abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135301789
Eisen tegen jeugdbende Culemborg

Het Openbaar Ministerie heeft straffen tot 50 maanden geëist tegen vier leden van een jeugdbende uit Culemborg. De verdachten zijn nu tussen de 17 en 21 jaar.

Volgens de openbaar aanklager vormden ze met twee anderen de harde kern van een groep van zo'n 50 overwegend Marokkaanse jongeren die in wisselende samenstelling betrokken waren bij een inbraakgolf in Culemborg. Ze worden verdacht van zeker 196 inbraken.

Aanvoerders
De zes aanvoerders bepaalden volgens justitie wie zich mochten inkopen bij de 'strijders' en wie 'met pensioen' moest.

De bende veroorzaakte veel gevoelens van onveiligheid bij de inwoners van Culemborg. Vooral in de wijk Terweijde sloegen ze hun slag. Alleen al in de eerste helft van 2012 liep het aantal inbraken daar op tot 73.

In sommige woningen werd zes keer ingebroken, Marokkaanse huishoudens werden met rust gelaten. Bewoners waren terughoudend om naar de politie te gaan omdat ze dan een steen door hun ruit konden krijgen, of te maken kregen met een autobrand.

Auto's
Volgens de aanklager opereerde de bende vanuit drie auto's van meerderjarige bendeleden. Ze reden ermee naar de inbraken en keken vanuit de auto of er geen politie in de buurt was.

In mei werden de hoofdverdachten aangehouden.

Tijdens het onderzoek werden de bendeleden afgeluisterd en geobserveerd. Volgens het OM kloppen de verslagen van de afgeluisterde gesprekken over de inbraakplannen en de buit met de aangiftes en de vermiste goederen. Ook zijn de stemmen van de afzonderlijke verdachten herkend.
http://nos.nl/artikel/595(...)bende-culemborg.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Spellchecker vrijdag 10 januari 2014 @ 00:44:47 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_135301965
Ehm.... krijgen ze ook een skatepark???
pi_135301966
:|W Het artikel gaat over de eisen, en je haalt er één zinnetje uit om als TT te dienen. Briljant. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:45:37 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_135301990
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:44 schreef Rezania het volgende:
:|W Het artikel gaat over de eisen, en je haalt er één zinnetje uit om als TT te dienen. Briljant. :')
Behoorlijk schokkend anders, deze racistische georganiseerde criminaliteit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_135302009
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Behoorlijk schokkend anders, deze racistische criminaliteit.
Ja, heel erg, kreeg er bijna een hartaanval van, zo schokkend. :'(
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:46:44 #6
38496 Perrin
pi_135302016
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, heel erg, kreeg er bijna een hartaanval van. :'(
Volwassen reactie..
pi_135302032
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:44 schreef Rezania het volgende:
Feitelijk gewoon juist, en het is ernstig genoeg om er een apart topic voor te openen. Gaat dus niets aan de TT veranderd worden. Maar het staat je vrij om hier verder te klagen: NWS / [NWS FeedBack] Het mag af en toe gezegd worden
pi_135302038
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Volwassen reactie..
Sarcasme is kinderachtig of zo?

Vind je dit nou echt zo schokkend dan? Dat een Marokkaanse bende niet inbreekt bij Marokkaanse huishoudens?
pi_135302071
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Feitelijk gewoon juist, en het is ernstig genoeg om er een apart topic voor te openen. Gaat dus niets aan de TT veranderd worden. Maar het staat je vrij om hier verder te klagen: NWS / [NWS FeedBack] Het mag af en toe gezegd worden
Een titel moet representerend zijn voor de algemene inhoud van een tekst. Het gaat niet om het racisme van de groep in het artikel, daar is het een bijzaak, dus de TT is onjuist. Maar goed, laat maar.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:49:03 #10
38496 Perrin
pi_135302077
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:47 schreef Rezania het volgende:

Vind je dit nou echt zo schokkend dan? Dat een Marokkaanse bende niet inbreekt bij Marokkaanse huishoudens?
Ja, dat vind ik. Georganiseerde misdaad is al walgelijk genoeg, maar ook nog met een racistisch oogpunt. :N

Alsof dat zo vaak voorkomt in dit land.
pi_135302107
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Behoorlijk schokkend anders, deze racistische georganiseerde criminaliteit.
Wat is er precies schokkend aan? 50 jongeren, zullen wel rond de 40 gezinnen zijn. Dan heb je nog allerlei bevriende Marokkaanse gezinnen er naast. Nogal logisch dat ze dan de eigen kring ontwijken. Schokkend racisme zou ik het niet noemen, het is gewoon niet praktisch om bij Marokkaanse gezinnen in te breken.
pi_135302114
quote:

[..]

Ik vind het niet "schokkend ", het is alleen dan wel een gegeven dat ze behalve inbrekers ook racisten zijn.
pi_135302147
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:48 schreef Rezania het volgende:

[..]

Een titel moet representerend zijn voor de algemene inhoud van een tekst. Het gaat niet om het racisme van de groep in het artikel, daar is het een bijzaak, dus de TT is onjuist. Maar goed, laat maar.
Denk dat de meeste mensen het oneens zijn met jouw typering van bijzaak. Als dat niet zo zou zijn dan zou je in het feedback topic nog een goede kans hebben op aanpassing van de TT.
pi_135302157
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik. Georganiseerde misdaad is al walgelijk genoeg, maar ook nog met een racistisch oogpunt. :N

Alsof dat zo vaak voorkomt in dit land.
Ik vind het niet zo verrassend, blanken worden relatief vaak het slachtoffer van mensen met een "getinte huidskleur". Hoor amper wat over Marokkanen die slachtoffer worden van Marokkaanse criminelen.
  Spellchecker vrijdag 10 januari 2014 @ 00:52:26 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_135302161
quote:

[..]

Dat doen ze expres niet om de schuld af te schuiven op ......
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:53:11 #16
38496 Perrin
pi_135302176
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:52 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo verrassend, blanken worden relatief vaak het slachtoffer van mensen met een "getinte huidskleur". Hoor amper wat over Marokkanen die slachtoffer worden van Marokkaanse criminelen.
In A'dam-West schijnen ze elkaar ook af te knallen. Maar of dat nu een verbetering is :X

Ik heb iig nog nooit van autochtonen gehoord die alleen bij allochtonen inbreken..
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:53:59 #17
3542 Gia
User under construction
pi_135302192
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:46 schreef Rezania het volgende:

Ja, heel erg, kreeg er bijna een hartaanval van, zo schokkend. :'(
Jij hoort bij 'de gezinnen die met rust gelaten werden'?

Tja, het zijn zon goede jongens, ligt aan de samenleving, ze voelden zich gediscrimineerd.
Kom maar op met die drogredenaties.

Inbreken is één, georganiseerd inbreken op grote schaal is heel wat anders.
Strafeisen zijn terecht.
pi_135302209
Mooi dat die zijn opgepakt. Kunnen ze niet een fatsoenlijke opvoedcursus krijgen waarbij er wat manieren wordt ingestampt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_135302212
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij hoort bij 'de gezinnen die met rust gelaten werden'?

Tja, het zijn zon goede jongens, ligt aan de samenleving, ze voelden zich gediscrimineerd.
Kom maar op met die drogredenaties.

Inbreken is één, georganiseerd inbreken op grote schaal is heel wat anders.
Strafeisen zijn terecht.
Waar maak jij uit op dat ik dit tolereer? Ik zeg enkel dat ik het niet verrassend vind dat ze discrimineren op basis van afkomst bij hun inbraken.
pi_135302216
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

In A'dam-West schijnen ze elkaar ook af te knallen. Maar of dat nu een verbetering is :X

Ik heb iig nog nooit van autochtonen gehoord die alleen bij allochtonen inbreken..
Ja maar het artikel zegt ook niet dat deze Marokkanen alleen bij autochtonen inbreken. Ze kunnen net zo goed bij een Afghaan of Braziliaan inbreken, daar zegt het artikel niks over.
pi_135302224
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:54 schreef Rezania het volgende:

[..]

Waar maak jij uit op dat ik dit tolereer? Ik zeg enkel dat ik het niet verrassend vind dat ze discrimineren op basis van afkomst bij hun inbraken.
Andere mensen misschien wel.
pi_135302229
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Marokkanen onderling of allochtonen onderling? Er is wel een verschil natuurlijk.
pi_135302236
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:55 schreef Rosario het volgende:

[..]

Andere mensen misschien wel.
Dan moeten die mensen eens onder hun steen vandaan komen. :')
pi_135302266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Eisen tegen jeugdbende Culemborg

Het Openbaar Ministerie heeft straffen tot 50 maanden geëist tegen vier leden van een jeugdbende uit Culemborg. De verdachten zijn nu tussen de 17 en 21 jaar.
Dat noem ik geen straffen.
pi_135302276
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat is er precies schokkend aan? 50 jongeren, zullen wel rond de 40 gezinnen zijn. Dan heb je nog allerlei bevriende Marokkaanse gezinnen er naast. Nogal logisch dat ze dan de eigen kring ontwijken. Schokkend racisme zou ik het niet noemen, het is gewoon niet praktisch om bij Marokkaanse gezinnen in te breken.
Of ze weten dat daar weinig te halen valt.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')