Nou dat valt gelukkig mee, maar het geluid van een vers gelegd eitje heeft ze wel precies door...quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:26 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Ik neem aan dat jullie Labrador ook van kilometers afstand een open koelkast deur kan waarnemen?
quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:56 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ook even een vraagje, wat is eigenlijk de reden dat honden hondenpoep van andere eten?
Dat is een Obcessive compulsive disorder, een gedragsafwijking dus. Heel zelden kan het veroorzaakt worden door het gebrek aan vitamine B1. Als je daar iets aan wil doen, dan is de gerichte gedragstherapie aan te raden.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:56 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ook even een vraagje, wat is eigenlijk de reden dat honden hondenpoep van andere eten?
Weet je, ik heb nog nooit een huidpatiënt gehad die afviel. Meestal komen zij juist aan vanwege prednison-achtige stoffen die ingezet worden in de behandeling van de huidproblemen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:14 schreef LittleLady het volgende:
Heb ik een vraagje, ik heb een oudere kangal, na haar laatste hotspot uitbraak is ze enorm afgevallen, nu is haar huid weer genezen en ben ik haar al tijden aan het vetmesten, helaas komt ze bijna niets aan.
Ze krijgt, of kilo cavom of 2 kilo vlees per dag, scheut zonnebloem olie, verder krijgt ze restjes en 4 boterhammen met leverworst per dag.
Ook krijgt ze regelmatig een kopje aldi voer de honden van mijn schoonzus werden van dat voer altijd moddervet, maar blijkbaar heb ik elke keer de verkeerde zak denk ik.
Ze heeft geen wormen en is verder zoals een kangal moet zijn, alleen heel schraal, ze is inmiddels 8.
Wat kan ik nu nog doen?
Ja hoor ze eet het gewoon op, zij laat echt geen andere hond haar eten opeten anders bijt ze daar ook wel een hapje vanaf, de ontlasting is gewoon, nu wat meer omdat er natuurlijk ook meer ingaat, drinkt ook niet overmatig en plast ook niet overmatig.quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:11 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Weet je, ik heb nog nooit een huidpatiënt gehad die afviel. Meestal komen zij juist aan vanwege prednison-achtige stoffen die ingezet worden in de behandeling van de huidproblemen.
Een kilo cavom of 2 kg vlees plus de rest is echt veel! Ik vraag me toch af of er niet iets meer aan de hand is. Ik zou toch adviseren om haar door een dierenarts na te laten kijken, een goed lichamelijk onderzoek, goed de borstholte ausculteren en misschien ook een bloedonderzoekje.
Heeft zij nog goede eetlust? Eet zij echt 2 kg vlees op? Hoe is de ontlasting? Drinkt en plast zij veel? Is het een intacte teef?
Ik zou haar even wegen en dan 2 weken later nog een keer. Kijken of zij aangekomen is.quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:45 schreef LittleLady het volgende:
Ik zal anders morgen wel effe een foto van haar maken, wie weet kijk ik er gewoon raar tegenaan ze is ook wat donkerder geworden
Iedere drie maanden krijgt ze haar kuur ontworming gewoon. Hmm, nou het is meer sporadisch en het lijkt alleen van een bepaalde hond te zijn (of altans, dat denk ik) vaak zelfde grootte en ongeveer zelfde plaats. De rest kijkt ze niet eens naar om.quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:06 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
[..]
Dat is een Obcessive compulsive disorder, een gedragsafwijking dus. Heel zelden kan het veroorzaakt worden door het gebrek aan vitamine B1. Als je daar iets aan wil doen, dan is de gerichte gedragstherapie aan te raden.
Als de hond dat doet, is het trouwens verstandig om hem heel vaak te ontwormen
kan ze haar energie/agressie wel kwijt met spelen? Wordt er met haar gespeeld?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Onze poes is agressief... niet altijd maar ze kan je zo vanuit het niets aanvallen. Gister nog beet ze me zo vanuit het niets in mijn arm. En hard ook. Ik begrijp niet waarom. We hebben 2 kinderen en die zijn doodsbenauwd voor haar. We hebben haar al vanaf kitten dus geen gekke dingen gebeurd. Het enige dat ik kan bedenken is een energie overschot. Ze wil alleen met warm weer naar buiten, nu dus niet.
Hoe uitgebreid was de ontlastingsonderzoek? Is er bijvoorbeeld ook getest op Giardia en Trichomonas (dat zijn aparte onderzoeken voor nodig).quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:32 schreef Gwywen het volgende:
Hallo Digitale Dierenarts,
beetje laat maar alsnog de beste wensen.![]()
Ik zit nog steeds met een diarreepoesje. Inmiddels is de ontlasting onderzocht en wormen zijn de oorzaak, ik heb een week of twee geleden een wormenpil gegeven en moet dat over twee weken herhalen ivm de eitjes.
Ook de andere poezen moeten aan de wormenpil.
Echter intussen zit ik dus al weken met een poes met wisselende diarree en volgens onze dierenarts gaat dat pas helemaal over als de darmpjes vrij van parasieten zijn (na de tweede wormenpil dus), ook is een van de grote poezen eveneens aan de dunne geslagen.
Is er, behalve gekookte kipfilet, nog iets dat ik kan doen om al die darmpjes tot rust te krijgen?
(Gekookte kipfilet zijn ze namelijk inmiddels zo zat, dat ze dit momenteel niet langer als eten beschouwen)
Of kan diarree in principe niet zo veel kwaad zolang ze maar voldoende drinken?
Er zijn zoveel medische en psychologische oorzaken van onzindelijkheid bij katten!quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:50 schreef Truffeldoos het volgende:
Wat voor oorzaken (medisch of niet-medisch) kan het hebben dat een kat z'n behoefte naast de kattenbak doet?
Wij hebben twee poezen, eentje doet het netjes in de kattenbak (maar plast dan wel weer op zacht spul, dus kleren of dekens) maar de ander vertikt het. Volgens mijn vriend (het zijn zijn poezen) deed ze het in de eerste weken dat hij haar had wel.
Wat ik zelf denk is dat hij gewoon laks is geweest met de kattenbak schoonmaken, waardoor die poes haar neus ervoor heeft opgetrokken.
Ik heb inmiddels alles geprobeerd. De kat in de bak zetten, een snoepje geven, het ernaast poepen en plassen afstraffen... Het helpt niet. Hoe leer ik het haar weer aan? Of, zoals mijn eerste vraag, kan het een andere oorzaak hebben dat ze dit blijft doen?
Ik moet er misschien wel bij vermelden dat deze twee katten totaal niet opgevoed zijn (stellen ook vaak mijn liefde op de proef).
Ik heb inderdaad een meerdaags monster moeten maken (of hoe noem je dat). Ik merk ook wel dat Poef redelijk reageert op sensitivebrokken met prebiotica, en slecht op gewone brokken. Vanmiddag moet ik het wormenspul en nog een spuit antidiarreespul ophalen bij de dierenarts, dan zal ik meteen even vragen voor probiotica.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:39 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hoe uitgebreid was de ontlastingsonderzoek? Is er bijvoorbeeld ook getest op Giardia en Trichomonas (dat zijn aparte onderzoeken voor nodig).
Als er verder inderdaad niks anders is, behalve de wormen, dan is het ook mogelijk dat de poes (tijdelijk) voedingsintolerant is. Dan zou zij op speciale darmbrokken moeten, zoals RC sensitivity control of Hills d/d oid. Verder is het goed om een probioticum (dat zijn "goede" bacterien voor de darmen) of een prebioticum (dat zijn goede vezels voor "goede bacterien) te geven. Overleg dat even met je dierenarts. Dat is om de darmflora tot rust te brengen.
Giardia wordt trouwens intermitterend uitgescheiden, dus niet elke dag is het te vinden in de ontlasting. Het beste is een mengmonster van 3 dagen laten onderzoeken (ondertussen wel de ontlasting in de koelkast bewaren).
Nou, vit B1 gebrek zie je niet bij de honden die volledig hondenvoer krijgt. Als de hond elke dag een lading verse vis krijgt, dan kan het theoretisch wel, want sommige (zoetwater) vissen bevatten een stofje dat vit. B1 kan afbreken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:20 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Iedere drie maanden krijgt ze haar kuur ontworming gewoon. Hmm, nou het is meer sporadisch en het lijkt alleen van een bepaalde hond te zijn (of altans, dat denk ik) vaak zelfde grootte en ongeveer zelfde plaats. De rest kijkt ze niet eens naar om.
Vitamine B1 gebrek gaan we maar niet van uit, maar wat zijn daar de oorzaken/symptomen van?
Dat is een bekend probleem bij jonge poezen. Zo veel mogelijk afleiden, dus minimaal 30 min per dag actief mee spelen. Verder kan je bijvoorbeeld een kattenpuzzel maken/kopen, dat houdt haar even bezig. De kat moet gewoon zo veel mogelijk bezig zijn.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Onze poes is agressief... niet altijd maar ze kan je zo vanuit het niets aanvallen. Gister nog beet ze me zo vanuit het niets in mijn arm. En hard ook. Ik begrijp niet waarom. We hebben 2 kinderen en die zijn doodsbenauwd voor haar. We hebben haar al vanaf kitten dus geen gekke dingen gebeurd. Het enige dat ik kan bedenken is een energie overschot. Ze wil alleen met warm weer naar buiten, nu dus niet.
Dit dusquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
kan ze haar energie/agressie wel kwijt met spelen? Wordt er met haar gespeeld?
Je heb ook antidiarreespul met probiotica, vraag het even aan je dierenarts.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:54 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een meerdaags monster moeten maken (of hoe noem je dat). Ik merk ook wel dat Poef redelijk reageert op sensitivebrokken met prebiotica, en slecht op gewone brokken. Vanmiddag moet ik het wormenspul en nog een spuit antidiarreespul ophalen bij de dierenarts, dan zal ik meteen even vragen voor probiotica.
Ervaringsdeskundige. Ik heb een 10 jarig exmplaar uit asiel geadopteerd die bij vorige eigenaar niet meer te handhaven was wegens agressie. Ook kleine kinderen.quote:
kattenpuzzel?? Ik ga Google aanslingeren spelen, ja we hebben pas nog een laserlampje gekocht, maar na een paar minuutjes is ze het zat en loopt ze weg.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:01 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dat is een bekend probleem bij jonge poezen. Zo veel mogelijk afleiden, dus minimaal 30 min per dag actief mee spelen. Verder kan je bijvoorbeeld een kattenpuzzel maken/kopen, dat houdt haar even bezig. De kat moet gewoon zo veel mogelijk bezig zijn.
Qua bijten: dit gedrag moet je zien te voorkomen. Dus de kat afleiden nog voordat het zo ver komt. Straffen helpt niet!!! Goed gedrag belonen, slecht gedrag voorkomen.
Het is wel lastig met 2 kleine kinderen, zeker als zij bang zijn voor de kat....
Het is toch een virus, geen bacteriële infectie? Wat ik begrepen heb althans. Maar dat zal de dierenarts wel wetenquote:
Eventueel gunstig effect van L-lysine op de huid bij katten is niet bekend/ niet onderzocht. Het kan in ieder geval geen kwaadquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:57 schreef Poeke het volgende:
DDA, ik gooi er nog een vraagje in die je, als je wilt, na het weekend ergens kan beantwoorden.
In het vorige topic had ik het over mijn katten met vieze oogjes. Een van mijn poezen (diegene die ook veel last heeft van de niesziekte infectie aan het oog) heeft vanaf begin al last van roos. Ik dacht dat het eigenlijk bij haar paste. Mijn lapje en schildpadje hebben van zichzelf een heel zacht vacht, mijn kater heeft een wat steviger vacht, allemaal hebben ze nergens last van. Het vacht van Sophie is redelijk stug (kan het niet anders beschrijven) en dus met veel schilfers. Het vacht zelf is wel glanzend, staat niet omhoog. Ze heeft geen last van jeuk of iets dergelijks.
Mijn katten krijgen allemaal Royal Canin light (ivm overgewicht van binnenkatten), kwaliteitsvoer dus.
Ik heb me verdiept in die L-lysine en lees dat daar aminozuren in zitten. Weet jij iets van de werking daarvan op de huid? Zou het probleem van de niesziekte en de roos in dezelfde richting kunnen zitten van gebrek aan weerstand?
Als het poezenkind slap en moe is, dan is het verstandig om naar de dierenarts te gaan. Ook als de neusuitvloeiing dik en groen/wit is.quote:Op zondag 12 januari 2014 08:30 schreef Bart het volgende:
Ook een vraagje. Onze poes heeft niesziekte (vermoed ik, eerste keer, ze niest veel en is moe en slap). Ze eet nog gewoon goed en drinkt ook normaal. Ze is 9 jaar. Is het nodig om langs een dierenarts te gaan? Kan die iets doen? Er is geen medicijn tegen niesziekte immers. Mijn idee is gewoon uit laten zieken en goed in de gaten houden of ze blijft eten en drinken. Hoor graag of dat klopt.
tnx! Vrijdag begon ze met niesen. Het lijkt nu al wat beter te gaan, minder niesen en wat meer energie. Neusuitvloeiing is helder (is er alleen na een nies) en ze kan vrij ademen door haar neus. We houden het goed in de gaten!quote:Op zondag 12 januari 2014 20:31 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als het poezenkind slap en moe is, dan is het verstandig om naar de dierenarts te gaan. Ook als de neusuitvloeiing dik en groen/wit is.
Niesziekte wordt veroorzaakt door calicivirus en herpesvirus. Alleen het probleem is dat er soms ook bacteriën er bij betrokken zijn. Pas dan is een antibioticumkuur zinvol. Antibiotica werkt inderdaad niet tegen de virussen. Het lichaam moet het zelf proberen op te ruimen. Maar een kat met niesziekte kan bijvoorbeeld stoppen met het eten en het drinken en kan uitgedroogd raken. Soms moeten zulke patiënten aan de infuus / dwangvoeding ed.
Als zij eet en drinkt, geen koorts heeft, vrij door de neus kan ademen en de neusuitvloeiing helder is, dan kan je afwachten.
Voor alles antibioticum voorschrijven is vaak nutteloos. En als wij dat allemaal massaal gaan doen, dan zijn er over 20 jaar geen bacteriën meer die nog gevoelig zijn voor antibiotica. MRSA is een reëel probleem! En tja, een virurale infectie duurt 7 dagen met een antibioticum kuur, en een week zonder een antibioticum kuur.![]()
Maar bij Chlamydia /Bordetella niesziekte is het dus wel zinvol.
Succes met je kat! Ik hoop dat zij zich al beter voelt!
Dan is het een virusje, dat kan het poezenkind even uitzieken. Zorgen dat hij veel drinkt en als hij niet wil eten, kan je het eten een beetje opwarmen. Als het eten warm is, dan ruikt de kat het beter en dat is eetlustbevorderend.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:42 schreef Bart het volgende:
[..]
tnx! Vrijdag begon ze met niesen. Het lijkt nu al wat beter te gaan, minder niesen en wat meer energie. Neusuitvloeiing is helder (is er alleen na een nies) en ze kan vrij ademen door haar neus. We houden het goed in de gaten!
quote:Op maandag 13 januari 2014 13:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dan is het een virusje, dat kan het poezenkind even uitzieken. Zorgen dat hij veel drinkt en als hij niet wil eten, kan je het eten een beetje opwarmen. Als het eten warm is, dan ruikt de kat het beter en dat is eetlustbevorderend.
Om de kat bezig te houden:quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
kattenpuzzel?? Ik ga Google aanslingeren spelen, ja we hebben pas nog een laserlampje gekocht, maar na een paar minuutjes is ze het zat en loopt ze weg.
whaha dat is wel een kattenparadijs zeg.... maar dat ga ik hier niet doen. Dat kost me kapitalen en ik zie mijn woonkamer al voor me. Ik heb wel een krabpaal met zo'n huisje erop ...niet interessant. En krabben is fijner aan het speelkleed van mijn zoontje.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Om de kat bezig te houden:
[ afbeelding ]
Designer klimmeubels voor katten![]()
![]()
http://www.hauspanther.co(...)-climbing-furniture/
Overdag wakker maken, dan slaapt ze 's nachts wel. Ik heb dat ook met een van mijn katten gehad, hele dag slapen en 's nachts gaan lopen spoken. Ik vond het heel zielig om haar elke keer wakker te maken als ze zo lief lag te slapen, maar het hielp welquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
whaha dat is wel een kattenparadijs zeg.... maar dat ga ik hier niet doen. Dat kost me kapitalen en ik zie mijn woonkamer al voor me. Ik heb wel een krabpaal met zo'n huisje erop ...niet interessant. En krabben is fijner aan het speelkleed van mijn zoontje.
We spelen nu wat meer met r maar t helpt niet.... gister beet ze mijn schoonzus en vanmorgen krabde ze mijn dochter
Het lijkt ook wel of ze haar dag en nachtritme andersom heeft want overdag slaapt ze en snachts wil ze aandacht. Loopt dan ook rond te miauwen en probeert de klink van de slaapkamer open te maken door er tegenaan te springen
De katten zijn nachtdieren. Door onze maffe dagritme (want stomme mensen willen 's nachts slapenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
whaha dat is wel een kattenparadijs zeg.... maar dat ga ik hier niet doen. Dat kost me kapitalen en ik zie mijn woonkamer al voor me. Ik heb wel een krabpaal met zo'n huisje erop ...niet interessant. En krabben is fijner aan het speelkleed van mijn zoontje.
We spelen nu wat meer met r maar t helpt niet.... gister beet ze mijn schoonzus en vanmorgen krabde ze mijn dochter
Het lijkt ook wel of ze haar dag en nachtritme andersom heeft want overdag slaapt ze en snachts wil ze aandacht. Loopt dan ook rond te miauwen en probeert de klink van de slaapkamer open te maken door er tegenaan te springen
`Mijn schoonzus aaide haar inderdaad. Maar ook daarbij, het ene moment spint ze het uit en het volgende moment is ze het ineens helemaal zat en bijt dan.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:24 schreef Holyme het volgende:
Haar vriend wordt nooit gebeten las ik, dus denk dat er misschien iets anders aan de hand is ipv nog niet geleerd zacht te spelen
Ik ben natuurlijk niet DDA, maar heb toch ook nog wat tips, het lijkt me nl erg vervelend. Misschien kan je vriend de kat beter lezen (dat hij de kleine veranderingetjes, waarschuwingen, wel op pikt) en reageert hij ook anders, en kan je samen uitvogelen wat er precies anders gedaan wordt of waarop de kat nu eigenlijk reageert? Je zegt bv vanochtend krabte ze m'n dochter, maar wat gebeurt er dan precies, ligt de kat ergens en komt je dochter vlakbij, of zit je dochter ergens en komt kat voorbij die een mep geeft, ... Of je zus die gebeten wordt, aait ze de kat op dat moment? Ik denk dat je daar wel wat info uit kan halen![]()
Kan de kat ook de hoogte in? Wat DDA linkte (geweldig) is - misschien wat kleiner
- ook geen slecht idee, katten overzien graag alles en dat zou ook kunnen helpen. En meer spelen kan natuurlijk nooit kwaad! Ik ben zelf erg te spreken over de wit/blauwe Cat Activity boards (oa bij de eerder gelinkte Zooplus), maar een dichtgevouwen wc-rolletje met voer of een leeg flesje met een gat er in werkt ook al
Net zitten kijken die docu. Ik denk dat het bloemetje dat ik naar mijn dierenartsenpraktijk stuurde ter bedankje voor de levensreddende behandeling van Harry deze zomer, meer gewaardeerd werd dan ik destijds vermoedde.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Voor de geïnteresseerden: een kijkje achter de schermen bij diverse dierenartsen
http://www.dierenarts-in-beeld.nl/liefde-tot-elke-prijs
Financien, het gebrek aan werk/prive balans en dergelijke zaken komen aan bod.
Lurkers zijn hier ook welkom hoorquote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:24 schreef komrad het volgende:
Heeft de digitale dierenarts eigenlijk zelf ook huisdieren? Vroeg ik me als pro lurker opeens af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het klinkt eigenlijk als een zo genaamde “petting-induced agression” (agressie door het aaien). Zo’n kat gaat meestal op zoek naar je aandacht, maar als hij geaaid wordt, dan op gegeven moment gaat hij bijten en krabben.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
`Mijn schoonzus aaide haar inderdaad. Maar ook daarbij, het ene moment spint ze het uit en het volgende moment is ze het ineens helemaal zat en bijt dan.
Ik weet eigenlijk niet waarom ze mijn dochter krabte (krabde?) daar was ik op dat moment niet bij.
Het lijkt wel of ik een mannenkat hebgister paste mijn broer op en ligt madam de hele avond op zijn schoot en hij kan haar gewoon aaien en er is niks aan de hand
quote:Op woensdag 15 januari 2014 02:17 schreef tonja het volgende:
[..]
Net zitten kijken die docu. Ik denk dat het bloemetje dat ik naar mijn dierenartsenpraktijk stuurde ter bedankje voor de levensreddende behandeling van Harry deze zomer, meer gewaardeerd werd dan ik destijds vermoedde.
Ik vond het een duideljke vergelijking dat een gemiddeld huisdier in zijn leven net zo veel kost als een nieuwe auto. Maar ik denk niet dat veel mensen het realiseren...quote:Mooie docu ook trouwens. Een oproep om òf een ziektekostenverzekering voor je huisdier(en) te nemen, of zeker weten dat je alles altijd kan betalen of zelf sparen. Beetje nadenken dus voordat je een dier aanschaft
Wanneer is de hond ingeent? Als het vrij recent gebeurd is, dan is het mogelijk een entreactie. Eigenlijk moet je in dit geval sowieso je dierenarts bellen en het liefst ook die plek even laten zien, want voor je dierenarts is het belangrijk om alle bijwerkingen goed te noteren.quote:Op woensdag 15 januari 2014 06:49 schreef CamelNLD het volgende:
Ik heb een vraag: Is het normaal dat een hond een grote harde plek krijgt op de plek waar hij zijn jaarlijkse inenting heeft gehad? De plek lijk haar geen pijn te doen. Af en toe wil ze er nog wel eens aan krabben / likken; maar dat is minimaal.
Bedankt voor het mee denken!!
quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Lurkers zijn hier ook welkom hoor![]()
Ik heb op dit moment 1 hond. Heb vroeger altijd meerdere gehad, maar dat is een beetje lastig op dit moment ivm het fulltime werken. Mijn ouders hadden als hobby kattenverzamelen, dus ik ben opgegroeid met een kudde katten. En konijnen en kippen
Zo'n Smaugje of Deathwing in de achtertuinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al noem ik een van de katten regelmatig draak en neemt ie die rol ook prima op zich, het is toch niet hetzelfde he!
quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:58 schreef Holyme het volgende:
[..]
Zo'n Smaugje of Deathwing in de achtertuinAl noem ik een van de katten regelmatig draak en neemt ie die rol ook prima op zich, het is toch niet hetzelfde he!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:43 schreef Holyme het volgende:
*Mental image van een vrouw in een doktersjas die aan een kant van een hoepel staat te schudden met snoepjes en roept, spring dan draakje, dat kun je wel, toe maar!
Ik dacht meer aan een soort Quidditch met de hoepels hoog in de lucht.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:43 schreef Holyme het volgende:
*Mental image van een vrouw in een doktersjas die aan een kant van een hoepel staat te schudden met snoepjes en roept, spring dan draakje, dat kun je wel, toe maar!
Roze jurkje is praktischer dan een witte jasquote:Op woensdag 15 januari 2014 11:46 schreef valentijn101 het volgende:
[..]![]()
[ [url=http://www.wallpaperno.com/thumbnails/detail/20121101/dragons%20knights%20princess%20funny%201280x1024%20wallpaper_www.wallpaperno.com_26.jpg]afbeelding[/url] ]
In principe zou het af en toe wel mogen, denk ik, maar mijn hondenkind zou daar helemaal niet blij mee zijn. Zij gaat naar de hondencreche, gezellig met andere hondenkinderen. Zij mogen daar op de bank en de hele dag Animal planet kijken (de arme oppas zit op de grondquote:Op woensdag 15 januari 2014 11:49 schreef oh-oh het volgende:
Mag je je hond ook mee naar je werk nemen dda?
Zo'n 2 weken geleden is ze geënt. Ze was de week hiervoor wel wat minder goed te pas als normaal, maar toen had ze geen bult.quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:44 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wanneer is de hond ingeent? Als het vrij recent gebeurd is, dan is het mogelijk een entreactie. Eigenlijk moet je in dit geval sowieso je dierenarts bellen en het liefst ook die plek even laten zien, want voor je dierenarts is het belangrijk om alle bijwerkingen goed te noteren.
In zeer zeldzame gevallen kan de inentingsplek ontstoken raken, dat is meestal wel pijnlijk, maar het hoeft niet (een gemiddelde hond is niet zo'n watje als een gemiddelde mens). De hond kan ook koorts krijgen of algemeen ziek worden. Goed in de gaten houden dus!
Je wordt er niet rijk van, ben ik bangquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:51 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou ook wel een hondencreche willen beginnen als ik ooit een nieuwe baan nodig had!
quote:Ik neem mijn viertal gezellig mee, die vinden het awesome
Nou vraag ik me af of de huisartsen ook zo'n soort filmpjes voorgeschoteld krijgen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:06 schreef ChipsZak. het volgende:
Berijdt deze kat mijn pluche deken?Of maakt 'ie zich gewoon een relaxt plekje? Zijn achterwerk schudt/trilt de hele tijd
![]()
.
Klik voor rare kat.
Nog eentje,.
Dan is het eigenlijk toch verstandig om je dierenarts daar op de hoogte te breken. Het kan mogelijk een onderhuidse ontsteking/ abces zijn. Beterschap!quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:24 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Zo'n 2 weken geleden is ze geënt. Ze was de week hiervoor wel wat minder goed te pas als normaal, maar toen had ze geen bult.
I know. Vriendin van me heeft een hondenuitlaatservice, hell on earth lijkt me dat, maar zij verdient er wel goed aan omdat ze maar liefst drie keer per dag met een groep van minstens 10 honden gaat lopen. Ik moet er niet aan denkenquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:28 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Je wordt er niet rijk van, ben ik bang
[..]
Nouja, een probleem niet echtquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:37 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nou vraag ik me af of de huisartsen ook zo'n soort filmpjes voorgeschoteld krijgen.![]()
Vind jij het een probleem? Dit gedrag is eigenlijk ook een soort OCD, obsessive compulsive disorder.
Is de kat gecastreerd?
Mogelijke oplossing: deken weghalen en de kat zoveel mogelijk afleiden/aandacht geven als hij bij jou op bezoek is.
Oei, ik weet niet of het nog verantwoord is. Mijn oppas heeft max 3 honden in de creche (zij hebben zelf 3 eigen honden en tja, anders past het allemaal niet op de bank). En zij hebben ook een uitlaatservice, maar dan gaan er max 6 honden mee, geloof ik. 10 honden is toch niet te overzien? Of je moet met zijn 2 gaan lopen...quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
I know. Vriendin van me heeft een hondenuitlaatservice, hell on earth lijkt me dat, maar zij verdient er wel goed aan omdat ze maar liefst drie keer per dag met een groep van minstens 10 honden gaat lopen. Ik moet er niet aan denken
quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:13 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nouja, een probleem niet echt. Maar vind het soms wel viezig
omdat hij soms zo met zijn achterlijf trilt dat het lijkt of hij, uhh.. tot een hoogtepunt komt
.
Of ie gecastreerd is weet ik niet, het is niet mijn kat, maar denk het niet. Het is een studentenbuurt en de kat is ook van een student.
Ik haal de deken wel weg, want hij doet het alleen daar.Vroeg me alleen af wat het was.
Ze loopt in de duinen ergens, ik vind het helemaal niks hoor, ik zou mijn hond nog niet meegeven met geld toequote:Op woensdag 15 januari 2014 16:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Oei, ik weet niet of het nog verantwoord is. Mijn oppas heeft max 3 honden in de creche (zij hebben zelf 3 eigen honden en tja, anders past het allemaal niet op de bank). En zij hebben ook een uitlaatservice, maar dan gaan er max 6 honden mee, geloof ik. 10 honden is toch niet te overzien? Of je moet met zijn 2 gaan lopen...
quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:13 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
omdat hij soms zo met zijn achterlijf trilt dat het lijkt of hij, uhh.. tot een hoogtepunt komt
.
Of ie gecastreerd is weet ik niet, het is niet mijn kat, maar denk het niet. Het is een studentenbuurt en de kat is ook van een student.
Ik haal de deken wel weg, want hij doet het alleen daar.Vroeg me alleen af wat het was.
Deken weghalen, kat laten castreren. Maar een gecasteerde kat kan in principe ook tot een hoogtepunt komen, alleen zonder de zaadlozing.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:13 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
.
Een van mijn katten deed dat ook (is gecastreerd). Op rode fleecedekensdekens, anders niet. Rode dekens weg, een blauwe en een paarse gekocht, en probleem wegquote:Op woensdag 15 januari 2014 14:06 schreef ChipsZak. het volgende:
Berijdt deze kat mijn pluche deken?Of maakt 'ie zich gewoon een relaxt plekje? Zijn achterwerk schudt/trilt de hele tijd
![]()
.
Klik voor rare kat.
Nog eentje,.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik zie zo voor me dat ie op al die studentenkamers de hele dag allemaal dekentjes een beurt geeft en weer door gaat naar de volgende
quote:
Dit was dan ook de 1e keer voor mij. Qua medicijnen dan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:50 schreef valentijn101 het volgende:
Ik dacht al de ik de enigste was die dat proeven deed![]()
Het hangt af van het soort antibioticum of jij het met het voer mag mengen of niet.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:55 schreef Cici het volgende:
Hallo
Mijn ratje heeft een antibioticakuur voor een abces. (Dierenarts stak er een naaldje in en er kwam vloeibaar wit spul uit, leek wel melk, en ik dacht dat pus geel/groenig en dikker was..., hij zei dat het een beginnend abces was).
Nu vind ze het toedienen (via een spuitje haar bekkie in, 2 x daags) dus helemaal niks.
Nu heb ik even geroken aan het flesje en het ruikt iets zoetigs, maar na het ff geproefd te hebben![]()
ben ik het met mijn ratje eens.
Tis vies!
Mag ik het met iets ranja mixen?
Na het toedienen krijgt ze van mij een yoghurtdropje om de vieze smaak weg te halen.
Ook wel grappig om te zien is dat ze na het krijgen van de antibiotica haar bekkie aan de fleecedeken op mijn bank veegt
Snoepjes, voer (Beaphar Care+ Ratquote:Op woensdag 15 januari 2014 22:22 schreef Cici het volgende:
[..]
Dit was dan ook de 1e keer voor mij. Qua medicijnen dan.
Qua snoepjes wel vaker gedaan
Ze heeft idd Enrofloxoral drops voorgeschreven gekregen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het hangt af van het soort antibioticum of jij het met het voer mag mengen of niet.
Krijgt je ratje Enrofloxoral drops/Baytril? Dan mag je het mengen met het voer. Ik adviseer normaal gesproken het met een beetje babyvoeding mengen. Met ranja zou het in principe ook kunnen, denk ik. Yoghurt bevat redelijk veel vet, dus het kan de maaglediging vertragen. Ik weet dan niet precies hoe het de absorptie van het antibioticum zou beïnvloeden...
Je moet wel zorgen dat je ratje de volledige dosering krijgt en alles opeet.
Ik raad mensen aan om geen antibiotica/medicatie op zichzelf uit te proberenVanwege mogelijke bijwerkingen, allergische reacties en kweken van resistente bacteriën (in het geval van een antibioticum).
Ik ken iemand die wel eens in een dierenwinkel de hondenkoekjes e.d. uit probeerde voor zijn honden haha!quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Snoepjes, voer (Beaphar Care+ Rat) op zichzelf uittesten, daar heb ik geen bezwaren tegen
Heel veel succes en geduld!quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Da, bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga hier zeker mee aan de slag. Hoop dat het tij te keren is. Madam is inmiddels 7 jaar en dus geen kitten meer
Oh, mijn dyslectische selectief lezende hersenen hebben er "een drupje yoghurt" van gemaakt. In de honingyoghurtsnoepjes zit, volgens mij, niet zo veel vet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 07:02 schreef Cici het volgende:
En dat yoghurtdropje, zit daar dan nog zoveel yoghurt in?Ik heb de honingyoghurtdropjes, die vind ze lekker.
Als ik de hondenkoekjes bak (zalm of tonijnquote:Op donderdag 16 januari 2014 07:07 schreef Cici het volgende:
[..]
Ik ken iemand die wel eens in een dierenwinkel de hondenkoekjes e.d. uit probeerde voor zijn honden haha!
Vertelde hij nadat ik hem een snoepje gegeven had die hij aan mijn hond kon geven, maar hij at het zelf op.
Je had mijn hond moeten zien kijken hehe.
. Vriend heeft geleerd om de signalen te herkennen en op tijd te stoppen. Dat betekend nog niet daar de kat heeft geleerd hoe er zachtjes gespeeld kan worden.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:24 schreef Holyme het volgende:
Haar vriend wordt nooit gebeten las ik, dus denk dat er misschien iets anders aan de hand is ipv nog niet geleerd zacht te spelen
Ach, wat goed is voor hen is ook goed voor ons.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:38 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als ik de hondenkoekjes bak (zalm of tonijn) dan snoep ik er ook een paar mee.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:25 schreef Cici het volgende:
[..]
Ach, wat goed is voor hen is ook goed voor ons.
Andersom telt dat helaas niet.
Hartstikke bedankt voor je antwoord.
De antibiotica ging er vanochtend heel goed in met heel iets ranja, geen drama vanochtend!
Dank!quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Ik hoop dat hij (zij?) snel weer beter is!
Ratjes zijn superleuke dieren, maar zij leven helaas erg kort. En tumoren komen inderdaad erg vaak voor bij ratjes.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:46 schreef Cici het volgende:
[..]
Dank!
Zij, met de naam Bob![]()
Ze heeft nog een bultje in haar lies, maar die groeit niet snel.
Haar zus heb ik in moeten laten slapen.
Eerst een bult in haar lies laten verwijderen, melkkliertumortje.
Toen een bult bij haar oor die groter werd, zat ook een abces in, maar was daarna nog hard, ze had er veel pijn aan en ik moest haar wel laten gaan![]()
Nu is Bobje dus over en doet het bijzonder goed zsonder haar zus. Ze wordt volgende maand ergens alweer 2.
Ik hoop dat ze het goed blijft doen.
Ze is een erg aanhankelijk ding. Lekker bij mij liggen, helemaal plat liggen, kop in mijn mouw, knarsetanden, hikken en ploppen met haar ogen.
Wordt ook vreselijk verwend
Het zijn zulke leuke beestjes, ze leven alleen veel te kort, krijgen vaak bultjes, ik hecht mij er teveel aan, ben allergisch voor dieren, maar ratjes kan ik nog wel hebben.
Zit dus heel erg te twijfelen of ik na Bob weer ratjes neem.
Dank je wel, dat hoop ik ookquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:12 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ratjes zijn superleuke dieren, maar zij leven helaas erg kort. En tumoren komen inderdaad erg vaak voor bij ratjes.![]()
Ik hoop dat je nog lang veel plezier zou hebben met Bob!
Wat gaaf!quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:59 schreef Candaasje het volgende:
Toffe docu DA!![]()
Dat het lange dagen zijn wist ik, maar dat ook de lonen van DA's zo laag liggen en burn-outs zoveel voorkomen, wist ik nog niet. (Hoewel het me ook absoluut niet verbaasde).
(Oh, enne: Ik heb besloten dat mijn vriend rijk mag worden met zijn baan en ik desnoods een zaterdagbaantje bij de AH neem (zoals in de docu werd benoemd) want ik ga er voor, straks als paraveterinair!
. Morgen en maandag twee stagegesprekken, 1 bij een kleine praktijk die naast de reguliere methodes ook acupunctuur toepast, en 1 bij een iets grotere praktijk met eigen lab e.d. En dan eind deze maand de start van de opleiding. Het gaat nu echt allemaal een beetje beginnen...spannend!)
Dankje!quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:32 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wat gaaf!![]()
Heel veel succes alvast! En heel veel plezier morgen!
Ik doe het even via PMquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:12 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hoe ging het vandaag?
Alvast een fijn weekend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |