SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012 en 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
twitter:simonzwartkruis twitterde op woensdag 08-01-2014 om 09:03:42Barcelona en #Ajax gaan samenwerken op gebied van jeugdopleiding. Zie de nieuwe #VI en vi.nl reageer retweet
![]()
quote:Ajax-spelers verrassen De Boer
Ajax-trainer Frank de Boer werd twee dagen voor het vertrek naar de Turkse Rivičra positief verrast door zijn eigen spelersgroep.
"Alleen Nicolai Boilesen, Siem de Jong en Lerin Duarte moesten zaterdag trainen, omdat ze terugkomen na een blessure", sprak De Boer op het trainingskamp van de Amsterdammers. "Maar uiteindelijk stonden er elf man op het veld. De jongens namen het initiatief om anderen een sms’je te sturen: ‘Heeft er iemand zin om mee te trainen?’ Dat er vervolgens elf man zijn, geeft de gretigheid aan, plus dat iedereen zin heeft in de tweede seizoenshelft.”
Ajax werkt in het Turkse Belek toe naar de tweede seizoenshelft. Die begint voor de koploper zondag 19 januari met een thuiswedstrijd tegen PSV. bron
Noodles![]()
quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:09 schreef Tarado het volgende:
twitter:simonzwartkruis twitterde op woensdag 08-01-2014 om 09:03:42Barcelona en #Ajax gaan samenwerken op gebied van jeugdopleiding. Zie de nieuwe #VI en vi.nl reageer retweet
quote:Barcelona wil samenwerken met Ajax op opleidingsniveau
Barcelona wil samenwerken met Ajax op opleidingsniveau
Barcelona heeft Ajax benaderd om tot een samenwerking te komen op het gebied van jeugdopleiding. De eerste gesprekken daarover vonden plaats rond de onderlinge duels in de UEFA Youth League, vorig najaar.
'De beleidsbepalers bij de jeugdopleiding van Barcelona waren zeer geďnteresseerd in hoe wij werken', vertelt Ruben Jongkind, hoofd talentontwikkeling bij Ajax. 'En wij kunnen leren van hún werkwijze. Na de eerste kennisuitwisseling gaan we nu een vervolgtraject in. Jeugdtrainers van ons gaan bij Barcelona meelopen en andersom. We krijgen zestig tot zeventig verzoeken per jaar van clubs die bij ons in de keuken willen kijken. Daar kunnen we onmogelijk aan voldoen. Maar Barcelona is natuurlijk een ander verhaal.'
Hoofd opleiding Wim Jonk (foto) benadrukt dat het de clubs niet is te doen om het kopiëren van elkaars aanpak. 'We willen bij Ajax onze eigen identiteit bewaren en dat wil Barcelona ook', stelt de oud-international. 'Maar het kan nooit kwaad te bekijken op welke vlakken je iets kunt opsteken van een andere grote club.'![]()
twitter:simonzwartkruis twitterde op woensdag 08-01-2014 om 10:52:44Grote felle trainingspartij #Ajax in Belek. Voorhoede basisploeg: Bojan, De Jong, Fischer reageer retweet
![]()
Waarom die gasten nog wijzer maken dan dat ze al zijn?quote:'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
het werkt toch 2 kanten opquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom die gasten nog wijzer maken dan dat ze al zijn?![]()
Niet helemaal mee eens. Ik denk dat Ajax nog altijd een veel betere jeugdopleiding dan Barcelona heeft. Die hebben geluk gehad met een buitenproportioneel goede generatie in La Masía. Daarbij komt dat Barcelona veel kapitaalkrachtiger is. Je maakt een concurrent die veel meer geld heeft slimmer op het enige gebied waarop je het van ze kan winnen.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Vind ik moeilijk om te beoordelen, zij kunnen meer talenten aantrekken en vasthouden, ik heb het idee dat het in Spanje sowieso beter is gesteld met het talent. wat dat betreft is het maar povertjes in NL.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Ik denk dat Ajax nog altijd een veel betere jeugdopleiding dan Barcelona heeft. Die hebben geluk gehad met een buitenproportioneel goede generatie in La Masía. Daarbij komt dat Barcelona veel kapitaalkrachtiger is. Je maakt een concurrent die veel meer geld heeft slimmer op het enige gebied waarop je het van ze kan winnen.![]()
Misschien wel een betere jeugdopleiding, maar echt geen grotere talenten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Ik denk dat Ajax nog altijd een veel betere jeugdopleiding dan Barcelona heeft. Die hebben geluk gehad met een buitenproportioneel goede generatie in La Masía. Daarbij komt dat Barcelona veel kapitaalkrachtiger is. Je maakt een concurrent die veel meer geld heeft slimmer op het enige gebied waarop je het van ze kan winnen.![]()
Spanje zelf draait ook op die ene extreem goede generatie. Zie wat er nu voor de rest doorbreekt bij Barcelona. Ik vrees dat Ajax zich blind staart op de lichting Iniesta/Xavi.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind ik moeilijk om te beoordelen, zij kunnen meer talenten aantrekken en vasthouden, ik heb het idee dat het in Spanje sowieso beter is gesteld met het talent. wat dat betreft is het maar povertjes in NL.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Megazonnedak op ArenA in Amsterdam
AMSTERDAM -
Energiebedrijf Nuon, bouwbedrijf BAM en ingenieursbureau Arcadis gaan de Amsterdam ArenA voorzien van een zonnedak, dat met een oppervlakte van 7000 vierkante meter het op één na grootste van Nederland wordt. Dat maakte het voetbalstadion woensdag bekend.
De zonnepanelen worden over de gehele omtrek van het stadion geplaatst op de dakrand en kunnen jaarlijks zo'n 930.000 kilowattuur aan stroom opwekken. Dat komt neer op 10 procent van het huidige elektriciteitsverbruik van de Amsterdam ArenA.
Met de plaatsing is een investering van 1,6 miljoen euro gemoeid. De gemeente Amsterdam levert vanuit het Amsterdams Klimaat- en Energiefonds, waarin zij een deel van de opbrengst van de verkoop van haar aandelen Nuon heeft ondergebracht, een bijdrage aan de financiering.
Bron![]()
Niet helemaal mee eens. Als je ziet wat voor functionele techniek Cuenca en Bojan hebben, dan mogen wij daar nog wel wat van leren. In Barcelona destijds ook Barcelona o19 tegen Ajax A1 gezien, maar zelfs dan merk je ook dat de functionele techniek beter is dan die van Ajax.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Spanje zelf draait ook op die ene extreem goede generatie. Zie wat er nu voor de rest doorbreekt bij Barcelona. Ik vrees dat Ajax zich blind staart op de lichting Iniesta/Xavi.![]()
Sja, ze hebben ook een grote vijver om uit te vissen natuurlijk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:04 schreef Syntix het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Als je ziet wat voor functionele techniek Cuenca en Bojan hebben, dan mogen wij daar nog wel wat van leren. In Barcelona destijds ook Barcelona o19 tegen Ajax A1 gezien, maar zelfs dan merk je ook dat de functionele techniek beter is dan die van Ajax.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Natuurlijk is de functionele technieck van Cuenca en Bojan goed, maar daadwerkelijk beter dan die van Eriksen? Of van Blind en De Jong? Je kunt ze niet goed met vergelijken, omdat het andere voetballers zijn. Ik vind wel dat Ajax de laatste jaren te weinig (Nederlandse) exceptionele talenten voortbrengt. Misschien dat ze bij Barcelona het gouden ei hebben liggen en kunnen we die kopiëren, maar ik ben wat sceptisch.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:04 schreef Syntix het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Als je ziet wat voor functionele techniek Cuenca en Bojan hebben, dan mogen wij daar nog wel wat van leren. In Barcelona destijds ook Barcelona o19 tegen Ajax A1 gezien, maar zelfs dan merk je ook dat de functionele techniek beter is dan die van Ajax.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Vandaar dat Barcelona de ouders het liefst dan ook op afstand houdt. Zo mag er maar één keer per week een training worden bekeken. En tijdens toernooien is het contact tussen ouders en hun kind ook miniem. Je bent immers op een toernooi om er te voetballen en te leren, dus zit het team bij elkaar. “Ze letten bij Barcelona heel goed op sociaal gedrag”, zegt Simons goedkeurend. “De jongens moeten zelf hun tas inpakken en dragen. Ook wil de club niet dat de jongens op Facebook ofzo zitten.”
Xavi vult aan: “Wij mogen ook niet raar juichen als we scoren. Van de trainer moeten we de goals gezamenlijk vieren. Één keer deden we een dansje, volgens mij was dat in de kampioenswedstrijd. De trainer werd toen wel érg boos.” En als het team in een hotel overnacht worden de mobieltjes ingeleverd bij de trainer. En natuurlijk mag er wel op de Playstation gespeeld worden, maar dan wel met zijn allen op één kamer.
Alles is in de puntjes geregeld, zegt Simons. “Op een team van twaalf jochies zit zeven man begeleiding. En ze slapen in de mooiste hotels. Een keer mochten we mee naar de kamer van Xavi. Nou, hij had het beter voor elkaar dan wij, haha. Na zo’n toernooi had Xavi nog wel eens de neiging om te gaan zweven, maar dan stuurde ik hem naar buiten om even te spelen. Tussen kinderen word je dan weer snel genoeg ‘gewoon’. Thuis moet hij ook gewoon zijn klusjes doen en huiswerk maken. Xavi moet natuurlijk wel met beide beentjes op de grond blijven.”![]()
Vergeet niet dat er nu weer een aantal geweldige spelers aan het doorbreken zijn bij Spanje. Denk aan: Muniain,Morata,Illaramendi,I.Martinez,Thiago en Iscoquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Spanje zelf draait ook op die ene extreem goede generatie. Zie wat er nu voor de rest doorbreekt bij Barcelona. Ik vrees dat Ajax zich blind staart op de lichting Iniesta/Xavi.![]()
Denk het niet, het algehele niveau is gewoon stukken hoger, kijk naar het U21 team van Spanjequote:Op woensdag 8 januari 2014 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sommige zaken kan ik me echt goed in vinden (die dansjes zijn echtquote:). Maar je kan ook overdrijven zeg.
![]()
Dat komt omdat er in Spanje meer kindjes zijn die gewoon de hele dag voetballen en geen andere verplichtingen hebben,AFCA
Qui audet adipiscitur![]()
Er van uitgaande dat Cuenca en Bojan aanvallers zijn vergelijk ik ze maar even met een Lukoki/De Sa/Ebecilio. Dan snap je het punt misschien iets beter. Qua Fischer/Schöne valt het wat minder op, omdat hun functionele techniek ook behoorlijk is. Echter zag ik het verschil niet alleen voorin, maar ook vooral bij de verdedigers die de bal keihard inspeelde naar elkaar en altijd de bal goed aanname. Waar je bij Ajax zag dat sommige 2 handelingen nodig hadden om de bal te controleren, was dat bij Barcelona "gewoon" in 1 keer.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk is de functionele technieck van Cuenca en Bojan goed, maar daadwerkelijk beter dan die van Eriksen? Of van Blind en De Jong? Je kunt ze niet goed met vergelijken, omdat het andere voetballers zijn. Ik vind wel dat Ajax de laatste jaren te weinig (Nederlandse) exceptionele talenten voortbrengt. Misschien dat ze bij Barcelona het gouden ei hebben liggen en kunnen we die kopiëren, maar ik ben wat sceptisch.![]()
Het niveau van de jeugdteams van Nederland is een tijdje ook extreem hoog geweest. Meervoudig Europees kampioen. Maar daar hebben we nooit de vruchten van mogen plukken. Resultaten van jeugdploegen zeggen me niet zo veel derhalve.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk het niet, het algehele niveau is gewoon stukken hoger, kijk naar het U21 team van SpanjeJa ok, nu noem je ook wat spelers. Dat Ajax de laatste jaren geen geweldige lichtingen heeft gehad is ook wel bekend. Maar die jongens kun je met de beste wil van de wereld ook geen functionele techniek aanleren. Die zijn gewoon niet goed genoeg.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:16 schreef Syntix het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat Cuenca en Bojan aanvallers zijn vergelijk ik ze maar even met een Lukoki/De Sa/Ebecilio. Dan snap je het punt misschien iets beter. Qua Fischer/Schöne valt het wat minder op, omdat hun functionele techniek ook behoorlijk is. Echter zag ik het verschil niet alleen voorin, maar ook vooral bij de verdedigers die de bal keihard inspeelde naar elkaar en altijd de bal goed aanname. Waar je bij Ajax zag dat sommige 2 handelingen nodig hadden om de bal te controleren, was dat bij Barcelona "gewoon" in 1 keer.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik heb het niet over de resultaten maar als je naar de spelers kijkt zijn die beduidend verder dan de NL leeftijdsgenotenquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het niveau van de jeugdteams van Nederland is een tijdje ook extreem hoog geweest. Meervoudig Europees kampioen. Maar daar hebben we nooit de vruchten van mogen plukken. Resultaten van jeugdploegen zeggen me niet zo veel derhalve.
[..]
Ja ok, nu noem je ook wat spelers. Dat Ajax de laatste jaren geen geweldige lichtingen heeft gehad is ook wel bekend. Maar die jongens kun je met de beste wil van de wereld ook geen functionele techniek aanleren. Die zijn gewoon niet goed genoeg.![]()
Is die functionele techniek van de Spaanse spelers niet beter omdat ze ook op onverharde slechte terreinen oefenen? Althans, dat heb ik ooit ergens gelezen.Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013![]()
Volgens mij komt het ook, omdat ze veel minder snel naar een groter veld gaan (waar ik ook voorstander van ben). Hierdoor moet de techniek in de kleine ruimte veel beter zijn. De jeugd van Barcelona speelt in D nog op een half veld dacht ik, maar hebben wel meer dan zeven spelers in het veld staan. De ruimtes worden dus kleiner en de functionele techniek moet dus beter zijn. Zie ook onderstaande link voor wat ze bij Ajax willen gaan doen:quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:28 schreef Chase_Utley het volgende:
Is die functionele techniek van de Spaanse spelers niet beter omdat ze ook op onverharde slechte terreinen oefenen? Althans, dat heb ik ooit ergens gelezen.
http://www.ajax.nl/Ajax-N(...)chaven-op-straat.htm![]()
De Spanjaarden hebben er ook de hand van om in hun jeugd op zaal te spelen. Ajax is nu dan ook aan het onderzoeken of ze niet hun E-pupillen ook op zaal kunnen laten spelen dinsdag/woensdag. Dan komt er waarschijnlijk een competitie met E-pupillen van Ajax, Hovocubo, Marlene, Veerhuys, AORC?,![]()
Want?quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:02 schreef dimmak het volgende:
Het WK 2022 definitief in de winter dus. Goed nieuws voor clubs."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dan zou Oost-Europa vol met pareltjes moeten zittenquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:28 schreef Chase_Utley het volgende:
Is die functionele techniek van de Spaanse spelers niet beter omdat ze ook op onverharde slechte terreinen oefenen? Althans, dat heb ik ooit ergens gelezen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Interessantquote:Grote felle trainingspartij #Ajax in Belek. Voorhoede basisploeg: Bojan, De Jong, Fischer
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Nee, want daar is de begeleiding natuurlijk weer een stuk minder.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan zou Oost-Europa vol met pareltjes moeten zittenWinnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013![]()
De goede begeleiding in Spanje is qua faciliteiten niet minder dan in Nederland hoor. Liggen overal perfecte trapveldjes die doorgaans 360 dagen per jaar meer dan goed bespeelbaar zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:53 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Nee, want daar is de begeleiding natuurlijk weer een stuk minder."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ja, dat snap ik allemaal wel. Maar buiten dat zouden ze ook op een soort gravelveldjes spelen, juist om functionele techniek beter aan te leren.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:03 schreef Dven het volgende:
[..]
De goede begeleiding in Spanje is qua faciliteiten niet minder dan in Nederland hoor. Liggen overal perfecte trapveldjes die doorgaans 360 dagen per jaar meer dan goed bespeelbaar zijn.Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013![]()
Nog nooit gehoord en nog nooit tegen gekomen in Spanje.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:05 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik allemaal wel. Maar buiten dat zouden ze ook op een soort gravelveldjes spelen, juist om functionele techniek beter aan te leren."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ja dus niet.quote:
Overigens zijn de Feyenoord fans weer welkom. Ajax geeft het goede voorbeeld.
Uitvinder van de biersmiley.![]()
Als jullie mij vrijdag ff een pm sturen zal ik Galatasaray - Ajax streamen voor de liefhebbers. Een Turkse zender zend het uit![]()
![]()
Wil niet zeggen dat het er niet is.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Nog nooit gehoord en nog nooit tegen gekomen in Spanje.Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013![]()
Fox zendt het ook uit.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als jullie mij vrijdag ff een pm sturen zal ik Galatasaray - Ajax streamen voor de liefhebbers. Een Turkse zender zend het uitWinnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013![]()
Ik ga het wel in het stadion bekijkenquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als jullie mij vrijdag ff een pm sturen zal ik Galatasaray - Ajax streamen voor de liefhebbers. Een Turkse zender zend het uit
Vanzelfsprekend niet. Zo zou het ook kunnen dat veel Nederlandse jeugdteams hun jeugd onder water laten trainen met zinkzakken rond de benen om met meer weerstand en zuurstofarme situaties om te gaan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:10 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat het er niet is."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dat lijkt mij wat minder geloofwaardig dan de gravelveldjes. Toch heb ik wel een beetje om je post kunnen lachen, waarvoor dank.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend niet. Zo zou het ook kunnen dat veel Nederlandse jeugdteams hun jeugd onder water laten trainen met zinkzakken rond de benen om met meer weerstand en zuurstofarme situaties om te gaan.Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013![]()
Dit ben ik met je eens.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:17 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wat minder geloofwaardig dan de gravelveldjes."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Nogmaals : Want?quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:09 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ja dus niet.
Overigens zijn de Feyenoord fans weer welkom. Ajax geeft het goede voorbeeld."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Vind je een WK in de winter een goede voorbereiding op de tweede seizoenshelft?quote:Uitvinder van de biersmiley.![]()
Heb jij al enig zicht over hoe de competities ingedeeld gaan worden in dat jaar? En lekker boeiend hoe de voorbereiding op de tweede seizoenshelft is. Die is dan toch voor iedereen gelijk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:28 schreef dimmak het volgende:
[..]
Vind je een WK in de winter een goede voorbereiding op de tweede seizoenshelft?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |