. Één van de slechtste 'argumenten' die er zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Je kind de straat op sturen zonder fatsoenlijke opvoeding maakt je net zo tokkie.
Je mag best bang zijn voor consequenties als je iets verkeerd doet.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Lees je in. Zo kweek je angst. Die hond snapt niet waarom je dat doet, snapt wel dat hij bang voor je moet zijn.
Maar die hond snapt totaal niet waarvoor hij die straf krijgt. Nogmaals: lees je in.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Je mag best bang zijn voor consequenties als je iets verkeerd doet.
Dat is nou precies waar de crux zit, 99,9% van de bevolking is niet in staat om te beoordelen wat 'verkeerd' precies inhoud en welke mate van correctie gepast is.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je mag best bang zijn voor consequenties als je iets verkeerd doet.
En jij met je morele superioriteit weet het wel?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:01 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dat is nou precies waar de crux zit, 99,9% van de bevolking is niet in staat om te beoordelen wat 'verkeerd' precies inhoud en welke mate van correctie gepast is.
Ja die hond zijn we al voorbij, nu pratend over een puber, homo sapien. Iets meer verstandelijk vermogen dan een hond. En ik heb mijn hond flink door de stront geschoven toen die nog klein was, en hij begroet me iedere avond als een enthousiaste dorpsidioot, en hij is nog eens zindelijk ook.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar die hond snapt totaal niet waarvoor hij die straf krijgt. Nogmaals: lees je in.
Ik weet wel dat het niet verkeerd is om maatschappelijke norm en welbevinden erin geramd te krijgen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:01 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dat is nou precies waar de crux zit, 99,9% van de bevolking is niet in staat om te beoordelen wat 'verkeerd' precies inhoud en welke mate van correctie gepast is.
Hopelijk doe je het bij een volgende hond wat minder barbaars.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:02 schreef inslagenreuring het volgende:
Ja die hond zijn we al voorbij, nu pratend over een puber, homo sapien. Iets meer verstandelijk vermogen dan een hond. En ik heb mijn hond flink door de stront geschoven toen die nog klein was, en hij begroet me iedere avond als een enthousiaste dorpsidioot, en hij is nog eens zindelijk ook.
Nee, ik val ook onder die 99,9% dus hou gewoon mijn handen thuis omdat ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet dat mijn oordeel niet het juiste is.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:01 schreef fathank het volgende:
[..]
En jij met je morele superioriteit weet het wel?
Het fascisme is niet bijster populair dezer dagen dus ik denk dat je iets in de minderheid bent...quote:Op maandag 13 januari 2014 15:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik weet wel dat het niet verkeerd is om maatschappelijke norm en welbevinden erin geramd te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |