http://www.nu.nl/economie(...)r-niet-haalbaar.htmlquote:Veel Nederlanders verwachten dat ze niet door kunnen werken tot 67 jaar. Dat stelt marktonderzoeker GfK vrijdag in een onderzoek onder duizend werknemers.
Meer dan 40 procent van de ondervraagden vreest het niet te kunnen volhouden tot de nieuwe pensioenleeftijd.
In plaats daarvan denkt de gemiddelde werknemer te kunnen doorwerken tot 65,5 jaar.
Wanneer ze de keuze zouden krijgen, willen Nederlanders eerder stoppen met werken. Het liefst zouden zij al bij 64,2 jaar met pensioen gaan. In de leeftijdsgroep tot 34 jaar ligt dat punt nog lager, op 63,5 jaar.
Slechts 16 procent van de ondervraagden zegt vrijwillig te willen doorwerken tot zijn 67e of langer.
TS is 85, dus in zijn optiek is iedereen een ´jongere´quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:41 schreef Rezania het volgende:
Er wordt trouwens niet gesproken over jongeren maar over Nederlanders.
TS is 33.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:42 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
TS is 85, dus in zijn optiek is iedereen een ´jongere´
TS moet dan artikelen gewoon objectief lezen, in plaats van met een visie een ouwe verzuurde opa.quote:
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
TS moet dan artikelen gewoon objectief lezen, in plaats van met een visie een ouwe verzuurde opa.
Jongeren willen eerder stoppen met werken. Staat er vrij duidelijk.quote:Wanneer ze de keuze zouden krijgen, willen Nederlanders eerder stoppen met werken. Het liefst zouden zij al bij 64,2 jaar met pensioen gaan. In de leeftijdsgroep tot 34 jaar ligt dat punt nog lager, op 63,5 jaar.
Dan moet je ze wel meer betalen dan de armoede-grens.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:45 schreef Lyrebird het volgende:
Laat mensen aub zelf sparen. Dan kunnen ze zelf beslissen wanneer ze met pensioen gaan.
Ja, en dat de rest dat ook wil doet er natuurlijk niet toe. Babyboomermentalitiet noem ik dat.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:51 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Jongeren willen eerder stoppen met werken. Staat er vrij duidelijk.
Ze willen zelfs eerder stoppen dan de restquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, en dat de rest dat ook wil doet er natuurlijk niet toe. Babyboomermentalitiet noem ik dat.
Och, dat soort mensen kijken alleen naar Griekenland waar je op je 40ste met pensioen kan/kon.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze willen zelfs eerder stoppen dan de rest![]()
Ze komen gvd net uit de schoolbanken.
![]()
Ooit beginnen met werkenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:57 schreef datismijnmening het volgende:
Niet op je 35e met pensioen gaan
ik denk dat er een gigantische hoeveelheid jongeren is, die liever ook werken dan op school zitten.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:05 schreef withxhonor het volgende:
Wat jongeren vaak vergeten in dit verhaal is dat hun ouders en de generaties daarvoor al veer eerder begonnen met werken. En niet tot hun 25e op school zat, maar met een jaar of 15 al op de werkvloer stonden. Dus, al vind ik het zelf ook geen leuk vooruitzicht, ik kan het ergens wel begrijpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |