En in plaats van dat jij dan meer spaart, moet de verkoper maar 10% extra zakken?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:46 schreef Krisp het volgende:
Zo komt er geen verkoop, want ik kan 10% minder lenen, terwijl ik hetzelfde huis wil.
Blijft apart, dat eigen richting denken. Als de verkoopaantallen en de prijzen dalen, mag dan ook niemand dat zeggen van jou?quote:Als er 'rust' op de markt moet komen zoals Blok, Hukker en Verhoeven (D66) zo hard roepen moeten zij ook even stil zijn. Er komt heus een balans en dat punt komt elke dag dichterbij. Echter, niet als zij (+NOS en Telegraaf) zeggen dat de VERKOPEN AANTREKKEN en de PRIJZEN STIJGEN.
Over het algemeen is er al enorm veel geld verdampt aan waarde voor vastgoed. Als het goed is zijn de meeste prijzen voor woningen nu marktconform. Zo niet, zou ik ook niet weten waarom je het wilt bezichtigen want dan kan je beter een zelfde soort woning in de buurt goedkoper aankopen. Onderhandelen kan altijd maar er van uitgaan dat je nu een woning goedkoper kan krijgen dan de vraagprijs vind ik een beetje apart. Vaak zijn ze al veel gezakt met de vraagprijs, dus dan wil je niet nog meer zakken. Dat de markt aantrekt is gewoon de waarheid op dit moment. Je bent dus te laat geweest met een huis zoeken omdat ze nu prima kunnen afwachten door een positieve toekomstbeeld. Het goede moment heb je gemist.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:46 schreef Krisp het volgende:
Dat merk ik ook, sterker: ik kijk zelf. Maar wel met 20% eigen geld en de gedachte in mijn hoofd dat ik dat wel eens kwijt zou kunnen raken.
Wat mij nog het meeste ergert is dat ik de komende weken drie bezichtigingen ga doen en waarschijnlijk drie keer ga zeggen dat de vraagprijs te hoog is. Vervolgens zeggen de verkopers: 'Nee hoor, want de markt trekt aan.' Zo komt er geen verkoop, want ik kan 10% minder lenen, terwijl ik hetzelfde huis wil. Dat lijkt me niet zo onredelijk, omdat de bovenste 10% de 10% duurste huizen koopt, etc. Anders vinden er minder verkopen plaats. Als er 'rust' op de markt moet komen zoals Blok, Hukker en Verhoeven (D66) zo hard roepen moeten zij ook even stil zijn. Er komt heus een balans en dat punt komt elke dag dichterbij. Echter, niet als zij (+NOS en Telegraaf) zeggen dat de VERKOPEN AANTREKKEN en de PRIJZEN STIJGEN.
Dat zeiden ze in 2008 ook. En in 2009, 2010, 2011, 2012 en 2013...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:02 schreef DeRakker. het volgende:
Je bent dus te laat geweest met een huis zoeken omdat ze nu prima kunnen afwachten door een positieve toekomstbeeld. Het goede moment heb je gemist.
Het gaat me eigenlijk nog niet eens om die 10%. Echter: de prijs die ik vorige week nog kon afspreken is deze week een hele uitdaging geworden.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heel veel mensen zijn al sterk gezakt met hun prijs en kunnen met een bod van daar nog weer tien procent onder matig uit de voeten. Snap dus wel dat ze dan liever nog iets langer wachten. Als je er al lang op wacht maakt dat half jaar meer ook niet uit.
10% is wellicht wat veel, maar een paar procent is niet onlogisch. De prijzen zakken immers. En ja, ik heb gespaard, dus ik demp een (significant) deel van die daling zelf al.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En in plaats van dat jij dan meer spaart, moet de verkoper maar 10% extra zakken?
Je mag het wat mij betreft zeggen, maar ga geen cijfers de hemel in prijzen die sinds 1 kwartaal gelden. We hebben 'de hoogste verkoopaantallen sinds 2008' roepen media op basis van voorlopige cijfers van de NVM, een belangenorganisatie voor makelaars. Maar ik drink graag champagne met je op 21 januari, als de cijfers van de NVM naar buiten komen.quote:[..]
Blijft apart, dat eigen richting denken. Als de verkoopaantallen en de prijzen dalen, mag dan ook niemand dat zeggen van jou?
Met een aangescherpte en in prijs verhoogde NHG, lagere HRA, aangescherpte LTV, strengere rentenormen en een steeds hogere werkloosheid 'het beste moment' missen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:02 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Over het algemeen is er al enorm veel geld verdampt aan waarde voor vastgoed. Als het goed is zijn de meeste prijzen voor woningen nu marktconform. Zo niet, zou ik ook niet weten waarom je het wilt bezichtigen want dan kan je beter een zelfde soort woning in de buurt goedkoper aankopen. Onderhandelen kan altijd maar er van uitgaan dat je nu een woning goedkoper kan krijgen dan de vraagprijs vind ik een beetje apart. Vaak zijn ze al veel gezakt met de vraagprijs, dus dan wil je niet nog meer zakken. Dat de markt aantrekt is gewoon de waarheid op dit moment. Je bent dus te laat geweest met een huis zoeken omdat ze nu prima kunnen afwachten door een positieve toekomstbeeld. Het goede moment heb je gemist.
Het is een feit dat de verkoop gestegen is in 2013 na elk kwartaal.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat zeiden ze in 2008 ook. En in 2009, 2010, 2011, 2012 en 2013...
Nee hoor, in die jaren zeiden ze juist wachten, wachten, wachten, wachten, wachten...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat zeiden ze in 2008 ook. En in 2009, 2010, 2011, 2012 en 2013...
Blijkbaar krijgen ze genoeg andere kijkers die wel gewoon de prijs betalen of hebben ze geen haast.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:08 schreef Krisp het volgende:
Met een aangescherpte en in prijs verhoogde NHG, lagere HRA, aangescherpte LTV, strengere rentenormen en een steeds hogere werkloosheid 'het beste moment' missen?Ja, daar staat een schenkingsvrijstelling en aantrekkende verkopen tegenover. Ik wil aannemen dat het komend jaar wel gaat meevallen, maar voor de komende jaren verwacht ik nog een verdere verscherping van de LTV en veel studieschulden die beperkend werken. Daar gaat dus (met inflatie gecorrigeerd) zeker 20% vanaf.
Zou kunnen. Probleem is alleen dat ze uiteindelijk minder krijgen (en ja, daar heb ik voorbeelden van).quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:19 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Blijkbaar krijgen ze genoeg andere kijkers die wel gewoon de prijs betalen of hebben ze geen haast.
Zo slecht gaat het dus niet.
Nietszeggend. Er zijn ook voorbeelden die wel meer kregen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:32 schreef Krisp het volgende:
Zou kunnen. Probleem is alleen dat ze uiteindelijk minder krijgen (en ja, daar heb ik voorbeelden van).
Dus? Omdat we beide voorbeelden hebben wil je zeggen dat jij gelijk hebt?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nietszeggend. Er zijn ook voorbeelden die wel meer kregen.
Waarom denk je dat die verkopers hun huis nog steeds niet kwijt zijn? Omdat ze teveel geld vragen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:17 schreef DeRakker. het volgende:
Het is een feit dat de verkoop gestegen is in 2013 na elk kwartaal.
Als hij aangeeft dat verkopers moeilijk doen en niet zomaar met de prijs zakken (terecht), is dat dus ook een feit.
Kijk... het volk dat men moet voorliegen is gewoon aartsdom, dus ik begrijp wel waarom ze zo handelenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:37 schreef antfukker het volgende:
In de Telegraaf vandaag (daar zeg je gelijk wat): Ger Hukker en Stefje Blok die gelijk verkondigen dat het laatste kwartaal het beste kwartaal oooooooooit was (nou ja sinds 2008).
Haha die lui leren het ook echt niet heAlleen maar de "wij van WC-eend" tactiek gebruiken werkt niet echt.
Ik neem aan dat men altijd al wel serieus op zoek was maar dat men door de economische onzekerheden en verminderde mogelijkheden tot financieren niet kon of wilde kopen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:13 schreef 99.999 het volgende:
Ik merk ook wel dat mensen weer serieuzer op zoek gaan naar koopwoningen.
Goeie deals waren er altijd toch wel? Ik ken ze ook wel hoor de mensen die snel hun huis verkochten. Kwestie van de juiste prijs voor beide partijen. Maar als je na een jaar nog je woning niet verkocht hebt ben je gewoon te duur.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:47 schreef arjan1112 het volgende:
CC er worden wel goeie deals aangeboden anders, ex huurwoningen voor 120.000 euro, binnen een paar weken uitverkocht
Als je niet wilt kopen ben je niet serieus op zoek naar een koopwoningquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik neem aan dat men altijd al wel serieus op zoek was maar dat men door de economische onzekerheden en verminderde mogelijkheden tot financieren niet kon of wilde kopen.
Er zullen altijd mensen kopen, simpelweg omdat ze van start willen gaan met hun leven. Maar voor wie kan wachten en wil wachten komen er echt nog betere tijden aan.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:45 schreef Krisp het volgende:
Dus? Omdat we beide voorbeelden hebben wil je zeggen dat jij gelijk hebt?
Je kunt 'aantonen' wat je wilt, maar zo werkt het meestal niet. De vraagprijs van mijn huis is nog steeds hetzelfde als van voor de crisis. Take it, or leave it. I don't care.quote:Komend kwartaal zakken we nog wat verder. Om dat aan te tonen heb ik twee websites nodig. Deze en deze. Conclusie: mensen hadden die extra ruimte die in 2013 geboden werd nodig. In 2014 is die er niet meer. Scenario: mensen hebben een voorlopig koopcontract maar kunnen het niet financieren. Eerst gaat de koop niet door en daarna spreekt men een lagere prijs af.
Dat kost wat wachttijd (mensen geloven dat eerst niet, en dat is ergens logisch) maar daarna zakken ze wel.
Zijn er nog steeds van die makelaars die niet het advies van Ger Hukker hebben overgenomen en hun opdrachtgevers moeten gaan paaien om ze te overtuigen van het belang van lagere prijzen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:46 schreef Krisp het volgende:
Dat merk ik ook, sterker: ik kijk zelf. Maar wel met 20% eigen geld en de gedachte in mijn hoofd dat ik dat wel eens kwijt zou kunnen raken.
Wat mij nog het meeste ergert is dat ik de komende weken drie bezichtigingen ga doen en waarschijnlijk drie keer ga zeggen dat de vraagprijs te hoog is. Vervolgens zeggen de verkopers: 'Nee hoor, want de markt trekt aan.' Zo komt er geen verkoop, want ik kan 10% minder lenen, terwijl ik hetzelfde huis wil. Dat lijkt me niet zo onredelijk, omdat de bovenste 10% de 10% duurste huizen koopt, etc. Anders vinden er minder verkopen plaats. Als er 'rust' op de markt moet komen zoals Blok, Hukker en Verhoeven (D66) zo hard roepen moeten zij ook even stil zijn. Er komt heus een balans en dat punt komt elke dag dichterbij. Echter, niet als zij (+NOS en Telegraaf) zeggen dat de VERKOPEN AANTREKKEN en de PRIJZEN STIJGEN.
De rente gaat echt niet stijgen, dat zou de nekslag zijn voor het fiatgeldsysteem.quote:
Dus uw woning staat al sinds 2006 te koop?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]![]()
Ik geef juist aan dat jouw(!) stelling dat als ze een lager bod afwijzen dat per definitie inhoudt dat ze uiteindelijk minder krijgen onjuist is.
[..]
Je kunt 'aantonen' wat je wilt, maar zo werkt het meestal niet. De vraagprijs van mijn huis is nog steeds hetzelfde als van voor de crisis. Take it, or leave it. I don't care.
En als je niet wilt zakken met je prijs ben je niet serieus m.b.t. de verkoop van je woningquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je niet wilt kopen ben je niet serieus op zoek naar een koopwoning.
Nee, die staat helemaal niet te koop, ik wil er niet vanaf. Maar voor de juiste prijs is alles te koop he.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:53 schreef arjan1112 het volgende:
Dus uw woning staat al sinds 2006 te koop?
Staat jou huis te koop danquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je kunt 'aantonen' wat je wilt, maar zo werkt het meestal niet. De vraagprijs van mijn huis is nog steeds hetzelfde als van voor de crisis. Take it, or leave it. I don't care.
Omdat de Fed de dollar gaat steunen met rente verhogingen in 2015.. en de ecb mee gaat...quote:
Niet alles is te koop, althans dat hoop ik.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, die staat helemaal niet te koop, ik wil er niet vanaf. Maar voor de juiste prijs is alles te koop he.
Ligt aan de prijs die je op dit moment hanteert. Als die marktconform is zou ik niet zakkenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En als je niet wilt zakken met je prijs ben je niet serieus m.b.t. de verkoop van je woning
Mijn principe's zijn niet te koop. Verder ben ik zo corrupt als de pest.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
Niet alles is te koop, althans dat hoop ik.
Ben ik deels met je eens: hij houdt een genuanceerd verhaal na drie regels groot nieuws en hij doet het strak georganiseerd in het Hilton. Daarin staat: beste verkopen sinds 2008. Als hij ballen had, had hij de cijfers van het kadaster afgewacht.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zijn er nog steeds van die makelaars die niet het advies van Ger Hukker hebben overgenomen en hun opdrachtgevers moeten gaan paaien om ze te overtuigen van het belang van lagere prijzen.
In tegenstelling tot vele gelovigen hier op fok is Ger Hukker een stuk realistischer geworden over de ware waarde van overgewaardeerd vastgoed. Of zou het stiekem komen omdat de makelaar belang heeft bij een transactie? In ieder geval roept hij niet meer continue dat het allemaal weer beter gaat in de nabije toekomst.
In hoeverre verwacht je dat die de strekking van zijn verhaal zouden veranderen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:56 schreef Krisp het volgende:
[..]
Ben ik deels met je eens: hij houdt een genuanceerd verhaal na drie regels groot nieuws en hij doet het strak georganiseerd in het Hilton. Daarin staat: beste verkopen sinds 2008. Als hij ballen had, had hij de cijfers van het kadaster afgewacht.
Starterswoning dus een rijwoning met tuintje, Leuke prijs-kwaliteitsverhouding hoorquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:59 schreef arjan1112 het volgende:
Ligt er hier een beetje vanaf wat voor nieuwbouwwoning.. een rijtjeshuis met een tuin die vliegen weg.... duurdere dingen, vrijstaand 2 onder 1 kap appartementen niet echt, heb ik het idee
De Fed is alleen maar bezig met inflatie veroorzaken, omdat de staatsschuld anders te hoog wordt. Renteverhoging hoort daar niet bij.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:54 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Omdat de Fed de dollar gaat steunen met rente verhogingen in 2015.. en de ecb mee gaat...
en voor mensen die zeggen dat euribor en de ecb rente niets met elkaar te maken hebben... dat is gewoon wel zo!
Wellicht had hij dan wel definitieve cijfers gehad. Die vallen waarschijnlijk lager uit, zoals wel vaker bij het NVM. En wellicht had de NOS en de Telegraaf dan wel een genuanceerd bericht gestuurd.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In hoeverre verwacht je dat die de strekking van zijn verhaal zouden veranderen?
Waarom zouden die cijfers zoveel lager uit gaan vallen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:06 schreef Krisp het volgende:
[..]
De Fed is alleen maar bezig met inflatie veroorzaken, omdat de staatsschuld anders te hoog wordt. Renteverhoging hoort daar niet bij.
[..]
Wellicht had hij dan wel definitieve cijfers gehad. Die vallen waarschijnlijk lager uit, zoals wel vaker bij het NVM. En wellicht had de NOS en de Telegraaf dan wel een genuanceerd bericht gestuurd.
40m2 en 60.000 euro is geen starterswoning maar studentenkamer.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:04 schreef arjan1112 het volgende:
Nee man een starterswoning is een flatje van 40m2 voor 60.000 euro
"Iets", hebben we het dan over bijvoorbeeld tien procent? Of is het marginaal allemaal?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:16 schreef Krisp het volgende:
Omdat de NVM doorgaans iets naar beneden bijstelt. Dat is geen garantie, maar wel een regelmaat.
Volgens mij heeft de nieuwbouw nooit helemaal stil gelegen toch? Maar het is niet zo dat er nog net zoveel gebouwd wordt als voordat de bellenblazer stuk ging. Als ze toevallig naast je deur beginnen te bouwen dan kan je inderdaad de indruk krijgen dat de bouw weer booming is. Zou het CBS cijfers bijhouden over het aantal opgeleverde nieuwe woningen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:57 schreef 99.999 het volgende:
Waar ik me wel over verbaas is dat zelfs nieuwbouw weer wat lijkt te gaan lopen. Dat lag compleet stil maar de starterskoopwoningen lijken weer aardig aftrek te vinden.
Voor een lokaal geval is dat het eerste deel van een nieuwbouwwijk, dat moet je maar net willen in deze periode.
Zelfs mijn kippen hebben nog meer ruimte in hun hokquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:17 schreef pfaf het volgende:
[..]
40m2 en 60.000 euro is geen starterswoning maar studentenkamer.
Ik heb niets tegen corrupte mensen met principes maar zelfs dan is vast niet alles te koop.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn principe's zijn niet te koop. Verder ben ik zo corrupt als de pest.
of 10.000 euroquote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:13 schreef arjan1112 het volgende:
Nah er zijn zat appartementen van 40-60 m2 100m2 is erg groot hoor kost je zo 3 ton
Nee, want dat is tegen mijn principes. Zelfs jouw kind verkopen is tegen mijn principes. Daarentegen heb ik er geen enkele moeite mee om jouw auto te verkopen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik heb niets tegen corrupte mensen met principes maar zelfs dan is vast niet alles te koop.
Zou jij je kind verkopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |