Zoals ik zei, lees de artikelen, ook die uit de Duitse pers.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik hou me liever aan de regeltjes die Nederland opstelt. Zoals je kunt lezen is het niet zo heel makkelijk om als buitenlander direct bijstand te vragen. Jouw Nederlandse bron suggereert indirect dat elke buitenlander hier direct bijstand ontvangt wat gewoon een leugen is.
Duitsland boeit me niet. Trouwens ook helemaal geen zin in om een Duitse bron te lezen, kost me teveel moeite ik heb slecht 1 jaar Duits gehad en dat is verrekte lang geleden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, lees de artikelen, ook die uit de Duitse pers.
Dus de overheid heeft sowieso 3 maanden de tijd om te beslissen of je recht hebt op bijstand.quote:Overzicht
Inhoud
Nieuws
Vraag en antwoord
Documenten en publicaties
Recht op een uitkering in de EU
Nederlanders die in verschillende landen van de Europese Unie (EU) werken, vallen onder de sociale wetgeving van 1 land. Dat voorkomt dat mensen dubbele premies moeten betalen of niet verzekerd zijn voor de sociale verzekeringen. Deze regel geldt sinds 1 mei 2010.
Werklandbeginsel
Werkt u in een EU-land en woont u in een ander EU-land? Dan valt u onder het sociale zekerheidsstelsel van het land waarin u werkt. Het maakt dan niet uit waar uw werkgever zit. Dit zogeheten werklandbeginsel is het uitgangspunt van de EU-verordening sociale zekerheid 883/ 2004 (pdf, 404,46 kB). Er zijn wel uitzonderingen. Bijvoorbeeld voor werknemers die in 2 of meer landen werken en bij internationale detachering.
Werknemers die in 2 of meer landen werken
Voor werknemers die in 2 of meer landen werken, gelden de volgende regels.
Werkt u voor 1 werkgever? En werkt u vooral in het land waar u woont? Dan valt u onder het sociale zekerheidsstelsel van uw woonland.
Werkt u voor 1 werkgever? En werkt u niet of weinig in het land waar u woont? Dan bent u verzekerd in het land waarin uw werkgever zit.
Werkt u voor 2 werkgevers in 2 verschillende landen en niet op basis van detachering? Dan bent u verzekerd in het land waar u woont.
Internationale detachering
Bent u internationaal gedetacheerd? Dan is de wetgeving van het land waar uw werkgever zit op u van toepassing. Er is een aantal uitzonderingen:
Werkt u voor 1 werkgever in 2 landen en voert u uw werkzaamheden grotendeels in uw woonland uit? Dan valt u onder de wetgeving van het land waarin u woont.
Werkt u voor 2 werkgevers in 2 verschillende lidstaten? Dan bent u verzekerd in het land waarin u woont.
Grensarbeiders
Woont u in Nederland, maar werkt u in België of Duitsland? Dan bent u een grensarbeider. Als grensarbeider bent u meestal verzekerd in het land waar u werkt.
Recht op bijstand voor EU-onderdanen
De regels hierboven gelden niet voor het recht op bijstand. Dit recht hangt af van de verblijfsduur. Lidstaten zijn niet verplicht om de eerste 3 maanden van het verblijf een bijstandsuitkering toe te kennen.
Net als je vriendje scheld je alleen maar over mijn met bronnen onderbouwde verhaal. Dit is een probleem naar aanleiding van EU recht.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Duitsland boeit me niet. Trouwens ook helemaal geen zin in om een Duitse bron te lezen, kost me teveel moeite ik heb slecht 1 jaar Duits gehad en dat is verrekte lang geleden.
Zoals je in mijn post kunt lezen is het helemaal niet zo gemakkelijk als dat jij wilt laten voorkomen. Je praat dus gewoon een hoop bullshit beste Piet.
Zoals blijkt uit mijn bronnen ligt het iets genuanceerder maar nogmaals:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net als je vriendje scheld je alleen maar over mijn met bronnen onderbouwde verhaal. Dit is een probleem naar aanleiding van EU recht.
Je kan het niet willen horen, of lezen, maar dat maakt het niet minder waar.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:35 schreef betyar het volgende:
Daarnaast gaat dit topic niet over de bijstand, open er een apart topic voor!
Je onderbouwt helemaal niets. Je gooit wat linkjes neer die niets aangeven en roept vervolgens dat EU-recht voor gaat. Wat gewoon een complete leugen is. Je probeert alles maar in je eigen straatje te draaien maar puntje bij paaltje komt het er gewoon op neer dat je niet zomaar bijstand verkrijgt. Is trouwens in geen enkel land zo. Van wie heb jij zo leren liegen?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net als je vriendje scheld je alleen maar over mijn met bronnen onderbouwde verhaal. Dit is een probleem naar aanleiding van EU recht.
Je kan het niet willen horen, of lezen, maar dat maakt het niet minder waar.
Uitspraken van de rechters zowel in NL als in D naar aanleiding van EU recht zeggen wat anders.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Zoals blijkt uit mijn bronnen ligt het iets genuanceerder maar nogmaals:
[..]
Nee Piet. Test het anders even. Vind een Bulgaar, laat die naar NL komen en laat hem bijstand aanvragen. Leuk werkstukje voor je!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Uitspraken van de rechters zowel in NL als in D naar aanleiding van EU recht zeggen wat anders.
Leugens! Maar hier kun je erover verder gaan:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Uitspraken van de rechters zowel in NL als in D naar aanleiding van EU recht zeggen wat anders.
Lees anders de stukjes uit de Duitse pers evenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee Piet. Test het anders even. Vind een Bulgaar, laat die naar NL komen en laat hem bijstand aanvragen. Leuk werkstukje voor je!
Nee Piet. Je hebt namelijk GEEN gelijk en ook de 'bronnen' die jij aanhaalt, spreken daar helemaal niets over uit. Nogmaals. Voer het werkstukje zelf even uit.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lees anders de stukjes uit de Duitse pers even
Richtlin 2004/38, artikel 7:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lees anders de stukjes uit de Duitse pers even
Het uitgangspunt is niet 'een last' op het socialebijstandssysteem zijnquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:01 schreef LuigiVampa het volgende:
Bijstand aanvragen = een last op het socialebijstandssysteem zijn.
Nu jij weer.
in de 4de maand mag het dus welquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:01 schreef LuigiVampa het volgende:
[..]
Richtlin 2004/38, artikel 7:
1. Iedere burger van de Unie heeft het recht gedurende meer
dan drie maanden op het grondgebied van een andere lidstaat
te verblijven:
a) indien hij in het gastland werknemer of zelfstandige is,
b) indien hij voor zichzelf en voor zijn familieleden over
voldoende bestaansmiddelen beschikt om te voorkomen dat
zij tijdens hun verblijf ten laste komen van het socialebij-
standsstelsel van het gastland, en over een verzekering
beschikt die de ziektekosten in het gastland volledig dekt, of
c) — indien hij is ingeschreven aan een particuliere dan wel
openbare instelling die door het gastland overeenkom-
stig de wetgeving of administratieve praktijk is erkend of
wordt gefinancierd, om er als hoofdbezigheid een studie,
daaronder begrepen een beroepsopleiding, te volgen; en
— indien hij beschikt over een verzekering die de ziekte-
kosten in het gastland volledig dekt, en hij de bevoegde
nationale autoriteit, - door middel van een verklaring of
van een gelijkwaardig middel van zijn keuze -, de zeker-
heid verschaft dat hij over voldoende middelen beschikt
om te voorkomen dat hij of zijn familieleden tijdens zijn
verblijf ten laste komen van het socialebijstandsstelsel
van het gastland; of
d) indien hij een familielid is van een burger van de Unie die
voldoet aan de voorwaarden onder a), b) of c) en hij deze
burger begeleidt of zich bij hem voegt.
Bijstand aanvragen = een last op het socialebijstandssysteem zijn.
Nu jij weer.
Beter lezen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:37 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
in de 4de maand mag het dus wel
onredelijke last*quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:43 schreef LuigiVampa het volgende:
Langer dan drie maanden = verblijfsrecht mits geen last op het socialebijstandssysteem.
Bijstand aanvragen valt onder de categorie 'onredelijk last', tenzij je bijvoorbeeld al drie jaar lang hebt gewerkt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:01 schreef hugecooll het volgende:
[..]
onredelijke last*
Je slaat het belangrijkste woord steeds over
En dus is de (on)redelijkheid van de last het belangrijkste criteriumquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:02 schreef LuigiVampa het volgende:
[..]
Bijstand aanvragen valt onder de categorie 'onredelijk last', tenzij je bijvoorbeeld al drie jaar lang hebt gewerkt.
Natuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar waar het m.i. om gaat is dat Pietverdriet maar wat in de rondte kletst.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:03 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En dus is de (on)redelijkheid van de last het belangrijkste criterium
Mja, ik krijg het idee dat hij dat artikel niet helemaal begrijpt. Het is momenteel iig wel wat fraudegevoelig. Verandert volgend jaar, dus tot die tijd zul je soortgelijke verhalen nog wel vaker voorbij zien komenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:04 schreef LuigiVampa het volgende:
[..]
Natuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar waar het m.i. om gaat is dat Pietverdriet maar wat in de rondte kletst.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb kinderbijslag nooit begrepen. Het is toch een eigen keuze of je kinderen wilt of niet?²
Pardon? Ik heb dan zelf 50 jaar AOW premie betaald. En heel wat meer dan de mensen met kinderen die een of twee dagen werken per week wel genoeg vinden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Ook geen kosten en aangezien kinderen straks jouw AOW betalen ben je dus van mening dat jij geen recht hebt op AOW?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |