Nou, die boycot gaat om Israelische bedrijven die investeren in joodse nederzettingen ten koste van Palestijns gebied. Als het goed is, worden Palestijnse bedrijven ongemoeid gelaten.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:03 schreef waht het volgende:
[..]
Bepaalde Europeanen zitten constant economische ontwikkeling van Palestina te frustreren. Ze kiezen liever voor een straatarm, dictatoriaal Palestina dan een gebied dat ontwikkeld wordt door Israëliërs (hetgeen een van de weinige mogelijkheden is). Gevangen in een of andere anti-Israël dogma waarvoor alles moet wijken, zelfs Palestijnen.
Dat slaat op het verdelen van een grote pot met Europees geld voor onderzoek. Er is sprake van om Israel (dat merkwaardigerwijs daaraan deel nam, hoewel het geen Europees land is!) daarvan uit te sluiten wegens de onrechtmatigheden in de bezette gebieden.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op?
Kees, hou eens op met overal een weerwoord op te verzinnen. Man, wat ben je toch ontzettend eenzijdig. Het lijkt wel of je er een wedstrijd van maakt.
Aardige vergelijking, mede door de impliciete ontmenselijking van de Palestijnen. Die zijn immers doordrenkt van haat, zo erg dat het bijna onmenselijk is. Terwijl de Israeli's beschaafde, westerse mensen zijn, die alleen maar verstandige dingen doen. Hoogstens een beetje stevig optreden als het dringend noodzakelijk is.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:52 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Israel zorgt voor palestijnen, zoals een boer voor zijn vee zorgt. Palestijnen zijn mensen. Ze kunnen niet eens hun land in en uit zonder dat Israel er toestemming voor geeft, precies zoals vee dus.
Israel bouwt er kolonien tegen internationaal recht in. Het steelt grond van Palestijnse boeren. Maakt hun boomgaarden stuk. Bouwt muren en pikt daarbij nog meer grond in. Schiet willekeurig palestijnen dood. Daders krijgen bijna altijd vrijspraak (zoals straffeloos doden vee).
En tig andere voorbeelden die opgesomd kunnen worden.
Dat is het denk ik: Israel behandeldt de Palestijnen als vee. Vanuit datdie invalshoek kan al het gedrag van Israel verklaartd worden denk ik.
Okee. Verklaar nu het gedrag van de Palestijnen eens?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:52 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Israel zorgt voor palestijnen, zoals een boer voor zijn vee zorgt. Palestijnen zijn mensen. Ze kunnen niet eens hun land in en uit zonder dat Israel er toestemming voor geeft, precies zoals vee dus.
Israel bouwt er kolonien tegen internationaal recht in. Het steelt grond van Palestijnse boeren. Maakt hun boomgaarden stuk. Bouwt muren en pikt daarbij nog meer grond in. Schiet willekeurig palestijnen dood. Daders krijgen bijna altijd vrijspraak (zoals straffeloos doden vee).
En tig andere voorbeelden die opgesomd kunnen worden.
Dat is het denk ik: Israel behandeld de Palestijnen als vee. Vanuit dat invalshoek kan al het gedrag van Israel verklaart worden denk ik.
Netanyahu is geen Nederlander Kees22, voor jou is het een ver-van-je-bed-show, voor Netanyahu is het daadwerkelijke Realpolitik. Voor hem is een dergelijke boycot een bedreiging, voor heel Israel, het beinvloedt de stabiliteit en de vredesonderhandelingen dus dergelijke taal kan je slechts in de context van het Midden-Oosten bevatten.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:29 schreef Kees22 het volgende:
Vandaag wat uitspraken van Netanyahu c.s. in de krant.
Een soort hysterie die vroeger aan vrouwen werd toegeschreven. "Er kan niet verwacht worden van Israel dat het onderhandelt met een pistool tegen het hoofd."
Alsof het verbreken van contact tussen bedrijven vergelijkbaar is met een doodsbedreiging. En dan compleet voorbij gaan aan het bouwen van nederzettingen en de effecten daarvan op de Palestijnen.
Ik snap wel dat onderhandelingstaal anders is dan gewone taal, maar je moet toch gestoord zijn om dat soort onzin te kunnen debiteren? Dan kun je toch zo bij de Speld gaan werken?
Mwoa, eenvoudig.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Okee. Verklaar nu het gedrag van de Palestijnen eens?
Nou, een stabiel leiderschap binnen de PG is er pas gekomen met Abbas, niet ideaal maar een stuk rustiger en betrouwbaarder dan in de periode voor zijn aantreden. Dat is vrij recent, sinds die tijd hebben de Palestijnen op de Westbank ook veel meer vrijheid gekregen, met economische groei en ontwikkelingen als gevolg. En laten we wel wezen, sinds de Oslo-akkoorden hebben de Palestijnen al veel gekregen vanuit Israel, het verschil is dat de Joodse staat ook tastbare concessies doet terwijl de Palestijnen zich vooral in woorden uiten zonder genoeg daadwerkelijke gevolgen op de grond.quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mwoa, eenvoudig.
Iemand komt hun huis/land binnengelopen en eist dat op. Daar zijn ze boos over.
De meeste Palestijnen willen, net als jij en ik, gewoon ergens rustig wonen en hun eigen zaken regelen. Enkelen zijn zo boos op de landroof, dat ze wapens opnamen en andere drastische tegenstand boden. (Nee, ik zal niet zeggen dat ze sommige trucs zoals bomaanslagen, van de joden geleerd hebben.)
De Palestijnen zijn in dit conflict militair de zwakkere partij, wat hen noopt tot guerillatactieken. Iets wat de joden in het interbellum ook deden. En veel andere volkeren die geconfronteerd zijn met een machtiger veroveraar/tegenstander.
Op dit moment worden de Palestijnen effectief economisch kort gehouden. In Gaza door de afgrendeling, op de bezette westelijke oever door diverse beperkende maatregelen, zoals doorlaatposten die vooral tegenhouden en door het voortdurende landjepik.
Toch heeft een groot deel van de Palestijnen toegegeven aan een voorwaarde van Israel, namelijk het afzweren van de vernietiging van Israel. Zonder dat er iets tegenover stond van de kant van Israel.
De Palestijnen staan een beetje dom op een gesloten deur te bonken en komen niet veel verder. En proberen gehoor te krijgen van de wereldgemeenschap. Iets wat eindelijk een beetje lijkt te gaan lukken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2014 00:07:16 ]
Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoeld. Weerspreek me anders.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Aardige vergelijking, mede door de impliciete ontmenselijking van de Palestijnen. Die zijn immers doordrenkt van haat, zo erg dat het bijna onmenselijk is. Terwijl de Israeli's beschaafde, westerse mensen zijn, die alleen maar verstandige dingen doen. Hoogstens een beetje stevig optreden als het dringend noodzakelijk is.
(Kon het niet laten te corrigeren.)
ONE answer:quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Okee. Verklaar nu het gedrag van de Palestijnen eens?
Welk type persoon/mens zou zoiets doen?????????????????????????quote:Het Internationale Rode Kruis stopt met het leveren van noodtenten aan dakloos geworden Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever. Volgens de hulporganisatie worden de tenten te vaak onderschept en vernield door het Israëlische leger.
Hierdoor komen sinds begin 2013 bijna geen tenten bij de mensen die ze nodig hebben, zegt het Rode Kruis.
Een bullshit-plaatje zegt geen flikker.quote:
Dat plaatje lijkt je een kortsluiting bezorgd te hebben.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:35 schreef waht het volgende:
[..]
Een bullshit-plaatje zegt geen flikker.
Ik vind Rabin wel een aardige premier eigenlijk, goede kerel, rustig.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:39 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Dat plaatje lijkt je een kortsluiting bezorgd te hebben.
Je moet wel erg simpel zijn om een plaatje als argument te gebruiken. Maar goed, dat ben ik wel gewend van jullie.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:39 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Dat plaatje lijkt je een kortsluiting bezorgd te hebben.
Nee, graag even met woorden. Ik kan ook plaatjes posten, en deze slaat ook nog eens nergens op.quote:
Iemand moet de kleingeestigen uitschelden.quote:
Als je niet in staat bent zo'n kaart te lezen, dan is je level ontoereikend om je in deze discussie te mengen. Zoek een andere, eenvoudigere topic.quote:Op zondag 9 februari 2014 00:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee, graag even met woorden. Ik kan ook plaatjes posten, en deze slaat ook nog eens nergens op.
Heb je die kaartjes gecontroleerd?quote:Op zondag 9 februari 2014 15:38 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Als je niet in staat bent zo'n kaart te lezen, dan is je level ontoereikend om je in deze discussie te mengen. Zoek een andere, eenvoudigere topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |