quote:
Op zondag 12 januari 2014 23:21 schreef bloodymary1 het volgende:[..]
Nee ik ben geen babyboomer, daar ben ik net iets te jong voor. En wat ben ik een profiteur zeg, betaal al 20 jaar 40-50 % belasting over een hoog inkomen en mijn partner ook, heb nooit toeslagen of andere overheidssubsidies genoten. Heb zelf mijn universitaire studie betaald (want tijdens mijn werk gevolgd), heb zelf een pensioenverzekering geregeld voor mijn oude dag (want ik ben ondernemer) en die paar duizend Euro AOW straks kan me echt gestolen worden, maar ja, die krijg ik nu eenmaal. Leg jij mij effe uit waarom ik eigenlijk een profiteur ben en waarom je op mij wilt kotsen?
Oh ja, en de reden dat wij geen kinderen hebben is niet omdat we daar niet voor willen betalen of zo, maar gewoon omdat we kinderen niet leuk vinden. Maar dat is vast en zeker ook not done.
Correct, mensen die pleiten voor afschaffing van kinderbijslag die zelf geen kinderen hebben en wel teren op oa de AOW. Je stelt zelf in voorgaande posts dat je van mening bent om recht te hebben op AOW terwijl het een omslagstelsel is. Mensen die daar voor pleiten en zelf geen kinderen willen moeten ze per direct en terugwerkende kracht hun AOW invorderen.