Hallo allemaal,
Sinds juli 2013 ben ik afgestudeerd als leerkracht. Helaas is het erg moeilijk om aan werk te komen in zowel Nederland als België. Ik werk nu in een invalpool op scholen. Dat betekent dat ik 's ochtends kan worden opgebeld om te komen werken. Soms werk ik langere periodes i.v.m. zwangerschapsverlof en ziektes. Naast deze baan heb ik mijn studentenbaan ook nog gehouden. Hier werk ik iedere zondag.
Nu heb ik gehoord dat je maar op één baan loonheffingskorting mag hebben. Is dat verplicht en op welke baan moet ik dan de loonheffing stopzetten. Bij beide banen heb ik een 0-uren contract en verdien ik maandelijks een ander bedrag. Wanneer de scholen vakantie hebben, werk ik door de week in het weekend in de supermarkt. Wanneer de scholen weer open zijn val ik in op diverse scholen en werk ik in het weekend in de supermarkt.
Nu vraag ik mezelf ook af of ik recht heb op een werkloosheidsuitkering, omdat ik soms bijna niet word opgebeld om in te vallen. Hierdoor werk ik soms maar 8 uur op een week bij mijn ene baan en 8 bij mijn andere.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!
Alvast hartstikke bedankt,
Groetjes Jessie
Ik ben net afgestudeerd en werk nu als invaller op scholen en hiernaast heb ik ook mijn bijbaantje in het weekend behouden.