Dat heb ik één keer eerder meegemaakt. Juli 2012, Zagreb, 40 graden met blauw lucht en uit het niets begint het een minuutje of 2 ligt te regenen.quote:
Komt omdat de wolk eerder opgelost was door de droge warme luchtquote:Op maandag 6 januari 2014 14:42 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dat heb ik één keer eerder meegemaakt. Juli 2012, Zagreb, 40 graden met blauw lucht en uit het niets begint het een minuutje of 2 ligt te regenen.
Stom verbaasd maar eigenlijk nooit opgezocht hoe dat nou precies zat!
Ook 1x, in Duitsland op een festival. Ik stond daar best wel van te kijkenquote:Op maandag 6 januari 2014 14:42 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dat heb ik één keer eerder meegemaakt. Juli 2012, Zagreb, 40 graden met blauw lucht en uit het niets begint het een minuutje of 2 ligt te regenen.
Stom verbaasd maar eigenlijk nooit opgezocht hoe dat nou precies zat!
Ah dat zijn die heeel donkere wolken die hier nu over aan het trekken zijn. Gaat wat plensen zo denk ik.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:41 schreef Fred0w het volgende:
Op de radio voorspelde ze voor vanavond fikse buien?
Harmonie geeft wel een scherpe lijn op het koufront:
[ afbeelding ]
Estofex geeft een level 1:
[ afbeelding ]
Valt wel mee toch? Het Amerikaanse model heeft meer members, daarnaast lijken relatief meer members voor de warmere oplossing te gaan.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:52 schreef Lemans24 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekkere tegenstelling nog steeds
Minder members toch?quote:Op maandag 6 januari 2014 16:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Het Amerikaanse model heeft meer members, daarnaast lijken relatief meer members voor de warmere oplossing te gaan.
Ja, dat bedoelde ik. Eerste plaatje is van ECMWF toch? Die heeft sowieso meer spreiding. Ik weet niet hoe de EPS van het Amerikaanse model wordt gegenereerd, daar kan ook een verschil inzitten.quote:
Wintergekte!quote:Op maandag 6 januari 2014 17:10 schreef Lemans24 het volgende:
Maar ik vertrouw ECMWF niet meer. Als ze dit voor de Wadden produceren:
[ afbeelding ]
Die OPER is wel de koudste run, dus niet heel waarschijnlijk. Sowieso zou ik ook maar tot het weekend kijken.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:10 schreef Lemans24 het volgende:
Maar ik vertrouw ECMWF niet meer. Als ze dit voor de Wadden produceren:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |