abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135323602
Zou jij al vanaf een je tienerjaren 18/19 de ware willen hebben gevonden en daar een zeer lange relatie (tot op heden) mee hebben aangegaan? Maw zou jij willen dat hij/zij vanaf die leeftijd de enige man/vrouw is geweest met wie jij alles hebt gedaan/meegemaakt etc.

Momenteel zit ik (27) in een serieuze prille relatie...deze relatie is heel anders dan de andere die ik eerder gehad heb gehad...met deze persoon voel ik me gewoon echt heel erg verbonden en alles voelt zo vertrouwd en precies zoals ik altijd gewild had. Af en toe zit ik ermee, waarom ik hem niet op jongere leeftijd (19 of zo) ontmoet heb, dat zou me zoveel liefdesverdriet etc bespaard hebben...en zoveel mooie tijden/herinneringen opgeleverd hebben.

Maar aan de andere kant denk ik dat het misschien wel beter is dat ik hem op latere leeftijd heb ontmoet, want als je zo jong een relatie hebt (en dus niet anders weet) kan alles op een latere leeftijd een sleur worden en minder bijzonder..

Wat denken jullie? Wat zouden jullie willen?
pi_135323827
Als je die (negatieve) ervaringen niet had opgedaan, had je hem misschien helemaal niet ontmoet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_135323838
Je kunt toch niet weten of je de ware hebt gevonden op 18 jarige leeftijd
-XOXO-
pi_135323901
Zo jong een relatie; dan is er kans dat je uit elkaar gaat groeien. Bovendien maak je (als ik voor mezelf spreek) zoveel mooie en andere dingen mee zonder een relatie dat ik die tijd niet zou willen missen
pi_135323920
Ik ben blij dat ik tussen mijn 16e en 20e verschillende vriendjes heb gehad en zo al wat ervaring met relaties heb opgedaan voordat ik mijn huidige vriend leerde kennen. Ik was 20 toen we wat kregen, hij 26 en inmiddels zijn we bijna 7 jaar verder, wonen we bijna 4 jaar samen en zijn we verloofd *;

Ik ken wel mensen die al vanaf hun 14e bij elkaar zijn en inmiddels halverwege de dertig zijn en kinderen hebben etc. Maar dat is echt een uitzondering.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 17:44:18 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_135323927
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je die (negatieve) ervaringen niet had opgedaan, had je hem misschien helemaal niet ontmoet.
En had je hem ook wellicht niet zo gewaardeerd als je dat nu doet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_135323930
Sowieso "de ware"...
Mensen veranderen. Wat op dag 1 "de ware" voor iemand is, kan op dag 2 een grote loser zijn.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 17:44:31 #8
388846 KaoloJoeka
Leef die leven mi mang
pi_135323935
Dat wil ik wel.
pi_135323963
De ware bestaat niet
sd
  Spellchecker vrijdag 10 januari 2014 @ 17:45:12 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_135323965
quote:
Af en toe zit ik ermee, waarom ik hem niet op jongere leeftijd (19 of zo) ontmoet heb, dat zou me zoveel liefdesverdriet etc bespaard hebben...en zoveel mooie tijden/herinneringen opgeleverd hebben.
Waarom jezelf daarmee pijnigen? Aan de andere kant ben je daardoor wie je nu bent.
Hou dat voor ogen.
pi_135323997
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef datismijnmening het volgende:
Nou dat kun je soms wel zien in je omgeving en als ik heel eerlijk ben word ik weleens jaloers...

Bijv een meisje die ik ken leerde hem op haar 18e kennen en nu ze 25 is zijn ze nog steeds samen en lijken ze nog steeds supergelukkig en verliefd (ten minste dat is wat ik op social media zie). Ze hebben in die jaren mooie reizen gemaakt samen en hebben mooie foto's van leuke gebeurtenissen. En hoewel ik het haar van harte gun...doet het me ook wel wat, want ik had die momenten eerder met mijn huidige vriend willen meemaken
  vrijdag 10 januari 2014 @ 17:46:09 #12
388846 KaoloJoeka
Leef die leven mi mang
pi_135324006
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:45 schreef sausagin het volgende:
De ware bestaat niet
Ik ben de ware voor menig vrouw.
pi_135324017
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat is een interessante! Kun je dat misschien toelichten? :)
pi_135324020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:45 schreef maily het volgende:

[..]

Waarom jezelf daarmee pijnigen? Aan de andere kant ben je daardoor wie je nu bent.
Hou dat voor ogen.
Ja precies. Aan je verleden kun je toch niks meer veranderen en het heeft je wel gemaakt wie je nu bent. Door je eerdere ervaringen weet je nu wel beter wat je wel en niet wilt.
pi_135324106
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:46 schreef MangoLotion het volgende:

[..]

Nou dat kun je soms wel zien in je omgeving en als ik heel eerlijk ben word ik weleens jaloers...

Bijv een meisje die ik ken leerde hem op haar 18e kennen en nu ze 25 is zijn ze nog steeds samen en lijken ze nog steeds supergelukkig en verliefd (ten minste dat is wat ik op social media zie). Ze hebben in die jaren mooie reizen gemaakt samen en hebben mooie foto's van leuke gebeurtenissen. En hoewel ik het haar van harte gun...doet het me ook wel wat, want ik had die momenten eerder met mijn huidige vriend willen meemaken
Wat mensen op Social Media laten zien is niet de werkelijkheid hč ;)
En je kunt die dingen toch gewoon nu met je vriend doen? Wat maakt het uit of je zoiets op je 18e of op je 25e doet? :?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 17:48:26 #16
416931 yats
(non) Average Joe
pi_135324115
Ik dacht dat ik de ware gevonden had toen ik net 20 was, helaas bleek dat na 7 jaar toch niet zo te zijn. Dus nee, ik geloof er niet in, zeker ook omdat ik er nu langzaam achter kom wat ik in die jaren ook had kunnen hebben qua leven. Maar wellicht ben ik morgen wel compleet van mening veranderd?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_135324117
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:45 schreef maily het volgende:

[..]

Hou dat voor ogen.
Dat klopt maar ik zie die jaren ook wel als weggegooide jaren, als ik in mijn omgeivng zie hoe het wel kon
pi_135324160
quote:
Dat is een interessante! Kun je dat misschien toelichten? :)
Als je op je 20e iemand was tegengekomen waarvan je dacht: "nou ja, ik doe het er wel mee", dan was je misschien nu nog met die persoon samen en was je je huidige vriend nooit tegengekomen.
pi_135324179
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:48 schreef MangoLotion het volgende:

[..]

Dat klopt maar ik zie die jaren ook wel als weggegooide jaren, als ik in mijn omgeivng zie hoe het wel kon
Jezelf vergelijken met anderen is sowieso niet slim. Er zijn net zoveel mensen zoals jij hoor, maar daar vergelijk je je niet mee ;)
pi_135324182
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat mensen op Social Media laten zien is niet de werkelijkheid hč ;)
En je kunt die dingen toch gewoon nu met je vriend doen? Wat maakt het uit of je zoiets op je 18e of op je 25e doet? :?
Dat klopt idd, maar toch...
Ik hou me echt te veel met leeftijd bezig...dus dat ik bepaalde dingen op een bepaalde leeftijd al gedaan wil hebben, en daardoor vergelijk ik me ook meer met anderen
  Spellchecker vrijdag 10 januari 2014 @ 17:50:09 #21
197773 crew  maily
pi_135324189
quote:

[..]

Dat kan alleen jij beoordelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135324214
quote:

[..]

Wow. :') Je romantiseert het nu wel heel erg allemaal, net alsof het per definitie van een leien dakje zou zijn gegaan. Misschien was het wel helemaal misgegaan en moet je juist blij zijn dat jullie elkaar nu pas ontmoeten. :)
pi_135324243
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:49 schreef MangoLotion het volgende:

[..]

Dat klopt idd, maar toch...
Ik hou me echt te veel met leeftijd bezig...dus dat ik bepaalde dingen op een bepaalde leeftijd al gedaan wil hebben, en daardoor vergelijk ik me ook meer met anderen
Ja, maar er kan dus altijd wat tussenkomen waardoor iets niet lukt. Stel dat je altijd hebt gezegd dat je voor je 30e kinderen wilt krijgen, maar dat dat niet lukt vanwege medische oorzaken. Ga je dan als je 32 bent en zwanger raakt zitten treuren omdat het niet voor je 30e gebeurd is of ga je dan genieten dat je toch zwanger bent?

Leeftijden zeggen echt niks hoor :)
pi_135324244
Ik ben blij dat jullie allemaal zo leuk en lief reageren...was al bang dat een paar users weer dit topic kwamen verneuken, vanwege mijn eerder posts...

Thnx!
pi_135324273
quote:
Van wat je in je omgeving ziet, is maar 10% echt. Mensen willen hun problemen niet op straat gooien, en zullen het daarom altijd mooier maken dan het is.
Denk niet dat het gras altijd groener is bij de buren, want die hebben kunstgras.
pi_135324750
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:50 schreef Chai het volgende:

[..]

Wow. :') Je romantiseert het nu wel heel erg allemaal, net alsof het per definitie van een leien dakje zou zijn gegaan. Misschien was het wel helemaal misgegaan en moet je juist blij zijn dat jullie elkaar nu pas ontmoeten. :)
Klopt inderdaad maar bij andere lijkt het wel van een leien dakje te zijn gegaan, en hoewel ik het ze van harte gun, vraag ik me af waarom het bij mij niet gebeurde en hoe het kan dat het bij hen wel zo ging
pi_135324775
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Van wat je in je omgeving ziet, is maar 10% echt. Mensen willen hun problemen niet op straat gooien, en zullen het daarom altijd mooier maken dan het is.
Denk niet dat het gras altijd groener is bij de buren, want die hebben kunstgras.
Dat klopt....
pi_135324923
Door dingen als liefdesverdriet, afwijzing en dergelijke word je wel gevormd tot wie je nu bent. Als je hem eerder had ontmoet en al die dingen niet had meegemaakt, zou je misschien anders zijn, waardoor het niet zo zou klikken als nu.
pi_135325075
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:51 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja, maar er kan dus altijd wat tussenkomen waardoor iets niet lukt. Stel dat je altijd hebt gezegd dat je voor je 30e kinderen wilt krijgen, maar dat dat niet lukt vanwege medische oorzaken. Ga je dan als je 32 bent en zwanger raakt zitten treuren omdat het niet voor je 30e gebeurd is of ga je dan genieten dat je toch zwanger bent?

Leeftijden zeggen echt niks hoor :)
In leeftijden denken en mezelf vergelijken met anderen moet ik echt afleren...
Maarja hoe doe je dat even als je dat jaren wel gedaan hebt?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:40:26 #30
409503 awiebo
bűter, brea en griene tsiis...
pi_135325911
zonder de pijn had je nu niet het geluk erkend O+
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  Spellchecker vrijdag 10 januari 2014 @ 18:42:21 #31
197773 crew  maily
pi_135325978
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:12 schreef MangoLotion het volgende:

[..]

In leeftijden denken en mezelf vergelijken met anderen moet ik echt afleren...
Maarja hoe doe je dat even als je dat jaren wel gedaan hebt?
Dat doe je niet "even".

Blijf hier posten en wij wijzen je er wel op :D

Geniet van jullie geluk! O+
pi_135326042
Ik geloof niet in 'de ware' maar ik zou die liever op latere leeftijd ontmoeten. De kans dat het stand houdt lijkt mij dan groter en je hebt kunnen leren van voorgaande relaties.
pi_135326408
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:42 schreef maily het volgende:

[..]

Dat doe je niet "even".

Blijf hier posten en wij wijzen je er wel op :D

Geniet van jullie geluk! O+
Aah Thnx O+
pi_135326416
Hoe pakken jullie dat aan? Het niet vergelijken van anderen met jezelf? Social media maakt dat ook wel lastig...
  Redactie Sport vrijdag 10 januari 2014 @ 18:56:15 #35
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_135326459
Ik ken het gevoel wel een beetje. Ik denk ook alles in leeftijden. Baal er daarom nu zo van dat ik 21 ben en nog steeds niet begonnen ben aan mijn rijbewijs, terwijl de omgeving toch met 19 jaar wel een rijbewijs heeft, en nu helemaal met dat je op je 16e mag beginnen..

Ik denk dat je niet te veel naar anderen moet kijken. Het gaat om jouw geluk. Wie weet wat zij allemaal hebben meegemaakt ondertussen..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_135326460
Ja
pi_135326810
Voor beiden is wat te zeggen. Jong een vaste relatie vinden scheelt veel liefdesverdriet misschien. Ik vvind alleen vaak dat 15, 20 jaar later die stellen hun partner en geluk niet genoeg waarderen. En als de relatie slecht wordt dan durven ze soms niet uit elkaar omdat ze het leven niet alleen aan durven omdat ze dat nooit geleerd hebben. Ik zie op de langere termijn veel onzekerheid ontwikkelen.

Op latere leeftijd ontmoeten betekent meestal dat je bagage hebt. Maar je hebt onderweg vaak ook meer inzicht in jezelf en je relaties gekregen. Je bent meestal zelfstandiger en "voller" als persoon omdat je de ruimte had om dat te ontwikkelen. Ik denk niet dat verdriet je per se sterker maakt. Ik denk wel dat het je meer diepgang kan geven.

Ik generaliseer natuurlijk n.a.v. Mijn omgeving en eigen ervaringen. Uiteraard geldt dit niet voor iedereen, dat besef ik.
pi_135326858
Ik was echt geen leuk persoon op mn18de/19de dus ik denk ook niet dat ik dan de ware had ontmoet ;) En als het wel zo was dan waren we nu al uit elkaar gegroeid (en was het ook niet mn ware... is het nog te volgen? :P )
  vrijdag 10 januari 2014 @ 19:07:56 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135326924
Ach, als de sex retegoed is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 19:24:54 #40
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_135327900
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:55 schreef MangoLotion het volgende:
Hoe pakken jullie dat aan? Het niet vergelijken van anderen met jezelf? Social media maakt dat ook wel lastig...
Eeh.. Ik mag hopen dat je bent wie je wilt zijn. Hoezo zou je jezelf dan überhaupt willen vergelijken?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_135329364
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:24 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Eeh.. Ik mag hopen dat je bent wie je wilt zijn. Hoezo zou je jezelf dan überhaupt willen vergelijken?
Dat zij bijvoorbeeld op jongere leeftijd veel leukere dingen deden
pi_135329581
Zoals mijn moeder altijd zei: als mijn tante een lul had gehad, dan was het mijn oom geweest.

Je hebt er niks aan om te bedenken hoe iets zou zijn als het anders was geweest. Het is niet anders. Andere scenario's bedenken is absolute lulkoek. Het leidt alleen maar tot piekeren.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 19:54:38 #43
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_135329816
Nee die jongen van 20 ziet jou niet als de ware. Get over him.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_135330141
Moeilijke vraag. Aan de ene kant betekent dat dat je des te meer tijd hebt om met de persoon te zijn waar je van houdt. Aan de andere kant betekent het dat je wellicht veel misloopt aan ervaringen in cruciale tijden (studentenleven en 5 jaartjes daarna). Het beste eraan is is dat je het niet weet, en je het ook nooit zal weten totdat je oud genoeg bent om beide opties te waarderen.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:11:52 #45
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135330762
Hou eens op met dit soort topics. Niemand geeft een fuck om je liefdesleven.
Bay of Plenty
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:29:56 #46
388846 KaoloJoeka
Leef die leven mi mang
pi_135331709
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:11 schreef oLexie het volgende:
Hou eens op met dit soort topics. Niemand geeft een fuck om je liefdesleven.
Wel om jouw liefdesleven, dus open maar een topic voor ome Joeka.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:31:54 #47
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_135331807
Ik had soms wel mijn vriend willen leren kennen toen hij jonger was en alles met hem mee willen hebben maken als trouwen en kinderen krijgen, maar dat zit er nu niet meer in helaas.
Maar aan de andere kant, het is zoals het is, wie weet hadden we op die leeftijd nog niet bij elkaar gepast.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:36:20 #48
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_135332086
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:04 schreef MangoLotion het volgende:

[..]

Klopt inderdaad maar bij andere lijkt het wel van een leien dakje te zijn gegaan, en hoewel ik het ze van harte gun, vraag ik me af waarom het bij mij niet gebeurde en hoe het kan dat het bij hen wel zo ging
Ik leerde mijn ex op mijn 17de kennen en we zijn 14 jaar samen geweest, de eerste 11 jaar waren gewoon leuk, natuurlijk soms wel wat voorvallen maar over het algemeen hadden we een goede relatie.
Toen is er wat voorgevallen wat daar een einde aan maakte en ik ben nu bij mijn huidige vriend en nu pas besef ik me dat een relatie ook anders kan, eigenlijk nog leuker en met nog meer liefde.
Ik had dat nooit zo gewaardeerd als ik geen eerdere relatie zou hebben gehad denk ik.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:10:34 #49
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135334264
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik leerde mijn ex op mijn 17de kennen en we zijn 14 jaar samen geweest, de eerste 11 jaar waren gewoon leuk, natuurlijk soms wel wat voorvallen maar over het algemeen hadden we een goede relatie.
Toen is er wat voorgevallen wat daar een einde aan maakte en ik ben nu bij mijn huidige vriend en nu pas besef ik me dat een relatie ook anders kan, eigenlijk nog leuker en met nog meer liefde.
Ik had dat nooit zo gewaardeerd als ik geen eerdere relatie zou hebben gehad denk ik.
Hartverwarmend O+
MV NS FR DS MD
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:13:12 #50
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_135334418
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:47 schreef MangoLotion het volgende:

[..]

Dat zij bijvoorbeeld op jongere leeftijd veel leukere dingen deden
Nou en. Daar kun je toch niets aan veranderen?

pi_135334517
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Nou en. Daar kun je toch niets aan veranderen?
wel spijt van hebben...
Naja ik ook er op dat moment weinig aan doen....ik had zelfs een periode dat ik me rot voelde omdat ik geen relatie...maar ja achteraf gezien moet zoiets ook gewoon op je pad komen, anders gebeurt het niet. Gelukkig nu wel
pi_135334550
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Aaah <3
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:20:51 #53
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_135334803
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:15 schreef MangoLotion het volgende:

[..]

wel spijt van hebben...
Naja ik ook er op dat moment weinig aan doen....ik had zelfs een periode dat ik me rot voelde omdat ik geen relatie...maar ja achteraf gezien moet zoiets ook gewoon op je pad komen, anders gebeurt het niet. Gelukkig nu wel
Spijt van hebben? Wat een onzin. Zo kun je van heel je verleden met de kennis van nu wel één zwartgallige clusterfuck maken. Je hebt toen gehandeld zoals je gehandeld hebt, omdat je was zoals je toen was. Klaar.

Ik herken je nu uit eerdere topics. Deze is wederom opmerkelijk. Het is dat je aangeeft 27 te zijn, maar je maakt op mij op basis van je vragen en reacties wel een onvolwassen indruk.

pi_135351884
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:20 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Spijt van hebben? Wat een onzin. Zo kun je van heel je verleden met de kennis van nu wel één zwartgallige clusterfuck maken. Je hebt toen gehandeld zoals je gehandeld hebt, omdat je was zoals je toen was. Klaar.

Ik herken je nu uit eerdere topics. Deze is wederom opmerkelijk. Het is dat je aangeeft 27 te zijn, maar je maakt op mij op basis van je vragen en reacties wel een onvolwassen indruk.
Daar heb je idd gelijk in...
Maar mijn grootste probleem is dat ik mijzelf incl. verleden vergelijk met anderen. Bovendien denk ik ook in leeftijden....dat doe ik de laatste tijd ook steeds meer...en daar kan ik me zo ongelukkig en gefrustreerd door voelen. Ik denk dat ik maar eens moet kappen met Facebook en zo...heb gisteren een paar onderzoeken gelezen dat Facebook mensen gewoon ongelukkig maakt. Ik herkende me compleet in die artikelen.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 13:05:50 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_135352266
Ik ben van mening dat maar slechts een handjevol mensen voor hun 25ste al weten wat goed bij ze past. Je hersenen zijn op je 25ste pas volledig ontwikkeld en tot die tijd ben je domweg nog veranderlijk. Dat houdt automatisch in dat je voor je 25ste niet echt weet waar je mee bezig bent, omdat je zelf nog aan verandering onderhevig bent.

Ik ben blij dat ik mijn partner op mijn 28ste ontmoet heb. Ik ben nog nooit zo bewust in een relatie gestapt, wetende waar ik eigenlijk mee bezig ben. Ik weet dondersgoed hoe hij in elkaar steekt, ik weet ook heel goed waar het wel en niet goed gaat tussen ons. Dat had ik met mijn exen nooit, als er problemen waren dan kon ik mijn eigen aandeel daarin nooit (h)erkennen en op die basis is een gezonde relatie opbouwen bepaald niet makkelijk. Ik wil graag oud met hem worden want ik ben ontzettend gek op hem, maar als dat onverhoopt niet gebeurd, dan hoef ik me niet lang af te vragen waar het in vredesnaam mis is gegaan. Dat weet ik namelijk allang. Als ik op mijn 65ste nog steeds met hem wakker wordt, dan weet ik precies wat ons door de moeilijke tijden gesleept heeft.

Mooi is dat, liefde O+ .

En TS, stop met je gezeik over verloren tijd :') . Als je hem 10 jaar geleden had ontmoet, dan had jullie het waarschijnlijk verziekt. Als mensen uit elkaar gaan, dan leren ze daar in de regel van en leggen niet de volledige schuld bij hun ex.
Resistance is futile.
pi_135353839
De ware bestaat niet. Liefde is geen magie en we leven niet in een sprookjeswereld.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_135355248
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:05 schreef Seven. het volgende:
Ik ben van mening dat maar slechts een handjevol mensen voor hun 25ste al weten wat goed bij ze past. Je hersenen zijn op je 25ste pas volledig ontwikkeld en tot die tijd ben je domweg nog veranderlijk. Dat houdt automatisch in dat je voor je 25ste niet echt weet waar je mee bezig bent, omdat je zelf nog aan verandering onderhevig bent.

Ik ben blij dat ik mijn partner op mijn 28ste ontmoet heb. Ik ben nog nooit zo bewust in een relatie gestapt, wetende waar ik eigenlijk mee bezig ben. Ik weet dondersgoed hoe hij in elkaar steekt, ik weet ook heel goed waar het wel en niet goed gaat tussen ons. Dat had ik met mijn exen nooit, als er problemen waren dan kon ik mijn eigen aandeel daarin nooit (h)erkennen en op die basis is een gezonde relatie opbouwen bepaald niet makkelijk. Ik wil graag oud met hem worden want ik ben ontzettend gek op hem, maar als dat onverhoopt niet gebeurd, dan hoef ik me niet lang af te vragen waar het in vredesnaam mis is gegaan. Dat weet ik namelijk allang. Als ik op mijn 65ste nog steeds met hem wakker wordt, dan weet ik precies wat ons door de moeilijke tijden gesleept heeft.

Mooi is dat, liefde O+ .

En TS, stop met je gezeik over verloren tijd :') . Als je hem 10 jaar geleden had ontmoet, dan had jullie het waarschijnlijk verziekt. Als mensen uit elkaar gaan, dan leren ze daar in de regel van en leggen niet de volledige schuld bij hun ex.
Aaah thnx voor deze eye-opener (en deze keer is het niet sarcastisch ;) ) ^O^
  zaterdag 11 januari 2014 @ 14:59:02 #58
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_135355975
Aan de ene kant heb je dan wel meer ervaring en weet je beter hoe je met bepaalde dingen om moet gaan als je pas op je dertigste de ware denkt gevonden te hebben. Aan de andere kant zijn er toch ook veel van die dertigers die met die gedachte een jaar of 10 ŕ 15 later weer scheiden.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_135356600
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:45 schreef sausagin het volgende:
De ware bestaat niet
Dit. De ware bestaat niet. Soulmates zijn onzin, en 'love of your life' is net fucked up als nat wc papier.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 16:47:00 #60
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_135359302
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit. De ware bestaat niet. Soulmates zijn onzin, en 'love of your life' is net fucked up als nat wc papier.
Mooi gezegd.

En verder: het giet zoals 't giet.
pi_135361459
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:59 schreef Leafeon672 het volgende:
Aan de ene kant heb je dan wel meer ervaring en weet je beter hoe je met bepaalde dingen om moet gaan als je pas op je dertigste de ware denkt gevonden te hebben. Aan de andere kant zijn er toch ook veel van die dertigers die met die gedachte een jaar of 10 ŕ 15 later weer scheiden.
Wat is volgens jou beter?
  zaterdag 11 januari 2014 @ 17:50:23 #62
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_135361550
Als het de ware is dan waarom niet. Dan wil je het dus, anders is zij niet de ware niet waar.
we dan
  zondag 12 januari 2014 @ 02:12:24 #63
240618 Micson
The lonely stoner
pi_135384431
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:51 schreef MangoLotion het volgende:
Ik ben blij dat jullie allemaal zo leuk en lief reageren...was al bang dat een paar users weer dit topic kwamen verneuken, vanwege mijn eerder posts...

Thnx!
Sorry, had dit topic nog niet gezien. ;)

Maar serieus, TS, wat ben jij een jankbal. Onmoet je eindelijk een leuk iemand, en dan ga je jammeren dat het niet eerder is gebeurd. :')

Wees gewoon blij dat je hem hebt ontmoet, en ga nu die leuke dingen doen. Als het echt 'de ware' is, heb je daar met een beetje geluk nog een jaar of 50 voor.
  zondag 12 januari 2014 @ 02:35:44 #64
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_135385175
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:48 schreef MangoLotion het volgende:

[..]

Wat is volgens jou beter?
Als ik denk de ware gevonden te hebben zou ik er gewoon vol voor gaan, of ik nou 25 of 35 ben.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_135386220
Herkenbaar TS, alleen denk ik niet echt in leeftijden maar ervaringen. Als ik mijn man eerder had leren kennen zou dat mij veel verdriet en verkeerde keuzes hebben bespaard. Maar aan de andere kant denk ik weer van tja nu vind ik mijzelf veel leuker dan toen ik 18 was dus misschien was ie wel nooit op mij gevallen.
Ben wat dat betreft een beetje oubollig en herken mijzelf niet echt erin dat je je eerste liefde anders waardeert dan een volgende relatie.
Integendeel was het juist moeilijk voor mij om weer zo van iemand te houden als hoe ik van mijn eerste liefde heb gehouden. Die liefde voelde toch meer puur aan..
thats it
pi_135388456
Stop met vergelijken! En zeker op facebook, omdat mensen daar alleen de gelukkige foto's op zetten.
Kijk je jaloers naar anderen die op hun 18e een relatie hadden omdat jij dat vroeger ook graag wilde? Je hebt toen door die relaties ontdekt dat je dat niet kunt afdwingen. Het leven is nou eenmaal niet maakbaar.
Het klinkt ook alsof je die jaren als weggegooid beschouwt omdat je niet in een relatie zat. Betekent het dat je leven alleen iets waard is als je een relatie hebt? Ga leren trots te zijn op je keuzes, wat je allemaal hebt bereikt, bouw je eigenwaarde op, straal dat uit! Wie weet zijn de rollen dan een keer omgekeerd en worden de meiden die vanaf hun 18e zich vastklampten aan hun vriend jaloers op wat jij allemaal hebt bereikt.
Find your prince, before you start kissing frogs
  zondag 12 januari 2014 @ 11:35:41 #67
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_135389260
De ware bestaat inderdaad niet. Het gaat allemaal om chemie, de klik, aantrekkingskracht, hoe je het ook wilt noemen.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_135393058
Ik denk dat wanneer dat het geval zou zijn geweest, ik daar geen probleem mee gehad zou hebben.
pi_135394491
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:51 schreef Kings het volgende:
Stop met vergelijken! En zeker op facebook, omdat mensen daar alleen de gelukkige foto's op zetten.
Kijk je jaloers naar anderen die op hun 18e een relatie hadden omdat jij dat vroeger ook graag wilde? Je hebt toen door die relaties ontdekt dat je dat niet kunt afdwingen. Het leven is nou eenmaal niet maakbaar.
Het klinkt ook alsof je die jaren als weggegooid beschouwt omdat je niet in een relatie zat. Betekent het dat je leven alleen iets waard is als je een relatie hebt? Ga leren trots te zijn op je keuzes, wat je allemaal hebt bereikt, bouw je eigenwaarde op, straal dat uit! Wie weet zijn de rollen dan een keer omgekeerd en worden de meiden die vanaf hun 18e zich vastklampten aan hun vriend jaloers op wat jij allemaal hebt bereikt.
Mooi gezegd! ^O^
pi_135394990
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:59 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Moeilijke vraag. Aan de ene kant betekent dat dat je des te meer tijd hebt om met de persoon te zijn waar je van houdt. Aan de andere kant betekent het dat je wellicht veel misloopt aan ervaringen in cruciale tijden (studentenleven en 5 jaartjes daarna). Het beste eraan is is dat je het niet weet, en je het ook nooit zal weten totdat je oud genoeg bent om beide opties te waarderen.
Welke ervaringen mis je dan behalve wat relatiehoppen?
Mag hopen dat je in een normale/goede relatie namelijk gewoon je ding kan doen. Uitgaan kan nogsteeds, vakantie's kunnen ook nog, hobby's ook, op kamers gaan ook en ga zo maar door.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 12 januari 2014 @ 15:34:10 #71
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_135397041
quote:
Zou jij al vanaf een je tienerjaren 18/19 de ware willen hebben gevonden en daar een zeer lange relatie (tot op heden) mee hebben aangegaan? Maw zou jij willen dat hij/zij vanaf die leeftijd de enige man/vrouw is geweest met wie jij alles hebt gedaan/meegemaakt etc.
Nee. Ik ben nu 23 en heb nog geen relatie gehad. Ik heb me er ook nog nooit mee bezig gehouden. Ik zou het nu wel leuk vinden maar op deze manier is het ook wel prima.

Je hebt alle vrijheid en je hoeft alleen naar jezelf verantwoording af te leggen. Als ik wel een vriendinnetje heb zal ik nog steeds veel hechten aan vrijheid. Als ik vanaf m'n 18e al iemand zou hebben zouden er een hoop dingen zijn geweest die ik niet zou hebben gedaan of die in ieder geval moeilijker waren geweest.

Het zou uiteindelijk ook niks zijn geworden, gezien ik sinds m'n 18e een hoop veranderd ben. Ik ken wel iemand die is nu 24 en heeft al sinds z'n 16e met hetzelfde meisje. Dat gaat allemaal prima, maar ik vraag me wel eens af of je uiteindelijk niet op elkaar raakt uitgekeken. Vanaf je 16e... dat is wel erg jong hoor. Vanaf je 18e ook trouwens.
pi_135397123
Ik heb de ware heel jong gevonden (we waren 15 en zijn nu 25). Ik vind het zelf heel fijn dat ik al zo'n verleden en veel herinneringen met hem deel, maar als je op 'latere leeftijd' een relatie krijgt, bouw je dat ook vanzelf op. Ik vind het bijvoorbeeld weer jammer dat ik weinig meer weet van die eerste dolverliefde fase.
Jij noemt ook het reizen op jongere leeftijd, maar voor dat soort dingen heb je dan juist helemaal geen geld, omdat je nog naar school gaat of studeert.
Ik heb nooit spijt gehad van hoe het met mij gelopen is, maar idealiseer het niet, want overal zitten nu eenmaal voor- en nadelen aan.
pi_135444202
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:51 schreef Kings het volgende:
Dat zeg je idd heel mooi!
  maandag 13 januari 2014 @ 17:56:19 #74
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135444456
Ben 20 en heb een relatie, dus kan de vraag niet beantwoorden. Kom wel eens terug over aantal jaar :Y
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_135466384
Ach nou ja, was 14 en heb nu een hele ruime 21, bijna 22 jaar een relatie en dat bevalt meer dan goed. Maar ik zie net zo goed mensen die pas ruim na hun 30ste hun levenspartner hebben gevonden met wie ze de rest van hun leven willen delen.

Dingen gaan nu eenmaal zoals ze gaan. Soms kom je iemand tegen en blijkt het maar een korte periode leuk te zijn, soms kom je iemand tegen en dat blijft de rest van je leven goed gaan. Er is niets fout aan relatie's die niet de tand des tijds kunnen doorstaan. Meestal heb je een leuke periode gehad voordat het fout ging en van het fout gaan leer je weer, groei je weer als mens.
Koester je ervaringen, leer van je fouten en maak je eigen geluk, met of zonder partner. Als dan die partner wel komt voegt het alleen maar toe, of het nu voor tijdelijk is, of voor een leven lang.

Enjoy life!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135466446
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef datismijnmening het volgende:
Is mijn ouders wel gelukt, waren 16 en 19 toen ze elkaar leerden kennen en zijn tot het einde samen geweest en gelukkig samen geweest. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135468279
Kan prima. Ik ben mijn vrouw tegen gekomen toen ik 19 was, en ben getrouwd op m'n 21e. Ben nu 32 en nog net zo gelukkig als toen. Misschien wel veel meer nog.
pi_135483604
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:44 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben blij dat ik tussen mijn 16e en 20e verschillende vriendjes heb gehad en zo al wat ervaring met relaties heb opgedaan voordat ik mijn huidige vriend leerde kennen. Ik was 20 toen we wat kregen, hij 26 en inmiddels zijn we bijna 7 jaar verder, wonen we bijna 4 jaar samen en zijn we verloofd *;

Ik ken wel mensen die al vanaf hun 14e bij elkaar zijn en inmiddels halverwege de dertig zijn en kinderen hebben etc. Maar dat is echt een uitzondering.
Je doet net alsof je op 20-jarige leeftijd heel oud was en heel veel ervaring had met relaties. Persoonlijk vind ik 20 alsnog heel jong om je te binden aan iemand, maar als het goed zit dan zit het goed.
Let's do it, let's fall in love
pi_135485900
Nee
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_135487081
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:45 schreef Lievewij het volgende:

[..]

Je doet net alsof je op 20-jarige leeftijd heel oud was en heel veel ervaring had met relaties. Persoonlijk vind ik 20 alsnog heel jong om je te binden aan iemand, maar als het goed zit dan zit het goed.
Nouja heel oud niet maar ik vind 20 een redelijk normale leeftijd om aan een vaste relatie te beginnen iig.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:58:29 #81
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135551774
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nouja heel oud niet maar ik vind 20 een redelijk normale leeftijd om aan een vaste relatie te beginnen iig.
Dit
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:37:34 #82
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135552724
Ik heb van m'n 15e tot m'n 21e een relatie gehad. Vind het achteraf juist jammer. Juist in die tijd is het leuk om gewoon te zien hoe alles loopt, evt wat diverse vriendjes te hebben ipv (sort of) een lange serieuze relatie te hebben.

Aan de andere kant als ik toen niet dat had gedaan zat ik wss nu anders in elkaar, dus spijt heb ik er niet van. Misschien was het dan wel allemaal slechter met me gelopen. je weet het niet.

Iets met gras en de buren...
pi_135554276
Ik vind liever op jongere leeftijd al de ware, dan dat ik talloze vriendjes af moet gaan in de hoop de juiste te vinden. Voorkomt weer onnodige problemen enzo. En ik heb het geluk dat mijn eerste relatie nog steeds goed loopt, steeds beter zelfs, en we zijn al een aantal jaar samen. Kan me niet indenken dat er iemand beter bij me past. Prima als ik de rest van mijn leven bij hem blijf hoor.
pi_135561300
Ik vind juist dat ervaring opdoen binnen andere relaties ervoor zorgt dat je weet wat je wel en niet wilt. Niet dat er iemand perfect is, en een perfecte match geloof ik ook niet in, maar al doende leer je wat voor jezelf acceptabel is.

Vanaf mijn 17e had ik iets met m'n ex, hebben ruim 5 jaar een relatie gehad, en daarvoor ruim een half jaar exclusief gedate. Ik dacht de eerste paar jaar echt dat hij perfect was, mijn soulmate, waarmee ik de rest van mijn leven zou gaan delen. Tot ik erachter kwam dat ik me eigenlijk heel beperkt voelde door de relatie, dat ik twijfelde of er niet iemand beter bij mij zou passen. Onze persoonlijkheden botsten onwijs, en ik had er geen behoefte aan om altijd de volwassene (af en toe zelfs de ouder) te moeten zijn in de relatie.

Die kennis kan ik nu meenemen naar een eventuele nieuwe vriend :)
pi_135562028
quote:

[..]

Toen jij 18 was wilde je een vent van 30 omdat die een auto had en een eigen huis :')

Sta gewoon eens in de realiteit..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')