abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135153972
Hallo mede FOK! kers.

Ik heb 1 voornemen voor 2014 gezet, en dat is iets aan mijzelf veranderen. Ik wil wat losser worden, wat meer durven, niet zo een stil gastje zijn dat als een leraar bijvoorbeeld je naam noemt m'n hart al gaat bonzen omdat ik dan zenuwachtig word, maar gewoon lekker los zijn, wat meer durven en minder 'fucks geven' over wat mensen nou eigenlijk van mij denken.

Een voorbeeld:

Ik heb de nieuwste aflevering van Sherlock (BBC serie) gezien, waarin Sherlock Holmes (een sociopaat) gewoon ook door mensen wordt geaccepteerd zoals hij is, nu weet ik uiteraard dat een serie niet een uitgangspunt moet zijn voor normen en waarden in een samenleving, maar ik weet 100% zeker dat dit in real life ook zo gaat.

Daarom wil ik gewoon de stille 'ik' veranderen naar een wat lossere en andere 'ik', die gewoon durft in te gaan tegen bepaalde dingen, en niet zo idioot stil is.

Een voorbeeld uit de praktijk:

Er is dus 'n meisje wat ik erg leuk vind, waar ik enorm vaak over denk, en wat ik wel als vriendin zou willen. Maar dit wordt dus de eerste 'relatie' van me, en ik word al snel zenuwachtig als ik nadenk over hoe ik situaties aan ga pakken, überhaupt over hoe ik met haar in contact kom (ze zit naast mij met haar kluis), etcetera. Ik weet gewoon dat ik elke dag weer zeg, en nu de nieuwe ik, niet zo idioot zenuwachtig de hele tijd, maar gewoon lekker los, vrolijk en actief, en elke dag weer lukt dit me niet, waar ik een beetje depressief aan het worden van ben.

Hebben degene niet deze tekst ook daadwerkelijk hebben doorgelezen (zo niet, hoef je niet de moeite te nemen om hier te reageren) enige tips voor mij om wat losser, socialer en vrijer te worden?

Alvast dank.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135154053
Cocaïne ^O^
  maandag 6 januari 2014 @ 18:13:04 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135154092
Gewoon schijt hebben vriend.

Echt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135154127
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:11 schreef jatochneetoch het volgende:
Cocaïne ^O^
Als het legaal was zou de dokter dit jou voorschrijven inderdaad. Pure zekerheid in poedervorm.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_135154170
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:11 schreef jatochneetoch het volgende:
Cocaïne ^O^
Hoe onserieus de reactie dan ook is, ik wil (voor volgende reacties) geen middeltjes of alcohol gebruiken :+

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:13 schreef Catch22- het volgende:
Gewoon schijt hebben vriend.

Echt.
Hoe ;(

Ik probeer het maar ik weet toch wel dat mensen me dan erop beoordelen en als debiel of als 'rare gast' gaan zien..
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135154174
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:14 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Als het legaal was zou de dokter dit jou voorschrijven inderdaad. Pure zekerheid in poedervorm.
Tot ts te arrogant wordt en zich boven haar geplaatst voelt :')
Swek
  maandag 6 januari 2014 @ 18:16:53 #7
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135154241
quote:
10s.gif [b]Op maandag 6 januari 2014 18:15 schreef SherlockHolmes het
[..]

Hoe ;(

Ik probeer het maar ik weet toch wel dat mensen me dan erop beoordelen en als debiel of als 'rare gast' gaan zien..
gewoon wat vaker zeggen wat je wil zeggen zonder al te veel na te denken. Dingen doen die je wil doen, zonder altijd te denken dat mensen je misschien raar vinden.

Mensen vinden mij ook raar denk ik. Of in elk geval apart. Maar ik geef er niets om.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135154282
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:15 schreef boeraap het volgende:

[..]

Tot ts te arrogant wordt en zich boven haar geplaatst voelt :')
Dan is het probleem als nog opgelost
Nieuw is niet altijd beter.
pi_135154296
Ik denk dat je moet accepteren dat je je persoonlijkheid niet kan veranderen. Tuurlijk kan je jezelf wat opener opstellen maar als je van jezelf een introvert en/of verlegen persoon bent word je simpelweg nooit het tegenovergestelde.
pi_135154297
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:16 schreef Catch22- het volgende:

[..]

gewoon wat vaker zeggen wat je wil zeggen zonder al te veel na te denken. Dingen doen die je wil doen, zonder altijd te denken dat mensen je misschien raar vinden.

Mensen vinden mij ook raar denk ik. Of in elk geval apart. Maar ik geef er niets om.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
En was je altijd zo, of is dat later pas gekomen?
-Don Draper
pi_135154336
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:18 schreef krullenbolletje het volgende:
Ik denk dat je moet accepteren dat je je persoonlijkheid niet kan veranderen. Tuurlijk kan je jezelf wat opener opstellen maar als je van jezelf een introvert en/of verlegen persoon bent word je simpelweg nooit het tegenovergestelde.
Ik merk dat ik minder verlegen ben dan vroeger en onder m'n vrienden kan ik gewoon bijna doen zoals ik wil, maar zodra er onbekenden (waaronder dus iemand die ik leuk vind) tussen zitten, kan ik niet meer zo doen, maar verander ik.
-Don Draper
pi_135154348
Pomp jezelf lekker op in de sportschool zo ga je meer zelfvertrouwen op doen.
  maandag 6 januari 2014 @ 18:20:51 #13
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135154392
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:18 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar?
En was je altijd zo, of is dat later pas gekomen?
is pas later gekomen. Was vroeger vrij stil en rustig. Werd gepest op de basisschool, gescheiden ouders, het klassieke verhaal.

En nu heb ik schijt. Heb een goed sociaal leven, een leuke vriendin, mooi huis, goede baan.

Er zullen altijd mensen zijn die je niet mogen, daar moet je lak aan hebben. Gewoon jezelf zijn en niet bang zijn om af en toe als mongool over te komen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135154549
Je kan best veranderen, maar het is ook met name een kwestie van 'oefening baart kunst'. Wat eerder gezegd is: heb gewoon schijt aan wat anderen denken. Dat lijkt misschien moeilijk, maar nadat je het een paar keer zo hebt ervaren wordt het vanzelf makkelijker en kom je ook steeds losser. Als je twijfelt moet je je er 'gewoon' even overheen zetten.
pi_135154568
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:19 schreef Jahr00n het volgende:
Pomp jezelf lekker op in de sportschool zo ga je meer zelfvertrouwen op doen.
Jij misschien...
Als spiermassa voor zelfvertrouwen zorgt is er iets niet in orde, denk ik.

Alcohol is trouwens geen wondermiddel ofzo, ik wordt er alleen onzekerder van (just sayin' gezien je het mentjende).

En je was toch 16?
Naarmate je ouder wordt zul je langzamerhand ook iets zelfverzekerder worden.
pi_135154720
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:20 schreef Catch22- het volgende:

[..]

is pas later gekomen. Was vroeger vrij stil en rustig. Werd gepest op de basisschool, gescheiden ouders, het klassieke verhaal.

En nu heb ik schijt. Heb een goed sociaal leven, een leuke vriendin, mooi huis, goede baan.

Er zullen altijd mensen zijn die je niet mogen, daar moet je lak aan hebben. Gewoon jezelf zijn en niet bang zijn om af en toe als mongool over te komen.
Bedankt! Goed plan, nu nog uitvoeren... :P

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:24 schreef Rodawa het volgende:
Je kan best veranderen, maar het is ook met name een kwestie van 'oefening baart kunst'. Wat eerder gezegd is: heb gewoon schijt aan wat anderen denken. Dat lijkt misschien moeilijk, maar nadat je het een paar keer zo hebt ervaren wordt het vanzelf makkelijker en kom je ook steeds losser. Als je twijfelt moet je je er 'gewoon' even overheen zetten.
Gewoon geen fuck geven en gewoon doen dus? Bedoel je met eroverheen zetten gewoon die drempel van niet durven negeren en je daar over heen zetten?
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:25 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Jij misschien...
Als spiermassa voor zelfvertrouwen zorgt is er iets niet in orde, denk ik.

Alcohol is trouwens geen wondermiddel ofzo, ik wordt er alleen onzekerder van (just sayin' gezien je het mentjende).

En je was toch 16?
Naarmate je ouder wordt zul je langzamerhand ook iets zelfverzekerder worden.
16, klopt helemaal! :)

Punt is, goed dat ik naar mate ik ouder word zelfverzekerder word, maar ik wil niet zo lang wachten ;)
Ik heb lang genoeg in m'n leven gewacht op veranderingen van mijzelf (luiheid, motivatie) en die kwamen ook niet, dus dat wil ik liever niet ;)
-Don Draper
pi_135154820
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:28 schreef SherlockHolmes het volgende:
Gewoon geen fuck geven en gewoon doen dus? Bedoel je met eroverheen zetten gewoon die drempel van niet durven negeren en je daar over heen zetten?
Yes, ik ben vroeger ook behoorlijk introvert geweest. In mijn ervaring was het dan niet dat ik niet iets toe te voegen had, maar dat ik ging twijfelen of het wel daadwerkelijk iets toe zou voegen/grappig zou zijn/niet raar zou zijn oid. Die twijfel was bij mij altijd wat mij weerhield om opener te zijn, met name in grote groepen. Dat is iets waar je je even overheen moet zetten, als je eenmaal het vertrouwen hebt wordt het steeds makkelijker om zo open/spontaan te zijn. Deze ommekeer heeft bij mij niet eens zo lang geduurd.
  maandag 6 januari 2014 @ 18:31:44 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135154835
Je bepaalt je eigen geluk mijn jongen. En aan t eind van de rit ben je alleen, dus leef voor jezelf.

Tot zover de cliches. Die overigens heel erg waar zijn.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135154845
Overigens begint het allemaal met zelfvertrouwen natuurlijk, als je dat in overvloed hebt ontstaan de twijfels ook niet. Vroeger had ik weinig zelfvertrouwen, ik hield me dan altijd maar in. Tegenwoordig is dit eerder het tegenovergestelde. Zelfvertrouwen in overvloed, de spontaniteit volgt vanzelf.
pi_135154875
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:28 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Bedankt! Goed plan, nu nog uitvoeren... :P

[..]

[..]

16, klopt helemaal! :)

Punt is, goed dat ik naar mate ik ouder word zelfverzekerder word, maar ik wil niet zo lang wachten ;)
Ik heb lang genoeg in m'n leven gewacht op veranderingen van mijzelf (luiheid, motivatie) en die kwamen ook niet, dus dat wil ik liever niet ;)
Luiheid is een karaktereigenschap die je altijd zult behouden.
Overigens heb ik bij jou gemerkt dat je dingen die je interesseren wel inzet bij je wekken dus motivatie is geen issue.

En je kan iets zelfverzekerder worden door alles waar je je druk om maakt nuchterder te behandelen en alle sociale situaties niet als een challenge zien (ik weet niet of dat een issue is bij jou, maar dit komt veel voor).
Ik heb overigens geen idee hoe je dit moet aanpakken, je moet zelf wat verzinnen.
  maandag 6 januari 2014 @ 18:37:56 #21
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135155055
Heel veel koffie drinken, word je lekker actief van.

Verder gewoon werken aan je zelfverzekerdheid, je mag er zijn (zou m'n schoonmoeder zeggen).

Desnoods verander je je kapsel en neem je een hele nieuwe kledingstijl aan waarin je je zekerder voelt. Dus niet je standaard grijze t-shirt met je blauwe jeans eronder, maar gewoon een keer iets heel anders.
Bay of Plenty
pi_135155520
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:31 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Yes, ik ben vroeger ook behoorlijk introvert geweest. In mijn ervaring was het dan niet dat ik niet iets toe te voegen had, maar dat ik ging twijfelen of het wel daadwerkelijk iets toe zou voegen/grappig zou zijn/niet raar zou zijn oid. Die twijfel was bij mij altijd wat mij weerhield om opener te zijn, met name in grote groepen. Dat is iets waar je je even overheen moet zetten, als je eenmaal het vertrouwen hebt wordt het steeds makkelijker om zo open/spontaan te zijn. Deze ommekeer heeft bij mij niet eens zo lang geduurd.
Klopt, dat weerhoudt mij ook! ;(
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:31 schreef Catch22- het volgende:
Je bepaalt je eigen geluk mijn jongen. En aan t eind van de rit ben je alleen, dus leef voor jezelf.

Tot zover de cliches. Die overigens heel erg waar zijn.
Mooie quote! :)

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:32 schreef Rodawa het volgende:
Overigens begint het allemaal met zelfvertrouwen natuurlijk, als je dat in overvloed hebt ontstaan de twijfels ook niet. Vroeger had ik weinig zelfvertrouwen, ik hield me dan altijd maar in. Tegenwoordig is dit eerder het tegenovergestelde. Zelfvertrouwen in overvloed, de spontaniteit volgt vanzelf.
Geef mij het allebei maar :)

quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:32 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Luiheid is een karaktereigenschap die je altijd zult behouden.
Overigens heb ik bij jou gemerkt dat je dingen die je interesseren wel inzet bij je wekken dus motivatie is geen issue.

En je kan iets zelfverzekerder worden door alles waar je je druk om maakt nuchterder te behandelen en alle sociale situaties niet als een challenge zien (ik weet niet of dat een issue is bij jou, maar dit komt veel voor).
Ik heb overigens geen idee hoe je dit moet aanpakken, je moet zelf wat verzinnen.
Gemerkt? Hoe dan :+

Verder heb je gelijk met het nuchterder kijken naar situaties, en het challenge-oogpunt, daar heb ik last van ja.
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:37 schreef oLexie het volgende:
Heel veel koffie drinken, word je lekker actief van.

Verder gewoon werken aan je zelfverzekerdheid, je mag er zijn (zou m'n schoonmoeder zeggen).

Desnoods verander je je kapsel en neem je een hele nieuwe kledingstijl aan waarin je je zekerder voelt. Dus niet je standaard grijze t-shirt met je blauwe jeans eronder, maar gewoon een keer iets heel anders.
Cafeïne heeft een werking van gewenning, hoe meer je drinkt, hoe meer je na een tijd nodig hebt om dezelfde mate van 'kick' te krijgen.

Verder was ik vroeger, toen m'n zelfverzekerdheid op een dieptepunt was, mijn stijl vooral jeans met saaie vesten etc.

Nu ga ik vooral naar de klassiekere stijl, overhemden, zwarte broek, etc.
Als het kon zou ik gewoon het liefst in pak naar school gaan _O- , want om de een of andere reden voel ik mij prettig in een pak.
-Don Draper
pi_135155521
Als je ophoudt met dat

-SH

onder elk topic te zetten mag je voor deze keer dat andere laten zitten.
Digo
pi_135155598
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:49 schreef Tropanzia het volgende:
Als je ophoudt met dat

-SH

onder elk topic te zetten mag je voor deze keer dat andere laten zitten.
Ik heb dat al minstens een driekwart jaar niet gedaan :')
-Don Draper
  maandag 6 januari 2014 @ 18:51:29 #25
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135155611
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:49 schreef SherlockHolmes het volgende:

Cafeïne heeft een werking van gewenning, hoe meer je drinkt, hoe meer je na een tijd nodig hebt om dezelfde mate van 'kick' te krijgen.

Verder was ik vroeger, toen m'n zelfverzekerdheid op een dieptepunt was, mijn stijl vooral jeans met saaie vesten etc.

Nu ga ik vooral naar de klassiekere stijl, overhemden, zwarte broek, etc.
Als het kon zou ik gewoon het liefst in pak naar school gaan _O- , want om de een of andere reden voel ik mij prettig in een pak.
Ja, je moet het ook niet als een gek gaan drinken nee. Ik drink zo nu en dan een bak en dan stuiter en lul ik als een malle.

Van dat pak dat snap ik wel, als ik in kokerrok loop voel ik me ook het fijnst, maar een beetje saai is het wel. Een pak straalt wel zelfverzekerdheid uit, maar moet je niet doen als je opleiding daar helemaal niet naar staat want dan gaan mensen weer van je denken dat je zelf denkt dat je het helemaal bent. :')

Ahja, lastig allemaal.
Bay of Plenty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')