Als het legaal was zou de dokter dit jou voorschrijven inderdaad. Pure zekerheid in poedervorm.quote:
Hoe onserieus de reactie dan ook is, ik wil (voor volgende reacties) geen middeltjes of alcohol gebruikenquote:
Hoequote:
Tot ts te arrogant wordt en zich boven haar geplaatst voeltquote:Op maandag 6 januari 2014 18:14 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Als het legaal was zou de dokter dit jou voorschrijven inderdaad. Pure zekerheid in poedervorm.
gewoon wat vaker zeggen wat je wil zeggen zonder al te veel na te denken. Dingen doen die je wil doen, zonder altijd te denken dat mensen je misschien raar vinden.quote:[b]Op maandag 6 januari 2014 18:15 schreef SherlockHolmes het
[..]
Hoe![]()
Ik probeer het maar ik weet toch wel dat mensen me dan erop beoordelen en als debiel of als 'rare gast' gaan zien..
Dan is het probleem als nog opgelostquote:Op maandag 6 januari 2014 18:15 schreef boeraap het volgende:
[..]
Tot ts te arrogant wordt en zich boven haar geplaatst voelt
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op maandag 6 januari 2014 18:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
gewoon wat vaker zeggen wat je wil zeggen zonder al te veel na te denken. Dingen doen die je wil doen, zonder altijd te denken dat mensen je misschien raar vinden.
Mensen vinden mij ook raar denk ik. Of in elk geval apart. Maar ik geef er niets om.
Ik merk dat ik minder verlegen ben dan vroeger en onder m'n vrienden kan ik gewoon bijna doen zoals ik wil, maar zodra er onbekenden (waaronder dus iemand die ik leuk vind) tussen zitten, kan ik niet meer zo doen, maar verander ik.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:18 schreef krullenbolletje het volgende:
Ik denk dat je moet accepteren dat je je persoonlijkheid niet kan veranderen. Tuurlijk kan je jezelf wat opener opstellen maar als je van jezelf een introvert en/of verlegen persoon bent word je simpelweg nooit het tegenovergestelde.
is pas later gekomen. Was vroeger vrij stil en rustig. Werd gepest op de basisschool, gescheiden ouders, het klassieke verhaal.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:18 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar?
En was je altijd zo, of is dat later pas gekomen?
Jij misschien...quote:Op maandag 6 januari 2014 18:19 schreef Jahr00n het volgende:
Pomp jezelf lekker op in de sportschool zo ga je meer zelfvertrouwen op doen.
Bedankt! Goed plan, nu nog uitvoeren...quote:Op maandag 6 januari 2014 18:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
is pas later gekomen. Was vroeger vrij stil en rustig. Werd gepest op de basisschool, gescheiden ouders, het klassieke verhaal.
En nu heb ik schijt. Heb een goed sociaal leven, een leuke vriendin, mooi huis, goede baan.
Er zullen altijd mensen zijn die je niet mogen, daar moet je lak aan hebben. Gewoon jezelf zijn en niet bang zijn om af en toe als mongool over te komen.
Gewoon geen fuck geven en gewoon doen dus? Bedoel je met eroverheen zetten gewoon die drempel van niet durven negeren en je daar over heen zetten?quote:Op maandag 6 januari 2014 18:24 schreef Rodawa het volgende:
Je kan best veranderen, maar het is ook met name een kwestie van 'oefening baart kunst'. Wat eerder gezegd is: heb gewoon schijt aan wat anderen denken. Dat lijkt misschien moeilijk, maar nadat je het een paar keer zo hebt ervaren wordt het vanzelf makkelijker en kom je ook steeds losser. Als je twijfelt moet je je er 'gewoon' even overheen zetten.
16, klopt helemaal!quote:Op maandag 6 januari 2014 18:25 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Jij misschien...
Als spiermassa voor zelfvertrouwen zorgt is er iets niet in orde, denk ik.
Alcohol is trouwens geen wondermiddel ofzo, ik wordt er alleen onzekerder van (just sayin' gezien je het mentjende).
En je was toch 16?
Naarmate je ouder wordt zul je langzamerhand ook iets zelfverzekerder worden.
Yes, ik ben vroeger ook behoorlijk introvert geweest. In mijn ervaring was het dan niet dat ik niet iets toe te voegen had, maar dat ik ging twijfelen of het wel daadwerkelijk iets toe zou voegen/grappig zou zijn/niet raar zou zijn oid. Die twijfel was bij mij altijd wat mij weerhield om opener te zijn, met name in grote groepen. Dat is iets waar je je even overheen moet zetten, als je eenmaal het vertrouwen hebt wordt het steeds makkelijker om zo open/spontaan te zijn. Deze ommekeer heeft bij mij niet eens zo lang geduurd.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:28 schreef SherlockHolmes het volgende:
Gewoon geen fuck geven en gewoon doen dus? Bedoel je met eroverheen zetten gewoon die drempel van niet durven negeren en je daar over heen zetten?
Luiheid is een karaktereigenschap die je altijd zult behouden.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:28 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Bedankt! Goed plan, nu nog uitvoeren...
[..]
Gewoon geen fuck geven en gewoon doen dus? Bedoel je met eroverheen zetten gewoon die drempel van niet durven negeren en je daar over heen zetten?
[..]
16, klopt helemaal!
Punt is, goed dat ik naar mate ik ouder word zelfverzekerder word, maar ik wil niet zo lang wachten
Ik heb lang genoeg in m'n leven gewacht op veranderingen van mijzelf (luiheid, motivatie) en die kwamen ook niet, dus dat wil ik liever niet
Klopt, dat weerhoudt mij ook!quote:Op maandag 6 januari 2014 18:31 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Yes, ik ben vroeger ook behoorlijk introvert geweest. In mijn ervaring was het dan niet dat ik niet iets toe te voegen had, maar dat ik ging twijfelen of het wel daadwerkelijk iets toe zou voegen/grappig zou zijn/niet raar zou zijn oid. Die twijfel was bij mij altijd wat mij weerhield om opener te zijn, met name in grote groepen. Dat is iets waar je je even overheen moet zetten, als je eenmaal het vertrouwen hebt wordt het steeds makkelijker om zo open/spontaan te zijn. Deze ommekeer heeft bij mij niet eens zo lang geduurd.
Mooie quote!quote:Op maandag 6 januari 2014 18:31 schreef Catch22- het volgende:
Je bepaalt je eigen geluk mijn jongen. En aan t eind van de rit ben je alleen, dus leef voor jezelf.
Tot zover de cliches. Die overigens heel erg waar zijn.
Geef mij het allebei maarquote:Op maandag 6 januari 2014 18:32 schreef Rodawa het volgende:
Overigens begint het allemaal met zelfvertrouwen natuurlijk, als je dat in overvloed hebt ontstaan de twijfels ook niet. Vroeger had ik weinig zelfvertrouwen, ik hield me dan altijd maar in. Tegenwoordig is dit eerder het tegenovergestelde. Zelfvertrouwen in overvloed, de spontaniteit volgt vanzelf.
Gemerkt? Hoe danquote:Op maandag 6 januari 2014 18:32 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Luiheid is een karaktereigenschap die je altijd zult behouden.
Overigens heb ik bij jou gemerkt dat je dingen die je interesseren wel inzet bij je wekken dus motivatie is geen issue.
En je kan iets zelfverzekerder worden door alles waar je je druk om maakt nuchterder te behandelen en alle sociale situaties niet als een challenge zien (ik weet niet of dat een issue is bij jou, maar dit komt veel voor).
Ik heb overigens geen idee hoe je dit moet aanpakken, je moet zelf wat verzinnen.
Cafeïne heeft een werking van gewenning, hoe meer je drinkt, hoe meer je na een tijd nodig hebt om dezelfde mate van 'kick' te krijgen.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:37 schreef oLexie het volgende:
Heel veel koffie drinken, word je lekker actief van.
Verder gewoon werken aan je zelfverzekerdheid, je mag er zijn (zou m'n schoonmoeder zeggen).
Desnoods verander je je kapsel en neem je een hele nieuwe kledingstijl aan waarin je je zekerder voelt. Dus niet je standaard grijze t-shirt met je blauwe jeans eronder, maar gewoon een keer iets heel anders.
Ik heb dat al minstens een driekwart jaar niet gedaanquote:Op maandag 6 januari 2014 18:49 schreef Tropanzia het volgende:
Als je ophoudt met dat
-SH
onder elk topic te zetten mag je voor deze keer dat andere laten zitten.
Ja, je moet het ook niet als een gek gaan drinken nee. Ik drink zo nu en dan een bak en dan stuiter en lul ik als een malle.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:49 schreef SherlockHolmes het volgende:
Cafeïne heeft een werking van gewenning, hoe meer je drinkt, hoe meer je na een tijd nodig hebt om dezelfde mate van 'kick' te krijgen.
Verder was ik vroeger, toen m'n zelfverzekerdheid op een dieptepunt was, mijn stijl vooral jeans met saaie vesten etc.
Nu ga ik vooral naar de klassiekere stijl, overhemden, zwarte broek, etc.
Als het kon zou ik gewoon het liefst in pak naar school gaan, want om de een of andere reden voel ik mij prettig in een pak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |