abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 januari 2014 @ 17:13:33 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135400837
Ik heb nog een bescheiden collectie, vind ik zelf, maar ik blijf altijd rommelen met waar ik toch mijn kettingen, armbanden etc etc laat.
Tijdje terug een boompje gekocht, bij de Xenos meen ik, maar die is te laag en net niet handig eigenlijk, maar rondkijkend zag ik ook niet echt een goed alternatief. Ik liep in mijn hoofd met het idee van een gestoffeerde plank met allemaal haakjes erop, maar had nog niet echt een idee van de uitvoering.

Anne vertelde dat ze er eentje had gemaakt van een sleutelkastje (als het goed is komt ze die ook nog wel even showen) en dat vond ik eig ook wel een slimme.

En toen liep ik gisteren bij de Action tegen dit ding aan. Lelijke touwtjes en knijpertjes, maar wel met potentie:

Paar plankjes eruit, want sommige kettingen zijn wat langer dan de ander en het wit was niet overal even mooi, dus met de zilververf aan de slag:

Vanavond nog maar een laagje. :Y
En dan eens op zoek naar een wat mooier touwtje. Haakjes om eraan te hangen had ik toevallig nog liggen. :s)

Wordt vervolgd!

Zijn er nog andere mensen die hier leuke oplossingen voor bedacht hebben en ze willen delen?
  Boks-Chick zondag 12 januari 2014 @ 17:17:16 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_135400957
Leuk idee, ik zit met hetzelfde.
Tig kettinkjes die ik maar niet handig opgeruimd krijg.
Zelf heb ik inmiddels een paar wijnkistjes, stuk of 6 nu geloof ik, waar ik van het voorjaar iets soortgelijks mee wil :Y
lolwut
  zondag 12 januari 2014 @ 17:18:54 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135401001
Oh ja leuk! Dat is ook een goed idee! :Y
  Boks-Chick zondag 12 januari 2014 @ 17:20:04 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_135401046
:P
wil ze eerst schilderen met van dat houtbijts (denk ik nu iig, kan nog veranderen :')) zodat je de nerven er nog een beetje doorheen ziet enzo. En dan van die minispijkertjes er in tikken.
lolwut
pi_135401239
Ruim tien jaar geleden had ik bij de Xenos ophangzakken voor cd's. Die gebruik ik voor oorbellen, ringen en armbandjes. Zulke sieradenopbergers zie ik tegenwoordig ook wel in folders van de Xenos en Blokker (in de vorm van een jurk).
De kettingen heb ik gewoon aan spijkertjes in de muur hangen.
  Boks-Chick zondag 12 januari 2014 @ 17:30:36 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_135401460
ophangzakken voor cd's? Hoe zien die er uit? Ik ken dat helemaal niet :D
lolwut
  Moderator zondag 12 januari 2014 @ 17:36:32 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_135401685
Het ziet er een beetje uit als een letterbak:

Ik heb zelf van die 'Chinese' doosjes waar ik alles in gooi.

Zoiets:
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_135401831
Ze zijn tegenwoordig niet meer te koop.
http://www.byblonde.nl/blog/sieraden-hanger
Dat zijn de opbergers voor sieraden. Voor de cd's dus gewoon rechthoekig, en de vakken precies zo groot als voor 1 cd, al propte ik er vaak 2 of meer in. Ik vond ze wel leuk, omdat je de voorkant van de cd's ziet. Het nadeel is dat je er niet veel in kwijt kunt (15 vakken).
pi_135402598
quote:
19s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:30 schreef BrandX het volgende:
ophangzakken voor cd's? Hoe zien die er uit? Ik ken dat helemaal niet :D
Net nog eentje bij de kringloop gekocht, zitten mijn haardingen in die ik nodig heb in de badkamer....nu nog een manier vinden dat het haakje waar het ding aan hangt ook blijft hangen want dubbelzijdig plakband "meteen vast"blijft er af vallen.. :') Ik heb overigens mijn kettingen hangen aan een soort sierraadhangers (in de vorm van een soort kleerhanger) van de Action, werkt perfect. ^O^ De armbanden e.d. heb ik in eenzelfde versie(in de vorm van een zwart jurkje) van de Action met allemaal vakjes , overzichtelijk en snel te vinden
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Boks-Chick zondag 12 januari 2014 @ 18:00:01 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_135402641
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:40 schreef wyccie het volgende:
Ze zijn tegenwoordig niet meer te koop.
http://www.byblonde.nl/blog/sieraden-hanger
Dat zijn de opbergers voor sieraden. Voor de cd's dus gewoon rechthoekig, en de vakken precies zo groot als voor 1 cd, al propte ik er vaak 2 of meer in. Ik vond ze wel leuk, omdat je de voorkant van de cd's ziet. Het nadeel is dat je er niet veel in kwijt kunt (15 vakken).
ah nu weet ik het idd :Y!
lolwut
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:28:08 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135492859
Done!

Morgen gaatjes boren en ophangen! *O*
pi_135722119
Leuk geworden BE :Y ! Waar komt ie te hangen :P ?

De mijne zijn ook eindelijk opgehangen, maar ik ben nog niet helemaal tevreden, want je ziet de haakjes waar ze aan hangen best wel goed. Misschien toch vervangen voor schroeven ofzo, zodat ze achter het kastje wegvallen.

Daarnaast kom ik er uiteraard achter dat ik nog steeds te weinig ruimte heb voor al mijn sieraden :') !
Maar ik ga er niets meer bij maken, de wat minder belangrijke sieraden komen gewoon weer in een mandje terecht.
Maar ik ben al zoveel oorbellen kwijt geraakt doordat ze her en der liggen, dus ik ben wel blij met deze sieradenkastjes want mijn oorbellen zitten er wel vrijwel allemaal in O+ !

Het begon met deze kastjes trouwens:

En op ééntje stond dus KEYS op de voorkant, maar die heb ik vervangen door een spiegeltje, gesneden met een glassnijder. En in twee van de drie kastjes hebben we extra latjes met haakjes gemaakt, zodat ik wat meer kwijt kan. En voor mijn oorbellen heb ik een stuk zwart karton gekocht, veel gemeten, veel gesneden en gaatjes geprikt.

En dit is het eindresultaat:

En hangend:

maandag 20 januari 2014 @ 16:37:33 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135723574
Heel erg gaaf! :Y
En dat van dat karton ga ik pikken, ik heb welgeteld 4 paar oorbellen maar wist niet wat ik ermee moest dus die zitten nog in een doosje.

Ik heb heel toevallig de mijne vanmiddag opgehangen, boven mijn nachtkastje:

pi_137443453
Mijn ophangsysteem voor hangoorbellen, beetje van You Tube en veel van de Action. :+

Ben nu bezig met iets te maken voor de stekers, opbergpot in de vorm van een cupcake van de Kringloop en rondjes haken die erin passen zodat ik daar de stekers op kan vastmaken. Alleen nu nog wat vinden voor de ringen en de afwijkende haakjesoorhangers. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door trovey op 06-03-2014 12:52:15 ]
Optimist tot in de kist
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:19:58 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137444946
Hey wat leuk! :Y Zijn dat nou omwikkelde veters? Of zie ik dat verkeerd?
pi_137445022
Kippengaas toch?
pi_137447242
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Net nog eentje bij de kringloop gekocht, zitten mijn haardingen in die ik nodig heb in de badkamer....nu nog een manier vinden dat het haakje waar het ding aan hangt ook blijft hangen want dubbelzijdig plakband "meteen vast"blijft er af vallen.. :') Ik heb overigens mijn kettingen hangen aan een soort sierraadhangers (in de vorm van een soort kleerhanger) van de Action, werkt perfect. ^O^ De armbanden e.d. heb ik in eenzelfde versie(in de vorm van een zwart jurkje) van de Action met allemaal vakjes , overzichtelijk en snel te vinden
Probeer eens die dubbelzijdige foamtape van de Action. Ligt bij de scrapspullen denk ik, zit op een rol. Bij mij viel de Brise onetouch steeds van de muur met dubbelzijdige tape, maar met de foamtape blijft ie hangen. Ik heb er inmiddels ook mijn laminaatplinten mee tegen de muur geplakt :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_137450181
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
Hey wat leuk! :Y Zijn dat nou omwikkelde veters? Of zie ik dat verkeerd?
Dat is antislipmat op de rol van de Action...als je mij en dat tenminste bedoeld. :P
Optimist tot in de kist
pi_137450293
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:29 schreef Syrena het volgende:

[..]

Probeer eens die dubbelzijdige foamtape van de Action. Ligt bij de scrapspullen denk ik, zit op een rol. Bij mij viel de Brise onetouch steeds van de muur met dubbelzijdige tape, maar met de foamtape blijft ie hangen. Ik heb er inmiddels ook mijn laminaatplinten mee tegen de muur geplakt :+
Proberen kan altijd, bedankt. ^O^ Ik heb nu duur "permanent" dubbelzijdig plakband van de grote merken gebruikt, komt , neem ik aan, gewoon van het vocht van de douche dat het weer naar beneden komt...overigens helpt het plakken van de haak op de bovenkant van de droger i.p.v. de zijkant al wel. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:12:49 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137450373
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:07 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat is antislipmat op de rol van de Action...als je mij en dat tenminste bedoeld. :P
Jup! En nu zie ik het idd ook! :Y :D Slim!
pi_137450557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jup! En nu zie ik het idd ook! :Y :D Slim!
Komt van deze video van You Tube

zo simpel, snel en zonder dat je van alles moet kopen en uren bezig bent en daar hou ik van O+ , jammer wel dat het hier geen grote glasplaat was maar meerdere kleinere (waarvan ik er natuurlijk eentje uit mijn handen liet vallen }:| ) dat gaf wat meer werk maar heb vanmiddag toen ik "de hort op"was bij een Action in een andere plaats nog eenzelfde fotoding meegenomen die wel één glasplaat heeft maar die is kleiner en zou je ook neer kunnen zetten dus die ga ik maken als deze vol is.....en dat zal binnenkort wel zijn. :')
Optimist tot in de kist
pi_137758371
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:06 schreef Anne het volgende:
Leuk geworden BE :Y ! Waar komt ie te hangen :P ?

De mijne zijn ook eindelijk opgehangen, maar ik ben nog niet helemaal tevreden, want je ziet de haakjes waar ze aan hangen best wel goed. Misschien toch vervangen voor schroeven ofzo, zodat ze achter het kastje wegvallen.

Daarnaast kom ik er uiteraard achter dat ik nog steeds te weinig ruimte heb voor al mijn sieraden :') !
Maar ik ga er niets meer bij maken, de wat minder belangrijke sieraden komen gewoon weer in een mandje terecht.
Maar ik ben al zoveel oorbellen kwijt geraakt doordat ze her en der liggen, dus ik ben wel blij met deze sieradenkastjes want mijn oorbellen zitten er wel vrijwel allemaal in O+ !

Het begon met deze kastjes trouwens:

[ afbeelding ]

En op ééntje stond dus KEYS op de voorkant, maar die heb ik vervangen door een spiegeltje, gesneden met een glassnijder. En in twee van de drie kastjes hebben we extra latjes met haakjes gemaakt, zodat ik wat meer kwijt kan. En voor mijn oorbellen heb ik een stuk zwart karton gekocht, veel gemeten, veel gesneden en gaatjes geprikt.

En dit is het eindresultaat:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En hangend:

[ afbeelding ]
Van welke winkel is dat kastje?
Worry is a misuse of imagination
pi_137761733
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:55 schreef Probability het volgende:

[..]

Van welke winkel is dat kastje?
De Xenos. In die specifieke Xenos had ik ze ook nog met 50% korting (anders had ik ze niet meegenomen).
pi_138007907
Tweede hanger is klaar (ja, bergen oorbellen hier :') ), ook gemaakt met antislipmat op de mat, samen met een hangding wat ik bij de kringloop kocht voor 20 cent.

Slechte foto want donkerste plek in huis. ;)

Versiering met zilveren bandje, strikjes (rood want touwtje van bovenkant is rood) en wat bling bling.

Optimist tot in de kist
pi_138055569
Ik heb pas een prikbord geverfd en daar kleine spijkertjes ingeduwd op verschillende plekken en hoogtes en daar kettingen aan gehangen. Ook een leuk gezicht. Het heeft alleen nog wat verfijning nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')