abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 januari 2014 @ 09:18:50 #226
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_135633608
In aflevering 2 kwam deze muur een paar keer snel voorbij, maar welke hint hier nu weer achter zit?!?

<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 09:25:50 #227
42184 crew  DaMart
pi_135633674
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:18 schreef eNaSnI het volgende:
In aflevering 2 kwam deze muur een paar keer snel voorbij, maar welke hint hier nu weer achter zit?!?

[ afbeelding ]
Een konijnachtig wezen (en dat dus net als een mol onder de grond leeft) dat met een penis speelt. Freek is dus de mol!
  zaterdag 18 januari 2014 @ 09:49:19 #228
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_135633966
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:25 schreef DaMart het volgende:

[..]

Een konijnachtig wezen (en dat dus net als een mol onder de grond leeft) dat met een penis speelt. Freek is dus de mol!
_O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_135634463
Denken dat elke tekening een aanwijzing is :')
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:07:31 #230
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_135635330
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:20 schreef MolFan het volgende:
Denken dat elke tekening een aanwijzing is :')
En jezelf na de serie verwijten dat je dergelijke zaken als 'niet relevant' hebt bestempeld zeker? ^O^
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_135635720
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:07 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

En jezelf na de serie verwijten dat je dergelijke zaken als 'niet relevant' hebt bestempeld zeker? ^O^
:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:45:40 #232
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_135637459
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:25 schreef DaMart het volgende:

Dat zijn jouw woorden DaMart. *) _O-
  zaterdag 18 januari 2014 @ 16:54:21 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_135644841
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:19 schreef MolFan het volgende:
- Wat wordt er gezegd in het muziekje in de eerste executieronde als Susan haar groene scherm krijgt te zien? Het gaat als volgt. Susan krijgt een groen scherm. vervolgens speelt het muziekje verder af maar tijdens het muziekje wordt iets gefluisterd!

- Op de hoeveelste minuut is dat precies?? ;O

- Op 11:15 (NED 1 HD RIP, kan dus afwijken van Uitzending Gemist) hoor je iets van een trein en daarna komt het. Het is best een creepy geluid vooral met koptelefoon op. Je moet het geluid aardig hard zetten. Het lijkt achterstevoren.
Hier een link naar het geluidsfragment: https://app.box.com/s/rgwx4jvbo4ak8tvk5nfa - Het geluid/gefluister begint op 00:12 met het trein geluid, op 00:15 is het gefluister te horen. Direct erna komt hetzelfde stukje achterstevoren en als laatste is het vertraagd en in normale luister richting (geen idee of dit een woord is) te horen. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

- Ik heb het geluid nog eens nageluisterd en wat ik erin hoor is "Wǒ shì mó'ěr" vertaald in ik ben mol
http://translate.google.n...=#nl/zh-TW/ik%20ben%20mol
I'm watching you
pi_135645775
Op het gebouw waar de executie plaatsvindt staat een grote 3.
Ze gebruiken een animatie van het gebouw. Als het gebouw normaal wordt gefilmd is de 3 niet te zien.

Jan Willem krijgt als 3e een scherm te zien.
Maar de 3 kan ook ergens anders naar verwijzen natuurlijk.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:46:47 #235
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_135646396
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:25 schreef SuperFokker het volgende:
Op het gebouw waar de executie plaatsvindt staat een grote 3.
Ze gebruiken een animatie van het gebouw. Als het gebouw normaal wordt gefilmd is de 3 niet te zien.

[ afbeelding ]

Jan Willem krijgt als 3e een scherm te zien.
Maar de 3 kan ook ergens anders naar verwijzen natuurlijk.
Vond het inderdaad al opmerkelijke (nooit gebruikte) cameratechnieken voor WIDM rondom dit gebouw. Veel vanuit de lucht, fly-overs. Doen ze anders nooit. Maar dat het een animatie is, verklaart dat wel :)

Overigens denk ik dat ze die gewoon gebruikten om het mooie gebouw te laten zien. Niet voor hints.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 18:36:49 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135647906
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:56 schreef Max23 het volgende:
Na onder andere de pincode hint over Jan-Willem blijf ik in mijn tunnel zitten. Ze moesten dat geld opsturen naar aflevering 9 en dat had iets met Ellis Island te maken. Dat is een eilandje in het midden van New York. Heel "toevallig" had Jan-Willem gister bij de eerste opdracht een t-shirt aan waar Bronx op stond. Dat is natuurlijk één van de wijken van New York :s)
Ze gaan naar de Filipijnen, niet naar de VS. ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 18 januari 2014 @ 19:03:57 #237
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_135648818
Op het .com forum heeft men een opmerking van een backpacker (die in de Philippijnen is geweest gedurende de opnameperiode) op één of andere travel website gevonden.

Als dat inderdaad klopt, dan weten we in ieder geval 1 persoon die er dan nog in zal zitten (en dus sowieso volgende week veilig is).

Verder zou het voor mijn leadertheorie betekenen dat ik heel dicht bij één van de finalisten zit (en ik ben bijna 100% zeker wie dat zal zijn; uit de mogelijke keuzes die er dan nog zijn).

[ Bericht 4% gewijzigd door Sherlock_Holmes op 18-01-2014 19:05:19 (tekst vergeten) ]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_135656954
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Op het .com forum heeft men een opmerking van een backpacker (die in de Philippijnen is geweest gedurende de opnameperiode) op één of andere travel website gevonden.

Als dat inderdaad klopt, dan weten we in ieder geval 1 persoon die er dan nog in zal zitten (en dus sowieso volgende week veilig is).

Verder zou het voor mijn leadertheorie betekenen dat ik heel dicht bij één van de finalisten zit (en ik ben bijna 100% zeker wie dat zal zijn; uit de mogelijke keuzes die er dan nog zijn).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  PR en moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 22:30:57 #239
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135658479
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

linkje?
Fuck the EBU.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 22:46:06 #240
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_135659057
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:30 schreef Moira. het volgende:

[..]

linkje?
Pas op!! Als je dit linkje volgt en de tekst leest kan je achterkomen wie er nog inzit en wie er gaat afvallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  PR en moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 23:02:48 #241
288245 crew  Moira
pi_135659783
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:46 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Pas op!! Als je dit linkje volgt en de tekst leest kan je achterkomen wie er nog inzit en wie er gaat afvallen.

SPOILER
Hmm, maar dan is het nog de vraag welke aflevering het was :P
Hoewel het wel één van mijn finalisten was.

En bovendien kan die gosert ook lullen. Misschien heeftie wel de WIDM opnames gezien, maar trollt hij met 'die gaat er die aflevering uit'.
Fuck the EBU.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 23:36:41 #242
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_135661101
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 23:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

Hmm, maar dan is het nog de vraag welke aflevering het was :P
Hoewel het wel één van mijn finalisten was.

En bovendien kan die gosert ook lullen. Misschien heeftie wel de WIDM opnames gezien, maar trollt hij met 'die gaat er die aflevering uit'.
Lijkt me sterk. Ik denk dat die echt eruit gaat. Maar aan de andere kant, niets is wat het lijkt
En is er weer een plot twist. :P
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  PR en moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 23:52:16 #243
288245 crew  Moira
pi_135661655
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 23:36 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Ik denk dat die echt eruit gaat. Maar aan de andere kant, niets is wat het lijkt
Ja precies, maar sowieso weten we niet in welke aflevering ze naar Ellis Island gaan en in welk van die afleveringen die zich daar afspelen het dan is :P
Fuck the EBU.
pi_135665610
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 23:36 schreef jcdragon het volgende:

[..]

tuurlijk gaat hij/zij eruit.. het is gewoon ook echt niet de mol.
Het gaat tussen 3 personen die iedereen wel weet.
  zondag 19 januari 2014 @ 11:04:14 #245
342505 Anti-vermoeidheid
DigitaleVitamine C
pi_135668886
Ik denk dat Daphne de mol is!

Afl 1. Schijnbeweging
Schijnbeweging slaat op het feit dat Daphne eerst een rood scherm en later bij de echte executie een groen scherm krijgt.
SPOILER: hint uit molboekje
Afl 2. Vindingrijk
Voordat überhaupt iets verteld is over de opera-opdracht, weet Daphne in de bus te vertellen dat ze naar een staatscircus gaan en dat zij moeten kiezen wie Owen en Susan zijn.

Afl 3. Een zware keuze
Tijdens de executie Daphne moet de keuze maken tussen Susan (iedereen door) of Sophie (alleen zij naar huis).
  zondag 19 januari 2014 @ 13:29:12 #246
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_135672864
Opvallend in afl. 3 'Een zware keuze' zijn voor mij:

1. Het versturen van de 'volledige' pot? Heeft Freek inderdaad alles in een envelop gedaan of ging er stiekem nog wat geld in zijn molboekje?

2. Bij het roeien kon er gegokt worden, maar de pot is leeg. Molwaardig!

3. De inzet van Sofie bij het roeien lijkt minimaal, de peddel spettert maar een beetje. Handig was natuurlijk de positie achterin de dragonboat en de roeitips vooraf om buiten beeld te blijven.

4. Jennifer is aan het vissen bij Daphne, dat zou de mol denk ik niet zo snel doen.

5. Art geeft aan dat er bij het roeien twee keer zoveel verdiend had kunnen zijn. Er werd nu 1000 verdiend, terwijl als er 2400 uit de pot ingezet had kunnen worden (er was geen max), er dus 3400 verdiend was? Heb ik ergens een envelop gemist? Tenzij hij rekent vanuit de koffer-opdracht, waar 1000 is misgelopen, maar daarna wordt pas bekend dat de pot verstuurd is.

6. De titel met 'een zware keuze' sloeg op de koffer of de zak, denk ik. Sofie koos overduidelijk voor de zware zak, terwijl het andere team er nog best wel een discussie van maakte. Was zij ook doorslaggevend bij de keuze links of rechts richting het doodlopende pad door bij het water te blijven?

7. Voorbeschouwing op afl. 6 een rood scherm voor (blik van Art) is Aaf?

8. Het nummer van Daphne was 'spontaan' uit de telefoon van JWR, FB en SvdE verdwenen :?

9. Het originele plan was bij de Clocktower te starten door 1 team, maar op onverklaarbare wijze zijn ze toch met beide teams aan dezelfde kant van het water terecht gekomen. Zo ver mogelijk weg van Aaf en Daphne en dus lastiger om op tijd te komen en geld te verdienen.

[ Bericht 8% gewijzigd door eNaSnI op 19-01-2014 13:43:04 ]
  zondag 19 januari 2014 @ 14:02:25 #247
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_135674181
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:29 schreef eNaSnI het volgende:
Opvallend in afl. 3 'Een zware keuze' zijn voor mij:

1. Het versturen van de 'volledige' pot? Heeft Freek inderdaad alles in een envelop gedaan of ging er stiekem nog wat geld in zijn molboekje?

2. Bij het roeien kon er gegokt worden, maar de pot is leeg. Molwaardig!

3. De inzet van Sofie bij het roeien lijkt minimaal, de peddel spettert maar een beetje. Handig was natuurlijk de positie achterin de dragonboat en de roeitips vooraf om buiten beeld te blijven.

4. Jennifer is aan het vissen bij Daphne, dat zou de mol denk ik niet zo snel doen.

5. Art geeft aan dat er bij het roeien twee keer zoveel verdiend had kunnen zijn. Er werd nu 1000 verdiend, terwijl als er 2400 uit de pot ingezet had kunnen worden (er was geen max), er dus 3400 verdiend was? Heb ik ergens een envelop gemist? Tenzij hij rekent vanuit de koffer-opdracht, waar 1000 is misgelopen, maar daarna wordt pas bekend dat de pot verstuurd is.

6. De titel met 'een zware keuze' sloeg op de koffer of de zak, denk ik. Sofie koos overduidelijk voor de zware zak, terwijl het andere team er nog best wel een discussie van maakte. Was zij ook doorslaggevend bij de keuze links of rechts richting het doodlopende pad door bij het water te blijven?

7. Voorbeschouwing op afl. 6 een rood scherm voor (blik van Art) is Aaf?

8. Het nummer van Daphne was 'spontaan' uit de telefoon van JWR, FB en SvdE verdwenen :?

9. Het originele plan was bij de Clocktower te starten door 1 team, maar op onverklaarbare wijze zijn ze toch met beide teams aan dezelfde kant van het water terecht gekomen. Zo ver mogelijk weg van Aaf en Daphne en dus lastiger om op tijd te komen en geld te verdienen.
punt 8 was mij ook opgevallen. als dat waar is, kun je heel wat mensen afstrepen he :D
I'm not the girl in the picture..
pi_135675796
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:44 schreef stefhaarman het volgende:
En Aaf maakt ook nog wel enigszins kan want ze doet zich soms wel een beetje dom voor en wat ik ook heel opvallend vond was dat er door de ene groep werd verteld dat de afstand naar de ferry (of hoe je het ook noemt) heel lang is en vervolgens zegt Aaf tegen het andere team dat de ferry heel sloom is wat overduidelijk dus niet zo was want het team van Susan was net te laat maar deden er niet eens heel lang over, dit kan ook van Freek zijn die het slecht heeft verteld maar ik vond het wel opvallend.
Dat lag aan Daphne....Freek vertelde dat de afstand naar de ferry langer was dan gedacht, dus dat ze er een trein naartoe zouden nemen (helaas voor hem reed die alleen naar het vliegveld). Vervolgens verteld Daphne tegen Aaf dat de ferry er te lang over doet en dat Freek, Jan Willem en Sofie met een trein onder het water doorgaan. Aaf geeft deze info alleen maar door aan het andere team
  zondag 19 januari 2014 @ 14:44:10 #249
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_135675870
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:42 schreef kvd het volgende:

[..]

Dat lag aan Daphne....Freek vertelde dat de afstand naar de ferry langer was dan gedacht, dus dat ze er een trein naartoe zouden nemen (helaas voor hem reed die alleen naar het vliegveld). Vervolgens verteld Daphne tegen Aaf dat de ferry er te lang over doet en dat Freek, Jan Willem en Sofie met een trein onder het water doorgaan. Aaf geeft deze info alleen maar door aan het andere team
Klopt, was een molactie van Daphne. Er reed helemaal geen trein onder het water door _O-
  PR en moderator zondag 19 januari 2014 @ 16:24:42 #250
288245 crew  Moira
pi_135680921
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:04 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Ik denk dat Daphne de mol is!

Afl 1. Schijnbeweging
Schijnbeweging slaat op het feit dat Daphne eerst een rood scherm en later bij de echte executie een groen scherm krijgt.
SPOILER: hint uit molboekje
Afl 2. Vindingrijk
Voordat überhaupt iets verteld is over de opera-opdracht, weet Daphne in de bus te vertellen dat ze naar een staatscircus gaan en dat zij moeten kiezen wie Owen en Susan zijn.

Afl 3. Een zware keuze
Tijdens de executie Daphne moet de keuze maken tussen Susan (iedereen door) of Sophie (alleen zij naar huis).
Art zegt tegen Daphne "Gefeliciteerd, jij weet meer dan de rest" omdat ze door haar rode scherm weet wie níét de mol is/zijn.
En als je de mol bent ga je toch niet al van tevoren zeggen wat een opdracht is? Dat is veel te riskant, ik denk dat ze gewoon goed gegokt heeft.

En als ze Sophie had gekozen, dan was misschien ook wel iedereen door geweest, als Sophie gewoon de test goed had gemaakt en een groen scherm had.
Dat begrijpen mensen soms ook verkeerd, denk ik.
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')