abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135307275
http://www.telegraaf.nl/v(...)meer_verdient__.html

quote:
GENT -
Mannen hebben het er (nog) steeds moeilijk mee als hun partner meer verdient dan zij zelf doen.

Dit is zelfs zo erg dat ze hier depressieve klachten door krijgen. Dit blijkt uit een onderzoek van de UGent. Voor het onderzoek werden 1054 heteroseksuele koppels tussen tussen 18 en 65 jaar ondervraagd.

Kostwinner
Mannen verkroppen het blijkbaar niet als hun vrouw meer geld binnenkrijgt. Vooral wanneer de echtgenote de kostwinner is, slaat de depressie bij de heren toe.

Maar ook als een vrouw deeltijds gaat werken, veroorzaakt dit meer rusteloosheid en slapeloosheid bij manlief.

Voor vrouwen maakt het niet uit of hun man meer salaris heeft of de kostwinner is. Hun mentale gezondheid wordt hierdoor bijna niet beïnvloed. Ze zijn ook niet depressiever als ze meer huishoudelijke taken op zich moeten nemen.

Depressieve klachten
Mannen worden hier niet al te vrolijk van. Met een buitenshuis werkende vrouw, kan dat al eens gebeuren. Uit het onderzoek blijkt nu dat mannen meer depressieve klachten hebben naarmate ze een groter deel van het huishouden op zich nemen. Vooral het routineuze van huishoudelijke taken maakt hen somber.

Opvallend is dat ook bij tweeverdieners de voltijdse tewerkstelling van de vrouw samen gaat met een minder goede mentale gezondheid van hun partner, maar dit dan enkel wanneer de vrouw een loon heeft dat hoger is dan dat van haar partner.

Status en autonomie
De onderzoekers concluderen dat mannen in hun relaties gevoelig zijn voor verlies van status, autonomie en zeggenschap.
Drie zaken veroorzaken bij mannen dus depressies:

1) Een (fulltime) werkende vrouw
2) Minder verdienen dan hun vrouw
3) Huishoudelijke taken

Eigenlijk best triest. :') De emancipatie is dus nog niet zo ver doorgedrongen tot de samenleving als 'men' dacht.
pi_135307302
Totaal niet herkenbaar.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 januari 2014 @ 10:03:03 #3
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135307332
Heeft mijn vriend volgens mij echt geen last van.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:07:44 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135307427
Ik zou het niet zo erg vinden op zich.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_135307442
Hoewel ik meer verdien dan mijn vriendin, vind ik toch dat mannen die depressief raken van een vrouw die meer verdient huilebalken. Waar maak je je in godsnaam druk om? :')
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:13:47 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_135307541
De devaluatie van het begrip depressie is hier hoog.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:16:14 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135307626
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:03 schreef Etcetera het volgende:
Heeft mijn vriend volgens mij echt geen last van.
Mijn man ook niet. Denk dat je dit ook alleen ziet bij erg traditionele mannen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_135307654
ik zou het heerlijk vinden als mijn vriendin meer als mij zou verdienen
als er dan wordt gediscussieerd over wie er een dag minder moet gaan werken om voor de kinderen te zorgen

ik zou daar geen probleem mee hebben

enige probleem wat ik zou hebben is als mijn vriendin mannelijker werk zou doen dan mij

in de bouw ofzeuw
en ik zou kapper zijn

maar ik verdien meer als mijn vriendin dus dit gaat voor mij niet op
pi_135307672
Mijn meisie verdient in drie dagen meer dan ik 4. Heerlijk, scheelt me een hoop werk!
pi_135307706
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:17 schreef beerten het volgende:
Mijn meisie verdient in drie dagen meer dan ik 4. Heerlijk, scheelt me een hoop werk!
wat voor werk doen jullie dan ? als ik vragen mag ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135307965
Ik herken me er niet echt in moet ik zeggen.
pi_135307975
Al die mannen die het prima vinden om hun vrouw/vriendin meer te laten werken. Wat voor man ben je dan. :')
pi_135307994
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:29 schreef Kola het volgende:
Al die mannen die het prima vinden om hun vrouw/vriendin meer te laten werken. Wat voor man ben je dan. :')
Hup naar de keuken jij!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:33:02 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135308063
quote:
Niet per se meer te laten werken, wel meer te laten verdienen. En ja, in het geval van nageslacht in het huis als mijn vriendin dan het grotere geld binnen brengt wil ik best een tijdje luiers verschonen of zo. Leuk Oprah/Dr Phill kijken terwijl die kleine mijn schouder onder kotst tijdens het boertje.
Vrijheid
pi_135308120
quote:
True. Mijn vrouwtje moet het huishouden gedaan hebben en het eten klaar hebben staan, laat het grote mensen werk maar aan mij over.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:36:32 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135308159
Beetje tendentieus geschreven stukje. Het noemt nergens aantallen of percentages.
The love you take is equal to the love you make.
pi_135308168
quote:
Meer verdienen is niet altijd meer werken, natuurlijk.
pi_135308280
Zo erg is dat niet.
Ура для россии
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 10:41:42 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135308325
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

True. Mijn vrouwtje moet het huishouden gedaan hebben en het eten klaar hebben staan, laat het grote mensen werk maar aan mij over.
Zou dit topic iets te maken hebben met dat topic van gisteren waarin TS op dr plek werd gezet denk je? :9
Breitling - Instruments for Professionals
pi_135308378
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Niet per se meer te laten werken, wel meer te laten verdienen. En ja, in het geval van nageslacht in het huis als mijn vriendin dan het grotere geld binnen brengt wil ik best een tijdje luiers verschonen of zo. Leuk Oprah/Dr Phill kijken terwijl die kleine mijn schouder onder kotst tijdens het boertje.
Ik vind het beeld wat veel werkenden hebben van de dagbesteding van een thuisblijvende moeder altijd wel grappig. Echt het idee hebben dat ze niets meer doen dan wat luiers verschonen, tv kijken en me de buurvrouw koffie drinken.

Als fulltime werkende alleenstaande moeder heb ik met regelmaat verzucht dat ik een huisman wilde. Een (grotendeels) thuisblijvende partner neemt je heel veel werk en zorg uit handen en levert daarnaast ook nog voordelen op die je als fulltime werkenden maar laat schieten omdat je er de tijd en energie niet voor hebt.
pi_135308484
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Zeg me dat jij altijd al een vrouwelijk type bent geweest en dat niet iedere willekeurige man hierin kan transformeren ;(
pi_135308503
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:19 schreef basvandalen het volgende:

[..]

wat voor werk doen jullie dan ? als ik vragen mag ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slechte grappen mogen altijd!

Ik werk als technisch engineer en zij als informatie-analist
pi_135308505
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:46 schreef Kola het volgende:

[..]

Zeg me dat jij altijd al een vrouwelijk type bent geweest en dat niet iedere willekeurige man hierin kan transformeren ;(
Schattig die jaren 50 denkwijze O+
pi_135308525
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:47 schreef beerten het volgende:

[..]

Slechte grappen mogen altijd!

Ik werk als technisch engineer en zij als informatie-analist
ik zei als grap

de pooier verdient toch meestal meer
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:49:48 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135308564
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:46 schreef Kola het volgende:

[..]

Als je het echt lekker vindt wil ik je ook wel met mild geweld de keuken in blijven slaan hoor.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')