Anime is zo breed, qua aanbod/kwaliteit, dat kun je niet zomaar bij voorbaat afserveren...quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:02 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Wat doet anime nou weer in dat coole lijstje?
Jij woont sowieso in Hong Kong toch?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
jammer, ik had mijn bouwplannen voor mijn eigen klooster al helemaal klaarliggen, glijbanen, zwembaden en snookertafels en alles....
Narutoquote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:02 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Wat doet anime nou weer in dat coole lijstje?
Macht corrumpeert. Zo ook met religieuze instellingen. Echter is een instelling niet representatief voor een bepaald geloof. Daarom moet je ook vooral de instellingen links laten liggen en meenemen wat wel zinnig is, of althans, wat voor jou zinnig is.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:56 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat je prima de goede zaken uit een religie kunt plukken. En dat lang niet iedere gelovige een complete idioot is.
daarnaast is het natuurlijk wel treurig dat ze je vaak proberen te 'pakken' op je zwakste momenten, dus bij een begravenis of wanneer je ergens hulp voor nodig hebt...
Shiit, het is zaterdagavond, heb gewoon schijt man. Wat willen ze doen?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:04 schreef Spongeboss het volgende:
Maar goed ik zit 3 minuten over tijd en moet gaan slapen maar het lukt me niet af te sluiten.
Er zitten goeie tussen dat kan niemand ontkennen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Anime is zo breed, qua aanbod/kwaliteit, dat kun je niet zomaar bij voorbaat afserveren...
Ja, maja 11 uur is 11 uur ik ga nu al problemen krijgen als ik niet oppas. Maar deze discussie is te interessant om te laten liggen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:04 schreef deadprez het volgende:
[..]
Shiit, het is zaterdagavond, heb gewoon schijt man. Wat willen ze doen?
Het enige voordeel is dat je een van de weinige bent met een verdedigbare mening.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:01 schreef deadprez het volgende:
[..]
hehe oké, ik gelukkig ook niet. Ik heb echt geen enkel probleem met gelovigen, maar ik was echt helemaal gek geworden als ik in zo'n biblebelt dorp was geboren.
Nee, was alweer terug. Was voor 1 jaartje. En het was geweldigquote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:04 schreef deadprez het volgende:
[..]
Jij woont sowieso in Hong Kong toch?
Ik moet toch zeggen dat het me echt allemaal niet aanspreekt, terwijl ik van een hele hoop series wel iets meegekregen heb, omdat mijn vriendin wel heel erg van anime houdt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Anime is zo breed, qua aanbod/kwaliteit, dat kun je niet zomaar bij voorbaat afserveren...
Ja, kan ik me voorstellen. Lijkt me echt een enorm vette stad/regio om een keer naartoe te gaan.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nee, was alweer terug. Was voor 1 jaartje. En het was geweldig
Je moet gewoon even een toffe vindenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:05 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik moet toch zeggen dat het me echt allemaal niet aanspreekt, terwijl ik van een hele hoop series wel iets meegekregen heb, omdat mijn vriendin wel heel erg van anime houdt.
Beste jaar van mijn leven, zonder enige twijfel.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:06 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja, kan ik me voorstellen. Lijkt me echt een enorm vette stad/regio om een keer naartoe te gaan.
Het verhaal van Death Note is wel heel cool, maar ik weet niet, ik kan me gewoon niet zo goed inleven in anime characters.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:07 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je moet gewoon even een toffe vindenHajime no Ippo vond ik persoonlijk erg tof, en voor een ander kan dat Cowboy Bebop zijn, of Death Note, of Kill la Kill, of Attack on Titan, of Mushishi, etc etc...
Ik ben weleens in India (omgeving Goa), Thailand (Phuket) (hihaho), Japan en China geweest en heel Azië trekt mij absoluut niet. Ja, voor een vakantie, maar om daar te blijven, absoluut niet. Ik vond het niets, misschien is het gewenning maar ik moet er niet aan denken. Ik heb meer met Noord-Amerika.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nee, was alweer terug. Was voor 1 jaartje. En het was geweldig
Ga Hunter x Hunter kijken, eckte bazenanimequote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:05 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik moet toch zeggen dat het me echt allemaal niet aanspreekt, terwijl ik van een hele hoop series wel iets meegekregen heb, omdat mijn vriendin wel heel erg van anime houdt.
Ben je ook nog in andere delen van China geweest?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:07 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Beste jaar van mijn leven, zonder enige twijfel.
ik ook niet maar ik ben nu weg want met de mobiel in bed is niets. sowieso in anime is het realistische vaak eraf. Vanwege alles kan, er is geen limiet aan wat niet kanquote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:08 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het verhaal van Death Note is wel heel cool, maar ik weet niet, ik kan me gewoon niet zo goed inleven in anime characters.
Eens. Maar goed, welterusten mattie.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:10 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
ik ook niet maar ik ben nu weg want met de mobiel in bed is niets. sowieso in anime is het realistische vaak eraf. Vanwege alles kan, er is geen limiet aan wat niet kan
Dat kan heel goed. Zuid-Korea vond ik wel tof, maar leek ook wel erg veel op de westerse wereld vond ik. Japan is het mooiste land waar ik tot nog toe geweest ben. Voelde me er meteen thuis. Thailand vond ik niet zo fijn, maar dat kwam meer omdat we in de afvoerput van dat land zaten, namelijk Pataya. Beetje guur, hoeren en oude vieze mannen met kinderen enzo....quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik ben weleens in India (omgeving Goa), Thailand (Phuket) (hihaho), Japan en China geweest en heel Azië trekt mij absoluut niet. Ja, voor een vakantie, maar om daar te blijven, absoluut niet. Ik vond het niets, misschien is het gewenning maar ik moet er niet aan denken. Ik heb meer met Noord-Amerika.
Wie weet doe ik dat nog wel eens, maar waarschijnlijk vind ik er toch geen fuck aan.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:09 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ga Hunter x Hunter kijken, eckte bazenanime
Alleen Shenzhen, maar was ook wel leuk, afhankelijk van waar je wasquote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:09 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ben je ook nog in andere delen van China geweest?
Jij houdt toch sowieso heel erg van Aziatische RPG games en anime enzo, dan is het op zich ook wel logisch dat je de cultuur in Hong Kong, of een land als Japan goed kan waarderen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:11 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat kan heel goed. Zuid-Korea vond ik wel tof, maar leek ook wel erg veel op de westerse wereld vond ik. Japan is het mooiste land waar ik tot nog toe geweest ben. Voelde me er meteen thuis. Thailand vond ik niet zo fijn, maar dat kwam meer omdat we in de afvoerput van dat land zaten, namelijk Pataya. Beetje guur, hoeren en oude vieze mannen met kinderen enzo....
Hong Kong vind ik voor mij eigenlijk perfect, omdat gewoon alles goed binnen bereik ligt, en betaalbaar is. Maar ik kan goed begrijpen dat andere mensen het elders weer geweldig vinden.
Geen idee ook waar die voorkeuren vandaan komen.
Deze uitspraak lijkt me typerend voor het westen in de 21ste eeuw. Ik ben niet bekend met culturen die zonder ingreep van een invasie of kolonisatie hun religie aan de wilgen hangen. Als iemand voorbeelden heeft hoor ik ze graag.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
Daarom moet je ook vooral de instellingen links laten liggen en meenemen wat wel zinnig is, of althans, wat voor jou zinnig is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |