Staat het in de rasomschrijving dan? Karakter: verwend, gebit: bijt, enz...quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:57 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou Divo sowieso goed laten nakijken bij een da idd, maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ie door en door verwend is. Leer mij chihuahua's kennen
I know, ik heb ze. Ik vind ze doorgaans echt vet irritant, van anderenquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:32 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Staat het in de rasomschrijving dan? Karakter: verwend, gebit: bijt, enz...![]()
Nee hoor, er zijn ook een heleboel leuke en he-le-maal niet verwende chi's
Hoe is het afgelopen met Divo? Heeft je DA nog iets gevonden?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:11 schreef Cat89 het volgende:
Super bedankt voor jullie reacties. Ik ga nu direct naar de DA. Hij ligt nu op mn schoot tr slapen en hij gromt echt als ik over zijn rug aai idd! Onder zijn kin kan ik hem gewoon aaien. Ik laat wel weten wat de DA me kon vertellen.
Oh, gelukkig!quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:38 schreef Cat89 het volgende:
Divo heeft niks aan zijn rug! En toen het baasje thuis kwam van het werk was er niks aaan de hand! Ik kan hem ook weer optillen en aaien. Waarschijnlijk merkte hij gewoon aan mij dat ik wat angstig was door het voorval.
Hmm, helaas kan ik geen snelle, makkelijke maar toch een dierenvriendelijke oplossing verzinnen voor dit probleem. Dit gedrag is nogal lastig te "verbeteren", wantquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:17 schreef Pino333 het volgende:
Onze hond (Rottweiler) staat de hele tijd voor de deur te blaffen omdat hij naar binnen wil, maar we doen hem alleen 's avonds naar binnen omdat hij erg groot is en behoorlijk vervelend kan zijn tegen de katten. Heeft u enig idee hoe dit geblaf ophoud?
Je kan het eerst voorzichtig 2 x daags schoonmaken met een watje met afgekoeld gekookt water of oogdruppels (Beaphar heeft bijvoorbeeld oogdruppels voor huisdieren en oogzalf met vitamine A). Als het niet overgaat, dus als je hamster met zijn oog blijft knijpen of als je toch pus ziet, dan moet je even je dierenarts bellen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:13 schreef egeltje1985 het volgende:
Één oogje van mijn Syrische hamster zit ineens halfdicht. Ik zie niet echt pus ofzo, maar het lijkt me een beetje ontstoken. Zou ik daar een zalfje voor kunnen/moeten halen? Of gaat t vanzelf over?
Bedankt voor de snelle reactie. We wisten natuurlijk hoe groot het beest zou zijn en we wisten of hij goed met katten kon omgaan. Het probleem met de katten is niet erg groot aangezien hij de laatste tijd steeds minder vervelend word. Dat de hond aandacht nodig heeft wisten we ook en hij krijgt ook genoeg aandacht, alleen hij vind het vervelend om 's middags buiten te zijn ook al krijgt hij gezelschap van een Duitse herder.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:23 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hmm, helaas kan ik geen snelle, makkelijke maar toch een dierenvriendelijke oplossing verzinnen voor dit probleem. Dit gedrag is nogal lastig te "verbeteren", want
1. de hond is een gewoontedier, dus als hij eenmaal gewend is om binnen te zijn, zal het moeilijk zijn om dat af te leren
2. de hond is nog eens een gezelschapsdier, dus hij verblijft graag in de gezelschap van zijn soortgenoten en/of mensen
3. Rottweiler is een bewakingshond / een drijver, dus het blaffen is zeer makkelijk aan te leren en zeer moeilijk af te leren.
Je heb veel tijd en veel geduld nodig. Je zou je hond het alleen buiten blijven opnieuw moeten aanleren. Elke keer als je hem alleen buiten laat en hij stil is, terugkomen en belonen. En de periodes dat hij alleen buiten is, zeer langzaam verlengen. Je moet elke keer er voor zijn dat hij gaat blaffen. Het ongewenste gedrag voorkomen dus en het goede gedrag belonen.
P.S. En het is natuurlijk heel erg jammer dat hij niet geleerd heeft om fatsoenlijk om te gaan met de katten... (Het argument "hij is erg groot" snap ik trouwens niet... Ik neem aan dat jullie van tevoren wisten hoe groot een Rottweiler zou worden?)
ah tnx.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:28 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Je kan het eerst voorzichtig 2 x daags schoonmaken met een watje met afgekoeld gekookt water of oogdruppels (Beaphar heeft bijvoorbeeld oogdruppels voor huisdieren en oogzalf met vitamine A). Als het niet overgaat, dus als je hamster met zijn oog blijft knijpen of als je toch pus ziet, dan moet je even je dierenarts bellen.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:35 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
ah tnx.mn hamster lijkt er niet erg mee te zitten, is gewoon actief door de kooi aan t hobbelen, dus t zal wel meevallen ook. Even druppels halen dan maar. Kan dat gewoon in een dierenwinkel?
[ afbeelding ] dit bedoel je?
En als je hem buiten wat afleiding geeft? Is hij goed met puzzels ed of vreet hij alles kapot? Anders zou je bijvoorbeeld wat voer in een voerbal doen of de snoepjes overal verstoppen, zo blijft hij bezig. De liefde gaat bij een Rottweiler door de maagquote:Op donderdag 23 januari 2014 19:32 schreef Pino333 het volgende:
[..]
Bedankt voor de snelle reactie. We wisten natuurlijk hoe groot het beest zou zijn en we wisten of hij goed met katten kon omgaan. Het probleem met de katten is niet erg groot aangezien hij de laatste tijd steeds minder vervelend word. Dat de hond aandacht nodig heeft wisten we ook en hij krijgt ook genoeg aandacht, alleen hij vind het vervelend om 's middags buiten te zijn ook al krijgt hij gezelschap van een Duitse herder.
Gaan we proberen. Bedanktquote:Op donderdag 23 januari 2014 19:47 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
En als je hem buiten wat afleiding geeft? Is hij goed met puzzels ed of vreet hij alles kapot? Anders zou je bijvoorbeeld wat voer in een voerbal doen of de snoepjes overal verstoppen, zo blijft hij bezig. De liefde gaat bij een Rottweiler door de maag
Om de juiste diagnose te stellen is eigenlijk een lichamelijk onderzoek en mogelijk nog verder onderzoek noodzakelijk. De pijnstilling (Novacam, denk ik) is in principe logisch als een pijnlijke keelonsteking vermoed wordt. Als de hond verder geen koorts oid heeft, dan is het antibioticum zeker niet nodig.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:12 schreef _Joy_ het volgende:
Hoi,
Mijn hond (chihuahua van 6 jaar oud) hoest de laatste dagen soms. Met van die kokhalzende bewegingen. Dit heeft hij nog nooit eerder gehad. Verder heeft hij echt nergens last van, hij eet goed, rent gewoon rond.
Ik heb de dierenarts gebeld en die zei dat het keelontsteking was en adviseerde pijnstillers. Nuvo- of Nova nogwat. Hij zou het klaarleggen, ik kon het op komen halen.
Hij hoeft de hond verder niet te zien.
Is dit de juiste behandeling? Moet hij misschien niet aan de antibiotica of ben ik nu overbezorgd?
Alvast bedankt!
Bedanktquote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:29 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Om de juiste diagnose te stellen is eigenlijk een lichamelijk onderzoek en mogelijk nog verder onderzoek noodzakelijk. De pijnstilling (Novacam, denk ik) is in principe logisch als een pijnlijke keelonsteking vermoed wordt. Als de hond verder geen koorts oid heeft, dan is het antibioticum zeker niet nodig.
Beterschap!
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:46 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Bedankt![]()
En volgens mij was het inderdaad novacam ja. Ik kom overigens al jaren bij deze dierenarts en ben verder erg tevreden over hem.
Dank.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:09 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dank je![]()
Ik vind je avatar heel schattig
Lukt het zelf niet?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dank.
Ik heb ook een heel schattige hond, al zeg ik het zelf. Op de foto moest ze op een afstandje blijven zitten voor de foto, maar dat doet ze nooit, ze schuift altijd op d'r kont een stukje dichterbij en kijkt daar dan heel droog en onschuldig bij. Het resultaat was deze foto.[code]
Wat is dat eigenlijk voor het modelletje? Een Labrador? Een Toller? Een Podenco?
[/code]
En nu ga ik naar de DA om d'r duimnagels te laten knippen gezien ze ze zelf niet bijwerkt.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:22 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Ik ookfijn om zo advies te kunnen vragen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |