abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 oktober 2002 @ 12:07:38 #1
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6133179
'T is weer tijd voor een flashback! Een Grease flashblack wel te verstaan, want dat was de absolute hype in 1978.

Recept is welbekend: Recenseer de liedjes uit een oude hitlijst van de top 40 (www.hitlijsten.com)

Een collage van alle nummers kun je HIER weer ophalen (6mb).

Ook ik heb de sterretjesbeoordeling vervangen door cijfers

10= Zou in mijn top 10 allertijden kunnen staan.
9= Helemaal top dit nummer.
8= Steekt boven de rest uit t.a.v. mijn persoonlijke smaak.
7= Gewoon een leuk nummer
6= Normaal nummer, middelmatig
5= matig nummer
4= Liever niet
3= Moet ik hier echt naar luisteren?
2= Afschuwelijk!
1= Afschuwelijke commerciele bagger.

1 Olivia newton john - Hopelessly devoted to you
De eerste van alle Grease liedjes in deze lijst. Mooie ballade, maar geef mij maar liever al die swingende meezingers. 6.5/10

2 Frankie valli - Grease
Volgens mij een liedje van de Grease cd, die voor de verandering niet door Olivia or John gebracht wordt. Goed als achtergrondmuziek met zo nu en dan een wat feller gitaartje erdoorheen, waardoor je het nummer meteen herkent. Het kabbelt een beetje voort. Hier hou ik niet zo van 5/10

3 Commodores - Three times a lady
Hele mooie Engelse Wals. Ook gecoverd door ondere andere Lionel Ritchie. Net als the Righteous brothers vorige week is dit ook een zeer klassieke slijpplaat. 8.5/10

-edit- Vamos moet zijn huiswerk beter doen, maar vergiste zich omdat hij een cd heeft van Lionel Ritchie met daarop dit nummer. Dom dat ik de stem niet direkt herkende. Voor edit reden, zie verderop in topic.

4 John travolta & olivia newton john - Summernights
De 3e Grease hit en de beste meezinger van de top 15 (de andere 2 even overslaand). op een gemiddeld feestje is succes verzekerd als je een Grease cd opzet, zeker met dit nummer 7.5/10

5 Abba - Summer night city
Alweer een nummer dat ik in een basisschool musical heb moeten zingen. Toendertijd vond ik het heel 'spannend' klinken. Tegenwoordig vind ik het gewoon een goed Abba nummer, zoals alle liedjes van Abba briljant in elkaar steken. 7/10

6 Luv' - You're the greatest lover
Girl power net voor de Dolly Dots en heeeel ver voor de Spice girls. Elk stukje van dit nummer absolute cult. Met een glimlach op je gezicht wordt je er vrolijk van. Als het nu wordt uitgebracht komen er natuurlijk kotssmileys aan te pas, maar -hypocriet als we zijn- vroeger mocht het. Ik twijfel tussen 1/10 en 9/10

7 Darts - It's raining
De melodie is gedeeltelijk 'gejat' van My girl van de Temptations, maar er wordt na het begin een eigen draai aangegeven. Het hele nummer had eigenlijk uit de jaren 60 kunnen komen ipv van uit 1978. Beetje samenzang, beetje saxofoon en wat tempwisselingen. 5/10

8 Jeff wayne & justin hayward - The eve of the war
Synthesizer versie van de klassieke War of the worlds. Aan de musical waar ik het vorige week over had deed ik ook mee en op deze muziek moest ik rondjes rennen met papieren vliegtuigjes Zeer goed nummer, alhoewel mijn liefde voor synthesizer muziek niet zo groot meer is 8/10

-edit-
De originele radio uitzending was toch veel eerder? Ik dacht dat de LP uit de jaren 60 ofzo stamde. Van de hit Eve of the war zijn vele synthesizer versies gemaakt (die het goed doen bij syntheziser Greatests). Wellicht daarmee in de war. Wederom beter mijn huiswerk doen

9 Boney m - Rasputin
Eurohouse uit de jaren 70... 'Goed' fout dus. Ik vind Boney M aardig zware dansbeats hebben voor hun tijd. Verder was ik nogal jong, dus ik heb nooit veel van de Boney M hype meegekregen. 6/10

10 Amanda lear - Follow me
Bah! Van dit soort muziek hou ik dus absoluut niet. Kille dansmuziek uit de jaren 70 was nog erger dan die uit de jaren 80. 3/10

11 10cc - Dreadlock holiday
Klassieke top 100 AT plaat, iets dat ik nooit helemaal heb kunnen begrijpen (dat heb ik bij meer platen wel). Toch klinkt de blanke reggae zeer lekker. 24 jaar na dato elke dag op elke radio zender nog wel te horen en hij verveelt niet, dus 9/10

12 Blondie - I'm gonna love you too
Nee Blondie, je hebt wel beter gemaakt. Dit is gewoon een slap aftrekseltje van Denis (wat helaas een cover was -edit- net als deze van Buddy Holly). 4/10

13 Status quo - Again and again
Oer rock; gewoon raggen op die gitaren (met als verschil dat zij wel kunnen zingen en veel tegenwoordige raggers alleen brullen). Haalt het niet bij hun klassiekers en ik mis eigenlijk een unieke intro die wel bij hun meeste andere liedjes zit... 6/10

14 Dennie christian - Guust flater en de marsipulami
Hoebahoebahoeba hop hop hop! Wie kent het niet Ik vond die stripjes altijd erg leuk. Guust heeft ook zijn fok! topic HIER. Voor de rest is dit liedje natuurlijk dom geneuzel onder een vrolijk melodietje. De Kabouter Plop van 1978 zeg maar, maar dan gelukkig zonder house beat. 2/10, maar in de skihut 8/10

15 Karen young - Hot shot
Klassieke discoplaat, die nog steeds erg swingt en niet voor niets al vele malen gecoverd. Deze discomuziek heb ik pas sinds kort leren waarderen. 7/10

Bonus Grease hits

24 John travolta & olivia newton john - You're the one that i want
Enorm uptempo nummer, wat uiteraard weer heerlijk meezingt en de 4e uit de lijst. Persoonlijk vind ik dit de beste, alhoewel Summer nights het meest meezingbaar is. 8.5/10

29 John travolta - Greased lightning
Dat geklap aan het eind en het eerste couplet is natuurlijk het meest bekend aan dit laatste Grease vehikel uit de lijst. Nu ik dit weer allemaal hoor, denk ik dat ik toch maar de CD ga kopen in de winkel. Die CD zal het overal prima doen 7/10

[Dit bericht is gewijzigd door Vamos op 06-10-2002 14:38]

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_6133233
Grease overkill, ik heb het altijd verschrikkelijk gevonden.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 oktober 2002 @ 12:16:00 #3
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_6133266
quote:
Hele mooie Engelse Wals. Ook gecoverd door ondere andere Lionel Ritchie. Net als the Righteous brothers vorige week is dit ook een zeer klassieke slijpplaat. 8.5/10
2 opmerkingen.

Wellicht begrijp ik je verkeerd, maar Lionel Richie is de zanger van de Commodores, Lionel heeft het dus niet gecovered maar gezongen (samen met/als onderdeel van) de Commodores.

quote:
Synthesizer versie van de klassieke War of the worlds cd.
Klassieke War of the Worlds CD? Voor zover ik weet is deze de eerste muzikale interpretatie van de War of the worlds. En dat synthesizer-versie klinkt een beetje alsof 't over Star Inc. of Synthesizer greatest gaat.. Niets is minder waar, de LP staat in mijn ogen op een muzikaal erg hoog peil en er hebben enkel top-musici aan meegewerkt.

En als laatste: in 1978 bestond de CD nog niet. Je kunt dus beter over LP spreken lijkt me.

Als deze top 40 uitgezonden wordt vind ik dat een goede reden om te luisteren. Die Marsipulami kom ik ook wel door, denk ik. Tegenwoordig hoor ik nooit meer hitparade-muziek..

[Dit bericht is gewijzigd door qltel op 06-10-2002 12:24]

pi_6133301
quote:
Lionel Ritchie was toch de zanger van de Commodores?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 oktober 2002 @ 12:23:13 #5
862 Arcee
Look closer
pi_6133345

Een van hun betere nummers. 7.5

Leuk! 8.0

Errug goed. 9.0

Vond ik echt waanzinnig toen. 8.5

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 6 oktober 2002 @ 12:48:33 #6
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6133591
Ja, ja, ik was zo'n 11-jarige die hopeloos verliefd was op John Travolta. Heb de film ook 2x gezien in de bioscoop (en daarna nog tig keer op tv). Maar dat alles maakt dit lijstje wel een beetje moeilijk te beoordelen, omdat ik geneigd ben die Grease-nummers uit jeugdsentimentele overwegingen allemaal hoog aan te slaan. Krijg nu al zin om die oude LP weer eens tevoorschijn te halen.

Ja, gewoon leuk. Eén van de stukjes uit Grease die ik het vaakst heb gezien, omdat het clipje in mijn herinnering werkelijk 100x in Toppop is geweest. Maar niet mijn favoriete Grease-nummer. 6

2 Frankie valli - Grease
Dit is de titelsong van de film. Komt na het voorstukje van Danny en Sandy op het strand, dat er tegenwoordig bij de commerciele zenders meestal gewoon afgeknipt wordt. Ik vind het best een sterke titelsong voor een film, al is het natuurlijk gewoon een discoplaat. 7

Sterker nog: Dit is natuurlijk gewoon Lionel Ritchie! Van toen hij nog gewoon bij the Commodores zong (edit: terwijl ik dit aan het typen was, is het dus al een paar keer opgemerkt ). Tja, hier moet ik voor in de stemming zijn en dat ben ik op dit moment niet. 5

Ja, dit vind ik gewoon een heel leuk nummer. Sorry! Ik MOET het gewoon meezingen en inderdaad, hij doet het nog altijd goed op feestjes. 7

Best een sterk ABBA-nummer met een hele zwoele, broeierige sfeer. Je voelt het warme asfalt als het ware onder je voeten. Ik ben er ooit op dit forum pas achter gekomen dat ze zingen 'Can't resist the strange attraction from that giant dynamo', hetgeen ik nog steeds een zeer intrigerende zin vind. Maar toch niet mijn favoriet van de ABBA's. 7

Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit laatst gedownload heb, maar puur vanwege de camp die het is. In feite is het natuurlijk een vreselijk nummer. 4

7 Darts - It's raining
Deze moest ik weer ff beluisteren in de compilatie. Ik ken 'Come back my love' beter, maar deze bij nader inzien toch ook. Niks bijzonders. 5

Dit is een klassieker en blijft mooi. Ik kan me wel herinneren dat ik het clipje als kind eng vond. 8

9 Boney m - Rasputin
Ja, ook Boney M is puur jeugdsentiment en daarom kan ik er toch niet echt een hekel aan hebben. Niet hoogstaand, maar wel heel catchy. 6

Hehehe. Amanda was een echte sensatie toen dit nummer uitkwam, want er werd druk gespeculeerd over de vraag of dit nu een man of een vrouw was. Maar ja, een geweldig nummer is het natuurlijk niet. 4

Ik blijf dit geweldig vinden en daarnaast heb ik toch ook altijd wel een zwak gehad voor 10cc. Het clipje staat ook nog altijd in mijn geheugen gegrift. 9

Uhhhh, dit is ook een cover hoor! En wel van Buddy Holly. Ik vind het wel geinig, maar ik vind de versie van Buddy zelf beter en Blondie heeft idd leukere platen gemaakt. 5

Heee, deze ken ik niet (meer). Heeft kennelijk niet veel indruk gemaakt en dat doet het nu ook niet. 4

Of je het nu wil of niet, dit is toch blijven hangen. Maar ja, ik moet wel heel dronken zijn wil ik dit echt leuk vinden. 3

Leuke discoplaat waar ik menigmaal op gedanst heb, toen ik nog wel eens in discotheken kwam en ze draaiden eens een 'golden oldie'. 7

Bonus Grease hits

Ja, twee sterke Grease-nummers. Allebei een 7.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 06-10-2002 20:28]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:39:52 #7
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6134895
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 12:48 schreef Jane het volgende:
Sterker nog: Dit is natuurlijk gewoon Lionel Ritchie! Van toen hij nog gewoon bij the Commodores zong (edit: terwijl ik dit aan het typen was, is het dus al een paar keer opgemerkt ). Tja, hier moet ik voor in de stemming zijn en dat ben ik op dit moment niet. 5
jaja, ik heb het vlug ge-edit om te voorkomen dat ik nog meer op de fout gewezen wordt
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 oktober 2002 @ 15:27:12 #8
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_6135461
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 12:07 schreef Vamos het volgende:

Synthesizer versie van de klassieke War of the worlds. Aan de musical waar ik het vorige week over had deed ik ook mee en op deze muziek moest ik rondjes rennen met papieren vliegtuigjes Zeer goed nummer, alhoewel mijn liefde voor synthesizer muziek niet zo groot meer is 8/10

-edit-
De originele radio uitzending was toch veel eerder? Ik dacht dat de LP uit de jaren 60 ofzo stamde. Van de hit Eve of the war zijn vele synthesizer versies gemaakt (die het goed doen bij syntheziser Greatests). Wellicht daarmee in de war. Wederom beter mijn huiswerk doen

Nee hoor, niet dat ik weet. De originele radiouitzending was in 1938, maar dat was in de vorm van nieuwsuitzendingen. Mensen geloofden het dus ook, en raakten compleet in paniek. Jeff Wayne heeft hier dus een hoorspel over gemaakt, en dat is dus in 1978 op plaat verschenen. En dat was de eerste plaat die ervan was. Alle muziek is ook door Jeff Wayne geschreven, en het geheel is ingespeeld door top-musici (dus niet door Jeff achter z'n synthesizer... ) Overigens, Justin Hayward die o.a. dit nummer zingt was de zanger van de Moody Blues (van o.a. het zoetsappige Nights in White Satin en veel onbekendere zeer goede muziek), de verteller die je aan het begin hoort van de single en op de LP ook op vele andere plaatsen, is Richard Burton, een beroemd acteur die in tientallen films heeft gespeeld (en 2x getrouwd is geweest met Elizabeth Taylor ) .

Dit was dus echt de originele, de rest zijn maar slappe aftreksels.

(als je nog meer wilt weten.. Alles behalve dat over Elizabeth Taylor heb ik uit m'n hoofd gedaan.. )

pi_6136448
Erg hoog niveau deze week, valt me op. Beter dan menig top 15 van de laatste paar jaar....(en ik was nog niet eens geboren.)

Ik kan bijna elk nummer hetzelfde recenseren en dat heb ik ook wel gedaan geloof ik. 'Vrolijk, pakkend, lekker mee te zingen, ideaal voor op feestjes, blablabla'. Ik lijk bijna een ouderwetse LP (die gebruikte men toen nog....) die blijft hangen.

Heel erg mooi nummer, ondanks dat het werkelijk mierzoet is. Maar om de een of andere reden is dat hier niet erg. Het werkt best vertederend om de een of andere reden. Vooral de melodie ligt erg fijn in het gehoor. 8/10

2 Frankie valli - Grease
Ik ken het pas nu ik het hoor. Ik herken het in ieder geval niet als 'typisch Grease', het klinkt heel anders dan al die andere nummers. Best een leuk nummer om te horen, niet heel spannend maar ook niet saai. Het zou anno 2002 een leuke radioplaat zijn. 7/10

Walgelijk zoet maar heel erg mooi. Een Sky Radio-plaat die ik eens wèl verdraag. Inderdaad, klassieke slijpplaat die waarschijnlijk vooral bij meiden goed zal vallen (vooral als ze met hun vriendje alleen zijn tijdens een romantische avond). Ik zet het niet vrijwillig op maar ik kan niet ontkennen dat het een goed nummer is. 8/10

Een klassieker voor op feestjes. Als gouwe ouwe komt hij gegarandeerd voorbij, en is het niet op zichzelf, dan is het wel als hoogtepunt van de latere Grease megamix. Swingend, lekker mee te zingen, uitzonderlijk pakkend gewoon. De combinatie John Travolta en Olivia Newton John klopt ook gewoon helemaal. 9/10

Gewoon een bovengemiddeld Abba-nummer al gaat er voor mij niks boven Waterloo. Vrolijk, swingend en perfect mee te zingen. Net als alle andere Abba-nummers klinkt het als je oppervlakkig luistert simpel maar sla je stijl achterover als je alle accoorden etc. gaat zitten ontleden. 8,5/10

Girl power net voor de Dolly Dots en heeeel ver voor de Spice girls. Elk stukje van dit nummer absolute cult. Met een glimlach op je gezicht wordt je er vrolijk van. Als het nu wordt uitgebracht komen er natuurlijk kotssmileys aan te pas, maar -hypocriet als we zijn- vroeger mocht het. Ik twijfel tussen 1/10 en 9/10 (Recenseren hoef ik zelf niet, ik kan Vamos tekst letterlijk gaan overtypen om mijn mening weer te geven en dat is zinloos.) Ik houd het maar op 6/10 voor de kwaliteit op zich, en 10/10 voor het fun/camp-gehalte.

7 Darts - It's raining
Dit doet me niet zo veel. Ik hoor het nu pas voor het eerst. Beetje saai liedje dat ik snel weer vergeten zou zijn. Als radioplaat vast wel o.k. 6/10

Echte ouderwetse synthesizer-muziek. Best leuk om te horen. Weer eentje die ik al bleek te kennen maar me bij het zien van de titel niets zei. Het sterke punt van dit: De melodie. Die vind ik erg pakkend. Het is zo'n nummer dat je gelijk onthoudt na één keer luisteren. 7,5/10

9 Boney m - Rasputin
Inderdaad een soort van ouderwetse eurohouse. Anno 2002 is er nog steeds goed op te dansen. Net als Luv' een typisch geval van 'niet al te hoge kwaliteit, wel een gitantisch hoog camp-gehalte en daardoor toch leuk om te horen.' Milli Vanilli-act, er bleek er later maar eentje zelf te zingen hoorde ik ooit. Dat vind ik wel erg jammer hoor. Net als Luv: Kwaliteit 6/10, qua camp/fun-gehalte 10/10

Dit klinkt erg jaren 80. Kille synthesizers erin, en dan nog zo'n soort van vrouwelijke Pet Shop Boys-stem eroverheen......Ik kan er naar luisteren maar daar is ook alles mee gezegd. Ik mis een beetje warmte hierin. 5,5/10

Een klassieker. Inderdaad nog steeds vaak te horen. Het is zo'n plaat die in bijna elk format in te passen is en bovendien vrij tijdloos klinkt. Al vind ik dat er wel betere (meer bijzondere) platen zijn dan dit en dat hij wel een tikkeltje overgewaardeerd is. 8/10

Ik vind hem dus wel anders dan Denis (in tegenstelling tot Vamos), dat wil zeggen, ik hoor er geen directe kopie in. Lekker snel, swingend nummertje dat je hoofd meteen niet meer uit gaat na één keer luisteren. Erg pakkend nummer. 7,5/10

Typische stevige jaren 70-rockmuziek. Geen topper, maar ook absoluut niet slecht. Op zich best leuk om te horen, en goed gemaakt. Het mist alleen net dat beetje extra. 6,5/10

Dit moet wel bijna het foutste nummer ooit gemaakt zijn. Tevens een beetje een slap aftreksel van het (eerlijk is eerlijk, toch wel een stukje betere....) Smurfenlied van Vader Abraham. Ik lach me dood als ik dit hoor, hoe kan je in godsnaam zoiets bedenken? Kwaliteit: Op zich 4,5/10 maar op (foute) feestjes en in de skihut (of als je gewoon in een melige bui bent) 10/10.

Een echte discoklassieker die ik pas heb leren kennen naar aanleiding van de houseremix uit 1997, die ik toen erg leuk vond (en nog steeds goed te pruimen vind). Het orgineel blijkt toch nog wel wat beter te zijn, pakkend en swingend. Ik word erg vrolijk als ik dit hoor. 8,5/10

Bonus Grease hits

Net als Summernights een klassieker op feestjes, ook als onderdeel van de al eerder genoemde Grease megamix. Het nummer swingt enorm en nodigt uit tot dansen (met name door het rock 'n roll-achtige ritme) en meezingen. 8,5/10

Net als al die andere Grease-nummers (Hoewel nummer 2 in mindere mate) blijkt hier niet al te veel op te zijn aan te merken en is het een nummer waar je erg vrolijk van wordt. De recensie van het nummer hiervoor kan je verder bijna exact invoegen, met als toevoeging dat het klap-gedeelte hier zeker een meerwaarde aan geeft. 8/10

FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 oktober 2002 @ 16:45:24 #10
862 Arcee
Look closer
pi_6136476
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 16:42 schreef postinggirl het volgende:
Ik houd het maar op 6/10 voor de kwaliteit op zich, en 10/10 voor het fun/camp-gehalte.
Probeer jij je muziek objectief te recenseren dan?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_6136494
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 16:45 schreef Arcee het volgende:

[..]

Probeer jij je muziek objectief te recenseren dan?

Ik denk hier gewoon heel dubbel over, ik vind het geen goed nummer maar tegelijkertijd ook weer erg grappig.

Meestal zit ik een beetje tussen mijn eigen smaak en (inderdaad) objectiviteit te balanceren.

Krijg ik nu elke week dit soort vragen?

pi_6137178
Goede mix, Vamos

Een van de mindere nummers van Grease. Te slijmerig. 6/10

2 Frankie valli - Grease
Goed nummer. Het loopt lekker en doet het wel lekker op "foute" feestjes. Ik geloof dat Daft Punk hier een stukje uit had gesampled.

Schitterend nummer. Naast Brickhouse vind ik dit nummer de beste van de Commodores. 9/10

Hoog meezinggehalte. Het werkt ook aanstekelijk bij mij. 8/10

Mwoah, heb het nooit zo gehad op abba. 4/10

Dit is pas echt goed "fout". Thuis zou ik het nooit draaien, maar ik ga wel uit mijn dak als ik dit nummer tijdens het uitgaan hoor. 2/10 en 8/10 => 5/10

7 Darts - It's raining
Geef mij dan maar "My girl" Ik vind dit weinig om het lijf hebben. 3/10

Oja, dit nummer. Typisch zo'n voorbeeld van "waar ken ik dat ook al weer van?" Zit goed in elkaar. 7/10

9 Boney m - Rasputin
Boney M heeft betere nummers. Dit is ook niet verkeerd in z'n genre. Maar geef mij liever maar hun andere hits. 6/10

Vroeger was het toch zo'n urban legend of dit een man of een vrouw was? Zoiets zag ik een keer bij Toppop Yeah! Het nummer zelf vind ik niet bijzonder en doet me een beetje denken aan Grace Jones... 4/10

Supernummer. Helaas een tijdje geleden ontzettend slecht gecoverd. Ze moeten afblijven van dit soort goede nummers. 9/10

Blondie, altijd leuk voor op feestjes, maar niet om zo maar te luisteren. 4/10

Status Quo is echt heerlijk voor op de weg. Alhoewel deze ook wel 'rockt' hoor ik veel liever Caroline of Down Down. 7/10

Oh, wat heb ik een hekel aan Dennie Christian. Dat haar, die stem, die zongebruinde huid...
Zelfs als ik tijdens het uitgaan zou horen, zou ik spontaan van de dansvloer gaan. 2/10

Heerlijke disco-klassieker. Jammer, dat steeds minder mensen dit nummer kennen. Dit is toch een heerlijk nummer om op te feesten of niet dan? 8/10

Bonus Grease hits

Mijn bijna-favo van Grease. Lekker up-tempo dus je beweegt automatisch lekker mee. Jong en oud, Gothic en kakker, iedereen gaat uit z'n dak op deze plaat. Terecht 8,5/10

Mijn favo nummer van Grease. Maar ja, dit is ook meer iets voor mannen om stoer te doen tegenover de chickies. 9/10

FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 oktober 2002 @ 18:13:18 #13
862 Arcee
Look closer
pi_6137603
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 16:46 schreef postinggirl het volgende:
Ik denk hier gewoon heel dubbel over, ik vind het geen goed nummer maar tegelijkertijd ook weer erg grappig.

Meestal zit ik een beetje tussen mijn eigen smaak en (inderdaad) objectiviteit te balanceren.

Dat lijkt me met muziek wel erg moeilijk.
quote:
Krijg ik nu elke week dit soort vragen?
Wat voor soort vragen?
  zondag 6 oktober 2002 @ 18:24:29 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_6137733
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 12:07 schreef Vamos het volgende:
1= Afschuwelijke commerciele bagger.
Offtopic: waarom moet het woord commercieel hier bij? Niet commerciele muziek kan ook bagger zijn en wel commerciele muziek kan erg goed zijn. Ik wil hier geen commercieel vs. niet commercieel deel 9588424 van maken, maar dit zou ik toch graag aangepast zien (bovendien was commercieel in 1978 toch anders dan commercieel in 2002).
pi_6137734
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 18:13 schreef Arcee het volgende
Wat voor soort vragen?
Zie vorige week.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 oktober 2002 @ 18:26:28 #16
862 Arcee
Look closer
pi_6137756
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 18:24 schreef postinggirl het volgende:
Zie vorige week.
Ah, nou, ik vind het wel zo fijn als ik weet hoe mensen iets bedoelen, enzo.
  zondag 6 oktober 2002 @ 19:02:52 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_6138286
Ik was 9, absoluut niet met muziek bezig nog. Grease ken ik alleen van de tv, maar 'viel' er wel meteen voor de eerste keer dat ik 'm zag,. Ik denk dat ik de film een keer of 7 heb gezien (valt mee he?) maar heb een periode gehad dat ik bij elk nummer de scene voor me zag.... nog steeds wel bij sommige nummers.

Overigensik las een opmerking van '1 van de nummers die niet door Olivia werd gezongen', dat zijn er natuurlijk wel meer he... na kant 1 moet je tot kant 4 wachten voor je d'r weer hoort.

Somme ballads zijn gewoon erg goed, en dit is er een van. Onmogelijk objectief te beoordelen natuurlijk, zoals alle Grease nummers, maar die stem van haar vind ik hier toch echt wel goed uitkomen. 8

2 Frankie valli - Grease
De song van de hoe heet dat... geen aftiteling maar wat voor aan de film zit... anyway, dit is het enige Grease nummer waar ik weinig mee heb. Die stem van Franke staat me snel tegen. 5

Nee, dit is niet mijn muziek. Kan hier niet warm van worden. 4

Een van de beste scene/liedje combinaties van de film. Je ziet gewoon de beelden voor je van Olivia bij de meisjes en John bij de jongens elk hun verhaal doen. Onwillekeurig kippevel bij het laatste deel van het nummer. 8

Lekker nummer dit. Een van de betere van Abba naar mijn mening. Lekker tempo, goeiz zang... 7

Voor thuis helemaal niks maar als het wordt gedraaid als ik uitga komt er toch wel een glimlach op m'n gezicht. Als het laat genoeg is dan 6

7 Darts - It's raining
Ken ik even niet, heb daarom maar even een singletje opgezet wat ik wel van hun heb. Come back my love heet die en is doo-wop op een rock'n'roll beat. Is deze ook zo? Dan vind ik dat wel goed en komt het bij de 7 uit.

Ooit vond ik dit echt goed, maar ik heb daar toch niet zoveel meer mee. Ook niet nu ik de electro aan het herontdekken ben. Blijft toch wat te bombastisch en typische filmmuziek. Wel jammer dat ik de film vorige week gemist heb (had de video al nodig voor een andere zender). 6

9 Boney m - Rasputin
Eurohouse? Hm volgens mij is hier ook een 90's versie van... maar goed, dit is wel 1 van de betere Boney M's samen met 'Ma Baker'. Maar ja het blijft Boney M. 6

Op de uitklaphoes van de lp is toch duidelijk te zien dat het een vrouw is, of in elk geval ten tijde dat ze het opnam wel (bestonden die operaties in '78 al?). Ik hoorde de naam Grace Jones vallen maar ik denk meer aan Donna Summer, maar dan minder geslaagd. Wel dansbaar en daar is discomuziek toch ook voor bedoeld.... 6

Een nummer dat ik aardig maar niet geweldig vond de eerste paar keer, en vervolgens een te sterke asociatie met de top 100 allertijden heeft. Tegenwoordig zap ik weg als deze op de radio komt. Draai dan 'The wallstreet shuffle' of 'An enghlisman in New York' eens in plaats van deze altijd. 3

Ah, 1 van m'n all-time favoriete bands. En met een van de sterkere singles... heerlijk meezingbaar en lekker simpel met dat 'aaah aah ah ah ah aah, aah aaah ah ah aah' etc
Niet moelijk doen, gewoon een 10

Ken je er 1 dan ken je ze allemaal. 6

Ehm... moet ik hier wat over zeggen? Laat maar. 1

Klassieker en natuurlijk erg dansbaar. Gewoon een lekker nummerm, weinig aan toe te voegen. 7

Bonus Grease hits

Heerlijk rock'n'roll nummer. Hoe afgezaagd ook toch gewoon m'n favoriet uit de film... 9

Ook dit vind ik erg goed... tja inderdaad een typisch mannen-nummer, ik snap de omschrijving. Dat blijkt in de film natuurlijk ook wel. Maar goed, soms, heel soms is er niks mee je als stereotype man te gedragen 9

zondag 6 oktober 2002 @ 19:28:06 #18
1986 Jane
pi_6138759
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 19:02 schreef ranja het volgende:
Overigensik las een opmerking van '1 van de nummers die niet door Olivia werd gezongen', dat zijn er natuurlijk wel meer he... na kant 1 moet je tot kant 4 wachten voor je d'r weer hoort.
Die nummers die gezongen worden door Stockard Channing (of hoe heet ze?) vind ik zelf ook leuk. 'Look at me, I'm Sandra Dee' is gewoon geinig en 'There are worst things I could do' vind ik ook niet slecht.

Overigens vind ik de stem van Olivia Newton-John wel wat hebben. Dat is dus geen zangeres waar ik een hekel aan heb.
Haar stem is niet erg sterk, maar na Grease heb ik 2 LP's van haar aangeschaft/gekregen en die zijn best aardig. Vooral op de 'Greatest Hits' staan een paar hele goeie nummers.

zondag 6 oktober 2002 @ 20:08:41 #19
32337 Aces
"Yip Yap". That'
pi_6139483
Erg zoet, maar wel leuk om te horen van tijd tot tijd:) 7/10

2 Frankie valli - Grease
Ken ik niet en Kazaa doet moeilijk

Mooi nummer, ook na heel veel luisteren (tjsa wat wil je als je ouders naar Skyradio luisteren )nog steeds goed. 8/10

Ook weer een leuk nummer, erg pakkend melodie. Wie kent dit nummer nu niet? 7,5/10

Voor mij is dit het beste abba nummer. Een beetje "donker" maar het klinkt gewoon erg goed. Perfect geproduceerd. 8/10

Hmmz, ik hou hier totaal niet van, maar toch is het wel eens leuk om dit heeeeeeeel af en toe te horen. Misstaat niet op melige feestjes 5/10

7 Darts - It's raining
ken ik niet

Mooi nummer, ik dacht dat dit nummer uit de jaren 80 kwam, ach ja. Van Jeff Wayne heb ik nog nooit van gehoord maar Justin Hayward komt toch van de moody blues vandaan? 9/10

9 Boney m - Rasputin
Boney M vind ik niets en dit ook niet. 3/10

Ken ik niet

Geweldig nummer, enkele jaren was hier nog een vreselijke cover van gemaakt. Het ritme is erg aanstekelijk en de tekst is hilarisch 10/10

Zoals al eerder gezegd is Denis beter, maar dit klinkt op zich nog wel redelijk. 6/10

Echte rock zoals het voor die tijd typerend was. Simpel recht toe recht aan raggen Maar dan wel met een echte zanger. Down down is leuker maar dit is ook niet verkeerd 7/10

Megablij nummer dat doordat het zo "fout"is juist weer erg leuk wordt. 7/10

Echt disco, een klassieker in dit genre maar mij doet het niets. 5/10

Bonus Grease hits

Swingend nummer dat vooral wordt veroorzaakt door het bass-riffje. Het leukste nummer uit de grease serie. 9/10

Weer een klassieker, niet zo leuk als You're the one I want maar toch erg lekker, ook weer erg swingend 8/10

pi_6143346
Laat ik voorop stellen dat ik niet zo'n Grease-fan ben en dit nummer is natuurlijk mierzoet (gezien bovenstaande commentaren, is dit niet zo'n originele opmerking, maar wel precies wat ik ervan vind). En ik hou niet van dat zoete gewauwel. De hele musical is natuurlijk zoet en braaf, maar dit nummer is het toppunt. **

2 Frankie valli - Grease
Het leukste Grease-nummer. Valli is de zanger van de Four Seasons en dit is een prettig in het gehoor liggend nummer. Geschreven trouwens door Barry Gibb van de Bee Gees ****

Ook erg zoet, maar voor Lionel Richie kan ik altijd waardering opbrengen ***

Erg catchy, blijft dus uren in je hoofd rondspoken en dat is dan weer een nadeel van dit nummer. Tell me more, tell me more, ik heb niet meer te vertellen dan **

Een van de leukste Abba-nummers. Ook van die groep ben ik geen fan (nooit geweest trouwens), maar dit nummer is goed te pruimen ***

Heel fout nummer natuurlijk en daardoor stiekem weer leuk. Ook de pakjes die Patty, Jose en Marga droegen in de clip zien er natuurlijk niet uit **

7 Darts - It's raining
The Darts hebben betere nummers gemaakt dan deze en die nummers zijn ook al niet echt geweldig **

Prachtig nummer. Eind jaren 80 trouwens nog een keer op single uitgebracht. Het heeft iets theatraals en dat vind ik altijd erg mooi ****

9 Boney m - Rasputin
Boney M is bagger. Meer woorden maak ik er niet aan vuil *

Weer zo'n fout plaatje, dat met wat liters drank nog wel uit te houden is. En Amanda Lear was destijds natuurlijk veelbesproken en had iets mysterieus **

Erg zonnig en zomers. Bij de eerste tonen van Dreadlock holiday krijg ik direct zin in zon, strand, zee en palmbomen. Heerlijk *****

Blondie met de destijds bijna altijd straalbezopen Debbie Harry. Vroeger had ik er meer mee dan nu **

Status Quo heeft een kenmerkend geluid dat je of prachtig vindt of ontzettend vervelend. Er is bijna geen middenweg. Natuurlijk hebben ze betere nummer gemaakt dan deze ***

Hoeba hoeba hop, eindeloos fout en daarom toch wel weer leuk. In het genre zelfs een klassieker te noemen ***

Dit nummer zal vast hoog gescoord hebben bij Ruud de Wild & co in de Homo 100. Ik vind het niet zo heel denderend en heb er weinig mee, maar ben dan ook niet zo'n discoliefhebber **

Bonus Grease hits

Dit duet kan ik nog wel waarderen. Eigenlijk het meest typerende Grease-nummer. Bij het woord Grease denk ik aan dit nummer namelijk. En wat heeeeeerlijk dat ze elkaar kregen bij dit nummer ***

Op de een of andere manier krijg ik onprettige gevoelens als John T. begint te zingen en dan ook nog hoog uithaalt. Ik zie hem liever een gangster spelen in Pulp Fiction. **

Het is niet mijn mening, het zijn de feiten
pi_6143802
Sjonge, wel erg veel Grease deze week: dat had van mij nou niet gehoeven, hoewel het over het algemeen wel erg leuke popmuziek is.

Een mierzoete ballade, op zich in de film wel op z'n plaats maar als los nummer zal ik dit nou niet zo snel opzetten. *** sterren

2 Frankie valli - Grease
Dit vind ik juist een van de beste nummers uit de musical, geschreven door de Bee Gees (en zelf spelen ze het ook in hun liveshow). IJzersterke compositie, leuk nummer. **** sterren

Hmm.. de Commodores hebben zeker goede nummers gemaakt (Brickhouse, Machine Gun, Sail On etc.), maar deze is mij toch iets te zoet, ik voel het glazuur bijna van mijn tanden springen als deze plaat opstaat. *** sterren.

Deze is ook leuk, een leuke meezinger. Toch is dit buiten de film om nou ook niet echt iets wat ik snel zal draaien. ***1/2 ster

Mjah, ABBA he? Laat maar zitten. ** sterren.

Tja, het zal toen wel een sensatie zijn geweest, maar eigenlijk vind ik dit maar een buitengewoon lullig plaatje. Bovendien krijg ik visioenen van het Monster Patty Brard als ik dit hoor. Nee. * ster.

7 Darts - It's raining
Ken ik niet.

Mij iets te bombastisch, deze plaat. Het zit allemaal wel erg goed in elkaar, maar ik luister er niet graag naar. ** sterren.

9 Boney m - Rasputin
Heheh.. stiekem vind ik Boney M. best leuke muziek voor op een feestje of zo, al vind ik bijv. "Ma Baker" nog net iets grappiger. **** sterren.

Ken ik niet.

Dit vind ik wel een leuk nummer, maar de LP waar deze op staat ('Bloody Tourists') is een van de mindere platen van 10CC. Aan het begin van de jaren 70 waren ze verantwoordelijk voor briljante albums als 'Sheet Music' en 'The Original Soundtrack': zeer ingenieuze popmuziek met scherpe en sarcastische teksten. Een van de beste popbands uit de 70's. Nadat Kevin Godley en Lol Creme de band verlieten ging het in rap tempo bergafwaarts.. **** sterren.

Ik vraag me altijd af waarom Blondie zo hoog aangeschreven staat bij veel muziekliefhebbers. Ik ken alleen maar de hits, maar eigenlijk vind ik het allemaal maar niemendalletjes. ** sterren.

"Again and Again", het zou symbolisch kunnen zijn voor hun wel heel erg formule-achtige rock. Kan het goed aanhoren, maar het heeft een originaliteitsgehalte van nul komma niks. *** sterren.

Tja, wat moet je hier nou voor zinnigs over zeggen. Toen ik klein was vond ik het leuk. *** sterren

Onbenullig discoplaatje, niet vreselijk fout maar ook niet echt iets waar ik echt enthousiast over kan zijn. ** sterren.

Bonus Grease hits

Ook een van de betere nummers uit de film, vet basloopje ook en een hoog meezing-gehalte. **** sterren.

Dit vind ik nou niet zo'n bijzonder nummer, in de film past het wel maar eigenlijk een dertien in een dozijn rock & roll-nummer. ** sterren.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 6 oktober 2002 @ 23:37:44 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_6143940
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 23:29 schreef Zander het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom Blondie zo hoog aangeschreven staat bij veel muziekliefhebbers. Ik ken alleen maar de hits, maar eigenlijk vind ik het allemaal maar niemendalletjes. ** sterren.
Luister 'Plastic letters' eens en dan niet de hits Denis en Presence dear maar nummers als Youth napped at sniper, Contact in red square, Didn't have the nerve to say no, Love at the pier... en de rest
  maandag 7 oktober 2002 @ 09:52:34 #23
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6146099
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 18:24 schreef ranja het volgende:

[..]

Offtopic: waarom moet het woord commercieel hier bij? Niet commerciele muziek kan ook bagger zijn en wel commerciele muziek kan erg goed zijn. Ik wil hier geen commercieel vs. niet commercieel deel 9588424 van maken, maar dit zou ik toch graag aangepast zien (bovendien was commercieel in 1978 toch anders dan commercieel in 2002).

Liedjes van Grad Damen: een 2
Liedjes van Madhouse en Gabberpiet: een 1

Met commerciele bagger bedoel ik eigenlijk slechte liedjes van 'gemaakte' bandjes die marionetten zijn van hun producers of liedjes van het type 'even snel scoren' zoals de Hup hup song.

Commercieel hoeft niet altijd bagger te zijn, maar ik vind commerciele bagger erger dan gewone bagger. Vandaar het onderscheid

maandag 7 oktober 2002 @ 10:15:32 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_6146341
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:52 schreef Vamos het volgende:
Commercieel hoeft niet altijd bagger te zijn, maar ik vind commerciele bagger erger dan gewone bagger. Vandaar het onderscheid
Grad Damen niet comemrcieel?
Maar goed, ik blijf het onzin vinden. Bovendien is niet-commerciele bagger eigenlijk slechter dan wel-commerciele omdat de niet-commerciele bagger gewoon niet beter kan... anders zouden ze het wel doen.
Je zegt zelf ook al dat jij dat vindt, maar maak er dan geen algemene regel van zoals je nu wel doet...
  maandag 7 oktober 2002 @ 10:45:13 #25
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6146675
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 10:15 schreef ranja het volgende:

Je zegt zelf ook al dat jij dat vindt, maar maak er dan geen algemene regel van zoals je nu wel doet...

ehm... die beoordeling tabel was mijn eigen tabel die ik persoonlijk hanteer,geen algemene tabel....
  maandag 7 oktober 2002 @ 10:56:26 #26
13973 ranja
image means nothing
pi_6146777
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 10:45 schreef Vamos het volgende:
ehm... die beoordeling tabel was mijn eigen tabel die ik persoonlijk hanteer,geen algemene tabel....
Ok... nu maar weer on-topic verder dan
wordt alleen soms een beetje moe van die anti-commerciele muziek houding

en waarom komt dit nu net op de 2e pagina

maandag 7 oktober 2002 @ 13:31:26 #27
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6149214
Tja 6

2 Frankie valli - Grease
Zeikerig
4

Mooi 7

Gejodel 4

Triest slecht 3

Waldolala 5

7 Darts - It's raining
Lekker nummertje van bende gekken 8

Synthi - maar dan vroeg 8.

9 Boney m - Rasputin
RaRaRasputin 5

Semi-goth gezongen door travo. Leuke mysterieuze verwikkeling. Nummer is matig 5

Aardig 7

gaat 6

Alweer eenzelfde deuntje van Francis en Rick, maar was best leuk 7.

Dennie zuigt 3

Zeer triest, walgelijk 2

Bonus Grease hits

pff 5

Nou ja, aardig, maar net niet 5

maandag 7 oktober 2002 @ 22:55:04 #28
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6160899
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 13:31 schreef dolle_hond het volgende:
Tja 6
<knip>
pff 5
Een man van weinig woorden

Voor volgende week twijfel ik een beetje: Er staan in week 42 in een hoop jaren een paar zeer goede nummers, of in ieder geval bijzondere nummers. Maar aangezien we al een paar keer ver terug in de tijd zijn gegaan moet ik wellicht weer eens wat dichter bij huis kijken. Suggesties?

pi_6161143
Grease! Woei! Swingen!
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 20:39:46 #30
1986 Jane
pi_6175891
In mijn boekenkast vind ik net weer de enige echte originele Grease Fotostrip uit 1978!

Jongens, dit MOET geld waard worden later!
En dat voor een investering van fl. 5,50.

pi_6175930
"Die truttebol is op hol geslagen"
pi_6175976
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 20:39 schreef Jane het volgende:
In mijn boekenkast vind ik net weer de enige echte originele Grease Fotostrip uit 1978!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jongens, dit MOET geld waard worden later!
En dat voor een investering van fl. 5,50.

Zwijmel jij bij Danny? Dan zwijmel ik bij Sandy
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 20:45:44 #33
1986 Jane
pi_6176009
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 20:42 schreef Zander het volgende:
"Die truttebol is op hol geslagen"
Ja, 't is dat ik de tijd en de webspace niet heb, want anders had ik het hele boek wel ff ingescand. Het is werkelijk hilarisch!
pi_6179368
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 22:55 schreef Vamos het volgende:

[..]

Een man van weinig woorden

Voor volgende week twijfel ik een beetje: Er staan in week 42 in een hoop jaren een paar zeer goede nummers, of in ieder geval bijzondere nummers. Maar aangezien we al een paar keer ver terug in de tijd zijn gegaan moet ik wellicht weer eens wat dichter bij huis kijken. Suggesties?

91, 97 (Vooral de eerste springt er qua niveau uit, óók als ik mijn nostalgische gevoelens even uitschakel. Maar de tweede is ook leuk en lekker gevarieerd, vind ik.)

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 08-10-2002 23:25]

pi_6179558
Hmm.. doe dan maar 91.

"Hoe dichter we 2000 naderen, hoe minder plaatjes ik leuk vind (of ken)", die regel lijkt vooralsnog op te gaan.

woensdag 9 oktober 2002 @ 08:50:32 #36
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6182636
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 23:14 schreef postinggirl het volgende:

[..]

91, 97 (Vooral de eerste springt er qua niveau uit, óók als ik mijn nostalgische gevoelens even uitschakel. Maar de tweede is ook leuk en lekker gevarieerd, vind ik.)

Haha! Postinggirl wil James Brown is dead beoordelen

Gelukkig dat Dominator net op 16 stond

'92 heeft trouwens November rain (de plaat v/d jaren 90 volgens velen), Don't you want me (idem dito, maar dan dansplaat) en End of the road (zeg maar het nummer waar vrijwel alle Rnb van nu op is gebaseerd, tig weken op 1 in de US)

pi_6182673
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 08:50 schreef Vamos het volgende:

[..]

Haha! Postinggirl wil James Brown is dead beoordelen

Onder andere, maar ik vind eigenlijk driekwart van de lijst erg goed, + een paar redelijke....(en een vreselijke op nr 14)

Je hebt gelijk dat die van '92 ook leuk is (hoewel iets minder dan die van een jaar eerder), maar die hebben we volgens mij nog niet zo lang geleden gehad.

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 09-10-2002 09:10]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')