abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136317800
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:19 schreef Catch22- het volgende:

[..]

gewoon beginnen. En als je wil weten hoe je iets doet dat in google zoeken. In het begin veel kopieren en plakken.

O, pak wel snel een artikel over debuggen mee, scheelt een hoop ergernis
Aha thank you. Je leerde de talen in principe door elkaar dus? En je maakte en ontwikkelde je eigen website design (templates/themes) ? Je kopieert/kopieerde geen templates die gratis te downloaden waren op internet? En gebruik jij ook wel eens UI kits of Web design kits? En ontwikkel je je website designs eerst via photoshop of ga je direct aan de slag?

Excuus voor het overvallen met enorm veel, voor jou onzinnige, vragen. ;)
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:23:46 #202
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136317844
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:21 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Aha thank you. Je leerde de talen in principe door elkaar dus? En je maakte en ontwikkelde je eigen website design (templates/themes) ? Je kopieert/kopieerde geen templates die gratis te downloaden waren op internet? En gebruik jij ook wel eens UI kits of Web design kits? En ontwikkel je je website designs eerst via photoshop of ga je direct aan de slag?

Ik design helemaal niets zelf. Ik ben developer; geen designer.

Nooit templates gebruikt, of standaarden CMS'en.

Ik bouw webapplicaties en heel soms een website; maar die bouw ik van scratch adhv een design van een designer.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136317858
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:21 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Godsamme zeg.
GA NOU GEWOON WAT MAKEN.
pi_136317868
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:23 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik design helemaal niets zelf. Ik ben developer; geen designer.

Nooit templates gebruikt, of standaarden CMS'en.

Ik bouw webapplicaties en heel soms een website; maar die bouw ik van scratch adhv een design van een designer.
Oww.. Webapplicaties? Waaraan kan ik denken? Gewoon een website bouwen door middel van de eisen van je opdrachtgever en de gegeven design? Is dit laatste meestal in psd of gewoon html/css?
pi_136317874
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:24 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Godsamme zeg.
GA NOU GEWOON WAT MAKEN.
Ga ik doen. :)

Ben ondertussen wat ideeën verzinnen wat ik kan maken.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:26:27 #206
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136317905
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:24 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Oww.. Webapplicaties? Waaraan kan ik denken? Gewoon een website bouwen door middel van de eisen van je opdrachtgever en de gegeven design? Is dit laatste meestal in psd of gewoon html/css?
Klantbeheersystemen bijv.

een designer levert een stijl aan. Ik doe het ontwerp voor de interactie meestal zelf (dus keuze en plaatsing van elementen).
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136318134
Ik heb tenslotte nog een resterende vraag:

Stel ik heb een UI kit of een web design kit gedownload in PSD hoe breng ik deze in html/css of iig in code, aangezien ik de bestanden die van de psd zijn niet heb op mijn pc, maar alleen het psd bestand. De losse bestandjes van wat er in de PSD zit, heb ik namelijk niet :P Althans die worden nooit toegevoegd als download..
pi_136318386
Een aanvulling op mijn vorige post;

Wat ik bedoel is dit:

Als je bijv die map of video layout kopieert naar je eigen design hoe kun je het dermate instellen dat de video iets anders moet laten zien dan wat er als plaatje daar staat... Dat je zeg maar al die al vastgeplakte dingen veranderd. Dus die videolayout ook echt bruikbaar wordt die playbutton etc. en die buffer/laadbalk ook in het begin helemaal naar het begin is en niet zo groen in het midden staat, er een video wordt weergegeven ipv een foto met een playbutton..

Dat soort dingen vraag ik mij dus af hoe ik dat dan verander. Ik heb het niet over de tekst enzo en resizing.
pi_136318455
Ik weet niet maar volgens mij wil je veel te veel tegelijk.
pi_136318497
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:46 schreef Modus het volgende:
Ik weet niet maar volgens mij wil je veel te veel tegelijk.
Ik moet toch beginnen met een design van de website die ik wil? :P
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:51:43 #211
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136318609
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:47 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Ik moet toch beginnen met een design van de website die ik wil? :P
Nee. Je moet beginnen met leren wat HTML en CSS is en wat je ermee kan.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136318629
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:34 schreef Kraan-Water het volgende:
Ik heb tenslotte nog een resterende vraag:

Stel ik heb een UI kit of een web design kit gedownload in PSD hoe breng ik deze in html/css of iig in code, aangezien ik de bestanden die van de psd zijn niet heb op mijn pc, maar alleen het psd bestand. De losse bestandjes van wat er in de PSD zit, heb ik namelijk niet :P Althans die worden nooit toegevoegd als download..
Dat kan heel makkelijk in 3 eenvoudige stappen:

1) Hou op met beren op de weg zoeken
2) Open je tekst-editor
3) Begin met typen.
pi_136318669
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:51 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Nee. Je moet beginnen met leren wat HTML en CSS is en wat je ermee kan.
Jij zei dat ik het in de praktijk moest gaan leren. :')

HTML is voor de tekstopmaak en CSS is voor de styling en vormgeving.
pi_136319597
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:54 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Wat je nodig hebt om een webpagina mee te maken, je design maak je eerst in simpele html en css.
Zorg eerst dat je layout goed is opgebouwd daarin en voeg dan pas plaatjes etc toe.

Je kunt in photoshop een plaatje slicen en opdelen in stukken.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 13:28:47 #215
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136319661
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:54 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Nou, ik wens je veel success.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136319708
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:52 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat kan heel makkelijk in 3 eenvoudige stappen:

1) Hou op met beren op de weg zoeken
2) Open je tekst-editor
3) Begin met typen.
TS, begin alsjeblieft met stap 1.
pi_136324079
Je hebt te veel boeken. Gooi alles weg / in een kluis en hou HTML & CSS (Jon Duckett) over. Daarna ga jij een website maken voor een tennisvereniging. Je zoekt uit wat er op hoort en wat er niet op hoort. Dan stel je je doelen (en daar ga jij zelf voor moeten nadenken, waar begin ik mee? etc) en begin je ze een voor een uit te werken en af te strepen.

Kom dan maar terug met je website, dan krijg je nog een opdracht die iets ingewikkelder is. Die werk je uit met technieken die je geleerd hebt tijdens het maken van de website voor de tennisvereniging, kom je er niet uit? Mooi, meer leren!

Ben je daar klaar mee? Dan geef je jezelf een complexe taak, maar je houdt het nog steeds bij een website zonder databases. Ben je daarmee klaar? Dan ga jij eens kijken waar je je verder in gaat verdiepen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 4 februari 2014 @ 15:38:15 #218
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_136324318
Je moet het leren van een programmeer taal zien als het leren van een gewone buitenlandse taal. Je leert eerst wat basis woordjes en de basis grammatica en begint op het basis niveau van een toerist die bladerend in een vertaalboekje, probeert een paar broodjes bij de bakker te bestellen. Naar mate je steeds vaker in die taal spreekt hoef je minder op te zoeken, vormen zinstructuren automatisch in je hoofd en kun je een gesprek voeren.
Wat jij probeert te doen is een woordenboek Engels doorlezen en dan denken dat als je dat maar goed genoeg in je hoofd stampt je als Shakespear kunt schrijven.

Begin eens met een lekkere simpele basis tutorial. 30 days to learn HTML & CSS bijvoorbeeld. Korte video's met een mooie basis van wat HTML en CSS precies is, hoe je het schrijft en hoe je het goed met elkaar samen laat werken. Dan typ je met de video mee en zie je langzaam de effecten die je code op je webpagina hebben.

Probeer tussendoor ook zelf eens andere dingen te doen met wat je in de cursus leert. Leef je eigen creativiteit er op uit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:43 schreef Kraan-Water het volgende:
Een aanvulling op mijn vorige post;

Wat ik bedoel is dit: [ afbeelding ]

Als je bijv die map of video layout kopieert naar je eigen design hoe kun je het dermate instellen dat de video iets anders moet laten zien dan wat er als plaatje daar staat... Dat je zeg maar al die al vastgeplakte dingen veranderd. Dus die videolayout ook echt bruikbaar wordt die playbutton etc. en die buffer/laadbalk ook in het begin helemaal naar het begin is en niet zo groen in het midden staat, er een video wordt weergegeven ipv een foto met een playbutton..

Dat soort dingen vraag ik mij dus af hoe ik dat dan verander. Ik heb het niet over de tekst enzo en resizing.
Zo'n design copy/paste je niet even op je website. Zo'n overzicht van onderdelen is een manier waarop een designer kan laten zien hoe deze er op de te ontwikkelen site uit komen te zien. Als ontwikkelaar kijk je daar na en dan bouw je dat na in je code.

Neem bijvoorbeeld dat inlog formuliertje. Je kijkt wat je daarvoor nodig denkt te hebben aan elementen.
Een formulier ( <form> ), een titel ( <h1> ), een gewoon invoer veld ( <input type="text" ), een wachtwoord veld (<input type="password"> ), een verzendknop (<input type="submit" ) en een link ( <a href=""> ). Daarmee bouw je dan je formulier op.

1
2
3
4
5
6
7
<form>
  <h1>Welcome back!</h1>
  <input type="text" />
  <input type="password" />
  <input type="submit" value="Sign in" />
  <a href="#">forgot your password?</a>
</form>

Daarna kun je met css de stijl nabouwen. Geef je het formulier de zelfde kleur grijs, de knop maak je blauw, tekst centreer je etc. Als je dan eens niet weet hoe iets moet, bijvoorbeeld de hoeken mooi rond maken, ga je eens googlen. Het is stijl dus je zoekt op css. De beste uitleg is in het engels dus je googlet eens op "CSS round corner" en dan krijg je genoeg artikelen die je leren over het "border-radius" element. Dus dan kun je daar mee oefenen. En zo leer je steeds een beetje extra.

De hoeveelheid dingen die je op moet zoeken is in het begin groot, maar naar mate je meer code geschreven hebt bouw je je eigen basis aan kennis op en hoef je alleen de dingen die nieuw voor je zijn in een ontwerp maar uit te zoeken. Op het moment dat je alles uit je hoofd kan programmeren is het tijd uitdagendere projecten te zoeken want alle kennis ga je never nooit niet bereiken, dat is voor geen mens te doen.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_136328266
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:38 schreef BrainOverfloW het volgende:
Je moet het leren van een programmeer taal zien als het leren van een gewone buitenlandse taal. Je leert eerst wat basis woordjes en de basis grammatica en begint op het basis niveau van een toerist die bladerend in een vertaalboekje, probeert een paar broodjes bij de bakker te bestellen. Naar mate je steeds vaker in die taal spreekt hoef je minder op te zoeken, vormen zinstructuren automatisch in je hoofd en kun je een gesprek voeren.
Wat jij probeert te doen is een woordenboek Engels doorlezen en dan denken dat als je dat maar goed genoeg in je hoofd stampt je als Shakespear kunt schrijven.

Begin eens met een lekkere simpele basis tutorial. 30 days to learn HTML & CSS bijvoorbeeld. Korte video's met een mooie basis van wat HTML en CSS precies is, hoe je het schrijft en hoe je het goed met elkaar samen laat werken. Dan typ je met de video mee en zie je langzaam de effecten die je code op je webpagina hebben.

Probeer tussendoor ook zelf eens andere dingen te doen met wat je in de cursus leert. Leef je eigen creativiteit er op uit.

[..]

Zo'n design copy/paste je niet even op je website. Zo'n overzicht van onderdelen is een manier waarop een designer kan laten zien hoe deze er op de te ontwikkelen site uit komen te zien. Als ontwikkelaar kijk je daar na en dan bouw je dat na in je code.

Neem bijvoorbeeld dat inlog formuliertje. Je kijkt wat je daarvoor nodig denkt te hebben aan elementen.
Een formulier ( <form> ), een titel ( <h1> ), een gewoon invoer veld ( <input type="text" ), een wachtwoord veld (<input type="password"> ), een verzendknop (<input type="submit" ) en een link ( <a href=""> ). Daarmee bouw je dan je formulier op.
[ code verwijderd ]

Daarna kun je met css de stijl nabouwen. Geef je het formulier de zelfde kleur grijs, de knop maak je blauw, tekst centreer je etc. Als je dan eens niet weet hoe iets moet, bijvoorbeeld de hoeken mooi rond maken, ga je eens googlen. Het is stijl dus je zoekt op css. De beste uitleg is in het engels dus je googlet eens op "CSS round corner" en dan krijg je genoeg artikelen die je leren over het "border-radius" element. Dus dan kun je daar mee oefenen. En zo leer je steeds een beetje extra.

De hoeveelheid dingen die je op moet zoeken is in het begin groot, maar naar mate je meer code geschreven hebt bouw je je eigen basis aan kennis op en hoef je alleen de dingen die nieuw voor je zijn in een ontwerp maar uit te zoeken. Op het moment dat je alles uit je hoofd kan programmeren is het tijd uitdagendere projecten te zoeken want alle kennis ga je never nooit niet bereiken, dat is voor geen mens te doen.
Dit begrijp ik dankjewel. Ik vind het alleen lastig om van PSD naar html/css en evt JS over te gaan.. Ik probeer niet eens een al te moeilijk site te maken. :P
  dinsdag 4 februari 2014 @ 19:00:12 #220
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_136331980
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:25 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Dit begrijp ik dankjewel. Ik vind het alleen lastig om van PSD naar html/css en evt JS over te gaan.. Ik probeer niet eens een al te moeilijk site te maken. :P
Laat JS voorlopig even voor wat het is tot je hmtl/css beter onder de knie hebt. De PSD die je uitgekozen hebt is voor een beginner ook wel complex.

Je kunt je beter eerst toeleggen op wat fundamentelere kennis. Hoe deel je je pagina in meerdere blokken in, hoe bepaal je de afstanden tussen alle elementen op je pagina, hoe bouw je een formulier op, hoe maak je een tabel, dat soort dingen.

Voor nu maakt het helemaal nog niet uit als het er allemaal lelijk uit ziet met lelijke gekleurde blokken en standaard lettertypen. Het aankleden van je site met goed bij elkaar passende kleuren en lettertypen e.d. komt daarna wel.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_136333059
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:25 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Heb je nou uberhaupt al een regel code getypt?
pi_136337848
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 19:18 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Heb je nou uberhaupt al een regel code getypt?
Nee, ik heb tot nu toe allemaal UI kits gedownload en van alles een beetje gekopieerd en geplakt en wat tekst bewerkt en geresized om een naar mijn wens template te maken in photoshop...
pi_136337997
Je vind dus helemaal niets, je ziet alleen nog een hoop beren op de weg.
pi_136338766
Dus je wilt eigenlijk een huis bouwen.
Maar hebt nu allemaal plaatjes uit brochures bij elkaar geknipt en plakt, en vraag je af hoe je een hamer moet vasthouden, maar denkt toch wel eventjes een huis in elkaar te zetten.

Vat ik het zo een beetje samen? :')

Begin nu eerst eens met het vasthouden van je hamer (tik wat regels).
Ga daarna een vogelhuisje in elkaar timmeren (lelijke pagina met van alles wat erop).
En ga daarna pas naar je huis toewerken..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2014 20:49:55 ]
  dinsdag 4 februari 2014 @ 21:08:40 #225
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_136339952
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 20:34 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]

Nee, ik heb tot nu toe allemaal UI kits gedownload en van alles een beetje gekopieerd en geplakt en wat tekst bewerkt en geresized om een naar mijn wens template te maken in photoshop...
En wat wil je dan met die template gaan doen als je hem klaar hebt?

Nog een ander puntje. Designen in photoshop is een heel andere vorm van creativiteit dan coden. Dat je het één leuk vind garandeert nog niet dat het andere je ook zal bevallen. Ga dus gewoon eens achter een tekstverwerker zitten en schrijf, aan de hand van een boek of een video cursus, wat basis code. Gewoon om te kijken of je het überhaupt wel leuk vind om te doen. Anders heb je straks vele uren gestoken in het ontwerpen van jouw design en kun je het weggooien omdat je coden helemaal niet leuk blijkt te vinden. Dat zou ook zonde zijn van je tijd.

[ Bericht 29% gewijzigd door BrainOverfloW op 04-02-2014 21:21:09 ]
Neil Degrasse Tyson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')