Wat is je luchtvochtigheid in huis ?quote:Op maandag 27 januari 2014 10:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ja ik vroeg het me af, of er mss niet iets van een olie of zo is waar die beesten minder stoffig van worden of zo. Het is een vliegende sneeuwbuit dat beest, en niet vanwege de rui of zo, echt, stof wat er af dwarrelt als ie zich beweegt. Hij maakt meer rommel ook dan de 4 honden en de andere 2 vogels bij elkaar
ja tis maar een klein beestje en ze leven niet zo lang, maar toch zielig.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:59 schreef Kimpossible het volgende:
Dierenartsupdate:
Kat verkeert inderdaad in blakende gezondheid (gelukkig zijn we dus niet zulke slechte baasjes als we even vreesden). Hij is 5,8 kilo en ziet er super uit. Voor de zekerheid stormogyl 10 gekregen als antibioticakuurtje en een pipetje wormen/vlooien/tekenspul. En proefzakjes dieetvoer.
Ben benieuwd!
Egeltje, das naarsterkte!
Wat is overklap? Een typfout of een woord waar ik gewoon nog nooit van gehoord heb? Ik zit er al een paar minuten over na te denken.... HALPquote:Op maandag 27 januari 2014 16:05 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
maar bij sommige krijg je dus wel overklap milde niesziekteverschijnselen.
Het lijkt wel het kleine zusje van Pinoquote:Op zondag 26 januari 2014 22:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]![]()
Hij heet dan ook Rambo naar Sylvester Stallone vanwege die kromme snavel!
[ afbeelding ]
Het is een bazenvogel
Overlap?quote:Op maandag 27 januari 2014 18:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat is overklap? Een typfout of een woord waar ik gewoon nog nooit van gehoord heb? Ik zit er al een paar minuten over na te denken.... HALP
Maakt er ook niet echt een logische zin vanquote:
Ik heb echt geen flauw ideequote:Op maandag 27 januari 2014 16:58 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Wat is je luchtvochtigheid in huis ?
Hang natte, net niet druppelende theedoeken midden in je kamer ( over een trapje, droogrek of zo), zij ze binnen een uur of 2 gortdroog is het echt te droog in je huis (bij 20 graden binnenshuis).quote:
Nou, ik denk dat alle topics doorlezen niet meer te doen is.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:12 schreef oh-oh het volgende:
Mss wil je je op uitbreiden met wat algemene tips? Maar eigenlijk moet iedereen maar gewoon de topics goed doorlezen toch?
Fijn hoe jullie een uitgebreide studie van maken van mijn dyslexiequote:Op maandag 27 januari 2014 18:09 schreef Queller het volgende:
[..]
Maakt er ook niet echt een logische zin van
Misschien is het een haske normale medische term. Kan best. Of een gekke autocorrect
Oh nee, gecondoleerd, Egeltje...quote:Op maandag 27 januari 2014 16:54 schreef egeltje1985 het volgende:
hamster in laten slapen. Dikke buik was blijkbaar een gezwel. Heel zielig...
quote:Op maandag 27 januari 2014 16:59 schreef Kimpossible het volgende:
Dierenartsupdate:
Kat verkeert inderdaad in blakende gezondheid (gelukkig zijn we dus niet zulke slechte baasjes als we even vreesden).
Hopelijk knapt hij snel op!quote:Hij is 5,8 kilo en ziet er super uit. Voor de zekerheid stormogyl 10 gekregen als antibioticakuurtje en een pipetje wormen/vlooien/tekenspul. En proefzakjes dieetvoer.
Ben benieuwd!
Egeltje, das naarsterkte!
ja, dat las ik al. Maar ze was nog zo jong...quote:Op maandag 27 januari 2014 21:55 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Oh nee, gecondoleerd, Egeltje...
Helaas komen de tumoren bij hamstertjes nogal veel voor...
Na 2 weken moet haar anus er normaal uitzien.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoi.
Lot haar anaalklieren waren compleet ontstoken dus staart klemvast tussen de pootjes na alweer een dikke week diaree. Afijn, de da heeft de klieren uitgeknepen ,antibiotica en en ze doet het nu hartstikke goed op Trovet Intestinal, zowel de brokjes als blik, ze poept weer prachtig. Maar anusje is en blijft beetje dik, ontsmet het na elke, nu weer prima grote boodschap en het is net een konijn met een wit achterste vanwege de sudocreme.
Ze heeft nog nooit eerder een anaalklierprobleem gehad dus is de vraag: hoe lang kan/mag dat poepertje een beetje opgezwollen zijn.
Zij kan prima de rest van het leven op dit voer. Ik ken de honden die vanaf hun eerste levens jaar op een darmdieet gingen en alleen daarop goed deden. Het is een compleet voer en kan prima, ook bij een oudere hond.quote:Ze heeft de ab nu morgen nog (in totaal 6 dagen dus, Metrobac 250mg, 2 per dag). Ik ontsmet haar poeper na elke ontlasting dus 3Xdaags. Ik hou haar voor nu op dat voer maar is het wijs dat zo te houden gezien haar leeftijd (binnenkort 12) of zijn er alternatieven?
Hmm, ik zou inderdaad eerst iets proberen wat beter verteerbaar is. Bijv. hypoallergene koekjes over gedroogde kipfilet (het is natuurlijk mogelijk dat zij ook niet tegen kipfilet kan).quote:Het kwispelt weer voluit en stelt zich weer aan maar dat willen we ook graag zo houden Ik hou haar met liefde voor de rest van haar leven op het voer waar ze nu bij gedijt maar is dat echt een optie?.
En: kan een gedroogd pensbot dan wel een knabbel met wat van dat nepspek kwaad of verpest ik heel haar interne flora dan weer?
Was het echt actief plassen, met een poot optillen en al? Of lag hij te slapen en liet hij toen zijn urine lopen?quote:Op maandag 27 januari 2014 19:59 schreef snoenk het volgende:
Ik heb ook een vraag.
Ik heb een lieve gecastreerde reu van 7 jaar oud.
Hij is ontzettend zindelijk maar nu plaste hij het weekend ineens 2x in huis. Hij deed dit gewoon waar ik bij was zonder dat hij aangaf dat hij uit moest. Anderhalve maand geleden heeft hij dit ook al 1x gedaan maar daar verder niet bij stil gestaan omdat het eenmalig was en verder niets aan hem mankeerde.
Een half jaar geleden zijn zn nieren gecontroleerd omdat hij af en toe zo heerlijk fris uit zn bek ruikt, maar daar was toen helemaal niets mis mee.
Het waren grote plassen en verder is hij even levendig en actief als altijd.
Wat is er met hem aan de hand? Het lijkt me niet dat het een blaasontsteking is aangezien hij verder gewoon normaal buiten plast. Niet meer of vaker ofzo.
Help?
quote:Op maandag 27 januari 2014 22:06 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Na 2 weken moet haar anus er normaal uitzien.
[..]
Zij kan prima de rest van het leven op dit voer. Ik ken de honden die vanaf hun eerste levens jaar op een darmdieet gingen en alleen daarop goed deden. Het is een compleet voer en kan prima, ook bij een oudere hond.
[..]
Hmm, ik zou inderdaad eerst iets proberen wat beter verteerbaar is. Bijv. hypoallergene koekjes over gedroogde kipfilet (het is natuurlijk mogelijk dat zij ook niet tegen kipfilet kan).
Als je het leuk vindt, kan je ook zelf koekjes bakken met bv. gemalen kipfilet, rijstebloem en een beetje olijfolie.
Ja hoor alle vogels hebben een badje in hun kooi altijd. Maar daar gaan ze niet in, ze wensen te douchenquote:Op maandag 27 januari 2014 22:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Kan hij trouwens ook gewoon in bad? Heb je een waterbadje voor hem staan?
Bedankt voor je antwoord!quote:Op maandag 27 januari 2014 22:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Was het echt actief plassen, met een poot optillen en al? Of lag hij te slapen en liet hij toen zijn urine lopen?
In een half jaar tijd kan alles veranderen, by the way. Dus het nieronderzoek van een half jaar geleden heeft nu niet zo veel waarde meer. Het kan van alles zijn, bijv. suikerziekte of een heleboel andere dingen.
Je kan altijd even de eerste ochtendurine van de dag bij je dierenarts langs brengen (moet wel dus het eerste plasje van de dag zijn en het moet vers zijn). Daar kan de dierenarts zien of er aanwijzingen zijn voor bv. blaasontsteking, of nierproblemen, of suikerziekte, of een ander probleem. En dan kan je altijd nog verder kijken.
Urine kan je het best opvangen met een pollepel = een soeplepel, die kan je zo even ongemerkt onder schuiven terwijl hij staat te plassen en daarna urine overgieten in een schoon potje (het handigst met 2 personen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |