En had je hem ook wellicht niet zo gewaardeerd als je dat nu doet.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je die (negatieve) ervaringen niet had opgedaan, had je hem misschien helemaal niet ontmoet.
Waarom jezelf daarmee pijnigen? Aan de andere kant ben je daardoor wie je nu bent.quote:Af en toe zit ik ermee, waarom ik hem niet op jongere leeftijd (19 of zo) ontmoet heb, dat zou me zoveel liefdesverdriet etc bespaard hebben...en zoveel mooie tijden/herinneringen opgeleverd hebben.
Nou dat kun je soms wel zien in je omgeving en als ik heel eerlijk ben word ik weleens jaloers...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef datismijnmening het volgende:
Je kunt toch niet weten of je de ware hebt gevonden op 18 jarige leeftijd
Dat is een interessante! Kun je dat misschien toelichten?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je die (negatieve) ervaringen niet had opgedaan, had je hem misschien helemaal niet ontmoet.
Ja precies. Aan je verleden kun je toch niks meer veranderen en het heeft je wel gemaakt wie je nu bent. Door je eerdere ervaringen weet je nu wel beter wat je wel en niet wilt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:45 schreef maily het volgende:
[..]
Waarom jezelf daarmee pijnigen? Aan de andere kant ben je daardoor wie je nu bent.
Hou dat voor ogen.
Wat mensen op Social Media laten zien is niet de werkelijkheid hčquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:46 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Nou dat kun je soms wel zien in je omgeving en als ik heel eerlijk ben word ik weleens jaloers...
Bijv een meisje die ik ken leerde hem op haar 18e kennen en nu ze 25 is zijn ze nog steeds samen en lijken ze nog steeds supergelukkig en verliefd (ten minste dat is wat ik op social media zie). Ze hebben in die jaren mooie reizen gemaakt samen en hebben mooie foto's van leuke gebeurtenissen. En hoewel ik het haar van harte gun...doet het me ook wel wat, want ik had die momenten eerder met mijn huidige vriend willen meemaken
Dat klopt maar ik zie die jaren ook wel als weggegooide jaren, als ik in mijn omgeivng zie hoe het wel konquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:45 schreef maily het volgende:
[..]
Waarom jezelf daarmee pijnigen? Aan de andere kant ben je daardoor wie je nu bent.
Hou dat voor ogen.
Als je op je 20e iemand was tegengekomen waarvan je dacht: "nou ja, ik doe het er wel mee", dan was je misschien nu nog met die persoon samen en was je je huidige vriend nooit tegengekomen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:46 schreef MangoLotion het volgende:
Dat is een interessante! Kun je dat misschien toelichten?
Jezelf vergelijken met anderen is sowieso niet slim. Er zijn net zoveel mensen zoals jij hoor, maar daar vergelijk je je niet meequote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:48 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Dat klopt maar ik zie die jaren ook wel als weggegooide jaren, als ik in mijn omgeivng zie hoe het wel kon
Dat klopt idd, maar toch...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wat mensen op Social Media laten zien is niet de werkelijkheid hč
En je kunt die dingen toch gewoon nu met je vriend doen? Wat maakt het uit of je zoiets op je 18e of op je 25e doet?
Dat kan alleen jij beoordelen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:48 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Dat klopt maar ik zie die jaren ook wel als weggegooide jaren, als ik in mijn omgeivng zie hoe het wel kon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:48 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Ja, maar er kan dus altijd wat tussenkomen waardoor iets niet lukt. Stel dat je altijd hebt gezegd dat je voor je 30e kinderen wilt krijgen, maar dat dat niet lukt vanwege medische oorzaken. Ga je dan als je 32 bent en zwanger raakt zitten treuren omdat het niet voor je 30e gebeurd is of ga je dan genieten dat je toch zwanger bent?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:49 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Dat klopt idd, maar toch...
Ik hou me echt te veel met leeftijd bezig...dus dat ik bepaalde dingen op een bepaalde leeftijd al gedaan wil hebben, en daardoor vergelijk ik me ook meer met anderen
Van wat je in je omgeving ziet, is maar 10% echt. Mensen willen hun problemen niet op straat gooien, en zullen het daarom altijd mooier maken dan het is.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:48 schreef MangoLotion het volgende:
Klopt inderdaad maar bij andere lijkt het wel van een leien dakje te zijn gegaan, en hoewel ik het ze van harte gun, vraag ik me af waarom het bij mij niet gebeurde en hoe het kan dat het bij hen wel zo gingquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Wow.Je romantiseert het nu wel heel erg allemaal, net alsof het per definitie van een leien dakje zou zijn gegaan. Misschien was het wel helemaal misgegaan en moet je juist blij zijn dat jullie elkaar nu pas ontmoeten.
Dat klopt....quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Van wat je in je omgeving ziet, is maar 10% echt. Mensen willen hun problemen niet op straat gooien, en zullen het daarom altijd mooier maken dan het is.
Denk niet dat het gras altijd groener is bij de buren, want die hebben kunstgras.
In leeftijden denken en mezelf vergelijken met anderen moet ik echt afleren...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:51 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, maar er kan dus altijd wat tussenkomen waardoor iets niet lukt. Stel dat je altijd hebt gezegd dat je voor je 30e kinderen wilt krijgen, maar dat dat niet lukt vanwege medische oorzaken. Ga je dan als je 32 bent en zwanger raakt zitten treuren omdat het niet voor je 30e gebeurd is of ga je dan genieten dat je toch zwanger bent?
Leeftijden zeggen echt niks hoor
Dat doe je niet "even".quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:12 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
In leeftijden denken en mezelf vergelijken met anderen moet ik echt afleren...
Maarja hoe doe je dat even als je dat jaren wel gedaan hebt?
Aah Thnxquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:42 schreef maily het volgende:
[..]
Dat doe je niet "even".
Blijf hier posten en wij wijzen je er wel op
Geniet van jullie geluk!
Eeh.. Ik mag hopen dat je bent wie je wilt zijn. Hoezo zou je jezelf dan überhaupt willen vergelijken?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:55 schreef MangoLotion het volgende:
Hoe pakken jullie dat aan? Het niet vergelijken van anderen met jezelf? Social media maakt dat ook wel lastig...
Dat zij bijvoorbeeld op jongere leeftijd veel leukere dingen dedenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:24 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Eeh.. Ik mag hopen dat je bent wie je wilt zijn. Hoezo zou je jezelf dan überhaupt willen vergelijken?
Wel om jouw liefdesleven, dus open maar een topic voor ome Joeka.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:11 schreef oLexie het volgende:
Hou eens op met dit soort topics. Niemand geeft een fuck om je liefdesleven.
Ik leerde mijn ex op mijn 17de kennen en we zijn 14 jaar samen geweest, de eerste 11 jaar waren gewoon leuk, natuurlijk soms wel wat voorvallen maar over het algemeen hadden we een goede relatie.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:04 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Klopt inderdaad maar bij andere lijkt het wel van een leien dakje te zijn gegaan, en hoewel ik het ze van harte gun, vraag ik me af waarom het bij mij niet gebeurde en hoe het kan dat het bij hen wel zo ging
Hartverwarmendquote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik leerde mijn ex op mijn 17de kennen en we zijn 14 jaar samen geweest, de eerste 11 jaar waren gewoon leuk, natuurlijk soms wel wat voorvallen maar over het algemeen hadden we een goede relatie.
Toen is er wat voorgevallen wat daar een einde aan maakte en ik ben nu bij mijn huidige vriend en nu pas besef ik me dat een relatie ook anders kan, eigenlijk nog leuker en met nog meer liefde.
Ik had dat nooit zo gewaardeerd als ik geen eerdere relatie zou hebben gehad denk ik.
Nou en. Daar kun je toch niets aan veranderen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:47 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Dat zij bijvoorbeeld op jongere leeftijd veel leukere dingen deden
wel spijt van hebben...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:13 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nou en. Daar kun je toch niets aan veranderen?
Aaah <3quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik leerde mijn ex op mijn 17de kennen en we zijn 14 jaar samen geweest, de eerste 11 jaar waren gewoon leuk, natuurlijk soms wel wat voorvallen maar over het algemeen hadden we een goede relatie.
Toen is er wat voorgevallen wat daar een einde aan maakte en ik ben nu bij mijn huidige vriend en nu pas besef ik me dat een relatie ook anders kan, eigenlijk nog leuker en met nog meer liefde.
Ik had dat nooit zo gewaardeerd als ik geen eerdere relatie zou hebben gehad denk ik.
Spijt van hebben? Wat een onzin. Zo kun je van heel je verleden met de kennis van nu wel één zwartgallige clusterfuck maken. Je hebt toen gehandeld zoals je gehandeld hebt, omdat je was zoals je toen was. Klaar.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:15 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
wel spijt van hebben...
Naja ik ook er op dat moment weinig aan doen....ik had zelfs een periode dat ik me rot voelde omdat ik geen relatie...maar ja achteraf gezien moet zoiets ook gewoon op je pad komen, anders gebeurt het niet. Gelukkig nu wel
Daar heb je idd gelijk in...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:20 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Spijt van hebben? Wat een onzin. Zo kun je van heel je verleden met de kennis van nu wel één zwartgallige clusterfuck maken. Je hebt toen gehandeld zoals je gehandeld hebt, omdat je was zoals je toen was. Klaar.
Ik herken je nu uit eerdere topics. Deze is wederom opmerkelijk. Het is dat je aangeeft 27 te zijn, maar je maakt op mij op basis van je vragen en reacties wel een onvolwassen indruk.
Aaah thnx voor deze eye-opener (en deze keer is het niet sarcastischquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:05 schreef Seven. het volgende:
Ik ben van mening dat maar slechts een handjevol mensen voor hun 25ste al weten wat goed bij ze past. Je hersenen zijn op je 25ste pas volledig ontwikkeld en tot die tijd ben je domweg nog veranderlijk. Dat houdt automatisch in dat je voor je 25ste niet echt weet waar je mee bezig bent, omdat je zelf nog aan verandering onderhevig bent.
Ik ben blij dat ik mijn partner op mijn 28ste ontmoet heb. Ik ben nog nooit zo bewust in een relatie gestapt, wetende waar ik eigenlijk mee bezig ben. Ik weet dondersgoed hoe hij in elkaar steekt, ik weet ook heel goed waar het wel en niet goed gaat tussen ons. Dat had ik met mijn exen nooit, als er problemen waren dan kon ik mijn eigen aandeel daarin nooit (h)erkennen en op die basis is een gezonde relatie opbouwen bepaald niet makkelijk. Ik wil graag oud met hem worden want ik ben ontzettend gek op hem, maar als dat onverhoopt niet gebeurd, dan hoef ik me niet lang af te vragen waar het in vredesnaam mis is gegaan. Dat weet ik namelijk allang. Als ik op mijn 65ste nog steeds met hem wakker wordt, dan weet ik precies wat ons door de moeilijke tijden gesleept heeft.
Mooi is dat, liefde.
En TS, stop met je gezeik over verloren tijd. Als je hem 10 jaar geleden had ontmoet, dan had jullie het waarschijnlijk verziekt. Als mensen uit elkaar gaan, dan leren ze daar in de regel van en leggen niet de volledige schuld bij hun ex.
Dit. De ware bestaat niet. Soulmates zijn onzin, en 'love of your life' is net fucked up als nat wc papier.quote:
Mooi gezegd.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit. De ware bestaat niet. Soulmates zijn onzin, en 'love of your life' is net fucked up als nat wc papier.
Wat is volgens jou beter?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:59 schreef Leafeon672 het volgende:
Aan de ene kant heb je dan wel meer ervaring en weet je beter hoe je met bepaalde dingen om moet gaan als je pas op je dertigste de ware denkt gevonden te hebben. Aan de andere kant zijn er toch ook veel van die dertigers die met die gedachte een jaar of 10 ŕ 15 later weer scheiden.
Sorry, had dit topic nog niet gezien.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:51 schreef MangoLotion het volgende:
Ik ben blij dat jullie allemaal zo leuk en lief reageren...was al bang dat een paar users weer dit topic kwamen verneuken, vanwege mijn eerder posts...
Thnx!
Als ik denk de ware gevonden te hebben zou ik er gewoon vol voor gaan, of ik nou 25 of 35 ben.quote:
Mooi gezegd!quote:Op zondag 12 januari 2014 10:51 schreef Kings het volgende:
Stop met vergelijken! En zeker op facebook, omdat mensen daar alleen de gelukkige foto's op zetten.
Kijk je jaloers naar anderen die op hun 18e een relatie hadden omdat jij dat vroeger ook graag wilde? Je hebt toen door die relaties ontdekt dat je dat niet kunt afdwingen. Het leven is nou eenmaal niet maakbaar.
Het klinkt ook alsof je die jaren als weggegooid beschouwt omdat je niet in een relatie zat. Betekent het dat je leven alleen iets waard is als je een relatie hebt? Ga leren trots te zijn op je keuzes, wat je allemaal hebt bereikt, bouw je eigenwaarde op, straal dat uit! Wie weet zijn de rollen dan een keer omgekeerd en worden de meiden die vanaf hun 18e zich vastklampten aan hun vriend jaloers op wat jij allemaal hebt bereikt.
Welke ervaringen mis je dan behalve wat relatiehoppen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:59 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Moeilijke vraag. Aan de ene kant betekent dat dat je des te meer tijd hebt om met de persoon te zijn waar je van houdt. Aan de andere kant betekent het dat je wellicht veel misloopt aan ervaringen in cruciale tijden (studentenleven en 5 jaartjes daarna). Het beste eraan is is dat je het niet weet, en je het ook nooit zal weten totdat je oud genoeg bent om beide opties te waarderen.
Nee. Ik ben nu 23 en heb nog geen relatie gehad. Ik heb me er ook nog nooit mee bezig gehouden. Ik zou het nu wel leuk vinden maar op deze manier is het ook wel prima.quote:Zou jij al vanaf een je tienerjaren 18/19 de ware willen hebben gevonden en daar een zeer lange relatie (tot op heden) mee hebben aangegaan? Maw zou jij willen dat hij/zij vanaf die leeftijd de enige man/vrouw is geweest met wie jij alles hebt gedaan/meegemaakt etc.
Dat zeg je idd heel mooi!quote:Op zondag 12 januari 2014 10:51 schreef Kings het volgende:
Stop met vergelijken! En zeker op facebook, omdat mensen daar alleen de gelukkige foto's op zetten.
Kijk je jaloers naar anderen die op hun 18e een relatie hadden omdat jij dat vroeger ook graag wilde? Je hebt toen door die relaties ontdekt dat je dat niet kunt afdwingen. Het leven is nou eenmaal niet maakbaar.
Het klinkt ook alsof je die jaren als weggegooid beschouwt omdat je niet in een relatie zat. Betekent het dat je leven alleen iets waard is als je een relatie hebt? Ga leren trots te zijn op je keuzes, wat je allemaal hebt bereikt, bouw je eigenwaarde op, straal dat uit! Wie weet zijn de rollen dan een keer omgekeerd en worden de meiden die vanaf hun 18e zich vastklampten aan hun vriend jaloers op wat jij allemaal hebt bereikt.
Is mijn ouders wel gelukt, waren 16 en 19 toen ze elkaar leerden kennen en zijn tot het einde samen geweest en gelukkig samen geweest.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef datismijnmening het volgende:
Je kunt toch niet weten of je de ware hebt gevonden op 18 jarige leeftijd
Je doet net alsof je op 20-jarige leeftijd heel oud was en heel veel ervaring had met relaties. Persoonlijk vind ik 20 alsnog heel jong om je te binden aan iemand, maar als het goed zit dan zit het goed.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:44 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben blij dat ik tussen mijn 16e en 20e verschillende vriendjes heb gehad en zo al wat ervaring met relaties heb opgedaan voordat ik mijn huidige vriend leerde kennen. Ik was 20 toen we wat kregen, hij 26 en inmiddels zijn we bijna 7 jaar verder, wonen we bijna 4 jaar samen en zijn we verloofd![]()
Ik ken wel mensen die al vanaf hun 14e bij elkaar zijn en inmiddels halverwege de dertig zijn en kinderen hebben etc. Maar dat is echt een uitzondering.
Nouja heel oud niet maar ik vind 20 een redelijk normale leeftijd om aan een vaste relatie te beginnen iig.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:45 schreef Lievewij het volgende:
[..]
Je doet net alsof je op 20-jarige leeftijd heel oud was en heel veel ervaring had met relaties. Persoonlijk vind ik 20 alsnog heel jong om je te binden aan iemand, maar als het goed zit dan zit het goed.
Ditquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nouja heel oud niet maar ik vind 20 een redelijk normale leeftijd om aan een vaste relatie te beginnen iig.
Toen jij 18 was wilde je een vent van 30 omdat die een auto had en een eigen huisquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:46 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Nou dat kun je soms wel zien in je omgeving en als ik heel eerlijk ben word ik weleens jaloers...
Bijv een meisje die ik ken leerde hem op haar 18e kennen en nu ze 25 is zijn ze nog steeds samen en lijken ze nog steeds supergelukkig en verliefd (ten minste dat is wat ik op social media zie). Ze hebben in die jaren mooie reizen gemaakt samen en hebben mooie foto's van leuke gebeurtenissen. En hoewel ik het haar van harte gun...doet het me ook wel wat, want ik had die momenten eerder met mijn huidige vriend willen meemaken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |