abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135429191
Hallo allemaal,

Sinds juli 2013 ben ik afgestudeerd als leerkracht. Helaas is het erg moeilijk om aan werk te komen in zowel Nederland als België. Ik werk nu in een invalpool op scholen. Dat betekent dat ik 's ochtends kan worden opgebeld om te komen werken. Soms werk ik langere periodes i.v.m. zwangerschapsverlof en ziektes. Naast deze baan heb ik mijn studentenbaan ook nog gehouden. Hier werk ik iedere zondag.

Nu heb ik gehoord dat je maar op één baan loonheffingskorting mag hebben. Is dat verplicht en op welke baan moet ik dan de loonheffing stopzetten. Bij beide banen heb ik een 0-uren contract en verdien ik maandelijks een ander bedrag. Wanneer de scholen vakantie hebben, werk ik door de week in het weekend in de supermarkt. Wanneer de scholen weer open zijn val ik in op diverse scholen en werk ik in het weekend in de supermarkt.

Nu vraag ik mezelf ook af of ik recht heb op een werkloosheidsuitkering, omdat ik soms bijna niet word opgebeld om in te vallen. Hierdoor werk ik soms maar 8 uur op een week bij mijn ene baan en 8 bij mijn andere.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!

Alvast hartstikke bedankt,

Groetjes Jessie
Ik ben net afgestudeerd en werk nu als invaller op scholen en hiernaast heb ik ook mijn bijbaantje in het weekend behouden.
pi_135429237
Wat zei het UWV toen je ze belde? Daarnaast is het inderdaad zo dat je maar 1 keer loonheffingskorting mag genieten. Of daar uitzonderingen op zijn, dat weet ik niet. Wellicht dat de belastingtelefoon je daar meer over kan vertellen.
De klaagbaak is een machine.
  maandag 13 januari 2014 @ 11:25:17 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135429690
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:06 schreef djesserd het volgende:
Nu heb ik gehoord dat je maar op één baan loonheffingskorting mag hebben. Is dat verplicht en op welke baan moet ik dan de loonheffing stopzetten. Bij beide banen heb ik een 0-uren contract en verdien ik maandelijks een ander bedrag. Wanneer de scholen vakantie hebben, werk ik door de week in het weekend in de supermarkt. Wanneer de scholen weer open zijn val ik in op diverse scholen en werk ik in het weekend in de supermarkt.
Gewoon aanvragen voor de baan waarbij je het meest verwacht te verdienen. Als ze allemaal ongeveer gelijk zijn, dan kies je er één :P
  maandag 13 januari 2014 @ 11:36:28 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135429942
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:06 schreef djesserd het volgende:
op welke baan moet ik dan de loonheffing stopzetten
Als dat zou kunnen :7

Je mag zelf kiezen welke baan geen heffingskorting in rekening brengt. Het is verstandig om dat te doen bij de baan waar je het minste van verwacht.
censuur :O
pi_135438204
Ik kan natuurlijk niet loonheffing behouden bij beide werknemers? Ben nu aan het regelen om de loonheffing stop te zetten bij mijn weekendbaantje. Is het dan wel zo dat ik aan het einde van het jaar belasting terug kan vragen, omdat er best veel vanaf wordt getrokken?
Ik ben net afgestudeerd en werk nu als invaller op scholen en hiernaast heb ik ook mijn bijbaantje in het weekend behouden.
pi_135438749
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:27 schreef djesserd het volgende:
Ik kan natuurlijk niet loonheffing behouden bij beide werknemers? Ben nu aan het regelen om de loonheffing stop te zetten bij mijn weekendbaantje. Is het dan wel zo dat ik aan het einde van het jaar belasting terug kan vragen, omdat er best veel vanaf wordt getrokken?
Nee, je kunt niet bij twee banen loonheffingskorting krijgen.

De baan waar je geen loonheffingskorting krijgt, zul je relatief veel belasting betalen. Aan het eind van het jaar (eigenlijk april/mei) krijg je natuurlijk alles wat je teveel hebt betaald netjes terug.
Zie het als een soort spaarpot die je niet in eigen beheer hebt
Waarom niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')