Helaas. je kan zelf niet zien of de verf loodhoudend is. Dat zal via een test moeten worden aangetoond. Ik heb alleen geen idee wie of wat deze test zou kunnen uitvoerenquote:Op maandag 6 januari 2014 13:03 schreef R2R het volgende:
Gelijk een vraag, hoe kan je zien of het loodhoudende verf is?
Ik zit namelijk met hetzelfde, heb een aantal deuren van omstreeks 1910 en daar zit nog een hele oude verflaag onderop.
En schrapen? Het gaat er met een schraper erg eenvoudig af. Of is dit nu juist gevaarlijker dan schuren?quote:Op maandag 6 januari 2014 13:16 schreef peug306 het volgende:
schuren met goede stofafzuiging. en anders. tja kost je een paar jaar.
Die had ik ook gevonden. Het verbaasd me echter dat er op NL sites bijna niets over terug te vinden is.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:11 schreef GTIMk1 het volgende:
http://www.mmk.be/vrij.cfm?Id=231
Duidelijk verhaal
Het gaat er vooral om dat je de overblijfselen (stof / schilfers) goed opvangt en verwijderd. Schilfers zijn dus eigenlijk makkelijker te verwijderen, omdat de deeltjes groter zijn dan bij stof. Persoonlijk zou ik wel de boel even goed afplakken en/of folie gebruiken en een goede mondkap kopen.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:39 schreef poverwijk het volgende:
[..]
En schrapen? Het gaat er met een schraper erg eenvoudig af. Of is dit nu juist gevaarlijker dan schuren?
Ik heb altijd begrepen dat vooral looddamp gevaarlijk en contact via de huid.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:56 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat je de overblijfselen (stof / schilfers) goed opvangt en verwijderd. Schilfers zijn dus eigenlijk makkelijker te verwijderen, omdat de deeltjes groter zijn dan bij stof. Persoonlijk zou ik wel de boel even goed afplakken en/of folie gebruiken en een goede mondkap kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |