abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135324419
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:35 schreef Tchock het volgende:
Grizzly Bear en Bon Iver :r Als je ze op gitaar wil spelen ben je bijna meer tijd met stemmen dan met spelen :')
Gewoon zo vaak mogelijk je gitaar in rare toonsoorten stemmen, dan gaat 't vanzelf na een tijdje. Ik speel zelf meestal in BEBEBE, EEBEBE, CGCFCE, CGCFGE, DADF#AD of drop D. Heul veul snaren mee verloren, maar op een gegeven moment wel heel handig geworden in het snel omstemmen. Ik vind standard tuning vrij saai om in te spelen.
pi_135324523
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:56 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Gewoon zo vaak mogelijk je gitaar in rare toonsoorten stemmen, dan gaat 't vanzelf na een tijdje. Ik speel zelf meestal in BEBEBE, EEBEBE, CGCFCE, CGCFGE, DADF#AD of drop D. Heul veul snaren mee verloren, maar op een gegeven moment wel heel handig geworden in het snel omstemmen. Ik vind standard tuning vrij saai om in te spelen.
Dat klopt ook, maar mijn technische kennis is helaas wat te gebrekkig om echt goed in andere toonsoorten te spelen ;( Met uitzondering van drop D uiteraard. Ik erger me er wel aan, misschien moet ik een keer zo'n heel basaal notenboek ergens scoren.

Toen ik begon met spelen had ik een leraar die vooral vond dat ik het naar mijn zin moest hebben en leuke dingen moest spelen (wat ik toen natuurlijk helemaal fantastisch vond) maar nu ik wat ouder en wijzer ben heb ik er spijt van dat ik zo weinig weet. :{
pi_135324563
Wat de fuck is overigens EEBEBE _O-
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:01:09 #279
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_135324606
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:59 schreef Tchock het volgende:
Klinkt als een liedje van JB :')
pi_135324628
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:01 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Klinkt als een liedje van JB :')
Scherp :o :D
pi_135324693
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:59 schreef Tchock het volgende:

Dit is BEBEBE, maar ik stem nog wel 's de lage B om naar een E met een capo op 4 of 5. Is meer persoonlijke voorkeur.
pi_135324773

Dit is ook zo'n prachtig liedje dat ik veel te weinig speel omdat de stemming zo kut is. EC#ADAD geloof ik.
pi_135324975
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:05 schreef Tchock het volgende:

Dit is ook zo'n prachtig liedje dat ik veel te weinig speel omdat de stemming zo kut is. EC#ADAD geloof ik.
Vind ik nog wel een vrij vrolijke stemming voor Radiohead hoor.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_135325007
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:10 schreef Felagund het volgende:

[..]

Vind ik nog wel een vrij vrolijke stemming voor Radiohead hoor.
quote:
A couple more for breakfast
A little more for tea
Just to take the edge off
Just to take the edge off

Move along, there's nothing left to see
Just a body, pouring down the street
Ja?
pi_135325016
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:05 schreef Tchock het volgende:

Dat is een vrij rigoreuze stemming, ja. DADAC#E is daarentegen een heel stuk makkelijker te stemmen. :P
pi_135325028
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Ja?
Ah, ik heb niet zo goed naar de tekst geluisterd. :D
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_135325081
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:11 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Dat is een vrij rigoreuze stemming, ja. DADAC#E is daarentegen een heel stuk makkelijker te stemmen. :P
Ik begin nu te twijfelen of ik hem niet verkeerd om had. Maar; heb je ook tips? :P
pi_135325184
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik begin nu te twijfelen of ik hem niet verkeerd om had. Maar; heb je ook tips? :P
In het begin is het een kwestie naar drop D te stemmen, dus gewoon op de manier zoals je altijd doet. Sla daarna de A en de G tegelijkertijd aan, waarbij je de laatste naar een A stemt. Dan heb je al DADA, en vervolgens is het nog even een kwestie van de B naar een C# te stemmen.

Gebruik gewoon dit plaatje als referentiekader:

pi_135325215
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:15 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

In het begin is het een kwestie naar drop D te stemmen, dus gewoon op de manier zoals je altijd doet. Sla daarna de A en de G tegelijkertijd aan, waarbij je de laatste naar een A stemt. Dan heb je al DADA, en vervolgens is het nog even een kwestie van de B naar een C# te stemmen.

Gebruik gewoon dit plaatje als referentiekader:

[ afbeelding ]
Ik bedoel om akkoorden om te zetten en toonladders en zo :P Stemmen is het probleem niet, heb laatst een tuner pedaal gekocht :+
pi_135325279
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik bedoel om akkoorden om te zetten en toonladders en zo :P Stemmen is het probleem niet, heb laatst een tuner pedaal gekocht :+
Joh, ik ben ook een autodidact. Met theorie moet je vooral niet bij mij aankomen verder. _O- Ik heb gewoon veel nummers van Nick Drake, John Martyn, Bon Iver en dat soort werk leren spelen, dan gaat 't op een gegeven moment allemaal wel gevoelsmatig.
pi_135325325
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:19 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Joh, ik ben ook een autodidact. Met theorie moet je vooral niet bij mij aankomen verder. _O- Ik heb gewoon veel nummers van Nick Drake, John Martyn, Bon Iver en dat soort werk leren spelen, dan gaat 't op een gegeven moment allemaal wel gevoelsmatig.
Je gaat mij niet vertellen dat jij een F# mineur kunt aanslaan in BEBEBE zonder enige theoretische kennis :+ Toch? :@
pi_135325407
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je gaat mij niet vertellen dat jij een F# mineur kunt aanslaan in BEBEBE zonder enige theoretische kennis :+ Toch? :@
Nouja, ik werk niet zo heel vaak met akkoorden als referentiepunt. Als ik in een andere stemming een bepaald nummer wil naspelen dat origineel in standard is, dan doe ik 't meestal op gehoor. Ik wil hele wijze dingen zeggen, maar er zit vooral volledige onwetendheid achter, helaas. :P
pi_135325436
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:24 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Nouja, ik werk niet zo heel vaak met akkoorden als referentiepunt. Als ik in een andere stemming een bepaald nummer wil naspelen dat origineel in standard is, dan doe ik 't meestal op gehoor. Ik wil hele wijze dingen zeggen, maar er zit vooral volledige onwetendheid achter, helaas. :P
Wat heb ik nou aan mensen met talent als jij :r
  Redactie Sport vrijdag 10 januari 2014 @ 18:30:25 #294
274204 crew  Mexicanobakker
pi_135325585
Ik speel en stem sowieso op gehoor :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_135325600
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat heb ik nou aan mensen met talent als jij :r
Heeft niet echt met talent te maken, het is gewoon een kwestie van 't eindeloos oefenen op dit soort dingen. Ik heb bijvoorbeeld tot in de oneindigheid dit soort nummers gespeeld. Moet je 'm eerst omstemmen naar CGCFCE, en dan ook nog eens een bizar fingerpicking patroon onder de knie krijgen. Gewoon in 't diepe ermee, hoppa. Ik weet vrij zeker dat ik weinig talent heb. Ik wil ook echt niet weten hoe veel tijd ik heb gestoken in gitaar (leren) spelen. :')

Redactie Sport vrijdag 10 januari 2014 @ 18:31:50 #296
274204 crew  Mexicanobakker
pi_135325629
Ik begin steeds meer gewend te raken aan Nick Drake. :@
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_135325672
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dadelijk ga je het nog leuk vinden. :o
Album top 100 2024
pi_135325690
quote:
_O_
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:47:02 #300
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_135326153
quote:
Ik raak ook steeds meer gewend aan gezeik van mijn moeder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')