abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 februari 2014 @ 21:47:32 #226
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_136342333
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 20:34 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Nee
Nou, dan weet je wat je te doen staat.

1<!DOCTYPE html>
pi_136342995
In de tijd van jouw topic heb ik het boek wat ik jou heb aangeraden zelf al uitgelezen :o :o :D .
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_136346617
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 20:49 schreef CrashO het volgende:
Dus je wilt eigenlijk een huis bouwen.
Maar hebt nu allemaal plaatjes uit brochures bij elkaar geknipt en plakt, en vraag je af hoe je een hamer moet vasthouden, maar denkt toch wel eventjes een huis in elkaar te zetten.

Vat ik het zo een beetje samen? :')
200+ reacties in één post samengevat. Puik gedaan.

TS als je nou nog niet doorhebt dat je echt über-basis moet beginnen dan houdt het eigenlijk op. Je kan zeker wel snel resultaten zien, maar jij wil te veel, te snel.
  woensdag 5 februari 2014 @ 00:38:37 #229
214255 Convergence
Procrastinator
pi_136350662
Voor webdevven moet je autodidactisch zijn aangelegd. TS is dat zo te zien niet.

Maar goed ook dat niet iedereen dat is, meer markt voor de webdevelopers die wel autodidactisch zijn aangelegd.
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_136350971
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 00:38 schreef Convergence het volgende:
Voor webdevven moet je autodidactisch zijn aangelegd. TS is dat zo te zien niet.
Niet alleen voor webdevven. Voor devven in het algemeen wel. Altijd lachen met van die figuren die verwachten dat ze met een uurtje lezen in programmeren voor dummies eventjes BF3 of Facebook nabouwen ofzo :') En niet snappen dat het (jaren)lange ervaring kost die jezelf moet blijven aanleren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2014 00:56:14 ]
pi_136356129
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 21:59 schreef esv7 het volgende:
In de tijd van jouw topic heb ik het boek wat ik jou heb aangeraden zelf al uitgelezen :o :o :D .
John Duckett? :D
pi_136357809
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:17 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Hoe ben je begonnen? Tikte je dan gewoon op google ''how to make websites'' of wat? Als nieuweling toendertijd had je denk ik ook geen flauw benul.Dus dan zat je eigenlijk in hetzelfde schuitje als ik.
Google bestond nog niet. :+ Gewoon zelf beginnen, je kan het beste een bestaand iets pakken, een heel simpel template bijv. en dat gaan aanpassen. Als je dan denkt HTML een beetje onder de knie te hebben, ga je een PHP script installeren en daar zelf aanpassingen op proberen te maken.

Beste installeer je lokaal een webservertje, zoals XAMPP ofzo, daar zit dan gelijk support voor PHP in en een MySQL server, en dan ga je daarmee aan de slag. Of je neemt een goedkoop (of gratis) webhosting account met support voor PHP en minimaal 1 MySQL database. FTP access ga je nodig hebben, shell access (SSH) vind ik ook altijd handig, maar als je nog nooit op een Linux terminal gewerkt hebt, gaat dat je ook nog een tijdje studeerwerk opleveren.
pi_136357916
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:43 schreef Kraan-Water het volgende:
Een aanvulling op mijn vorige post;

Wat ik bedoel is dit: [ afbeelding ]

Als je bijv die map of video layout kopieert naar je eigen design hoe kun je het dermate instellen dat de video iets anders moet laten zien dan wat er als plaatje daar staat... Dat je zeg maar al die al vastgeplakte dingen veranderd. Dus die videolayout ook echt bruikbaar wordt die playbutton etc. en die buffer/laadbalk ook in het begin helemaal naar het begin is en niet zo groen in het midden staat, er een video wordt weergegeven ipv een foto met een playbutton..

Dat soort dingen vraag ik mij dus af hoe ik dat dan verander. Ik heb het niet over de tekst enzo en resizing.
Hier kun je niet mee beginnen. Als je van dit als PSD naar een functionele website wilt, die ook nog alle effecten en controls heeft waar de layout voor is bedoeld, heb je jarenlange ervaring nodig.

Daarnaast zijn er uberhaupt geen losse bestanden, dat is een PSD. Je gaat zelf de individuele elementen eruit halen en apart opslaan. Sommige dingen zijn alleen ontwerp, en hoef je niet eens grafisch te doen, zoals voor de formulieren, grafieken, tabs, etc. gebruik je JavaScript libraries en CSS om het weer te geven en vorm te geven - voor dat soort dingen gebruik je alleen je colorpicker om de kleur van een tab bijv. te zoeken.

Begin nou maar gewoon met de basics, dan kan je over een jaar misschien deze PSD eens een slinger geven.
pi_136360163
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:59 schreef illusions het volgende:

[..]

Google bestond nog niet. :+ Gewoon zelf beginnen, je kan het beste een bestaand iets pakken, een heel simpel template bijv. en dat gaan aanpassen. Als je dan denkt HTML een beetje onder de knie te hebben, ga je een PHP script installeren en daar zelf aanpassingen op proberen te maken.

Beste installeer je lokaal een webservertje, zoals XAMPP ofzo, daar zit dan gelijk support voor PHP in en een MySQL server, en dan ga je daarmee aan de slag. Of je neemt een goedkoop (of gratis) webhosting account met support voor PHP en minimaal 1 MySQL database. FTP access ga je nodig hebben, shell access (SSH) vind ik ook altijd handig, maar als je nog nooit op een Linux terminal gewerkt hebt, gaat dat je ook nog een tijdje studeerwerk opleveren.
Xampp staat op mijn pc, evenals Filezilla en Dreamweaver. :D

Het probleem is niet dat ik de codes niet snap of dat ik ergens vastloop qua html/css, maar het probleem is 'gebrek '' aan creativiteit. Ik heb echt werkelijk idee wat voor layout ik moet maken etc.. Ik weet wel wat ik wil, maar niet hoe het eruit kan gaan zien. :(

Daardoor zit ik te klooien met psd.
pi_136360261
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:18 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Xampp staat op mijn pc, evenals Filezilla en Dreamweaver. :D

Het probleem is niet dat ik de codes niet snap of dat ik ergens vastloop qua html/css, maar het probleem is 'gebrek '' aan creativiteit. Ik heb echt werkelijk idee wat voor layout ik moet maken etc.. Ik weet wel wat ik wil, maar niet hoe het eruit kan gaan zien. :(

Daardoor zit ik te klooien met psd.
Je zit te klooien met een PSD omdat je er nog niet aan toe bent. Ga eerst maar iets functioneels maken, en focus je helemaal niet op hoe het eruit ziet. Pleur Dreamweaver gelijk weg, en installeer Notepad++ of een andere teksteditor met kleurtjes en syntaxherkenning.

Zoals ik al zei, pak iets wat al bestaat, en ga dat aanpassen. Een simpel HTML template bijvoorbeeld, of een PHP script als je denkt eraan toe te zijn. Probeer het in dat geval ten eerste te installeren, alle file permissies goed te zetten, database aanmaken, etc.
pi_136360483
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:20 schreef illusions het volgende:

[..]

Je zit te klooien met een PSD omdat je er nog niet aan toe bent. Ga eerst maar iets functioneels maken, en focus je helemaal niet op hoe het eruit ziet. Pleur Dreamweaver gelijk weg, en installeer Notepad++ of een andere teksteditor met kleurtjes en syntaxherkenning.

Zoals ik al zei, pak iets wat al bestaat, en ga dat aanpassen. Een simpel HTML template bijvoorbeeld, of een PHP script als je denkt eraan toe te zijn. Probeer het in dat geval ten eerste te installeren, alle file permissies goed te zetten, database aanmaken, etc.
Waarom is Notepad++ beter? Dreamweaver kun je gebruiken in splitmode waardoor je direct al de codes kunt vinden door te klikken op een deel uit de designmode plus je kunt het resultaat direct zien. :)
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:29:57 #237
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136360594
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:27 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Waarom is Notepad++ beter? Dreamweaver kun je gebruiken in splitmode waardoor je direct al de codes kunt vinden door te klikken op een deel uit de designmode plus je kunt het resultaat direct zien. :)
en dat klopt van geen kant.

https://developers.google(...)/docs/dom-and-styles

leer eerst je developertools kennen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136360635
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:27 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Omdat je iets wilt leren, en dan moet je alle WYSIWYG software links laten liggen. Als je alles handmatig doet word je veel preciezer, en je resultaat moet je in meerdere browsers testen: zo'n beetje alle moderne browsers, niet alleen in DreamWeaver's ingebouwde aftreksel van Internet Explorer. Nou zal dat browser compatibility nog wel ver van je bed zijn, maargoed, een goed begin is het halve werk.
pi_136372024
Voor degene die mij Jon Duckett aanraadde voor html/css; DANKJEWEL! Wat een topboek. Het is niet eens saai. Heel leuk en leerzaam gemaakt! HTML is wel easy.. ben nu bij blz 60 ong vd 514.

Ik verwacht vandaag wel om blz 200 te halen. Tot nu toe snap ik alles wel en bij tags die ik kan vergeten, noteer ik in een Word bestand met de betekenis ervan.
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:04:45 #240
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136372052
BEGIN NOU GEWOON EEN KEER
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136372185
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:04 schreef Catch22- het volgende:
BEGIN NOU GEWOON EEN KEER
Dat doe ik? :P Ik typ naast het lezen..

Ik moet wel die CSS eerst wel doorhebben he... want ik snap niks van die border en rel=stylesheet etc.. en die postitions ;)

Eigenlijk heb je gelijk ik moet het in de praktijk toepassen en vervolgens tussendoor leren als ik iets niet snap of moet weten.

Ik heb eigenlijk genoeg ideeën, maar voor een layout heb ik geen ideeën... ik kan moeilijk een template downloaden en die aanpassen? Dan is het toch niet zo origineel meer? :P En raden jullie mij html/css templates aan of ook gewoon ingewikkeldere met JS? Of gewoon een PSD template en deze zelf slicen naar html/css/JS
pi_136372267
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:00 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

John Duckett? :D
Ja, wel een aanrader hoor, had hem in vier dagen uit.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_136372282
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:09 schreef esv7 het volgende:

[..]

Ja, wel een aanrader hoor, had hem in vier dagen uit.
Fucking goed boek! In maart komt een nieuwe; javascript en jquery! Kan niet wachten! :D Heb je alleen gelezen of ook genoteerd? Of gewoon snel doorgelezen?
pi_136372662
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:07 schreef Kraan-Water het volgende:
Ik heb eigenlijk genoeg ideeën, maar voor een layout heb ik geen ideeën... ik kan moeilijk een template downloaden en die aanpassen? Dan is het toch niet zo origineel meer? :P En raden jullie mij html/css templates aan of ook gewoon ingewikkeldere met JS? Of gewoon een PSD template en deze zelf slicen naar html/css/JS
Zucht.
Begin nou gewoon eens met losse troep te schrijven zonder je zorgen te maken hoe het eruit ziet. Gewoon tutorials volgen en zooi verbouwen tot je snapt hoe het werkt. Over een paar maanden maar eens aan PSD's beginnen. Snap je dat na 240 reacties nou nog steeds niet? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2014 19:16:06 ]
pi_136372707
quote:
99s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:15 schreef CrashO het volgende:

[..]

Zucht.
Begin nou gewoon eens met losse troep te schrijven zonder je zorgen te maken hoe het eruit ziet. Gewoon tutorials volgen en zooi verbouwen tot je snapt hoe het werkt. Over een paar maanden maar eens aan PSD's beginnen. Snap je dat na 240 reacties nou nog steeds niet? :')
Qua html lukt het mij wel :')

CSS en layout is wat mij zorgen baart.

gebrek aan creativiteit qua design + geen idee hebben wat voor layout... Beide in principe hetzelfde mja.
pi_136372875
Je layout ìs html. Het is de styling (en positionining) die je met css doet.
Dat je weet hoe je een input tag copy paste en een table maakt (doe maar gewoon niet..) maakt nog niet dat je html beheerst.

Gewoon beginnen met een knop proberen te maken met html + css. Dan een box, dan een form, etc.
Zoals ik (en de rest) al schreven, gewoon beginnen met losse meuk tot je snapt hoe het werkt. Dan komt het grote geheel vanzelf.

Je bouwt geen huis als je niet weet hoe je een deurpost in elkaar zet.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2014 19:21:13 ]
pi_136373249
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 21:08 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

En wat wil je dan met die template gaan doen als je hem klaar hebt?

Nog een ander puntje. Designen in photoshop is een heel andere vorm van creativiteit dan coden. Dat je het één leuk vind garandeert nog niet dat het andere je ook zal bevallen. Ga dus gewoon eens achter een tekstverwerker zitten en schrijf, aan de hand van een boek of een video cursus, wat basis code. Gewoon om te kijken of je het überhaupt wel leuk vind om te doen. Anders heb je straks vele uren gestoken in het ontwerpen van jouw design en kun je het weggooien omdat je coden helemaal niet leuk blijkt te vinden. Dat zou ook zonde zijn van je tijd.
Ja klopt. Ik heb dat allemaal al geprobeerd en het is aardig gelukt. Zoals pagina's maken en deze dan linken etc etc en forms maken. Maar bij css, positionering, blokken/tiles maken etc etc.. zijn dingen die ik lastig vind. De basisdingen vind ik zelf simpel, maar wanneer designen bijkomt kijken vind ik het lastig. Dan heb ik het niet over dingen als bgcolor, want dat is gewoon kwestie van een kleurcode invoeren.

Ik vind het leuker te coderen dan een layout te maken, want zoals ik al vaker zei; ik ben zeer slecht in creativiteit en designing of überhaupt een idee hebben hoe de site eruit moet gaan zien.
pi_136373919
Ik ga weer terug naar me bouw-metaforen, dit komt zo niet over :')
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:27 schreef Kraan-Water het volgende:
Ja klopt. Ik heb dat allemaal al geprobeerd en het is aardig gelukt. Zoals pagina's maken en deze dan linken etc etc en forms maken. Maar bij css, positionering, blokken/tiles maken etc etc.. zijn dingen die ik lastig vind. De basisdingen vind ik zelf simpel, maar wanneer designen bijkomt kijken vind ik het lastig. Dan heb ik het niet over dingen als bgcolor, want dat is gewoon kwestie van een kleurcode invoeren.
Dus je kan plankjes hout oprapen en ze aan elkaar plakken met wat lijm. En even met de verfroller eroverheen is ook geen probleem. Maar wat je er nu verder moet heb je geen idee?

Ik heb het idee dat je zelf geen idee hebt wat je wilt, of dat je het vak van webdeveloper erg erg grof onderschat.
pi_136373971
quote:
99s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:39 schreef CrashO het volgende:
Ik ga weer terug naar me bouw-metaforen, dit komt zo niet over :')

[..]

Dus je kan plankjes hout oprapen en ze aan elkaar plakken met wat lijm. En even met de verfroller eroverheen is ook geen probleem. Maar wat je er nu verder moet heb je geen idee?

Ik heb het idee dat je zelf geen idee hebt wat je wilt, of dat je het vak van webdeveloper erg erg grof onderschat.
Ik denk het eerste. Tweede is niet aan de orde. Maar ik denk met de juiste mindset, motivatie en begrip dat het wel moet lukken.
pi_136374023
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:09 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Fucking goed boek! In maart komt een nieuwe; javascript en jquery! Kan niet wachten! :D Heb je alleen gelezen of ook genoteerd? Of gewoon snel doorgelezen?
Doorgelezen en tussendoor dingen die ik nog niet kende of niet goed genoeg uitgeprobeerd, beetje verandert en zulks. Het meeste kende ik al, maar ik wil beginnen met iets anders waarvoor ik eerst even mijn css3 even wilde bijspijkeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')