abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135142285
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:16 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ze kunnen beter gewoon alles eerst op de maan doen. Hoezo zou je naar Mars gaan als je ook naar de maan kan?
Ben verbaasd dat ze zijn niet terug naar t maan geweest....ze hebben t toch 6 keren gedaan binnen 4jaar? En dat was 44jaren geleden - en nu met moderne technologie zou het best wel makkelijk zijn. :)
Of misschien zijn ze helemaal niet geweest en al die mooie beelden op het 'maan' waren gemaakt door Stanley Kubrick.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 6 januari 2014 @ 13:30:33 #27
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135142320
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:14 schreef Tingo het volgende:

[..]

Volgens mars-one gaan ze 'n biosphere ding bouwen dan kunnen ze alles kweken enz.
Is het niet verstandig om eerst zoiets op het maan te doen voor 'n beetje oefening?
Dat wil ik ook graag zien. :)
Voor dit soort dingen is het makkelijker om het op de aarde zelf te gaan testen.
En dat doen ze al, ze zijn al aan het testen op lokaties op de wereld wat veel lijkt op de leefomstandigheid van mars.
http://www.scientias.nl/a(...)n-planeet-rijk/93687
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 6 januari 2014 @ 13:32:53 #28
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135142398
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:29 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ben verbaasd dat ze zijn niet terug naar t maan geweest....ze hebben t toch 6 keren gedaan binnen 4jaar? En dat was 44jaren geleden - en nu met moderne technologie zou het best wel makkelijk zijn. :)
Of misschien zijn ze helemaal niet geweest en al die mooie beelden op het 'maan' waren gemaakt door Stanley Kubrick.
;) Mars is veel interessanter dan de maan, de maan is kaal en zand en stof mars heeft een volledig andere samenstelling.
Plus, ze hebben al bewezen dat het kon, en met deze data die ze daar op gewonnen hebben in de jaren 60 kunnen ze mooi gebruik van maken voor mars.

Maar waarom moeten we eigenlijk naar Mars? De belangrijkste reden om op ontdekkingsreis te gaan is nieuwsgierigheid. Mensen hebben de natuurlijke neiging om hun omgeving te verkennen. Nu het grootste deel van de wereld bekend terrein is, wordt het tijd voor de volgende stap. Mars is de meest logische stap omdat het een hemellichaam is met veel meer variatie dan de maan. Mars is een planeet met historie: er is erosie door wind en vroeger door water. Er is vulkanisme geweest en er heeft een enorme klimaatverandering plaatsgevonden.

Mars is bovendien veel geschikter voor langdurige menselijke bewoning dan de dichterbijstaande maan. Mars heeft een atmosfeer, die bescherming biedt tegen straling en kleine meteorieten. Mars heeft water in de grond dat je kunt gebruiken om te drinken, om planten te laten groeien en om zuurstof van te maken. Mars heeft een dag-nacht ritme dat zeer sterk lijkt op dat van de aarde en je kunt er zonnepanelen gebruiken om energie op te wekken. En Mars heeft andere nuttige grondstoffen waaronder stikstof.

Een andere belangrijke reden is om wetenschappelijk onderzoek te doen. Wat is de geschiedenis van Mars? Waardoor is de grote klimaatverandering van Mars gekomen? En wat te denken van een van de grootste vragen in de wetenschap: is er leven in het heelal buiten de aarde?

Het bedrijf Mars One heeft een ambitieus doel: in 2023 willen ze vier mensen op Mars laten landen. Op dat moment staat er een bewoonbare basis voor ze klaar. Deze basis zal de rest van hun leven hun huis zijn, ze keren namelijk niet terug naar aarde maar gaan wonen en werken op Mars. Elke twee jaar sturen ze weer vier mensen naar Mars, zodat er een groeiende gemeenschap op Mars ontstaat.

Bronnen: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)r-mens-op-Mars.dhtml
pi_135142548
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

Denk dat het te maken heeft met probleem van hergebruik van water.
Op de maan hebben ze geen sporen van water aangetroffen, op mars wel.
Maar zoveel water dat het rendabeler is om mars te koloniseren in plaats van water naar de maan te sturen? Lijkt me sterk.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 6 januari 2014 @ 13:48:14 #30
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135142944
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:37 schreef Rezania het volgende:

[..]

Maar zoveel water dat het rendabeler is om mars te koloniseren in plaats van water naar de maan te sturen? Lijkt me sterk.
De keuze tussen iets en niets is wel een groot verschil.

lees het stukje nog eens :)
Mars is bovendien veel geschikter voor langdurige menselijke bewoning dan de dichterbijstaande maan. Mars heeft een atmosfeer, die bescherming biedt tegen straling en kleine meteorieten. Mars heeft water in de grond dat je kunt gebruiken om te drinken, om planten te laten groeien en om zuurstof van te maken. Mars heeft een dag-nacht ritme dat zeer sterk lijkt op dat van de aarde en je kunt er zonnepanelen gebruiken om energie op te wekken. En Mars heeft andere nuttige grondstoffen waaronder stikstof.

Dat heeft de maan niet dus een basis op de maan zou meer moeten worden bevoorraad dan een basis op Mars, en volledig andere voorraaden. Mars basis zou volledig zelfstandig kunnen werken.
Een film die dit wel mooi uitbeeld is Mission to mars uit 2000.
Ik haal deze even aan ondanks het ontzettende sci/fi gedeelte het gaat me er om hoe de basis is opgebouwd ;)
pi_135143059
Absoluut HET project van deze generatie.
pi_135143994
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:37 schreef Rezania het volgende:

[..]

Lijkt me heel erg sterk....
maarja,over 10 jaren is computer generated imagery technology nog beter dus gaan ze het faken....en er zal zeker mensen die dat gaan geloven.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_135144098
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:13 schreef Tingo het volgende:

[..]

maarja,over 10 jaren is computer generated imagery technology nog beter dus gaan ze het faken....en er zal zeker mensen die dat gaan geloven.
Loop je nu niet een béétje op de zaken vooruit. Dit is niet echt een afspiegeling van de kritische geest die je pretendeert te zijn.
pi_135144173
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:48 schreef theguyver het volgende:

[..]

De keuze tussen iets en niets is wel een groot verschil.

lees het stukje nog eens :)

Dat heeft de maan niet dus een basis op de maan zou meer moeten worden bevoorraad dan een basis op Mars, en volledig andere voorraaden. Mars basis zou volledig zelfstandig kunnen werken.
Een film die dit wel mooi uitbeeld is Mission to mars uit 2000.
Ik haal deze even aan ondanks het ontzettende sci/fi gedeelte het gaat me er om hoe de basis is opgebouwd ;)
Ah ja, de straling, helemaal vergeten. 8)7 Dan is Mars inderdaad een betere keuze. :Y
pi_135144199
quote:

[..]

Of misschien leven we wel gewoon in een Matrix, wie weet.
  maandag 6 januari 2014 @ 15:19:38 #36
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135146651
quote:

[..]

Hoezo, dan pas, zei jij niet een paar post hierboven dat de maanlanding ( en het zelfde topic) al gefaked was door Stanley Kubrick, dat betekend dat er miljarden mensen zijn die hem hebben geloofd. zelfs toen er nog geen sprake was van CGI dus waarom moet de CGI eerst nog beter worden?
Ze hebben meer als eens, films gemaakt over landingen en rondlopen over mars.
ongeveer 60x waarvan hieronder de films met zeer goeie effecten.

- Red Planet
- mission to mars
- Watchman
- John Carter

Plus het duurt nog zo'n 10 jaar voor we er echt heen kunnen.
Hopelijk hebben ze dan een betere soort van vervoer uitgevonden om er te komen en de rijs evt kunnen verkorten.
pi_135150894
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:19 schreef theguyver het volgende:

[..]

Hoezo, dan pas, zei jij niet een paar post hierboven dat de maanlanding ( en het zelfde topic) al gefaked was door Stanley Kubrick, dat betekend dat er miljarden mensen zijn die hem hebben geloofd. zelfs toen er nog geen sprake was van CGI dus waarom moet de CGI eerst nog beter worden?
Nee - mensen hebben niet perse Kubrick geloven maar wel z'n beelden en de NASA propaganda.
Dan 'n paar jaar later heeft hij 2001:A Space Oddity gemaakt....en die was echt verschrikkelijk duur.Die technology dat was gebruikt was echt 'n doorzetter....en wel wat te maken met wat we hadden gezien met die 'maanlandingen' beelden.

In 1969 meer dan 'n derde van amerikanen heeft die Apollo onzin niet gelooft.....dat is nu rond 5%.
The power of TV propaganda.
Ga nou effe lekker googlen.
pi_135151013
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:19 schreef Rezania het volgende:

[..]

Of misschien leven we wel gewoon in een Matrix, wie weet.
Niet echt- er is gewoon 'n stelletje mafketels die zijn crimineel bezig met onze realiteit te manipuleren.
pi_135151029
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:51 schreef Tingo het volgende:

[..]

Niet echt- er is gewoon 'n stelletje mafketels die zijn crimineel bezig met onze realiteit te manipuleren.
_O-
  maandag 6 januari 2014 @ 16:53:17 #40
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135151099
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee - mensen hebben niet perse Kubrick geloven maar wel z'n beelden en de NASA propaganda.
Dan 'n paar jaar later heeft hij 2001:A Space Oddity gemaakt....en die was echt verschrikkelijk duur.Die technology dat was gebruikt was echt 'n doorzetter....en wel wat te maken met wat we hadden gezien met die 'maanlandingen' beelden.

In 1969 meer dan 'n derde van amerikanen heeft die Apollo onzin niet gelooft.....dat is nu rond 5%.
The power of TV propaganda.
Ga nou effe lekker googlen.
Waarom zou ik dat moeten opzoeken, de link tussen die film en de maanlanding hebben het volgende gemeen, beide waren ze ver van mijn huis opgenomen.

verder ... zie ik geen link.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:55:34 #41
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135151187
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:51 schreef Tingo het volgende:

[..]

nou dus... als ik het raam uit kijk is dus iemand bezig met een greenscreen voor raam mijn realtiteit te maken?
Of bedoel je alleen via medium tv en internet, en waarom gebeurt dat alleen in de VS en GB en niet hier?
pi_135151813
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:55 schreef theguyver het volgende:

[..]

nou dus... als ik het raam uit kijk is dus iemand bezig met een greenscreen voor raam mijn realtiteit te maken?
Of bedoel je alleen via medium tv en internet, en waarom gebeurt dat alleen in de VS en GB en niet hier?
The Mars-One Project is right on our doorstep....en tis al duidelijk dat t 'n scam is.
pi_135151860
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:51 schreef Rezania het volgende:

[..]

_O-
Maar ik heb niet The Matrix gezien...
en waarschijnlijk nooit.
pi_135151982
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:13 schreef Tingo het volgende:

[..]

The Mars-One Project is right on our doorstep....en tis al duidelijk dat t 'n scam is.
Hoe dan?
  maandag 6 januari 2014 @ 17:34:33 #45
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135152681
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:13 schreef Tingo het volgende:

[..]

vertel, of gaan ze de 4 personen gewoon ff uit de wegruimen :D
pi_135153771
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:34 schreef theguyver het volgende:

[..]

vertel, of gaan ze de 4 personen gewoon ff uit de wegruimen :D
Niemand gaat naar Mars.

Eerlijk gezegd ben ik 'n beetje teleurgesteld dat dit mars-one BS komt uit NL....ik had wat beters verwacht van 'n land die hadden al 'n stuk heel ouwe hout gekregen ipv 'n stuk 'Apollo' moonrock.
  maandag 6 januari 2014 @ 18:10:23 #47
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135154005
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:03 schreef Tingo het volgende:

[..]

Niemand gaat naar Mars.

Eerlijk gezegd ben ik 'n beetje teleurgesteld dat dit mars-one BS komt uit NL....ik had wat beters verwacht van 'n land die hadden al 'n stuk heel ouwe hout gekregen ipv 'n stuk 'Apollo' moonrock.
Dus ze gaan vanuit Nederland alles in scene zetten bedoel je?
Gewoon een mooie CGI film maken over trip er heen mooi decor etc, met acteurs die hun hele leven in een kelder opgesloten zitten.
Of alles CGI .. ook de acteurs
Of gaan ze dat op een andere manier doen, vertel het ons .. ik ben erg benieuwd hoe ze dit gaan bewerkstelligen ;)
pi_135154633
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:10 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dus ze gaan vanuit Nederland alles in scene zetten bedoel je?
Gewoon een mooie CGI film maken over trip er heen mooi decor etc, met acteurs die hun hele leven in een kelder opgesloten zitten.
Of alles CGI .. ook de acteurs
Of gaan ze dat op een andere manier doen, vertel het ons .. ik ben erg benieuwd hoe ze dit gaan bewerkstelligen ;)
Ik weet het niet.Als t met CGI is gedaan, kunnen ze het maken waar,wanneer en wie ze willen.
Jij gaat t toch geloven.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 18:32:12 #49
249559 crew  Lavenderr
pi_135154855
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik weet het niet.Als t met CGI is gedaan, kunnen ze het maken waar,wanneer en wie ze willen.
Jij gaat t toch geloven.
En jij niet. Dus we hebben een patstelling.
  maandag 6 januari 2014 @ 18:34:13 #50
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135154926
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Jij gaat t toch geloven.
Ligt er aan moet het eerst zien he.
Goed dat je oordeel al vast staat voor een gebeurtenis die pas plaats vind over pak weg 10 jaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')