Oude spellen zijn mijn guilty-pleasures (oké, en mijn laptop kan de nieuwe niet aan) en mijn meest recente gedownloade gouwe ouwe was Need for Speed Underground. Gaat normaal gesproken altijd goed; geniet nog wekelijks van oude spellen als Age of Empires 2, Red Alert 2, Stronghold, Warcraft 3 etc.

Maar goed, eenmaal klaar met deze download had ik werkelijk geen idee hoe ik dat spul aan de praat kreeg. Een beetje online zoeken leerde me dat ik iets moest downloaden van Daemon Tools, om die files uit mijn download te 'mounten' en dan zou hij het moeten doen.
Daar in mijn ongeduld te snel doorgeklikt zonder goed te lezen en dat leverde me een flinke backfire op: i.p.v. het programma dat ik wilde te krijgen, werden er plotseling wel 10 programma's op mijn computer geďnstalleerd. Home page werd automatisch veranderd in sweet-page.com (wat het ook is) en internet werkte voor geen meter meer. Sweet-page blijkt een zogenaamde browser-hijacker en is nogal moeilijk te verwijderen. Alle tips op internet ten spijt lukte het dan ook niet, terwijl er wel overal werd gewaarschuwd dat je er zo snel mogelijk vanaf moet omdat het je computer langzaam maar zeker naar de tering schijnt te helpen.
Uiteindelijk heeft een medewerker van vilmatech.com me (goed) geholpen om de rommel van mijn laptop af te krijgen, maar uiteraard niet voordat ik per creditcard omgerekend even 52 euro overmaakte.

Nogal een flinke hap uit mijn studentenbudget en bovendien compleet onnoddig.
Klacht: niet goed opgelet en combinatie van domheid en weinig computer know-how kost me 52 euro
Subklacht: verloor tijdens al dat gedoe de tijd uit het ogen en miste daarmee nog een college ook
Extra subklacht: kan nog steeds geen Need for Speed spelen
Moraal van het verhaal: beter opletten