Niet zo zeuren op details.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
De mensen waarvan je hem koopt kunnen je toch uitleggen hoe hij binnen is gebracht?
Overigens is het een vreemde volgorde om eerst iets aan te schaffen, en daarna pas uit te zoeken hoe je hem kunt verplaatsen (als je dat zelf al lukt)
Dat lijkt mij een goed idee! Hoe hebben de huidige eigenaars dat ding beneden gekregen?quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:01 schreef poverwijk het volgende:
Helaas. Hij is niet te demonteren. Alleen de deurtjes kunnen er af. Dat scheelt dan een kilo of 20. Blijven er toch nog een kleine 300 over.
Ik heb inmiddels vier man om te helpen. Aan gebrek aan spierkracht zal het dus niet liggen.
Ik zit er over te denken om hem te plaatsen op een pallet met zwenkwieltjes. Vervolgens twee dikke steigerplanken langs de trap leggen. Deze dienen dan als geleiders. De pallet met kachel er op en met twee / drie man naar boven duwen.
dit gaat je niet lukken, je krijgt hem nooit de trap op geduwd veel te zwaar.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:01 schreef poverwijk het volgende:
Helaas. Hij is niet te demonteren. Alleen de deurtjes kunnen er af. Dat scheelt dan een kilo of 20. Blijven er toch nog een kleine 300 over.
Ik heb inmiddels vier man om te helpen. Aan gebrek aan spierkracht zal het dus niet liggen.
Ik zit er over te denken om hem te plaatsen op een pallet met zwenkwieltjes. Vervolgens twee dikke steigerplanken langs de trap leggen. Deze dienen dan als geleiders. De pallet met kachel er op en met twee / drie man naar boven duwen.
Denk het wel, in combinatie metquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:06 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Met touwen en katrollen omhoog hijsen is geen optie?
quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:01 schreef poverwijk het volgende:
Mee eens! Niemand moet achter dat gevaarte staan!quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:04 schreef -niemand- het volgende:
[..]
dit gaat je niet lukken, je krijgt hem nooit de trap op geduwd veel te zwaar.
daarbij heb je de kans dat de oven met een rotvaart naar onder komt en je ernstig kan verwonden.
Kijk wel aan wat voor muur je de katrol bevestigd.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:29 schreef maily het volgende:
[..]
Denk het wel, in combinatie met
[..]
Dat moeten nogal sterke wielen zijn om 100+ kg te kunnen dragen. Ik denk juist dat je geen wielen moet gebruiken maar traptreden/wijving om hem stukje bij beetje omhoog te krijgen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:01 schreef poverwijk het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |