abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:43:10 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_135376004
Beste FOK!'ers,

Mischien weten jullie wel dat ik tot de jongerengeneratie behoor en woont in een christelijk dorp, en dat is essentieel om dit topic te begrijpen. TS liep afgelopen vrijdag na boodschappen te hebben gedaan langs een GGZ en jeugdzorg gebouw en kwam daar iemand tegen die dacht dat ik daar naar binnen en hij gaf me daarom een flyer met de tekst: 'Ben je ook verloren? Ben je de heer kwijt? Kom dan naar onze avonden in de kerk om te bidden voor jou.'

Nou hoe beleefd als ik ben heb ik de flyer wel aangenomen en heb ik wel tegen hem gezegd wat ik hier van denk. Het is toch van de zotte dat de lokale kerk reclame loopt te maken om 'verloren' jonge mensen ( wat een term zeg :r ) terug te winnen en in de kerk te krijgen. Ik vind het eigenlijk nog onderdeel van een veel groter probleem wat je vooral ziet in een kleine gemeenschap. Je ziet het al aan de school waar ik op zit: Evolutie wordt wel uitgelegd maar wel afgedaan als onzin, leraren vertellen af en toe hoe prachtig ze het vinden dat ze de heer hebben leren kennen ( :') ) en wordt gediscussieerd hoelang je broek moet zijn in de kerk.

Ik realiseer mij steeds meer dat ik echt in een sekte woon. Het grappige is ook dat ogenschijnlijk 'normale mensen' ineens erg fel worden als je het over het geloof hebt, wat natuurlijk erg leuk materiaal is om heerlijk te trollen. :D

Klacht: kerk maakt misbruik van onzekere mensen
Klacht 2: School stuurt erg in je mening
pi_135376145
GODVERDOMME roepen door de school
pi_135376168
Doen ze al jaren, ze stonden vroeger toch ook altijd bij alle hardcorefeestjes en shit.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_135376191
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:45 schreef terrorsjaak het volgende:
GODVERDOMME roepen door de school
Dat is inderdaad leuk, als je 7 bent.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:47:12 #5
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_135376219
TS is een jehova. :')
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:47:28 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_135376237
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:46 schreef deadprez het volgende:
Doen ze al jaren, ze stonden vroeger toch ook altijd bij alle hardcorefeestjes en shit.
Had je in ieder geval goede pillen toch? :D
pi_135376248
quote:
die rode bus van Naar House bedoel je? was altijd wel geinig om er met je bezopen harses koffie te scoren en even een praatje te houden
pi_135376249
Als ze op deze pagina reclame mogen maken voor een gratis tweede Whopper moet een foldertje over jezus toch ook niet zo'n probleem zijn.
pi_135376285
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:47 schreef Henno het volgende:

[..]

die rode bus van Naar House bedoel je? was altijd wel geinig om er met je bezopen harses koffie te scoren en even een praatje te houden
Is van voor mijn tijd hoor, maar ik zie dat altijd in documentaires en shit uit die tijd.
Stop the violence
Down with the hate
pi_135376301
quote:

[..]

Dat is inderdaad leuk, als je 7 bent.
Of 17
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:49:07 #11
395200 deadprez
One more rail
pi_135376312
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:48 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Of 17
Neuh, dan is het nogal kinderachtig.
Stop the violence
Down with the hate
pi_135376314
Beetje zeilig zieltjes winnen... -O-

Maar het is wel uit geloofsovertuiging dat het leger des heils die mensen die echt aan de grond zitten en waar de staat ze laat vallen opvangt en onderdak geeft, dus ze bedoelen het echt wel goed O+
Bier en tieten!!
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:50:34 #13
395200 deadprez
One more rail
pi_135376380
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:49 schreef thewhiteguy het volgende:
Beetje zeilig zieltjes winnen... -O-

Maar het is wel uit geloofsovertuiging dat het leger des heils die mensen die echt aan de grond zitten en waar de staat ze laat vallen opvangt en onderdak geeft, dus ze bedoelen het echt wel goed O+
Stop the violence
Down with the hate
pi_135376404
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:49 schreef thewhiteguy het volgende:
Maar het is wel uit geloofsovertuiging dat het leger des heils die mensen die echt aan de grond zitten en waar de staat ze laat vallen opvangt en onderdak geeft, dus ze bedoelen het echt wel goed
Dat is het treurige juist, ze bedoelen het niet goed. Ze doen dat niet vanuit zichzelf, maar omdat ze hopen een wit voetje te halen bij god.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:51:48 #15
395200 deadprez
One more rail
pi_135376435
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:51 schreef John5 het volgende:

[..]

Dat is het treurige juist, ze bedoelen het niet goed. Ze doen dat niet vanuit zichzelf, maar omdat ze hopen een wit voetje te halen bij god.
Mwah, ik denk dat het een combinatie is.
Stop the violence
Down with the hate
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:52:11 #16
395200 deadprez
One more rail
pi_135376453
Het is in ieder geval mooi dat het er is, maakt verder niet zoveel uit hoe ze het bedoelen.
Stop the violence
Down with the hate
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:53:23 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135376512
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:43 schreef sonnyspek het volgende:
Beste FOK!'ers,

Mischien weten jullie wel dat ik tot de jongerengeneratie behoor en woont in een christelijk dorp, en dat is essentieel om dit topic te begrijpen. TS liep afgelopen vrijdag na boodschappen te hebben gedaan langs een GGZ en jeugdzorg gebouw en kwam daar iemand tegen die dacht dat ik daar naar binnen en hij gaf me daarom een flyer met de tekst: 'Ben je ook verloren? Ben je de heer kwijt? Kom dan naar onze avonden in de kerk om te bidden voor jou.'

Nou hoe beleefd als ik ben heb ik de flyer wel aangenomen en heb ik wel tegen hem gezegd wat ik hier van denk. Het is toch van de zotte dat de lokale kerk reclame loopt te maken om 'verloren' jonge mensen ( wat een term zeg :r ) terug te winnen en in de kerk te krijgen. Ik vind het eigenlijk nog onderdeel van een veel groter probleem wat je vooral ziet in een kleine gemeenschap. Je ziet het al aan de school waar ik op zit: Evolutie wordt wel uitgelegd maar wel afgedaan als onzin, leraren vertellen af en toe hoe prachtig ze het vinden dat ze de heer hebben leren kennen ( :') ) en wordt gediscussieerd hoelang je broek moet zijn in de kerk.

Ik realiseer mij steeds meer dat ik echt in een sekte woon. Het grappige is ook dat ogenschijnlijk 'normale mensen' ineens erg fel worden als je het over het geloof hebt, wat natuurlijk erg leuk materiaal is om heerlijk te trollen. :D

Klacht: kerk maakt misbruik van onzekere mensen
Klacht 2: School stuurt erg in je mening
Koop (in een ander dorp ver van de jouwe) een spuitbus, en kalk op een paar plekken wat Satan's kruizen neer, of heksen-sterren...

.... jaren later zal men het er nog over hebben :P Kinderen werden binnen gehouden, hele kerkdiensten werder er aan gewijd, etc etc... :P
pi_135376521
Misbruik van jongetjes maken ze iig zeker
pi_135376551
Religieuze scholen verbieden
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:54:25 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135376558
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
Misbruik van jongetjes maken ze iig zeker
"Jouw broekje zit te hoog, die moet toch echt op je enkeltjes hangen wanneer je voor de Vader staat..."
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:54:42 #21
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_135376569
Mensen vergeten doorgaans dat we post-christenen zijn en dat we naast de Romeinen ontzettend veel aan het geloof te danken hebben en ook nu nog ervaren, neem het Wetboek van Strafrecht waar veel Geboden in staan - die overigens bijna internationaal zijn.
Geloof an sich is niet slecht, niemand kan immers bewijzen dat er niets is, het grote manco aan geloof en dan bijzonder de stromingen is dat de top heel graag wil uitmaken hoe iemand moet leven en dat het liefst op een ander wil drukken. Dat is jammer. Er staat letterlijk in de Bijbel 'onderzoek alles maar behoud het goede', geloven, of dat nu moderne of middeleeuwse zijn, overtreden dat juist willen dat niemand onderzoekt maar juist luistert. En daarmee doet het geloof zichzelf te kort want het is vrij simpel om het allemaal maar als achterlijk te beschouwen: men kan echt wel wat leren van geloven, het is niet alleen maar gelul.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:54:49 #22
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135376574
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:54 schreef WitteMuur het volgende:
Religieuze scholen verbieden
Sowieso vreemd dat je onderwijs hebt op basis van sprookjesboeken.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:55:28 #23
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_135376601
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:53 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Koop (in een ander dorp ver van de jouwe) een spuitbus, en kalk op een paar plekken wat Satan's kruizen neer, of heksen-sterren...

.... jaren later zal men het er nog over hebben :P Kinderen werden binnen gehouden, hele kerkdiensten werder er aan gewijd, etc etc... :P
Zou dat echt impact hebben op hen? :P Nee toch? Of zijn ze zo bekrompen?

Ik hoorde ook dat ze hadden gezegd in de kerk te bidden 'voor de andears gearden'. Weet niet hoe ik dat moet opvatten.
pi_135376635
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:47 schreef Henno het volgende:

[..]

Bezopen? Leip als een dakdeur. Vorige keer na Masters daar nog een flesje water weten te scoren. Was in ieder geval goedkoper dan die 5 euro die je binnen moest betalen voor flesje |:(
Bier en tieten!!
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:56:21 #25
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135376639
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:54 schreef Frank_Drebin het volgende:
Mensen vergeten doorgaans dat we post-christenen zijn en dat we naast de Romeinen ontzettend veel aan het geloof te danken hebben en ook nu nog ervaren, neem het Wetboek van Strafrecht waar veel Geboden in staan - die overigens bijna internationaal zijn.
Geloof an sich is niet slecht, niemand kan immers bewijzen dat er niets is, het grote manco aan geloof en dan bijzonder de stromingen is dat de top heel graag wil uitmaken hoe iemand moet leven en dat het liefst op een ander wil drukken. Dat is jammer. Er staat letterlijk in de Bijbel 'onderzoek alles maar behoud het goede', geloven, of dat nu moderne of middeleeuwse zijn, overtreden dat juist willen dat niemand onderzoekt maar juist luistert. En daarmee doet het geloof zichzelf te kort want het is vrij simpel om het allemaal maar als achterlijk te beschouwen: men kan echt wel wat leren van geloven, het is niet alleen maar gelul.
Ik ben het met je eens dat je prima de goede zaken uit een religie kunt plukken. En dat lang niet iedere gelovige een complete idioot is.

daarnaast is het natuurlijk wel treurig dat ze je vaak proberen te 'pakken' op je zwakste momenten, dus bij een begravenis of wanneer je ergens hulp voor nodig hebt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')