http://nos.nl/os2014/vide(...)kt-in-bij-dione.htmlquote:Op maandag 24 februari 2014 14:36 schreef Iwanius het volgende:
Nee, die Koreaan(Aziaat sowieso) droeg een medaille die hij ook even vol trots in de schaatshal aan de presentatoren van de NOS booth aan de zijkant liet zien. Hij dook tijdens een uitzending plotseling achter hun op om schijnbaar zijn blijdschap te tonen. Later zag ik hem gearmd met een Oranje atleet tijdens de sluitingsceremonie lopen als 2 oude vrienden die elkaar gevonden hadden.
Ik kan het filmpje hier niet zien, maar Lee heeft deze spelen niets gewonnen. Dus als hij een medaille om had, was die niet van hemzelf. Sowieso heeft hij volgens mij geen medaille gewonnen op eerdere spelen.quote:
Ook met theemuts verkrijgbaarquote:Op maandag 24 februari 2014 14:42 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Blijft een held natuurlijk.
quote:
quote:Op maandag 24 februari 2014 15:22 schreef Wespensteek het volgende:
Kyou-hyuk Lee deed al jaren mee aan het schaatsen en was als Aziaat ook nog eens erg open en benaderbaar en sprak verstaanbaar Engels. Daarnaast genoot hij zichtbaar en is erg sportief. Gewoon een erg leuke vent.
quote:Hij is viervoudig wereldkampioen sprint bij het schaatsen. Al vijf keer deed hij mee aan de Olympische Spelen. De 33-jarige Kyou-Hyuk Lee is een beroemdheid in eigen land. Tegen Schaatsen.nl vertelt de Zuid-Koreaan over zijn wedstrijdvoorbereiding. Hij rookt, maar leeft verder gedisciplineerd tijdens het schaatsseizoen. Is het seizoen afgelopen dan gaan alle remmen los. .
'Ik rook zo'n tien sigaretten per dag. Marlboro Light. Dat is absoluut om te ontspannen. Ik doe het al vanaf mijn jeugd en heb nooit last van mijn luchtwegen gehad', zegt Lee tegen Schaatsen.nl.
De Zuid-Koreaan staat bekend om zijn, voor oosterse begrippen, excentrieke gedrag. Lee is een flinke drinker. 'Maar niet tijdens het seizoen, dan ben ik heel gedisciplineerd.'
'Maar in de maanden dat ik vrij ben, neem ik ook echt vrij. Misschien zijn Nederlanders wel iets te serieus.' Als Lee vrij is, dan drinkt hij elke dag. Een keer dronk hij te veel en lag hij een week lang in het ziekenhuis met een alcoholvergiftiging. 'Mijn familie stond aan mijn bed. Ik kreeg er hartproblemen bij. Ik had alles door elkaar gedronken, een beetje te veel.'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |