Afwijken van tekeningen waarvoor je een vergunning hebt gekregen is nooit handig. Ik ken verschillende voorbeelden waar de gemeente een aanbouw heeft laten slopen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:30 schreef secondant het volgende:
Nu vraag ik me af wat de consequenties zijn wanneer je zoiets doet. Heeft iemand hier toevallig informatie over?
Vergeet niet dat de buurtbewoner in afwijking van de verleende vergunning gebouwd heeft. Van gelijkwaardigheid kan hier eigenlijk niet gesproken worden, omdat voor de ontstane situatie geen vergunning is afgegeven. Gemeente zal eerder gaan handhaven dan jouw plan goedkeuren. Als ze gaan goedkeuren is het hek van de dam lijkt me.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:08 schreef secondant het volgende:
Omdat er een dakkapel aan de voorzijde komt is er sowieso een vergunning nodig. Ik zou het alleen vreemd vinden wanneer ik wordt afgewezen terwijl ik het netjes volgens de regels doe en een buurtbewoner die afwijkt van de tekeningen geen consequenties ondervind. Ik gun hem zijn dakkapel van harte, sterker nog ik wil graag hetzelfde maken als hij.
dank voor de suggestie voor het beroepen op gelijkwaardigheid van de situatie van het andere pand bij jou in de buurt. Dat ga ik meenemen.
Ik wil een dakkapel aan zowel de voorzijde als de achterzijde plaatsen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:13 schreef Tja..1986 het volgende:
Kan je niet net zo makkelijk een dakkapel aan de achterkant maken? Heb je waarschijnlijk al dat gedoe en bijbehorende kosten niet.
Bij de buren een straat verder (zelfde huistype) is het in de dakkapel 2 meter (gebouwd een halve meter uit de nok volgens de voorschriften). dus daar kan ik net in staan. het zou alleen fijner zijn als ik 20/30 cm zou kunnen winnen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:27 schreef ueberduitser het volgende:
Wat voor hoogte heb je in de dakkapel als je volgens de regels gaat bouwen?
Als je buren in een gelijke woning al zo'n goedgekeurde dakkapel hebben, ga jij nevernooit goedkeuring voor jou afwijkende plannen krijgen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:35 schreef secondant het volgende:
[..]
Bij de buren een straat verder (zelfde huistype) is het in de dakkapel 2 meter (gebouwd een halve meter uit de nok volgens de voorschriften). dus daar kan ik net in staan. het zou alleen fijner zijn als ik 20/30 cm zou kunnen winnen.
Maar met het handhaven van de ontstane situatie gaat de gemeente indirect akkoord met die situatie. De gemeente zou dus of de eigenaar van de bestaande dakkapel moeten dwingen deze aan te passen, of TS goedkeuring geven op het plaatsen van eenzelfde dakkapel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:07 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de buurtbewoner in afwijking van de verleende vergunning gebouwd heeft. Van gelijkwaardigheid kan hier eigenlijk niet gesproken worden, omdat voor de ontstane situatie geen vergunning is afgegeven. Gemeente zal eerder gaan handhaven dan jouw plan goedkeuren. Als ze gaan goedkeuren is het hek van de dam lijkt me.
Met handhaven bedoelde ik dus de afgegeven vergunning handhaven hè? Dus inderdaad die mensen aanschrijven. En "illegaal" of "in afwijking van verleende vergunningen" gebouwde zaken als breekijzer gebruiken zal niet behoren te werken, zoals ik al eerder zei.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:14 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Maar met het handhaven van de ontstane situatie gaat de gemeente indirect akkoord met die situatie. De gemeente zou dus of de eigenaar van de bestaande dakkapel moeten dwingen deze aan te passen, of TS goedkeuring geven op het plaatsen van eenzelfde dakkapel.
TS zou dit geven kunnen gebruiken als breekijzer, mocht de gemeente moeilijk doen.
Ah, zo. My bad.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:40 schreef ueberduitser het volgende:
Met handhaven bedoelde ik dus de afgegeven vergunning handhaven hè? Dus inderdaad die mensen aanschrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |