abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135501826
hoewel ik dan ben blijven hangen bij kladblok, blijf ik van mening dat het geschikter is om jezelf html/php etc aan te leren. genoeg foutjes die je dan maakt wat leerzaam is. Wanneer je al bekend bent met programmeren etc, zijn bepaalde ide's makkelijker ja.
pi_135502076
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:51 schreef Purplesparks2 het volgende:
hoewel ik dan ben blijven hangen bij kladblok, blijf ik van mening dat het geschikter is om jezelf html/php etc aan te leren. genoeg foutjes die je dan maakt wat leerzaam is. Wanneer je al bekend bent met programmeren etc, zijn bepaalde ide's makkelijker ja.
IDE's zijn altijd makkelijker.
Ik gebruik zelf de gratis versie van PHP Designer. Zeker de autocomplete is fijn voor een beginner. Op een hoger niveau kun je sneller code neerzetten.

Daarnaast kun je makkelijk zien wat er fout is in je code en overzichtelijk je project beheren.
pi_135502151
Koop dit boek en gebruik je fantasie. Stel jezelf een (haalbare) opdracht en verdiep je opdrachten.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_135502201
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:55 schreef totalvamp het volgende:

[..]

IDE's zijn altijd makkelijker.
Ik gebruik zelf de gratis versie van PHP Designer. Zeker de autocomplete is fijn voor een beginner. Op een hoger niveau kun je sneller code neerzetten.

Daarnaast kun je makkelijk zien wat er fout is in je code en overzichtelijk je project beheren.
bij het leren van zoiets totaal nieuws vind ik de autocomplete dus onhandig. Ben van mening dat je daarin fouten moet kunnen maken zodat je het geheel beter leert snappen. Maar dat's mijn mening.(En uit persoonlijke ervaring) ;)
pi_135502354
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:56 schreef Purplesparks2 het volgende:

[..]

bij het leren van zoiets totaal nieuws vind ik de autocomplete dus onhandig. Ben van mening dat je daarin fouten moet kunnen maken zodat je het geheel beter leert snappen. Maar dat's mijn mening.(En uit persoonlijke ervaring) ;)
Fouten zullen gemaakt worden :P

Het blijft makkelijk om door bijvoorbeeld array_ te typen en dan alle array functies te zien.
pi_135502540
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:59 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Fouten zullen gemaakt worden :P

Het blijft makkelijk om door bijvoorbeeld array_ te typen en dan alle array functies te zien.
Maar okee, bij wat grotere 'Java' projecten die ikzelf doe gebruik ik dan ook intellij idea. Maar voor html etc, -> voornamelijk php/mysql die elke gemiste teken afstraffen, 'leerzaam'. Maar okee, meningen verschillen daarover natuurlijk. ;)
pi_135502599
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:02 schreef Purplesparks2 het volgende:

[..]

Maar okee, bij wat grotere 'Java' projecten die ikzelf doe gebruik ik dan ook intellij idea. Maar voor html etc, -> voornamelijk php/mysql die elke gemiste teken afstraffen, 'leerzaam'. Maar okee, meningen verschillen daarover natuurlijk. ;)
Ik voorzie een hoop vergeten ; :P
pi_135502693
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:03 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik voorzie een hoop vergeten ; :P
jep. bij het aanleren 'van' dus handig. Wanneer je algemeen bekend bent met programmeren en databases etc is kladblok overbodig. Hoewel ik het nog steeds gebruik bij php projectjes :p
pi_135503933
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:56 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Koop dit boek en gebruik je fantasie. Stel jezelf een (haalbare) opdracht en verdiep je opdrachten.
Lijkt mij een erg goed boek, veel goede reviews. Ben momenteel in een boek over Ruby bezig maar ik denk dat ik die ook ga bestellen.

http://www.htmlandcssbook.com voor een indruk van het boek.

[ Bericht 8% gewijzigd door esv7 op 14-01-2014 23:32:36 ]
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_135513342
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:56 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik heb dit boek thuis liggen!
pi_135513357
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:26 schreef esv7 het volgende:

[..]

Lijkt mij een erg goed boek, veel goede reviews. Ben momenteel in een boek over Ruby bezig maar ik denk dat ik die ook ga bestellen.

http://www.htmlandcssbook.com voor een indruk van het boek.
Ik heb dat boek thuis liggen (engelse versie)
pi_135514002
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:31 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Ik heb dat boek thuis liggen (engelse versie)
Heb je het gelezen? Of vind/lijkt je het niks?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_135514276
quote:
5s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:50 schreef esv7 het volgende:

[..]

Heb je het gelezen? Of vind/lijkt je het niks?
Gelezen tot blz 150-200 ergens. Nja tot het moment wanneer ik bij CSS belandde.

Goed boek daar niet van, maar stel ik ken html en css, en dan? Worden in andere boeken (php/mysql etc als onderwerpen) dan nog uitgelegd hoe je die met html en css kan combineren etc etc..

Bij html worden je dingen uitgelegd, dat als je index.html maakt dat dat je homepage is en je meerdere pagina's kan maken, waaronder pagina1.html etc. En deze kun je naar elkaar toelinken dmv een menubar met een link a href

Tot nu toe heb ik bij php/mysql internetsites niet gelezen waar echt goed uitgelegd wordt hoe het ook in de praktijk gebracht kan worden zoals bij html/css.

Bij php/mysql voelt het als losse stukjes theorie leren, waar je daarna aan je lot wordt overgelaten. Ik zie veelal dingen in php scripgs die nooit in de uitleg stonden, welke ik zag: zoals verschillende php bestanden waaronder functions.php, include.php en verschillende mappen. Dit uiteindelijk resulteert tot een geheel website. Maar wat je er allemaal in kan zetten en waarvoor die pagina's en mappen creërt is mij een ?.

Hetzelfde geldt voor een php script met het mapje 'install' welke je dus automatisch kan laten installeren.
pi_135514368
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:59 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Goed boek daar niet van, maar stel ik ken html en css, en dan? Worden in andere boeken (php/mysql etc als onderwerpen) dan nog uitgelegd hoe je die met html en css kan combineren etc etc..

Bij html worden je dingen uitgelegd, dat als je index.html maakt dat dat je homepage is en je meerdere pagina's kan maken, waaronder pagina1.html etc. En deze kun je naar elkaar toelinken dmv een menubar met een link a href

Tot nu toe heb ik bij php/mysql internetsites niet gelezen waar echt goed uitgelegd wordt hoe het ook in de praktijk gebracht kan worden zoals bij html/css.

Bij php/mysql voelt het als losse stukjes theorie leren, waar je daarna aan je lot wordt overgelaten. Ik zie veelal dingen in php scripgs die nooit in de uitleg stonden, welke ik zag: zoals verschillende php bestanden waaronder functions.php, include.php en verschillende mappen. Dit uiteindelijk resulteert tot een geheel website. Maar wat je er allemaal in kan zetten en waarvoor die pagina's en mappen creërt is mij een ?.

Hetzelfde geldt voor een php script met het mapje 'install' welke je dus automatisch kan laten installeren.
Ja dit heb ik al gezegd, als jij al jouw kennis uit losse tutorials en StackOverflow haalt leer je niet de basis. Die basis heb je nodig om zelf goed te kunnen programmeren. Als je dat html/css boek heb uitgelezen en daarna javascript the definitive guide leest weet ik zeker dat je heel veel dingen kan maken. En in dat boek word uitgleed hoe je de informatie uit het html/css boek gebruikt met de informatie uit het javascript boek.
pi_135514623
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:01 schreef esv7 het volgende:

[..]

Ja dit heb ik al gezegd, als jij al jouw kennis uit losse tutorials en StackOverflow haalt leer je niet de basis. Die basis heb je nodig om zelf goed te kunnen programmeren. Als je dat html/css boek heb uitgelezen en daarna javascript the definitive guide leest weet ik zeker dat je heel veel dingen kan maken. En in dat boek word uitgleed hoe je de informatie uit het html/css boek gebruikt met de informatie uit het javascript boek.
Heb jij nog andere boeken welke jij mij adviseert voor andere programmeertalen? Misschien php en mysql?
pi_135515418
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:59 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Je hebt de basis dus geleerd. Ik zou nu niet meteen induiken in php en sql, maar juist je basis leren beheersen zodat je het helemaal uit je mouw kan schudden. Ervaring op doen met (zonodig) fictieve websites te ontwerpen waarbij je problemen tegenkomt die je dán weer leert oplossen.

Maak er een tiental, zorg dat ze voldoen aan standaarden en ga je dan verdiepen richting bijv. javascript of php.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_135515921
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:08 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Heb jij nog andere boeken welke jij mij adviseert voor andere programmeertalen? Misschien php en mysql?
Zelf heb ik deze: .
Erg tevreden mee en legt javascript goed en volledig uit vanaf de absolute basis.
Kijk wel of je de laatste versie tweedehands kan krijgen.
pi_135516055
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:50 schreef esv7 het volgende:

[..]

Zelf heb ik deze: [ afbeelding ].
Erg tevreden mee en legt javascript goed en volledig uit vanaf de absolute basis.
Kijk wel of je de laatste versie tweedehands kan krijgen.
toevallig heb ik deze ook thuis liggen :P

JavaScript: The Definitive Guide, 6th Edition

Evenals een handboek over Qeury van Microsoft uit 1994. Weet niet of het té oud is. :P. Geen Jquery maar Query. Weet niet of het hetzelfde zijn.

beide overigens niet eens ingekeken.
pi_135518119
je maak gebruik van 000webhost dus al php/mysql ondersteuning.
Er zit ook phpmyadmin bij, moet je even wat rondneuzen bij de opties van die site. phpmyadmin is een grafische interface waarmee je relatief simpel een database en tabellen kan aanmaken/beheren.

die informatie kun je dan met queries oproepen in php functies.
en weergeven op je pagina. of je kan dus informatie via je website toevoegen(toegankelijk maken voor anderen beperkt info in te voeren.) die ingevoerde info wordt zoals deze <textarea> waar ik nu in typ bijvoorbeeld door middel van een form verstuurd. na het drukken op de 'invoeren' submit knop.

de pagina waar het heengestuurd wordt, controleert eerst wat dingen met php etc(of asp).
maakt connectie met de database,

en vervolgens mysql_query("insert into 'Forumberichtenblaat' userID,username,textareaBericht values('','$userName',$text, $etc )") OR DIE (mysql_error());

zo ongeveer en enorm versimpeld.
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:50:01 #120
214255 Convergence
Procrastinator
pi_135518153
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:54 schreef Kraan-Water het volgende:

Heb je ondertussen zelf al iets geprobeerd?

[ Bericht 0% gewijzigd door Convergence op 15-01-2014 14:03:27 ]
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_135518480
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:54 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

toevallig heb ik deze ook thuis liggen :P

JavaScript: The Definitive Guide, 6th Edition

Evenals een handboek over Qeury van Microsoft uit 1994. Weet niet of het té oud is. :P. Geen Jquery maar Query. Weet niet of het hetzelfde zijn.

In dat boek staat een gedeelte wat Jquery uitlegt als ik mij dit goed herinner, persoonlijk zou ik het html en css boek uitlezen en dan daaraan beginnen.Het is ook niet zo dat als je begint in een boek dat je deze gelijk uit moet lezen. Je onthoud het het beste als je met iets wat je leert gelijk gaat experimenteren, en dingen gaat proberen die niet in het boek staan.
pi_135520326
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:58 schreef esv7 het volgende:

[..]

In dat boek staat een gedeelte wat Jquery uitlegt als ik mij dit goed herinner, persoonlijk zou ik het html en css boek uitlezen en dan daaraan beginnen.Het is ook niet zo dat als je begint in een boek dat je deze gelijk uit moet lezen. Je onthoud het het beste als je met iets wat je leert gelijk gaat experimenteren, en dingen gaat proberen die niet in het boek staan.
Wat kun je met dat boek Query? Ik weet wel waar html, css, php en mysql voor dienen, maar query niet?

Html is voor tekstinvoer en tekstopmaak
css is voor het opmaak van de webpagina en dus stijlgeving
php is voor de functies voor de site
mysql is het brein van de site waar alle informatie opgeslagen wordt, zodat er bijv. Niet na elke uitlogsessie een nieuw acc gemaakt hoeft te worden, maar je met je geregistreerde acc weer kunt inloggen.

javascript is denk ik hetzelfde als php, alleen een andere taal?

Dat is wat ik denk althans tot dusverre :P
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:55:42 #123
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135520465
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:51 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Wat kun je met dat boek Query? Ik weet wel waar html, css, php en mysql voor dienen, maar query niet?

mysql is het brein van de site waar alle informatie opgeslagen wordt, zodat er bijv. Niet na elke uitlogsessie een nieuw acc gemaakt hoeft te worden, maar je met je geregistreerde acc weer kunt inloggen.

Een query is een vraag/opdracht, doorgaans voor een database zoals MySQL.
Dus ik vermoed dat dat boek over (MS)SQL gaat.
Er zitten wat verschillen in functionaliteit tussen de verschillende database-systemen zoals MySQL, MSSQL, Oracle, SQLite enz, maar over het algemeen is de werkwijze en structuur het zelfde. Dus van dat boek zou je een aardig beeld kunnen krijgen van hoe databases werken en hoe je een query op moet stellen, maar dan moet je als je aan de slag gaat met een andere DB opletten dat je volgens de regels van dat systeem werkt.
pi_135520870
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:55 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Een query is een vraag/opdracht, doorgaans voor een database zoals MySQL.
Dus ik vermoed dat dat boek over (MS)SQL gaat.
Er zitten wat verschillen in functionaliteit tussen de verschillende database-systemen zoals MySQL, MSSQL, Oracle, SQLite enz, maar over het algemeen is de werkwijze en structuur het zelfde. Dus van dat boek zou je een aardig beeld kunnen krijgen van hoe databases werken en hoe je een query op moet stellen, maar dan moet je als je aan de slag gaat met een andere DB opletten dat je volgens de regels van dat systeem werkt.
Ik zal niet de volledige inhoudsopgave overtypen, maar dit zijn de hoofdstukken (paragrafen laat ik dus buiten beschouwing, anders duurt het langer, want ik typ op mijn mobiel):

Hoofdstukken:

inleiding tot Microsoft Query

Aan de slag met Query's

De presentatie van gegevens in het gegevenvenster aanpassen

Werken met gegevens

De gewenste records ophalen

Berekeningen uitvoeringen op gegevens

Query's over meerdere tabellen opstellen

Tabellen maken en verwijderen

Werken met Sql (sql hetzelfde als mysql?)

DDE gebruiken met Microsoft Query

En twee bijlagen tenslotte:

Bijlage A : voorbedldgegevens uit noordenwind b.v.

bijlage b: ODBC-stuurprogramma's: vereisten, installatie en gevevensbronnen toevoegen.
pi_135520899
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:51 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Jquery is een bibliotheek met gemaakte functies voor javascript, vooral voor interactieve content te maken.
1
2
3
$('.test').click(function() {
  alert("Test");
});
Dit zou dan een alert met test geven als je op iets met de class test klikt.
Javascript is een client side language waar php een serverside language is.
Queries gebruik je voor de communicatie met de database al ik het goed heb, moet eerlijk zeggen dat ik daarvoor wel een boek kan gebruiken :@ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')