abonnement Unibet Coolblue
pi_136395368
T is maar hoe perfect je het wilt hebben natuurlijk, en hoe preventief je dingen vervangt.

En of je het zelf kan, het met nieuwe onderdelen of gereviseerde onderdelen vervangt...

Die andere 2 Red Arrow's had ik ook al gespot, normaal zijn ze zeer zeldzaam in de verkoop, maar deze maand opeens 3!
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:51:32 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136402253
Nou, om te beginnen kunnen we het niet zelf (of misschien zouden we sommige dingen wel zelf kunnen, maar dat zit er niet meer in), dus dan wordt het een duur feestje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:38:58 #53
224960 highender
Travellin' Light
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:48:05 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136412450
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 09:58 schreef Leandra het volgende:
Ik ben blij met je lijstje, mijn man zat al te kwijlen bij de foto's, had al een andere Red Arrow gezien, en een Silver, maar vond een Red mooier :D
Zijn die Silver Arrows nog steeds in de roulatie? Bijzonder, een ervan was mijn eerste auto. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136414243
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zijn die Silver Arrows nog steeds in de roulatie? Bijzonder, een ervan was mijn eerste auto. :)
Jup, er zijn er nog wel een aantal van hoor

http://www.900turbo.nl/silverarrow/
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:44:26 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136415018
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:26 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Jup, er zijn er nog wel een aantal van hoor

http://www.900turbo.nl/silverarrow/
"Gedemonteerd"
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 17 februari 2014 @ 17:01:10 #57
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_136817401
Vers in het Saab-topic en gelijk een vraag:

De Saab 9-3 S van mijn vriend staat momenteel bij de garage met waarschijnlijk kapotte kleppen en een versleten ketting. Wij vragen ons af of het nog zinvol is om deze te repareren danwel niet te repareren en te verkopen voor onderdelen.

Het gaat dus om een donkerblauwe Saab 9-3 S uit 2000 met 230.000 op de teller en altijd goed onderhouden. Heeft iemand enig idee van de waarde?
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  maandag 17 februari 2014 @ 17:33:14 #58
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_136818509
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:01 schreef Ienepien het volgende:
Vers in het Saab-topic en gelijk een vraag:

De Saab 9-3 S van mijn vriend staat momenteel bij de garage met waarschijnlijk kapotte kleppen en een versleten ketting. Wij vragen ons af of het nog zinvol is om deze te repareren danwel niet te repareren en te verkopen voor onderdelen.

Het gaat dus om een donkerblauwe Saab 9-3 S uit 2000 met 230.000 op de teller en altijd goed onderhouden. Heeft iemand enig idee van de waarde?
Een eurootje of 2500/3000 als je geluk hebt ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_136818805
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:33 schreef bokkepoot het volgende:
Een eurootje of 2500/3000 als je geluk hebt ;)
Haal jij niet de kosten van de reparatie met dagwaarde door elkaar?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_136818827
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:33 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Een eurootje of 2500/3000 als je geluk hebt ;)
Na reparatie wel ja...

Referentiemateriaal: http://www.gaspedaal.nl/S(...)000&bmax=2000&srt=pr
  maandag 17 februari 2014 @ 17:44:47 #61
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_136818887
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:43 schreef swollywood het volgende:
Na reparatie wel ja...
Dat bedoelde ik ook :)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_136821704
Ik denk dat je wagen, als ie goed is, tussen de 1500/2000 opbrengt.

Hoe komt t dat die ketting versleten is? Want die gaat haast nooit kapot!

Ik denk eerder dat je blok te weinig olie heeft gehad.
pi_136828267
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:01 schreef Ienepien het volgende:
Vers in het Saab-topic en gelijk een vraag:

De Saab 9-3 S van mijn vriend staat momenteel bij de garage met waarschijnlijk kapotte kleppen en een versleten ketting. Wij vragen ons af of het nog zinvol is om deze te repareren danwel niet te repareren en te verkopen voor onderdelen.

Het gaat dus om een donkerblauwe Saab 9-3 S uit 2000 met 230.000 op de teller en altijd goed onderhouden. Heeft iemand enig idee van de waarde?
Klinkt als een kut diagnose, wat is er aan de hand en wat is er gebeurd? als het correct is kan je beter een 2dehandse b205/b204 blok erin gooien.
life happens while you're pusing the throttle.
  maandag 17 februari 2014 @ 22:08:41 #64
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_136830049
dank voor jullie reacties!

Ketting klonk in onze beleving ook raar. Te weinig olie klopt wel, hij heeft te weinig druk gehad, daarmee is ie ook aan de kant van de weg geraakt. Garage had het ook over een 'nieuw' blok. Maar gezien alle reparatiekosten die we nu verwachten gaan we de auto ws overleden laten verklaren. Jullie bedragen bevestigen eigenlijk wel wat we zelf ook al vermoedden.

Vriendlief heeft vandaag contact gehad met een SAAB-garage die hem wellicht wel wil hebben. Hij zou er een nachtje over slapen. ;-) Morgen hopen we te horen of we er nog wat voor krijgen.. (paar honderd euro)

En nu maar eens bedenken wat we dan moeten gaan rijden, Saab zit er qua kosten nu niet in :(
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  maandag 17 februari 2014 @ 22:11:15 #65
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_136830176
Als je de tijd en zin heb kun je hem beter in onderdelen verkopen , maar dat is wel een gedoe...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_136832450
Black Sludge, another one bites the dust.

Maar een vergelijkbare hoeft niet duur te zijn. Ze zijn toch allemaal geen drol waard.
.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 07:05:20 #67
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_136837062
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:11 schreef bokkepoot het volgende:
Als je de tijd en zin heb kun je hem beter in onderdelen verkopen , maar dat is wel een gedoe...
Wij hopen dus dat die dealer daar nog zin in heeft, haha.
En qua aanschafkosten is het geen probleem om een andere te kopen, maar ja, onderhoud, benzine, etc...
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:08:03 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136837413
Ik denk niet dat je er op hoeft te rekenen dat de dealer je er nog een fatsoenlijke prijs voor geeft.
Overigens zou ik m naar een Saabspecialist brengen en niet naar de dealer, dat scheelt bij reparatie iig al een stuk van de kosten.

Edit: niet goed gelezen, je brengt m naar de dealer om te verkopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_136837619
Nieuw blok heb je voor 1950 euro.

Tweedehands blok voor, ik gok, 500 euro, dagjein en uitbouwen, dus voor ongeveer 1250 euro klaar.

Wat koop je voor dat geld?

Saabje met kapot blok? 150/200 euro?

Volgende auto, welke het ook is, goed kijken wat de zwakke plekken zijn , en daar de auto op na laten kijken.

Je kan nog steeds een 9-3 kopen, maar dan een 2.0i, Die hebben een stuk minder last van black sludge.

Black sludge kan bij elke auto voorkomen, als er slecht of geen onderhoud aan gepleegd wordt
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:44:24 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136837853
De Saabgarage koopt dat ding dus voor bijna niets, gooit er een ruilmotor in en over een paar weken staat hij weer te koop voor ¤ 2.000
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_136838525
Weet ik niet zeker, is denk ik teveel moeite voor hun...

Ze moeten ook maar de mankracht er voor hebben. Die uren kosten ook geld.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:48:39 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136842851
Ach, misschien hebben ze nog een paar stagiaires rondlopen die ook wat te doen moeten hebben ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_136921891
In maart ga ik de Morimoto Mini H1 projectors bestellen, ik laat een stuk uit het glas snijden zodat de projector ongehinderd het mooie licht kan laten zien, met plexiglas maak ik het gat mooi seamless dicht.

Yaaayyy, uiteraard ga ik een mooie How-To maken.

Pics ter verduidelijking:

life happens while you're pusing the throttle.
pi_136930999
Kan bijna niet indenken hoe dit mooi gaat worden.

H1 reflectors achter custom helder plexiglas?

Oh wacht, 2 koplampen met heldere cirkels erin.
.
  donderdag 20 februari 2014 @ 19:00:58 #75
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_136938777
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:25 schreef Fer het volgende:
H1 reflectors achter custom helder plexiglas?
Moet je ook redelijk goed met je handjes kunnen spelen omdat netjes te krijgen inderdaad ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')