Zat te denken aan de zuivere redenen maar ik weet niet of het op mijn leeftijd nog wat bijdraagt. Of wat ik eruit kan leren dat zetten ze nooit op de achterkant.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:58 schreef superdrufus het volgende:
Je kan Kant liever lezen in het Duits, maar de Nederlandse vertaling van zijn boeken zijn ook best duidelijk.
Alles wordt immers geleerd door middel van taal. Studies zijn prima te betalen, maar niet als je 5 talen moet leren. Verder is het ook niet mogelijk 5 talen te leren en ze allemaal even goed te onderhouden. Als je een nieuw taal leert verslechterd je vorige taal weer. En dan wordt het onbetaalbaar.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:59 schreef Robophatt het volgende:
Het is bijna verbazingwekkend hoe je in de OP van het betalen van een studie en de mogelijkheid iemand iets te leren uitkomt op taalbarrières.
Dat is echt pure onzin. Nu snap ik ook weer waarom ik niet meer in discussie zou gaan met jou.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:58 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Je moedertaal beheersen heeft geen enkele meerwaarde als die moedertaal niets voorstelt. Kijk naar Amerika en Engeland die leren een taal en eigenlijk zitten ze wel goed zo.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:59 schreef Robophatt het volgende:
Het is bijna verbazingwekkend hoe je in de OP van het betalen van een studie en de mogelijkheid iemand iets te leren uitkomt op taalbarrières.
En wat heeft dit precies met elkaar te maken? Je hoeft je opleiding toch niet in het Fins te volgen? Niemand verwacht van je dat je 5 talen vloeiend spreekt. Het is echter wel wenselijk om je moedertaal te beheersen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:59 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Alles wordt immers geleerd door middel van taal. Studies zijn prima te betalen, maar niet als je 5 talen moet leren. Verder is het ook niet mogelijk 5 talen te leren en ze allemaal even goed te onderhouden. Als je een nieuw taal leert verslechterd je vorige taal weer. En dan wordt het onbetaalbaar.
Sommige opleidingen zijn in bepaalde landen beter dan in andere. Stel je voor je wilt een muziek instrument leren dat erg lokaal is. Een didgeridoo bijvoorbeeld, dan zou het fijn zijn als je ook de taal sprak, nu is dit een slecht voorbeeld want Australië spreek Engels. En ik weet niet of de aborginals hun eigen taal nog hebben en of wel of geen Engels er naast spreken. Want er zullen er ook zijn die zijn geassimileerd in de maatschappij en niet meer in de woestijn rondlopen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:02 schreef Robophatt het volgende:
[..]
En wat heeft dit precies met elkaar te maken? Je hoeft je opleiding toch niet in het Fins te volgen?
Oh.. mijn.. godquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:04 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Sommige opleidingen zijn in bepaalde landen beter dan in andere. Stel je voor je wilt een muziek instrument leren dat erg lokaal is. Een didgeridoo bijvoorbeeld, dan zou het fijn zijn als je ook de taal sprak, nu is dit een slecht voorbeeld want Australië spreek Engels. En ik weet niet of de aborginals hun eigen taal nog hebben en of wel of geen Engels er naast spreken. Want er zullen er ook zijn die zijn geassimileerd in de maatschappij en niet meer in de woestijn rondlopen.
Do not use the lord's name in vain. x40quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:05 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Oh.. mijn.. godx 40 beste voorbeeld 2014
Toch knap dat je van (on)betaalbare studies via Esperanto bij geassimileerde aboriginals terechtkomt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:04 schreef Spongeboss het volgende:
Sommige opleidingen zijn in bepaalde landen beter dan in andere. Stel je voor je wilt een muziek instrument leren dat erg lokaal is. Een didgeridoo bijvoorbeeld, dan zou het fijn zijn als je ook de taal sprak, nu is dit een slecht voorbeeld want Australië spreek Engels. En ik weet niet of de aborginals hun eigen taal nog hebben en of wel of geen Engels er naast spreken. Want er zullen er ook zijn die zijn geassimileerd in de maatschappij en niet meer in de woestijn rondlopen.
Ik zou het voorlopig bij één taal houden ts.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:50 schreef Spongeboss het volgende:
Besef me net
Mijn klacht is dan ook dat Esperanto nooit groot is geworden.
Ik zeg niet onbetaalbaar. Wij in Nederland staan bekend om onze technologie in het water. Als iedereen dezelfde taal sprak zouden wij die technologie prima in onze taal kunnen exporteren. Verder gebruiken mensen in de medicatie allemaal Latijn... Dat is voor een reden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Toch knap dat je van (on)betaalbare studies via Esperanto bij geassimileerde aboriginals terechtkomt.
Oh nee inderdaad, je hebt gelijk. Erg dom van me dat ik dit niet zelf kon bedenken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:04 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het gaat me hier totaal niet over slim of dom, sommige vinden het nodig mij de grond in te boren. Maar in medicijnen zijn de namen in het Latijn etc, het is allemaal voor een reden. Als Duitsland de oorlog had gewonnen hadden we nu allemaal Duits als kennis waarin de wereld dus een stuk makkelijker zou zijn. Omdat iedereen jouw taal spreekt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:09 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Oh nee inderdaad, je hebt gelijk. Erg dom van me dat ik dit niet zelf kon bedenken.
quote:
quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:59 schreef Spongeboss het volgende:
Studies zijn prima te betalen, maar niet als je 5 talen moet leren.
Oh. Latijn. Waarom dan Esperanto?quote:Wij in Nederland staan bekend om onze technologie in het water. Als iedereen dezelfde taal sprak zouden wij die technologie prima in onze taal kunnen exporteren. Verder gebruiken mensen in de medicatie allemaal Latijn... Dat is voor een reden.
We kunnen ook allemaal Latijn weer instellen als je dat liever hebt. Het mag van mij ook Duits zijn. Maar Latijn is betiteld als die taal door de geschiedenis. Esperanto is gemaakt als wereld taal, Latijn niet. Daarom ging ik hier voor Esperanto.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Oh. Latijn. Waarom dan Esperanto?
Wat zou ik dan doen wat niet mag?quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:13 schreef hoink581 het volgende:
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat er een streepje door deze user heengaat.
Gelukkig heb je nog altijd niet gereageerd op mijn 2e opmerking in mijn 1e post.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:12 schreef Spongeboss het volgende:
We kunnen ook allemaal Latijn weer instellen als je dat liever hebt. Het mag van mij ook Duits zijn. Maar Latijn is betiteld als die taal door de geschiedenis. Esperanto is gemaakt als wereld taal, Latijn niet. Daarom ging ik hier voor Esperanto.
Dat doen we dan ook allang...quote:Maar volgens jullie zit er geen voordeel in 1 taal dus dan kunnen we medicijnen net zo goed ook gewoon Nederlandse namen geven.
Het is niet dat je iets doet wat niet mag, maar met al die epistels met vergezochte klachten en die alwetende houding maak je jezelf niet geliefd. En door topics zoals deze snap ik weer waarom er een streep door je vorige account heen ging.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:14 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Wat zou ik dan doen wat niet mag?
Vergezocht? Jij ziet het voordeel niet van een wereldwijde taal?quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:16 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het is niet dat je iets doet wat niet mag, maar met al die epistels met vergezochte klachten en die alwetende houding maak je jezelf niet geliefd. En door topics zoals deze snap ik weer waarom er een streep door je vorige account heen ging.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:18 schreef Spongeboss het volgende:
Vergezocht? Jij ziet het voordeel niet van een wereldwijde taal?
Alwetende houding? Jij beticht mij ervan dat ik autistisch ben, iets wat bijvoorbeeld niet mag in R&P. Het zal dan wel in KLB ook niet gewenst zijn met diagnoses te gooien te pas en te onpas.
Verder weet ik niet wat je bedoelt met vorige account maar wel wat een streep doet. En strepen worden niet besproken.
Sorry was een andere user. Mijn excuses. Dat neem ik terug dan.quote:
Mijn afkomst spreek ik liever niet over.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:22 schreef vaarsuvius het volgende:
Zijn je ouders ook in Nederland geboren TS? Je taalgebruik doet me vermoeden dat je voorouders ergens anders vandaan komen. Is het daarom dat dit onderwerp je belangstelling heeft?
Hoeft ook niet, een simpel ja of nee is ook goed.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:23 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Mijn afkomst spreek ik liever niet over.
Dan zou je het zo kunnen stellen dat Nederlands niet mijn moedertaal is.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:23 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, een simpel ja of nee is ook goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |