Juist en waar heb je het nou over?quote:Op maandag 13 januari 2014 06:53 schreef 1ndividual het volgende:
Probeer no pmo (of no fap). Heeft voor mij enorm geholpen.
Google anders ffquote:Op maandag 13 januari 2014 06:57 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Juist en waar heb je het nou over?
Ik kan echt niet volgen waar jij het over hebt.
Ja, jezus.quote:Op maandag 13 januari 2014 07:18 schreef Waterloos het volgende:
Waarom verbaast het me niet dat met name figuren als Ts hier posten?
Topic verder niet gelezen, alleen de titel en de kernzinnen.
Nou je hebt op een aantal punten zeker gelijk.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:06 schreef RetepV het volgende:
Ik heb zelf een ass stoornis. Ik kan je niet *echt* helpen, sorry.
Maar ik kan je wel vertellen dat je het met vallen en opstaan moet leren. En dat sommige mensen je pijn zullen doen, zonder zelf te begrijpen hoeveel wel niet.
Je zult jezelf bloot moeten geven. Jezelf kwetsbaar op moeten stellen. En daarmee ga je zeker zelf gekwetst worden. Andere mensen begrijpen niet dat zo'n kwetsuur voor jou vele malen harder aan komt dan voor hen. Ze snappen niet dat jij er niet met een paar daagjes weer overheen bent, en vaak kan het ze niet schelen.
Ik weet niet of je regelmatig met een psycholoog praat, maar een psycholoog kan het voor je in context zetten waardoor je de kwetsuren makkelijker kan verwerken. Ik raad het je aan.
En je zult ook moeten beseffen dat veel mensen makkelijker over kwetsuren heen stappen dan jij. Ze draaien zich om en lopen weg. Maar dat betekent niet dat je zomaar wat kan proberen bij ze, want zij hebben ook gevoelens. Je moet het heel erg balanceren.
En een ander probleem is waarschijnlijk dat jij het niet zo op aanrakingen hebt. En dat je daardoor minder makkelijk zelf iemand anders aanraakt. Je denkt dat zij ook niet van aanrakingen houden. Maar in mijn ervaring valt dat vaak juist wel mee. Natuurlijk pas wanneer je elkaar wat beter kent, en niet verder gaan dan de hand, arm of schouder aanraken, totdat ze aangeeft dat je wel verder mag gaan. Goed luisteren naar wat iemand zegt.
Sommige mensen houden ook niet van aanrakingen, of wel in bepaalde gevallen en niet in andere gevallen. Vraag me niet hoe je dat herkent. Maar als iemand zegt 'raak me niet aan', dan moet je gewoon op dat moment afstand nemen, daar niet te veel aanstoot aan nemen, en er zeker geen schuldgevoel over krijgen.
Je bent een beetje jong (naja, vergeleken met mij), wat natuurlijk betekent dat je vooral met jongere mensen om gaat. Die hebben zelf nog niet zo veel ervaring, zullen minder geduld met je hebben, en zullen emotioneel reageren. Dat maakt het allemaal een stuk moeilijker.
Accepteer dat ze emotioneel en niet rationeel zullen reageren. Geef ze de ruimte om het te verwerken, ga niet achter ze aan jagen. Accepteer dat je er zelf spijt van hebt, jij kunt het niet goed maken. Maar als je ze de tijd en de ruimte geeft, zullen de meeste wel naar je terug komen. Al duurt het soms een paar weken.
Zie het niet als een falen, maar als een uitgesteld succes. Geduld oefenen. Jij moet aan hen wennen, maar zij moeten ook aan jou wennen. Zij doen dat alleen op een andere manier dan jij. En je moet ze de tijd en ruimte gunnen om het op hun manier te doen.
Er gaat gewoon veel tijd in zitten. Blijf gewoon de dingen doen die je doet, want het kan je ontzettend afleiden van de andere belangrijke dingen in je leven. En die andere dingen zijn OOK belangrijk. Waarschijnlijk nog wel belangrijker. Als jij bijvoorbeeld je school verkloot, dan heb je daar de rest van je leven last van. Terwijl je best zonder relatie door het leven kunt.
En het belangrijkste deel is: zoek iemand die je kan helpen om de dingen die gebeuren in perspectief te zetten, zonder dat je verder iets van die persoon wil (of die iets van jou wil). Zoek een psycholoog die zelf analytisch is. Met zo iemand kun je alles bespreken zonder dat je onderlinge relatie verpest raakt. Dus dat is de veilige haven.
Dit is zo'n beetje mijn wijsheid. Ik hoop dat je er wat aan zult hebben.
Ja dat snap ik maar dat heet toch gewoon respect hebben voor elkaar? Of ben ik nou gek?quote:Op maandag 13 januari 2014 08:42 schreef RetepV het volgende:
Ik wilde ook zeker niet zeggen dat ik jou begrijp, en ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken. Maar misschien dat je er eens wat aan hebt, wanneer er dingen gebeuren die onbegrijpelijk voor je zijn.
Wat je ook moet beseffen is dat de meeste meisjes doelbewust op zoek zijn naar een relatie. Dat gaat toch anders dan bij een jongen. Hou altijd in de gaten dat het meisje degene is die de touwtjes in handen heeft. En dat je dat ook moet toestaan.
'Nee' is 'nee', maar 'ja' kun je krijgen. Ook nog wanneer het eerst 'nee' is. Maar je mag een 'ja' niet forceren.
Je kunt wel een 'ja' forceren... Maar dat is een recept voor een ramp waar uiteindelijk niemand wat aan heeft.
Naja, je zegt zelf dat je een ASS hebt, dus ben je niet helemaal normaal.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:50 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar dat heet toch gewoon respect hebben voor elkaar? Of ben ik nou gek?
Simpele zielen internetten toch juist enorm veel?quote:Op maandag 13 januari 2014 07:30 schreef RetepV het volgende:
2. Omdat simpele zielen niet internetten. Met een paar uitzonderingen die een keer hebben leren typen en meteen denken dat ze goed in alles zijn.
quote:Op maandag 13 januari 2014 07:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, jezus.
1. Omdat mensen die geen problemen hebben niet posten.
2. Omdat simpele zielen niet internetten. Met een paar uitzonderingen die een keer hebben leren typen en meteen denken dat ze goed in alles zijn.
Zo goed gaat het ook niet met jouw sociale leven. Je hebt nog geen enkele vriendschap gemaakt met iemand die van enige waarde is.
Tevens: niet alles van een topic lezen omdat het te veel tijd kost, maar wel de tijd nemen om iets te schrijven. Ik zie bij jou toch duidelijk een gebrek aan cognitieve eigenschappen. Ik zou me zorgen maken als ik jou was.
Ja snap ik. Maar omdat in het voor mij normale dagelijks leven het er niet van komt zoek ik een andere manier.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:05 schreef Awesome_ het volgende:
Je snapt dat de enige manier om handiger te zijn in sociale situaties is, om jezelf zoveel mogelijk blood te stellen daaraan?
Yup en zoals het een autist betaamt pik ik die signalen totaal niet op. Heb voor de meeste dingen inmiddels aangeleerd gedrag ontwikkelt. Maar dat stukje mis ik en dat wil ik juist graag leren. Kwil het kunnen. En gewoon op een redelijke manier kunnen meedraaien in de samenleving. En oefening baart kunst. Tuurlijk ik zal eens bedrogen thuiskomen. Maar dat hoort erbij. Het zal met vallen en opstaan gaan maar rome is ook niet in 1 dag gebouwd hoor.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:02 schreef RetepV het volgende:
Zoals ik zei: zij zoekt een man, zelfs al doet ze het onbewust. Dus jouw gespreksstof is secundair. Wat belangrijker is, is of jij merkt dat ze het gesprek niks vindt en dat jij haar ruimte geeft om zelf met een onderwerp te komen. Dat er een wisselwerking ontstaat.
Iedereen zit op internet, alleen voor andere doeleinden.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Simpele zielen internetten toch juist enorm veel?
Loop de stad in en maak een praatje met meisjes die je leuk vindt. Het is simpel, maar niet makkelijk.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:31 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja snap ik. Maar omdat in het voor mij normale dagelijks leven het er niet van komt zoek ik een andere manier.
Hoe kun je als je denkt dat je superieur bent aangeven dat je ergens moeite mee hebt en daar hulp bij vragen? Kortom iemand die toegeeft dat hij/zij een gebrek heeft betekent voor jou dat die persoon superieur is?quote:Op maandag 13 januari 2014 14:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iedereen zit op internet, alleen voor andere doeleinden.
Daarnaast denkt TS dat hij superieur is, wat ook zijn hele probleem is.
Nope maar je leest eerst een boek en gaat vervolgens die kennis in praktijk proberen te brengen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:36 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Loop de stad in en maak een praatje met meisjes die je leuk vindt. Het is simpel, maar niet makkelijk.
Als je wil leren surfen ga je ook niet alleen maar boeken over surfen lezen.
Je zegt dat je voorloopt op leeftijdsgenoten etc.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:37 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Hoe kun je als je denkt dat je superieur bent aangeven dat je ergens moeite mee hebt en daar hulp bij vragen? Kortom iemand die toegeeft dat hij/zij een gebrek heeft betekent voor jou dat die persoon superieur is?
Ben niet superieur en zal ik nooit worden ook.
Dat doe ik ook. Maar ben ook eerlijk en fair genoeg om vervolgens ook direct toe te geven dat ik op andere vlakken achterloop. Doordat je op het ene vlak je meer ontwikkelt ontwikkel je je minder op een ander vlak. Maar dat maakt je nog steeds niet superieur.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je zegt dat je voorloopt op leeftijdsgenoten etc.
Nee maar heb het over een houding wat je bewust of onbewust naar anderen uitstraalt.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:53 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Maar ben ook eerlijk en fair genoeg om vervolgens ook direct toe te geven dat ik op andere vlakken achterloop. Doordat je op het ene vlak je meer ontwikkelt ontwikkel je je minder op een ander vlak. Maar dat maakt je nog steeds niet superieur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |