abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135222920
Ik ben aan het overwegen een dakkapel op mijn huis te laten plaatsen. Vanwege de hoogte zou ik de dakkapel eigenlijk direct uit de nok willen plaatsen in plaats van een halve meter er vanaf zoals eigenlijk de bedoeling is.

Nu heb ik bij mijn gemeente geïnformeerd en zij geven aan dat dit bij een huis in de wijk is gebeurd maar dat daar is afgeweken van de tekenenringen en dat het plaatsen uit de nok eigenlijk niet de bedoeling is. Nu vraag ik me af wat de consequenties zijn wanneer je zoiets doet. Heeft iemand hier toevallig informatie over?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  PR/Manusje van alles woensdag 8 januari 2014 @ 09:37:35 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_135223125
Dan gaan ze handhaven en moet je je dakkapel verwijderen. Want legaliseren gaan ze dan niet aan beginnen. Kan tot dwangsommen komen. Bestuursrecht is een bitch op dat gebied. De vraag is of ze er ook echt op gaan handhaven.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_135223328
Je hebt daar zeer waarschijnlijk een vergunning voor nodig en uit de OP maak ik op dat jouw gemeente deze niet zal afgeven, want past niet binnen het bestemmingsplan?

Geen vergunning aanvragen kan vervelende gevolgen hebben, wat Surveilance-Fiets al zegt. In het ergste geval moet deze verwijderd worden + een boete.
Bij ons is vrijwel de gehele buurt uitgebouwd met een verhoogde-nok-dakkapel, dit past echter wel binnen het bestemmingsplan. De helft van de woningen heeft hiervoor geen vergunning aangevraagd of zich niet gehouden aan de maximale breedte / lengte die voorgeschreven is. Tot nu toe heeft dit voor deze mensen nog geen consequenties gehad.
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:05:31 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_135223881
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:30 schreef secondant het volgende:
Nu vraag ik me af wat de consequenties zijn wanneer je zoiets doet. Heeft iemand hier toevallig informatie over?
Afwijken van tekeningen waarvoor je een vergunning hebt gekregen is nooit handig. Ik ken verschillende voorbeelden waar de gemeente een aanbouw heeft laten slopen.
Je kunt beter een vergunningsaanvraag doen en je beroepen op gelijkwaardigheid van de situatie van het andere pand bij jou in de buurt.

Een reguliere aanvraag, omdat je afwijkt van de voorwaarden voor vergunningsvrij bouwen, maar wel een referentie waar de gemeente het ook heeft toegestaan.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_135223955
Omdat er een dakkapel aan de voorzijde komt is er sowieso een vergunning nodig. Ik zou het alleen vreemd vinden wanneer ik wordt afgewezen terwijl ik het netjes volgens de regels doe en een buurtbewoner die afwijkt van de tekeningen geen consequenties ondervind. Ik gun hem zijn dakkapel van harte, sterker nog ik wil graag hetzelfde maken als hij.

dank voor de suggestie voor het beroepen op gelijkwaardigheid van de situatie van het andere pand bij jou in de buurt. Dat ga ik meenemen.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_135224102
Kan je niet net zo makkelijk een dakkapel aan de achterkant maken? Heb je waarschijnlijk al dat gedoe en bijbehorende kosten niet.
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:07:33 #7
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_135225464
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:08 schreef secondant het volgende:
Omdat er een dakkapel aan de voorzijde komt is er sowieso een vergunning nodig. Ik zou het alleen vreemd vinden wanneer ik wordt afgewezen terwijl ik het netjes volgens de regels doe en een buurtbewoner die afwijkt van de tekeningen geen consequenties ondervind. Ik gun hem zijn dakkapel van harte, sterker nog ik wil graag hetzelfde maken als hij.

dank voor de suggestie voor het beroepen op gelijkwaardigheid van de situatie van het andere pand bij jou in de buurt. Dat ga ik meenemen.
Vergeet niet dat de buurtbewoner in afwijking van de verleende vergunning gebouwd heeft. Van gelijkwaardigheid kan hier eigenlijk niet gesproken worden, omdat voor de ontstane situatie geen vergunning is afgegeven. Gemeente zal eerder gaan handhaven dan jouw plan goedkeuren. Als ze gaan goedkeuren is het hek van de dam lijkt me.
pi_135225546
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:13 schreef Tja..1986 het volgende:
Kan je niet net zo makkelijk een dakkapel aan de achterkant maken? Heb je waarschijnlijk al dat gedoe en bijbehorende kosten niet.
Ik wil een dakkapel aan zowel de voorzijde als de achterzijde plaatsen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:27:30 #9
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_135226097
Wat voor hoogte heb je in de dakkapel als je volgens de regels gaat bouwen?
pi_135226306
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:27 schreef ueberduitser het volgende:
Wat voor hoogte heb je in de dakkapel als je volgens de regels gaat bouwen?
Bij de buren een straat verder (zelfde huistype) is het in de dakkapel 2 meter (gebouwd een halve meter uit de nok volgens de voorschriften). dus daar kan ik net in staan. het zou alleen fijner zijn als ik 20/30 cm zou kunnen winnen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:39:41 #11
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_135226448
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:35 schreef secondant het volgende:

[..]

Bij de buren een straat verder (zelfde huistype) is het in de dakkapel 2 meter (gebouwd een halve meter uit de nok volgens de voorschriften). dus daar kan ik net in staan. het zou alleen fijner zijn als ik 20/30 cm zou kunnen winnen.
Als je buren in een gelijke woning al zo'n goedgekeurde dakkapel hebben, ga jij nevernooit goedkeuring voor jou afwijkende plannen krijgen.
Is er qua constructieopbouw niet wat hoogte te halen?
  woensdag 8 januari 2014 @ 13:14:37 #12
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_135229433
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:07 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de buurtbewoner in afwijking van de verleende vergunning gebouwd heeft. Van gelijkwaardigheid kan hier eigenlijk niet gesproken worden, omdat voor de ontstane situatie geen vergunning is afgegeven. Gemeente zal eerder gaan handhaven dan jouw plan goedkeuren. Als ze gaan goedkeuren is het hek van de dam lijkt me.
Maar met het handhaven van de ontstane situatie gaat de gemeente indirect akkoord met die situatie. De gemeente zou dus of de eigenaar van de bestaande dakkapel moeten dwingen deze aan te passen, of TS goedkeuring geven op het plaatsen van eenzelfde dakkapel.
TS zou dit geven kunnen gebruiken als breekijzer, mocht de gemeente moeilijk doen.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
  woensdag 8 januari 2014 @ 13:40:41 #13
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_135230300
quote:
3s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:14 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Maar met het handhaven van de ontstane situatie gaat de gemeente indirect akkoord met die situatie. De gemeente zou dus of de eigenaar van de bestaande dakkapel moeten dwingen deze aan te passen, of TS goedkeuring geven op het plaatsen van eenzelfde dakkapel.
TS zou dit geven kunnen gebruiken als breekijzer, mocht de gemeente moeilijk doen.
Met handhaven bedoelde ik dus de afgegeven vergunning handhaven hè? Dus inderdaad die mensen aanschrijven. En "illegaal" of "in afwijking van verleende vergunningen" gebouwde zaken als breekijzer gebruiken zal niet behoren te werken, zoals ik al eerder zei.
Heb al eens een discussie met een ambtenaar gehad over een soortgelijke kwestie.
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:46:46 #14
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_135232767
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:40 schreef ueberduitser het volgende:

Met handhaven bedoelde ik dus de afgegeven vergunning handhaven hè? Dus inderdaad die mensen aanschrijven.
Ah, zo. My bad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')