Je wordt inderdaad totaal niet voorbereid op het 'echte' leven tegenwoordig tijdens je studie.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:59 schreef Skv het volgende:
De klacht moge duidelijk zijn: werken zuigt in het kwadraat.![]()
dus je verdiend geld met werken, om met dat geld kleding te kopen, voor je werk?quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:59 schreef Skv het volgende:
Sinds anderhalf jaar ben ik klaar met studeren en begonnen met werken. Mijn totale inkomsten schelen wel iets met wat ik aan inkomsten had als student, maar alle overige kosten zijn onredelijk hard gestegen. Huur is van 300E (kamer) naar 900E (appartementje) gegaan. Verzekeringen kosten het honderdvoudige, ik kom voor geen enkele korting meer in aanmerking, moet representatieve kleding kopen voor mijn werk etc.
Studeren minder aantrekkelijk maken is inderdaad een uitstekend toekomstplan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:00 schreef Spongeboss het volgende:
Daarom moeten studenten het moeilijker krijgen zodat dat geld naar de werkende man kan, en dat die het wat makkelijker heeft. Studeren door je voor even werken zit je heel erg lang aan vast.
Dat moet je dan ook zelf doen. Ookal heb je veel, van het minimum proberen te leven, just in case.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:01 schreef Deshain het volgende:
[..]
Je wordt inderdaad totaal niet voorbereid op het 'echte' leven tegenwoordig tijdens je studie.
Verdient. En ja, ik moet wat meer nette kleding hebben.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:02 schreef Seconde het volgende:
[..]
dus je verdiend geld met werken, om met dat geld kleding te kopen, voor je werk?
Ja ze komen mensen te kort in de bouw, hup handen uit je zakken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:03 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Studeren minder aantrekkelijk maken is inderdaad een uitstekend toekomstplan..
Nee.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
appartement huren voor 900 euro ben je dom ofzo
Dafuq? Heb je enig idee hoeveel mensen in de bouw thuis zitten?quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:05 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja ze komen mensen te kort in de bouw, hup handen uit je zakken.
oke ik dacht ik check het evenquote:
Dus je werkt om te werken..quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:04 schreef Skv het volgende:
[..]
Verdient. En ja, ik moet wat meer nette kleding hebben.
TS heeft MBO gedaan en noemt dat studerenquote:heb ik een baas die beslist wat ik allemaal moet gaan doen (en wanneer),
Nee, om te leven. Maar ik kan niet met mijn polotje of shirt op afspraken aan komen zetten.quote:
Zoiets, waarvan 1 fulltime bestuursjaar en twee keer voor meerdere maanden in het buitenland.quote:
Pakken zijn niet echt meer noodzakelijk of zakelijk. Veel mensen komen gewoon op een afspraak in spijkerbroek met een blousje en/of colbertje. En laat dat nou niet al te duur zijn bij de C&Aquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, om te leven. Maar ik kan niet met mijn polotje of shirt op afspraken aan komen zetten.
Ik draag geen C&A-kleding. Daarnaast is kleding maar één van de vele uitgaven die hoger uitvallen (denk ook aan eten, belastingen, verzekeringen, geen studentenkortingen meer, sportschoolabonnement ipv Uni-sportschool, geen toeslagen meer, hogere huur..).quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:09 schreef Seconde het volgende:
[..]
Pakken zijn niet echt meer noodzakelijk of zakelijk. Veel mensen komen gewoon op een afspraak in spijkerbroek met een blousje en/of colbertje. En laat dat nou niet al te duur zijn bij de C&A
Ik weet niet of jij in Groningen-oost woont ofzo, maar de prijzen liggen hier gewoon zo hoog. Ik woon relatief klein.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:11 schreef Waaghals het volgende:
tja moeten we nu medelijden hebben, je had ook goedkoper kunnen gaan wonen
Nee is inclusief GWL.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
is die ¤900 exclusief service kosten?
Lijkt me echt geweldig om ze te zien beginnen als een hoopvolle democratie en te zien eindigen als een keiharde dictatuur.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik pleit voor allemaal meedoen aan utopia
Vooral met die vieze kutzwerverquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:14 schreef Krabs2.0 het volgende:
[..]
Lijkt me echt geweldig om ze te zien beginnen als een hoopvolle democratie en te zien eindigen als een keiharde dictatuur.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:16 schreef Plus1 het volgende:
Terechte klacht. Die bs over: "Ga dan goedkoper wonen" slaat nergens op. Alles is te duur. We worden leeggezogen en niemand doet er wat aan.
Van ons loon wordt de helft ingehouden, dat bereikt je rekening niet eens - dat betaal je dus niet zelf, dat houden ze gewoon in. Van de rest van je loon mag je de helft weer wegzetten aan vaste lasten, zodat je basale dingen in het leven kunt betalen: een dak boven je hoofd, warm eten op je bord en de mogelijkheid tot douchen.
Wat je overhoudt na aftrek van belasting en vaste lasten, mag je kopen wat je wilt. Leuke daarbij is, dat voor alles wat jij koopt, je ook nog BTW moet betalen. De verkoper moet ook weer belasting betalen over zijn winst, dus op die manier pakken ze op elk verkocht product of dienst weer dubbel belasting.
Geen huis kunnen kopenquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:17 schreef Sjeen het volgende:
900 euro huur is echt niet zo vreemd hoor... Niet iedereen komt in aanmerking voor gesubsidieerd wonen.
Uhh, nee. Als je een woning huurt voor ¤900 in de maand kun je geen aanspraak maken op huursubsidie.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:17 schreef Le_Professeur het volgende:
Stoppen met werking en vraag een uitkering aan, dan houd je waarschijnlijk hetzelfde over als je wat bijklust. win-win.
ik zit gekocht... Mijn woonlasten zijn nog wel wat hoger dan 900 euroquote:
Of gewoon te weinig geld binnenharkt zoals TS dus doet.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:21 schreef CoolGuy het volgende:
Mensen die klagen dat alles zo duur isAls je te weinig/niks over houdt dan moet je je eens gaan afvragen of je niet te duur leeft
Ons belastingstelsel niet snappenquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:16 schreef Plus1 het volgende:
Terechte klacht. Die bs over: "Ga dan goedkoper wonen" slaat nergens op. Alles is te duur. We worden leeggezogen en niemand doet er wat aan.
Van ons loon wordt de helft ingehouden, dat bereikt je rekening niet eens - dat betaal je dus niet zelf, dat houden ze gewoon in. Van de rest van je loon mag je de helft weer wegzetten aan vaste lasten, zodat je basale dingen in het leven kunt betalen: een dak boven je hoofd, warm eten op je bord en de mogelijkheid tot douchen.
Wat je overhoudt na aftrek van belasting en vaste lasten, mag je kopen wat je wilt. Leuke daarbij is, dat voor alles wat jij koopt, je ook nog BTW moet betalen. De verkoper moet ook weer belasting betalen over zijn winst, dus op die manier pakken ze op elk verkocht product of dienst weer dubbel belasting.
Mensen die veel nodig hebben om gelukkig te zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:21 schreef CoolGuy het volgende:
Mensen die klagen dat alles zo duur isAls je te weinig/niks over houdt dan moet je je eens gaan afvragen of je niet te duur leeft
Ik klaag helemaal niet dat alles te duur is, ik klaag dat mijn studententijd een stuk beter leefbaar was.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:21 schreef CoolGuy het volgende:
Ga weer opnieuw studeren dan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:24 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik klaag helemaal niet dat alles te duur is, ik klaag dat mijn studententijd een stuk beter leefbaar was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |